mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 5:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 1:52 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Zaterdag 3 December: Snaarmaarwaar en Duo Marziano
- uitverkocht -

Deze avond heeft het VCK Nijmegen weer twee geweldige bands kunnen boeken, die garant staan voor een gezellige avond dansen. Na afloop is er weer tijd voor een muzieksessie, dus neem je muziekinstrument mee. Hieronder meer informatie over de bands en de voorverkoop.
Aanvang: 19:30 zaal open + dansuitleg
Entree: 12 euro, 10 euro in de voorverkoop

Snaarmaarwaar
Afbeelding
Reeds 5 jaar timmeren de mannen van Snaarmaarwaar aan de weg. Met hun mix van eigen nummers en traditionele tunes spreken ze een erg breed publiek aan, van de folkies pur sang tot de liefhebbers van het stevigere werk. Ook na de uitstekende ontvangst van hun debuut-cd “Snaarmaarwaar” (2009) zijn ze blijven schaven aan hun unieke snarensound.

Waar mandola en mandoline onstuimig over elkaar buitelen, houdt de gitaar het zootje moeiteloos in het gareel met strakke ritmes en diepdonkere grooves. Intussen is er hun tweede worp, “Phosphor Bronze” (2011). Deze heren serveren een portie onversneden folk, recht in het gezicht, subtiel én spannend. Nog steeds zijn goeie melodieën de leidraad en fundament van hun groepsklank. Warm en sprankelend als Phosphor Bronze, het metaal waarvan de beste snaren gefabriceerd worden.

Het snarentrio speelde afgelopen tijd op diverse festivals zoals Nanjing Jazz and World Festival (China), Festival des Luthiers et Maîtres Sonneurs (F), Rudolstadt (D), Kaustinen Folkfestival (Fin), Kinnersley Festival (GB). Op 3 december hebben we hen te gast in Nijmegen, waar ze trots hun tweede cd presenteren.

Snaarmaarwaar:
Peter Daems - mandoline
Maarten Decombel - mandola, zang
Jeroen Geerinck - gitaar

Duo Marziano
Afbeelding
Duo Marziano bestaat uit twee ervaren folkmuzikanten: Erik de Jong (NL)
en Vincenzo Castellana (It). Met hun muziek brengen ze de mensen aan het dansen op een mix van traditionele en nieuwe composities. Ze spelen fijne dansbare balfolk, maar ze hebben meer noten op hun zang.

Duo Marziano:
Erik de Jong - Accordeon
Vincenzo Castellana - percussie

Voorverkoop
Naast de kaartverkoop aan de kassa op de avond zelf is er ook weer een voorverkoop. Inmiddels is het bal in de voorverkoop volledig uitverkocht. Er zijn helaas geen kaarten meer beschikbaar.

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Laatst bijgewerkt door Huathe op di nov 22, 2011 8:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 10:16 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
We gaan eens kijken of dat in de Sinterklaasplanning past :biggrin: Ik opteer voor een mazurka op "hoor de wind waait" tijdens de sessie (als de familie het toelaat) :cool:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 11:08 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 1:08 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Nijmegen
Tsja, aangezien het rond Sinterklaas is kan ik nu nog niet zeggen of ik op 3 december kan. Waarschijnlijk is dat zo'n uitgelezen dag om iets met vrienden en cadeautjes te gaan doen... Hopelijk is het niet te snel uitverkocht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 12:13 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
:biggrin: een van de redenen waarom we wat vroeger zijn dan normaal is dat iedereen nog kan lobbyen bij de familie om sinterklaas op vrijdag of zondag te vieren. Of gewoon op 5 december... die datum is daar tenslotte voor gemaakt.:hug:

Of het snel uitverkoopt weet ik niet. Ik hoop van wel natuurlijk. De eerste 4 kaartjes zijn al weer verkocht. Hopelijk blijft het niet bij vier. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 11:29 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Je kan ook vragen of Sinterklaas de cadeaus iets later wil bezorgen, omdat je kersterklaas wil vieren: wel de cadeaus, gedichten en surprises en ook de kerstboom. Sinterklaas en zijn Pieten kunnen dan langer op gedichten broeden. Dat komt de literaire kwaliteit ook weer ten goede. Bovendien zit je dan maar één keer met de schoonfamilie opgescheept. :peace:

Ik zal ook eens bellen met 0900-SINT om te regelen dat er voldoende peper- en kruidnoten geleverd worden voor het bal. :biggrin:

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 11:49 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik hoop in ieder geval dat er die avond gestrooid wordt met mooie en dansbare muziek. Dat is dan al een lekkernij op zich.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 10:48 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik ben fan van die mannen met snaren, hoor!!! En ik ga ook heel erg mijn best doen om er bij te zijn!!! Ik heb nog niet eens de tweede cd...dat kan toch eigenlijk niet, he?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 8:57 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
's Middags is er een toffe sessie met Niek van Uden! Deze workshop is al vol en je kan je dus niet meer inschrijven.

Tijdens de sessieworkshop gaan we in op samen muziek maken: hoe kan je met weinig materiaal toch aan de sessie meedoen, ook al ken je de deun misschien niet? Onder begeleiding van Niek van Uden (balfolkband Té, muziek-/accordeondocent) gaan we in op sessie-etiquette, wel of niet spelen en onderlinge interactie tijdens het musiceren. Het tweede deel van deze workshop zullen we dit in praktijk brengen, dat volledig in het teken staat van lekker spelen. De nadruk ligt niet op het aanleren van nieuwe deunen (t.l.s.), de gebruikte deunen worden vooraf op bladmuziek toe gemaild.

De sessiedeelnemers die ’s avonds ook naar het bal met Snaarmaarwaar en Duo Marziano komen, kunnen mee-eten voor €5,00.

Aanmelden kan tot 28 november via info@folkbalnijmegen.nl. We willen graag van je weten welk instrument en in welke stemming je speelt, wat je speelervaring is en of je mee-eet. Wacht niet te lang, want er is plek voor 10 deelnemers.

Sessie 3 december met Niek van Uden
Tijdstip: 14:30 – 16.30
Locatie: Vlaams Cultureel Kwartier
Adres: Arsenaalpoort 6, Nijmegen
Entree: €5,00 voor de sessie / €13,00 voor de sessie en het bal / €5,00 voor de maaltijd

www.folkbalnijmegen.nl


Ik herhaal: je kan je niet meer inschrijven.

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Laatst bijgewerkt door Huathe op di nov 22, 2011 11:24 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 9:14 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Leuk idee! Ik ga kijken of ik kan komen =D

Maar eerst komende zondag nog even hopen op een mooie sessie na het bal in Wageningen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 10:21 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
:hug: de sessie-workshop van Niek is inmiddels vol!
Er is helaas geen plek meer voor nieuwe aanmeldingen.

Maar vrees niet:
Zoals genoemd is 3 december een try-out. Vanaf januari gaan we waarschijnlijk een reeks sessies en workshops aanbieden. Hopelijk loopt het dan weer zo storm met de inschrijvingen :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 11:20 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
En de kaartjes voor het bal?
De laatste keer was het een week van tevoren uitverkocht.

Ik kreeg gisteren na de dansles een vraag hierover.
Ik heb gezegd dat ze snel moest zijn, omdat ook Nijmegen steeds sneller uitverkocht raakt en ik zei dat ik een publiciteitsgolfje aan het eind van deze week verwachtte, waardoor de kaartjes weer hard zouden gaan.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 11:53 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
*edit:weggehaald* Ik kom helaas niet.


Laatst bijgewerkt door Ron op wo nov 30, 2011 8:21 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 8:11 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Het bal is zojuist uitverkocht. We hebben inmiddels de laatste kaarten verkocht, er zijn dus helaas geen kaarten meer beschikbaar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 10:58 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Gezien er nog steeds aanmeldingen binnenstromen, wil ik nog maar eens benadrukken dat we helemaal uitverkocht zijn. Zowel in de voorverkoop als aan de kassa zijn er geen kaartjes meer beschikbaar.

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 9:44 pm 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 28, 2011 4:39 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Nieuwegein
Heb dit ook al in de Facebook-groep gevraagd, maar: zijn er mensen die met de auto naar 't bal komen en na afloop terugkeren naar Utrecht of omstreken? In dat geval wil ik graag meerijden :) anders moet ik wel heel vroeg naar huis...

- Pepijn

_________________
"To be good is to be in harmony with one's self."


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 105 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling