mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 10:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2012 7:23 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Ook hier een "toch niet op de fiets proleem"!

Veel te veel wind!

Wie heeft er een plekje over in de auto vanaf Utrecht (of een station in de buurt)?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2012 7:54 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
JustFeet schreef:
Woehoe, zin in! Misschien valt er wat water uit de lucht zondag, 't is om het even. Nat worden we toch wel - van zweet of Giessen ... :biggrin:


/mierenneukmodus/
He Justus, wat ga je in Giessen doen dan? Dat is nog zo'n 20km van Noordeloos verwijderd en is maar een saai brabants dorpje :p Ik denk dat je 'de Giessen' bedoeld. :p

X van een Giessense ;-)
/mierenneukmodus off/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2012 8:38 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Nori schreef:
Ook hier een "toch niet op de fiets proleem"!

Veel te veel wind!

Wie heeft er een plekje over in de auto vanaf Utrecht (of een station in de buurt)?


Heen weg is geregeld: Gaat er iemand terug naar Arnhem? Dan zou ik graag meerijden namelijk :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2012 9:06 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ïertje schreef:
/mierenneukmodus/
He Justus, wat ga je in Giessen doen dan? Dat is nog zo'n 20km van Noordeloos verwijderd en is maar een saai brabants dorpje :p Ik denk dat je 'de Giessen' bedoeld. :p

X van een Giessense ;-)
/mierenneukmodus off/

Iertje, ik denk dat Giessen niet voor komt in de topografielessen. Grammatica daarentegen krijgt iedereen op school. Dus had je moeten weten dat 'bedoeld'met een 't' is. :P

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2012 10:50 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
JustFeet schreef:
Woehoe, zin in! Misschien valt er wat water uit de lucht zondag, 't is om het even. Nat worden we toch wel - van zweet of Giessen ... :biggrin:


/mierenneukmodus/
He Justus, wat ga je in Giessen doen dan? Dat is nog zo'n 20km van Noordeloos verwijderd en is maar een saai brabants dorpje :p Ik denk dat je 'de Giessen' bedoeld. :p

X van een Giessense ;-)
/mierenneukmodus off/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 12:41 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo dec 25, 2011 9:00 pm
Berichten: 20
Het was awesome! :biggrin:

Was de eerste keer Orfest voor mij, is zeker voor herhaling vatbaar. Alleen jammer van het onderkoelde en winderige weer, waardoor ik in het begin even moeite had om erin te komen. Maar goed, toen ik eenmaal de stap had gezet om m'n jas uit en m'n dansschoenen aan te trekken was dat gelukkig ook snel opgelost en heb ik verder een heerlijke dag gehad :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 5:56 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
De vierde Orfest zit erop.
En het was duidelijk een ander Orfest dan andere jaren:
- het zomerse tintje van de vorige edities bleef achterwege. Geen zon, veel wind en geen zwemmers dit keer.
- de dansvloer was duidelijk niet meer in goede staat en is dan ook na 2 balfolkbands weggehaald, waarna op gras verder gedanst werd. En dat is toch heel anders.

MKF had ik nog nooit gezien, maar ik vond het 'balfolk meets industrial' voor een keer erg leuk om te horen. Al zal ik toch iemand zijn die liever Pignol Milleret clean hoort (terwijl een jaren geleden gekochte CD van hen op de achtergrond klinkt).
De andere bands had ik al wel eens gehoord en kan ik op dit moment niet iets heel specifiek bijzonders van zeggen.

Ik heb ook voor het eerst eens vlees van de grill op en dat smaakte erg goed.
Van het singersongwriterspodium heb ik alleen de laatste twee bewust meegemaakt. Eindelijk de Campfire Collaboration gezien, iets wat ik al anderhalf jaar beloofd had. En die klonken erg leuk! En de grappen die ze tussendoor maakten (om het stemmen te overstemmen :))waren ook een erg leuk onderdeel van de show. Ik denk dat drie personen op dat minipodium toch wel de max is voor dat podium. En de laatste 'Izak & Friends' deed me in het begin zeker aan de Amazing Stroopwafels denken, maar gaven daar toch wel een eigen muzikale draai aan.

Ik vind het wel jammer dat zes uur dansen te weinig blijkt te zijn om met iedereen met wie je wilt dansen, kunt dansen. Ik hield aan het eind van het festival toch een behoorlijk lijstje in mijn hoofd, waar ik daardoor niet mee heb kunnen dansen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 9:16 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Kees schreef:
De vierde Orfest zit erop.
En het was duidelijk een ander Orfest dan andere jaren:
- het zomerse tintje van de vorige edities bleef achterwege. Geen zon, veel wind en geen zwemmers dit keer.
De zwemmers kwamen er uiteindelijk toch nog! :biggrin: :biggrin:
Al waren ze iets minder gelukkig toen de lichten uitgingen...

Al met al blijft het een mooi feest!

Jammer van de dansvloer, dansen, vooral draaien op gras gaat me iets minder makkelijk af. Wel een goede keuze om hem weg te halen.
Voor mij was Orfest verder:
Lekkere muziek (MKF is niet mijn smaak), veel fijne mensen, een goede sfeer, goed eten (en heerlijke arretjescake) en een lekker kampvuur.

Op naar de vijfde editie!!!!!!!!!

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 10:21 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Gezien de epische herinnering aan vorig jaar was het met dit weer en zonder dansvloer toch net een beetje anders, maar ook nog steeds heel mooi, met fijne bands, leuke mensen en supergrappige decoraties overal (heb ik ze allemaal gezien?).
Het was inderdaad een goed idee om de vloer weg te halen. Liever een beetje modder dan losliggende planken. Volgend jaar een gloednieuwe vloer? Dan laten we de wind en de bewolking gewoon thuis.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 1:28 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Ik vond het wel heerlijk old scool dat op het gras dansen :) Zeker met de rijdansen waarbij we de grond heerlijk konden aanstampen tot een vlakke dansvloer... vond dat wel een extra 'authentieke, historische beleving' toevoegen :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 10:01 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Vond het anders knap vervelend, zo'n hobbelige ondergrond, vooral tijdens koppeldansen. Maar ondanks dat en het weer (dat trouwens best meeviel, maar inderdaad met vorig jaar in het achterhoofd wel jammer) was het weer een geweldig festival!

Kan me trouwens goed voorstellen dat niet iedereen dat vond, maar ik vond MKF echt heel fijn :)

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 10:14 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
Er waren veel fijne bands; bv Embrio vond ik geweldig, beetje KV Express achtig, met percussie en swingende bas. Zag ze voor de eerste keer. Hot Griselda is altijd fijn, lekker stampen op de plinn :dancing: MKF was helaas niet zo mijn ding; een mazurka met technodreun eronder werkt voor mij niet.

Dat de dansvloer het begaf was wel erg jammer, op het hobbelige gras gaan de koppeldansen een stuk minder fijn dan normaal. Volgende keer meer ondersteuning inbouwen in de vloer, de planken moeten het op zich best kunnen houden. Vorig jaar lag deze vloer er toch ook (en toen ging het wel goed)?

Hoe dan ook, bedankt voor de leuke dag!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 10:28 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Bal:
- Leemans/Driessens: ooit, bij hun allereerste optreden (althans waar ik bij was), vond ik het weinig dansbaar, maar ik had een paar maanden geleden bij een bal gekonstateerd dat ze inmiddels goed op elkaar ingespeeld waren (en dat Tristan zich de balfolk wat meer eigen had gemaakt). Lekkere dansbare muziek.
- Té: fijn dat Emilyn er weer bij was. (Ik had eigenlijk een paar van haar eigen cd's willen kopen; hopelijk heeft ze er een paar uit Canada meegenomen zodat ik ze op een ander bal kan aanschaffen...)
- Embrio en Hot Griselda: topkwaliteit als altijd.
- MKF: ik kon bij het balfolkdansen eigenlijk zo goed als niets met hun muziek, het inspireerde me niet tot fijne variaties bij de partnerdansen. Misschien had ik ook moeten gaan freestylen of bij het podium kijken, maar daar stond mijn hoofd niet naar.

Singer/songwriter:
- eerste artiest (naam vergeten): vond ik saai, eerlijk gezegd.
- Gwendolyn Snowdon: fijne luistermuziek met covers van goede liedjes, een enkele keer bijna onzuiver, maar ik begreep dat dit haar eerste publieke optreden was; dit wordt nog wel wat.
- Campfire Collaboration: lekkere muziek.
- Izak en friend: lekker maffe NL-talige liedjes, graag meer van dit!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 10:46 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
gpvos schreef:
MKF: ik kon bij het balfolkdansen eigenlijk zo goed als niets met hun muziek

Was je dat in Troyes al niet opgevallen? Zonde van 2 van die top muzikanten..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 11:10 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Ernie schreef:
gpvos schreef:
MKF: ik kon bij het balfolkdansen eigenlijk zo goed als niets met hun muziek

Was je dat in Troyes al niet opgevallen? Zonde van 2 van die top muzikanten..

Toen was het zó laat en ik zo moe, dat ik ze nog best een tweede kans wou geven (ik heb toen het grootste deel van de tijd langs de kant liggen suffen). Ze gaven op Orfest trouwens nog een toegift zonder elektronika.

En variatie moet er zijn; van de bands-met-elektronika zijn ze zeker één van de, zo niet dé, beste.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 160 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling