mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 12:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kerstboombal 2011
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 10:47 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Eind deze maand gaat de inschrijving voor het Kerstboombal 2011 weer van start. http://www.kerstboombal.be/
Net als de afgelopen drie jaar ben ik zeker van plan naar De Centrale in Gent af te reizen voor een mooi feestje.
Het programma:
19u00 - 19u45 Brotto-Lopez (FR)
20u00 - 21u15 Une fille dans le métro (FR)
21u30 - 23u00 Baila Tocamos (BE)
23u15 - 00u30 Duo Leemans-Driessens (BE)
00u45 - 02u00 Brotto-Lopez (FR)

Het lijkt me prettig om net als vorig jaar in het hostel om de hoek te overnachten. http://www.hostel47.com/
Het hostel is normaal dicht op Eerste Kerstdag, maar ze zijn net als vorig jaar bereid om open te gaan als we met een behoorlijke groep (toch wel zo'n 10 personen ofzo) open te gaan.
Dus mijn vraag is concreet:
wie zijn weer van plan naar het Kerstboombal te gaan?
wie hebben er zin om in het hostel om de hoek te overnachten?
Laat het me hier of via een PB of via facebook even weten.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 10:32 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Nou Kees, ik zal eens reageren, want het is hier nog zo stil. :-) Maar goed, het duurt ook nog eventjes.

Ik overweeg zeker weer naar Gent te gaan met kerst, maar moet even kijken of dat binnen de andere kerstactiviteiten (familie-etentjes enzo) past. Als ik ga lijkt een overnachting bij Hostel 47 me een prima idee, als ze dan weer open zijn.

Wie hebben er nog meer plannen?

_________________
Dance forever or die trying


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 5:10 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Helaas, ik ga niet naar het kerstboombal. Kerst is voor familie, dus ik zit bij mijn moeder. :)

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 10:38 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Gezien het aantal reacties zie ik dat jullie niet bepaald overlopen van enthousiasme om dit jaar weer naar Kerstboombal te gaan.
Ook aan de inschrijvingslijst is dat te zien: er staat nog geen enkele Nederlander op de lijst tot nu toe. Ook niet die van mezelf, want ik bedacht me vandaag pas dat ik me nog moest inschrijven (ter vergelijking: vorig jaar zat ik er bovenop, en stond ik als tweede op de lijst). Gezien de inschrijvingsdata kan het al sinds half oktober, een dag nadat ik het eerste bericht in dit topic schreef.

Dus: je kunt je weer inschrijven voor dit bal.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 11:05 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Een blik op de lijst van degenen die al een ticket hebben leert me dat het sowieso nog niet echt storm loopt. Situatie 7 november: er zijn 16 aanmeldingen. Twee daarvan zijn bekenden van de stagegroep bij het Boombalfestival. Ook trof ik de namen van de docent van onze groep met zijn assistente aan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 7:55 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Met kerst ben ik wel vrij, oud en nieuw moet ik werken, maar ik ben waarschijnlijk kei ouderwets, ik ben dan graag bij mijn familie, dus ik vertrek naar Assen :) Om bij pap, mam, broertje en hondje te zijn :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 6:12 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ik zoek nog 1 liftplek heen en de volgende dag 2 terug. Kan ook stuk sturen en betaal graag mee enzo..
PM/PB me dan aub (het werkt wel, ondanks de foutmelding die je waarschijnlijk krijgt)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2011 10:24 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het is gelukt om weer te gaan slapen in Hostel47, om de hoek bij de Centrale, de locatie van het kerstboombal.
Wie nog aan wil sluiten, kan dat laten weten. We zijn tot nu toe met 9 mensen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 2:21 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Er is nog alle ruimte voor last-minute inschrijving, plenty plek in het hostel om de hoek en voor wie een lift zoekt de volgende dag naar NL (richting Amsterdam) weet ik nog plek. Wat een luxe :)

Btw. M'n IBAN overboeking stond in een dag op de Boombal rekening, dat duurde vroeger zo 3 dagen..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 11:17 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
* Rémi Tatard (o.a. Boréale) vervoegt het Franse meisje in de Métro.

* Brotto-Lopez was de revelatie van het afgelopen Boombalfestival. Voor wie het daar gemist heeft dit hilarisch filmpje van een nieuwe dans: www.youtube.com/watch?v=MiMimE_QwAs

* Wie wil genieten van het VVK-tarief (15 ipv 20 euro) raden we aan eerstdaags in te schrijven. Dit jaar valt KBB namelijk op een zondag waardoor ten laatste woensdag betalingen kunnen uitgevoerd worden: banken nemen hiervoor 3 dagen de tijd en in 't weekend liggen ze op hun gat. Op kerstboombal.be zie je wie dit reeds achter de rug heeft.

* Met Baila Tocamos en Leemans-Driessens zijn zowel de zuiderlijke als noorderlijke helft van België vertegenwoordigd met 'eerste-klas-folk'.

* Bij een drankje hoort ook een (warm) hapje en daar zorgen de Boombalmedewerkers voor bij wijze van attente kerst–attentie !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 11:27 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Momenteel staan er op de site van het kerstboombal bijna 200 aanwezigen. Ik vreesde voor een kleine groep tot een week geleden. Vergeleken met toen is de lijst nu twee keer zo lang. Waarschijnlijk hadden ze eerst de mensen erop gezet die zich zowel opgegeven als betaald hadden en staan nu ook de mensen erbij die nog niet betaald hebben.

Op basis van die lijst kan ik wel zeggen dat de Nederlanders het bal massaal links laten liggen i.t.t. vorige jaren.
Desondanks is er een groep van ruim 10 Nederlanders die naar Gent koerst.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 5:10 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Deze keer inderdaad geen kbb voor mij. Stiekem viel het vorig jaar best wel tegen en het is toch een hele hoop gedoe om helemaal naar gent te geraken, en ook niet heel erg goedkoop.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 9:09 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: za jun 06, 2009 8:00 am
Berichten: 11
Voor wie naar het Kerstboombal in Gent wil op 1e kerstdag, ik heb nog een kaartje voor 15 euro (kan zelf niet vanwege persoonlijke omstandigheden), en de organisatie heeft laten weten dat ik het 'voor deze ene keer' kan doorverkopen. Ik zal dan de naam van mijn vervanger dan aan de organisatie doorgeven.

Stuur me even een bericht per mail naar info [AT] nicopierik.nl als je interesse hebt, wie het eerst komt het eerst maalt.

(ook gepost op de Facebook pagina van Balfolk)[/b]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 8:31 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Aangezien er maar weinig Nederlanders waren dit keer (zo'n 10 mensen), voel ik me maar even genoodzaakt om te melden hoe het was.
Het was een enorm leuk feestje, al kwam het voor mezelf wat matig op gang. De eerste set van Brotto Lopez had ik op enkele nummers na gemist. De tweede artiest, Une fille dans le métro, kon me eigenlijk niet erg bekoren. Voor mijn gevoel werden we dusdanig overspoeld met walsjes dat ik daar de rest van de avond erg spaarzaam was om die mee te dansen.
Gelukkig waren de daaropvolgende bands erg goed. Vooral het nieuwe duo Leemans-Driessens kwam voor mijn gevoel erg goed uit de verf.

Het bal was best goed bezocht. Er waren ruim voldoende fijne danspartners, maar ik heb het nooit als druk ervaren.
De ventilatie was uitstekend zonder tochtgevoel te hebben en dat is erg bijzonder op een dansavond, zelfs in de Centrale.

De volgende dag met in totaal 5 Nederlanders doorgegaan naar Hingene voor nog een fijn bal. Ook daar trad Brotto Lopez op, maar het is bepaald geen straf om die twee avonden achter elkaar te horen. Daarnaast trad Broes op. Twee behoorlijk uptempo bands is op een zogeheten Boombal Intiem wel apart. Ik kreeg al snel last van vermoeide voeten, maar meegespeeld kan hebben dat de ventilatie in Hingene juist uitermate dramatisch is en dat de vloer erbarmelijk stroef was. Aan het eerste schijnen ze daar nooit wat aan te kunnen doen, het tweede noopt om voortaan de vloer te controleren op dansbaarheid.

Ook hier was de sfeer prima. Voorgaande keren ben ik wel eens met gemengde gevoelens van Hingene teruggekomen, maar dit keer was daar zeker geen reden toe.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2011 10:33 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Laat ik ook wat van het Kerstboombal zeggen.

De eerste band die we meekregen was Une fille dans le métro. Ik vond dit qua sfeer erg prettig, rustig en enigszins richting tango soms. Remy op gitaar of accordéon, de dame op trekzak en met wat tragische zang. Jammer wel dat ze niet altijd evenzeer op elkaar ingespeeld waren. Maar wat mij betreft bestaat er niet zoiets als te veel walsjes, dus ik vond het prima.

Daarna Baila Tocamos, 5 jonge walen. Enthousiast, verrassend met onder meer keyboard, maar ik vond de nummers nogal wisselen tussen leuk en net niet.

Duo Leemans-Driessens was erg goed en bijzonder goed dansbaar, met soms een derde man op percussie. Nu speelt Bert Leemans in zeer veel bands, maar dit was een opmerkelijk nieuw geluid, prima.

Tot slot Duo Brotto-Lopez waren zeer fijn, prettig gestoord en enthousiast. Het sloot prima aan bij mijn energie die er toen pas voluit was. Met wat aparte dansjes, oa Carnaval de Lance en zo'n soort springerige rondedans waar ik aan kon sluiten bij oa Karine de Lauw en Koen de Hondt.

En het is sowieso weer heel leuk mensen van de boombalstage weer te zien en daar veel mee te dansen. En Gent is leuk. En als ik lang genoeg doortik word ik vanzelf weer enthousiast. Tijd voor weer dansen, hopelijk donderdag in Herk.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 182 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling