mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 6:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2011 7:02 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Het waren inderdaad leuke feestjes! Ik heb genoten en heerlijk gedanst met diverse leuke Vlaamse dames. Fijn om steeds weer wat Belgen te leren kennen nu ik de afgelopen maanden een paar keer bij onze zuiderburen ben geweest.

Het was, zoals Kees al zegt, precies goed gevuld in De Centrale. Gezellig maar niet te vol en genoeg ruimte om te dansen. Ik kan me voorstellen dat Fille dans le Metro wisselende reacties oproept. Ik vond het zelf muzikaal mooi en goed. Het klonk vaak een beetje chanson-achtig - bijzonder! Wat mij betreft is dit een dame die beter laat op de avond/nacht tot haar recht komt qua sfeer en dansjes. Duo Leemans-Driessens waren weer goed bezig. Ik sluit me wat Baila Tocamos betreft aan bij Leon: een lekkere band met veel energie, maar veel nummers waren óf lekker dansbaar en om blij van te worden, óf een stuk minder. Brotto/Lopez, een duo dat op het Boombalfestival nog weinig indruk op me maakte, maar waar ik in Brussel fan van geworden ben, stelde weer niet teleur. Ze weten hun traditionele muziek (over het algemeen niet echt mijn ding) zo knotsgek en met zo veel enthousiasme en energie te brengen dat je wel mee moet doen.

De volgende dag in Bornem, waar ze ook speelden, had de organisatie net vóór hun optreden de vloer met talkpoeder bestrooid, waardoor we bij die ene dans (wie ze heeft meegemaakt weet wel welke) daar lekker doorheen konden rollen. :-D De wat stroeve tegelvloer is helaas een nadeel van de zaal in Bornem.

Verder speelde daar Broes, een stel heel jonge en energieke muzikanten. Leuk! Enige opmerking die ik heb is dat ze best wat meer mazurka's of (onregelmatige) walsjes mogen spelen. De wat energiekere nummers is meer hun stijl, dus wel begrijpelijk dat er wat minder subtielere nummers in hun repertoire zitten.

Komen er volgend jaar weer wat meer Nederlanders?! Het waren leuke feestjes! We zijn ook weer prima ontvangen in Hostel 47 in Gent en het B&B in Hingene en ik heb er heerlijk (maar kort) geslapen.

_________________
Dance forever or die trying


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 90 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling