mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 2:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 11:06 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 18, 2011 11:23 am
Berichten: 67
Woonplaats: Netherlands
ChingChuan schreef:
Ligt dat misschien ook niet een beetje aan je niveau? Als je echt supergoed kunt dansen en eigenlijk alle ins en outs al kent, kan ik me heel goed voorstellen dat je 'kunt' keten - als ik als semi-half-gevorderde ga keten, ziet het er waarschijnlijk afschuwelijk uit... :) ('t zal ongetwijfeld ook een zelfvertrouwenskwestie zijn :P)


Wat was dat ook al weer? Oh ja : "Dance like no one is watching" dat gaat wellicht op eem festival ook wat makkelijker om half 4 s' nachts.

_________________
Dance, justify, dance


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2011 8:37 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Dan kijken mensen hoogstwaarschijnlijk ook minder naar anderen dan in een moira bal :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2011 2:56 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ik denk dat er op festivals meer bier wordt gedronken dan op bals. Hoe meer bier, hoe meer plezier! :dancing: :biggrin: :liar:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2011 3:30 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
guillome schreef:
Dan kijken mensen hoogstwaarschijnlijk ook minder naar anderen dan in een moira bal :P


En als ze wel kijken: Ze kennen je toch niet en je zal ze volgend jaar (hoogst waarschijnlijk) pas weer zien en dan zullen ze je toch niet herkennen ;)...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 6:10 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Mijn ervaring met festivals is dat je na een paar dagen veel dansen makkelijker kunt reageren op elkaar en de muziek. Dat kan tot keten leiden, maar juist ook tot veel soepeler, netter dansen dan anders, met variaties die opeens volkomen vanzelf gaan, leiden en volgen zonder na te denken. De beetje vrolijke-zombie-toestand die je na een paar dagen bereikt helpt met het niet nadenken.

Maar een belangrijk onderdeel van een festival is ook het gebeuren om het dansen heen, gezellig bij de tent, alle mensen die je al bijna een jaar niet gezien hebt. Over het idee "ze kennen me toch niet en ik zie ze niet meer", dat heb ik hooguit bij een bal in Groningen, maar in Vlaanderen al lang niet meer.

Specifiek de cercle nog: het is zo fijn als er een keer (vooral tijdens de stage) maar 1 cirkel is, zonder gedoe om binnencirkels en de onrust die dat in een dans gooit.

Voor wat gevorderde dansers kan het soms makkelijker zijn wat af te wijken van de standaard dans, zonder anderen te storen. Maar de nadruk in deze zin ligt op het laatste, en als mensen lol hebben in de dans en wat raars doen wordt het vaak alsnog tof om naar te kijken. Voldoende enthousiasme en overtuiging, dan denken toeschouwers al snel dat je weet wat je doet.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 12:52 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
Ik denk niet dat het iets met dans-niveau te maken heeft, of je lol kunt hebben in het leven of niet ;)


Whahahaha, dat zou toch té treurig zijn!!! Volgens mij kan je altijd lol en plezier hebben: waar je ook bent en wat je ook doet...sterker nog, ik denk dat dat een van de belangrijkste dingen in het leven is om in alles wat je doet plezier te kunnen hebben.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 7:36 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Het kan zelfs moeilijk zijn om als ervaren danser de lol te evenaren van de mensen die alles nog ontdekken.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 5:32 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
http://en.wikipedia.org/wiki/Shoshin

Een "beginner's mind" is iets waardevols :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 10:12 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Gaat er iemand turven bij de Moira zondag of we wel lol hebben met z'n allen?! *ziet nu al een mijnheer in pak op het balkon met clipboard loodvergiftiging oplopen terwijl hij aan z'n potlood zuigt, neerkijkend op de dansers*

Kijk, daar word ik in ieder geval melig van, gekkerds bij elkaar. :hug:

Ik denk dat ik verder niet iets ga toevoegen, maar zondag weer lekker ga dansen :D

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 11:03 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Windwijs schreef:

Ik denk dat ik verder niet iets ga toevoegen, maar zondag weer lekker ga dansen :D


Zomaar voor de lol...wat een goed idee! ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 1:11 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 9:12 pm
Berichten: 23
Ik heb eigenlijk altijd veel lol op de bals. En nu het niet gaat mis ik het dansen enorm, gelukkig is het kijken naar andere mensen die dansen ook erg leuk, ik zie steeds allerlei dingen gebeuren tussen mensen in een dans. Daar hebben de meeste geen spelletjes voor nodig :)

_________________
'I was born to speak all mirth and no matter' Shakespeare


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 1:45 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Elvira schreef:
....ik zie steeds allerlei dingen gebeuren tussen mensen in een dans. Daar hebben de meeste geen spelletjes voor nodig :)


Kijk, en dat is nu precies wat ik bedoel.
Ik haal de lol uit het dansen en het contact met mensen binnen en buiten het dansen.
Ik heb absoluut geen spelletjes nodig om lol te ervaren op een folkbal. Erger nog, het vergalt voor mij de lol.

Door dit topic te beginnen, wilde ik kijken hoe anderen erover dachten. Op basis van de reacties heb ik sterk het idee dat mensen voldoende lol beleven aan het dansen en de interactie met hun danspartner en daar geen sturend gedoe voor nodig hebben. Als je lol wilt gaan regisseren, is voor mij de lol er gauw vanaf.

EDIT: Bij nader inzien weet ik niet of het precies is wat ik bedoel :blush:
volgens mij doel je er op dat er genoeg romances ontstaan op de dansvloer, en als dat zo is, bedoelde ik dat niet met de normale definitie van 'lol'

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2011 10:37 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Kees schreef:
Elvira schreef:
....ik zie steeds allerlei dingen gebeuren tussen mensen in een dans. Daar hebben de meeste geen spelletjes voor nodig :)


Kijk, en dat is nu precies wat ik bedoel.
Ik haal de lol uit het dansen en het contact met mensen binnen en buiten het dansen.
Ik heb absoluut geen spelletjes nodig om lol te ervaren op een folkbal. Erger nog, het vergalt voor mij de lol.

Door dit topic te beginnen, wilde ik kijken hoe anderen erover dachten. Op basis van de reacties heb ik sterk het idee dat mensen voldoende lol beleven aan het dansen en de interactie met hun danspartner en daar geen sturend gedoe voor nodig hebben. Als je lol wilt gaan regisseren, is voor mij de lol er gauw vanaf.

EDIT: Bij nader inzien weet ik niet of het precies is wat ik bedoel :blush:
volgens mij doel je er op dat er genoeg romances ontstaan op de dansvloer, en als dat zo is, bedoelde ik dat niet met de normale definitie van 'lol'


Eh, eigenlijk denk ik niet dat Elvira dat expliciet bedoelde Kees. Het gebeurt wel natuurlijk (wink wink nudge nudge), maar ik denk dat ze meer de interactie tussen de dansers in het algemeen bedoelde. Daar horen de romances ook tussen natuurlijk, maar er gebeurt veel meer dan dat. De lol kun je halen uit het fijn dansen met iemand, met of zonder geintjes, maar ook door inderdaad te gaan keten, in de dans of daarbuiten. Beiden kan ik heel leuk vinden, maar het ligt erg aan mijn bui en aan de sfeer en aan mijn gezelschap.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2011 12:31 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Precies. Zo had ik Elvira's post ook geïnterpreteerd. Het is zoals Rafaël op de Boombalstage zei: zorg dat er interactie is tussen jullie als paar. Pak als leider de signalen op die de volger geeft (dingen die de volger hoort in de muziek die jij als leider misschien niet hoort) en dan kun je als eenheid dansen. Als dat gebeurt heb je samen lol in het dansen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 154 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling