mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 2:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Dan weet ik wel waar ik zijn moet:
Poll eindigt op za nov 19, 2011 10:29 am
Ja! en ik ga ook mee-sessieën! 27%  27%  [ 4 ]
Ben je gek, ik loop nog mank van de vorige keer.... 0%  0%  [ 0 ]
Ik kom misschien niet 7%  7%  [ 1 ]
nee 7%  7%  [ 1 ]
Komt dat wicht oet Beijum nait? 13%  13%  [ 2 ]
te ver 7%  7%  [ 1 ]
Geen Tosti's dit keer? 7%  7%  [ 1 ]
Ik zit nu op tango 7%  7%  [ 1 ]
Helaas, ik zit dan op Barbados. 0%  0%  [ 0 ]
spreek geen gronings 7%  7%  [ 1 ]
mazurka is mijn favoriete dans 7%  7%  [ 1 ]
pff 13%  13%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 15
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 10:48 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Wauw, Les Boîtes was heel erg tof!
'k had ze nog niet eerder gehoord (maar ze bestaan geloof ik ook nog niet heel lang). Supermooi samenspel met al die balg-instrumenten. Mooie nummers, mooie arrangementen, goede muzikanten.

En 't waren ook nog eens leuke logees :~) (alhoewel, voor mij hoeft het eigenlijk niet meer... - inside joke voor als Bert meeleest ;) )

Fijn bal was het. Je kon merken dat er nu danslessen gegeven worden in Groningen (hulde aan Femke en Erik). 't niveau van de dansers was hoger en daardoor (denk ik) was de sfeer wat rustiger. Was fijn dat de muziek daardoor wat beter tot z'n recht kwam.

'k kon zelf helaas niet dansen, maar heb van de muziek genoten, gezellig gekletst met allerlei mensen en ook de taart was niet verkeerd :~)

Nu lekker op de bank hangen in 't zonnetje :rose:
(en over m'n Gaillard dromen, heb vannacht even op die van Peter gespeeld en 'k kijk er erg naar uit, ook al zal het wennen zijn)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 10:05 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Dit was nu weer eens een bal dat helemaal beantwoordde aan mijn ideaalbeeld van een leuk bal.

Een groep muzikanten die goed contact heeft met elkaar en elkaar tot op de milimeter aanvoelt waardoor er een vrijheid in het spel ontstaat die zeldzaam is op grote podia met grote installaties.

Het subtiele geluid van de concertina en de accordina's was glashelder te horen. En dat was genieten. Prachtige composities ook waarbij lieve mazurka's en polska's afgewisseld werden met wat steviger tovercirkels en bourrées. Ook voor het eerst in groningen met succes: dansen als Kostawat en de enkele Tricot. Voorheen waren daar te weinig geoefende dansers voor, nu deed vrijwel iedereen mee. Hulde voor les Boîtes, het is nu mijn favoriete balfolkband! :hug:

Dank ook aan Erik de Jong. Samen hebben we het geluid uitstekend geregeld. Ton Tersteeg was er helaas niet maar we zijn er toch heel goed uitgekomen en zónder monitoren. Gelukkig had les Boîtes zelf uitstekende clip-on microfoons bij zich dat scheelde al een hoop.

Erik zelf heeft overigens geen versterking nodig. Zijn nieuwe Serenellini accordeon met cassotto en 'bulged' tongenwerk is zo krachtig dat hij makkelijk de hele zaal kon bespelen zonder micro's.

Het laatste akoestische setje van Erik and Friends was dan ook zeer dansbaar. En voegde weer toe aan die prettige sfeer van intimiteit die bij het ware spansen hoort: dansers die af en toe ook even achter een instrument kruipen, het liefst onversterkt. Al moet ik zeggen dat de mazurka 'Boîte du Jazz' met vol register nog nooit zo stevig gehoord had. Het was dat Martijn op dat moment zich beheerste en de schalmei in de kontzak liet anders was dit absoluut de ideale 'Rough and Dirty' Spansband geweest!

De bananen/dadeltaart was heerlijk, de engelse appelcider nog lekkerder dan de franse, het kraanwater goedkoop kortom: wat een bar! :kiss:

En ik heb heerlijk kunnen dansen, dat is misschien nog wel het belangrijkste! :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 6:33 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Wow dat klinkt leuk! Toch wat gemist; mijn schizofrene skills zijn helaas nog niet zo ver doorontwikkeld dat ik EN kan swingen in Utrecht EN kan balfolken in Groningen... Maar volgende keer moet ik het toch maar eens overwegen naar het hoge noorden af te reizen!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 12:11 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Tof! Ik verheug me ook al op aanstaande keer, hierbij.

Alleen... nu durf ik bijna niet naar jullie af te reizen voor het volgende bal, wat een lofprijzingen... :hug: We zullen er hier in Tilburg nog eens een paar kopjes over drinken...

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 7:36 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
De Rookhoek was gezellig ingericht met houten relaxfauteuils en afgevallen bladeren
van de Ginkgo biloba. Gelukkig was de danszaal voorzien van dubbel glas anders
hadden we buiten nog in de muziek moeten zitten.

O ja, ook nog drie minuten geknarst.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 9:49 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Windwijs schreef:
Tof! Ik verheug me ook al op aanstaande keer, hierbij.

Alleen... nu durf ik bijna niet naar jullie af te reizen voor het volgende bal, wat een lofprijzingen... :hug: We zullen er hier in Tilburg nog eens een paar kopjes over drinken...


In Grunn'n zijn we altijd lovend over de bandjes, want door de goede sfeer en het lekkere bier gaan ze beter klinken dan ze eigenlijk zijn :devilish: .

En bandjes met Sander (Verse Melk) worden zowiezo altijd op de schouders genomen op het spansbal. :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 11:01 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Hier zijn dan eindelijk mijn impressies van het heerlijke bal.
Een nieuwe lens uitgeprobeerd, nog even wennen en dan zal het een volgende keer
nog wel beter gaan.

Genoeg gepraat: hier zijn de Foto's.

https://picasaweb.google.com/campie.ger ... directlink

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 12:46 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Leuke foto's! Mijn aandacht wordt direct getrokken door foto 25 en 26. Nu begrijp ik wat Tourdion bedoelt met "Een groep muzikanten die goed contact heeft met elkaar en elkaar tot op de milimeter aanvoelt waardoor er een vrijheid in het spel ontstaat die zeldzaam is op grote podia met grote installaties." :biggrin:

We zien dan ook op de dansvloer onze good-old spansgorrila, met een bierflesje in de hand, een ietwat dromerige blik in de ogen, denkend aan oneindig zwevende tongen, trage elektro-acoustische trillingen en het genot van de omgekeerde 5e toets. Let ook op de nabijheid van de roodharige schone die van dit alles geen weet lijkt te hebben :battingeyelashes:

Foto 35 vind ik verder klasse: wat een feeerieke sfeer!

groeten van Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 10:08 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Deze foto's zijn weer heel anders dan wat we van Campie gewend zijn. Het komt wat meer in de buurt van wat je met een simpel broekzakcameraatje doet (qua groothoek) maar dan in een betere kwaliteit. Vooral de belichting is goed, redelijk natuurgetrouw.

Dit soort foto's geven een beter beeld van hoe het op een bal is dan de prachtige portretopnames en close-ups die je vaak ziet en die de muzikant eigenlijk uit zijn context trekken.

En dan zitten deze foto's van Campie ook nog eens vol grapjes: Spiegels, rondgestrooide bladeren en bergschoenen, niets ontgaat het alziend oog van de fotograaf!

Hulde voor deze gezellige serie! :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 108 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling