mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 11:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 9:32 pm 
Offline
Newbie

Geregistreerd: ma mei 30, 2011 8:28 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Zwolle
Hey hey, is er toevallig iemand uit Zwolle of omgeving met wie ik mee heen en terug kan rijden naar Balfolk Moira op 6 Nov in Utrecht? en/of Spansbal op 12 Nov in Groningen? Als ik alleen mee terug kan rijden is dat ook prima want het gaat er vooral om dat ik dan niet eerder weg hoef bij het bal om een op tijd de trein te halen.
Uiteraard vergoed ik dan ook een deel van de reiskosten.

Groetjes Michaël :cool:

_________________
Beware Balfolk monster in training muhahahaha!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 10:49 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik hijack je topic even voor een recensie van het bal! :cool:

Balfolk Moira was weer erg geslaagd dit weekend!

Bij de workshop ’s middags was ik niet geweest, maar ik hoorde hier positieve geluiden over. Enig minpuntje was dat er – aldus de workshopper die ik sprak – vrij weinig tijd aan de mazurka werd besteed, terwijl deze workshopper juist voor de mazurka was gegaan en n.a.v. de site dacht dat het vooral mazurka zou zijn. Ik merk dat er de laatste tijd wel wat vaker onduidelijkheid is over precieze inhoud van workshops, of dat er bij workshops teveel aandacht ligt bij de inleiding, zodat er te weinig tijd is voor de ‘echte lastige’ oefeningen. (Dit merk ik zelf en hoor ik ook van verschillende andere mensen.) Wellicht een puntje van aandacht dus voor de vermeldingen op de website en/of docenten.

Het bal zelf begon met een optreden van Tricanelli. Het was hun eerste ‘echte’ bal (Zeist wordt daarbij niet meegeteld, omdat dat meer als oefenavond wordt bestempeld), en meteen erg succesvol. Ik kon meteen lekker meedansen op de muziek die erg prettig in het gehoor ligt, en ook qua ritme makkelijk te volgen is voor de danser. Aan het einde van de set speelden ze een gewaagde tarantella – eerst leek de vloer nog leeg te blijven, maar er kwamen steeds meer dansers bij naarmate het nummer vorderde. Een geslaagd optreden dus!

KV Express werd gelukkig nog teruggehaald voor een laatste jig, want van mij hadden ze nog wel wat langer mogen spelen! KV Express heeft een echt ‘eigen’ geluid met diatonische accordeon, drums en bas. Vooral de bassiste blonk erg uit tijdens hun optreden, en het publiek was ook erg enthousiast: de dansvloer was bomvol! Ik vond het ook leuk dat een van mijn favoriete bourrées (Poedelkens Bourrée van hun eerste cd “Luna”) werd gespeeld. Ook valt het met op dat ik bij KV Express meer jigs heb gedanst dan in het afgelopen half jaar. Niet door gebrek aan jigs, maar KV Express weet me kennelijk toch meer op te zwepen. Bedankt Lou, dat je ze naar Nederland hebt gehaald!

De picknick was wat later dan gewoonlijk, en er was ook meer eten dan gewoonlijk! Het viel me wel op dat er vooral veel ‘zoet’ was en iets minder ‘hartig’, of ik stond gewoon aan de verkeerde kant van de tafel. In elk geval werden de taarten en de brownies me iets te veel (allemaal wel lekker, maar ik miste de pannenkoeken en worstenbroodjes die toch wat beter als ‘avondeten’ dienen), dus ik heb vooral stokbrood met kruidenboter naar binnen gewerkt met hier en daar wat taart en salade. Dank in elk geval iedereen voor het lekkere eten!

Hoewel er na het eten een aantal mensen vertrokken (richting Faun?), was dat geen reden voor Violet om niet te knallen. Na enkele tegenstrijdige berichten over de datum van oud- en nieuw konden ze dan echt beginnen, en meteen kregen ze de vloer weer vol. Ook vanuit danspartners kreeg ik regelmatig te horen dat ze de muziek van Violet zo leuk vonden (hulde dus aan de dames). Violet speelde erg mooi en ook erg leuke en afwisselende nummers. Een van de mooiste momenten was een heel lieflijk dansje die heel zacht eindigde, waarbij bijna de hele zaal stil was en stilletjes doordanste op de laatste harpklanken die heel langzaam wegstierven. Iedere keer dat ik Violet hoor geniet ik méér van hun muziek.

In conclusie: voor mij was dit het beste bal van dit seizoen. :applause:

(Edit: typo)


Laatst bijgewerkt door Christine op ma nov 07, 2011 1:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 11:12 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ook ik vond het bal erg geslaagd. Een fijn optreden van Tricanelli waar goed op gedanst kon worden, gevolgd door KV Express.

Christine schreef:
...na het eten een aantal mensen vertrokken (richting Faun?)...
Inderdaad, ik was één van de vroege vertrekkers. Ik heb een onwijs goed concert meegemaakt van Faun. Op een gegeven moment speelden ze achtereenvolgens een hanterdro en een andro wat meteen door een groepje werd opgepikt waarbij ik ook aansloot.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 12:41 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Zeker een geslaagd bal! Ik heb in tijden niet meer zoveel gedanst. Ook vrienden die waren gekomen, die of heel lang geleden eens op een bal waren of nog nooit, vonden het erg leuk.

Bij de aankondiging van het Oudejaarsbal werd er wel een sneer uitgedeeld naar de organisatie daarvan, mijns inziens zeer onterecht, dat het erg duur zou zijn. Wat erg meevalt als je ziet wat je ervoor krijgt, vooral omdat de muzikanten zelf hun Oud & Nieuw opgeven om te spelen en de organisatie het wel voor elkaar krijgt en er veel tijd en energie in steekt. Wees blij dat iemand het initiatief neemt! In het 'reguliere' uitgaanscircuit kom je voor hetzelfde bedrag op Oud & Nieuw misschien net een kroeg binnen.

Dat was het enige irritatiepuntje op het bal. Verder was het super! Heerlijk eten weer en leuke mensen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 1:24 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
En toch was het niet overbodig. Een aantal mensen wist niet hoe duur het was en hadden er nog niet over nagedacht. En nu ze het op tijd weten kunnen ze er rekening mee houden. En volgens mij werd er enkel gezegd dat het duurder is dan normaliter. Niet dat het duur is.

Top bal, wat is violet toch gaaf!!! En die 6 snarige fretloze basgitaar van KV... wauwie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 1:43 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Nee, er werd duidelijk gezegd dat het duur was, niet duurder dan. Natuurlijk is het duurder dan een normaal bal, vooral omdat het al veel langer duurt dan een normaal bal en het op Oud & Nieuw is. Lijkt me dat mensen daar wel rekening mee houden en zo belachelijk duur is het helemaal niet. Vond het een beetje onder de gordel, maar goed, dat is dan misschien mijn perceptie. Maakt ook niet uit verder, maar wilde het gewoon even aankaarten dat die opmerking zo opgevat kan worden. Weet ook niet hoe de Knalbal-organisatie het opgevat heeft.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 1:53 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Yellowflower schreef:
Lijkt me dat mensen daar wel rekening mee houden en zo belachelijk duur is het helemaal niet.

Niet dus, inclusief ikzelf had er nog niet over gedacht. En ik heb echt niemand horen zeggen dat het belachelijk duur is


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 2:24 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Even ter aanvulling, wat ik heb gehoord was: "Het bal is wel wat duurder, maar je krijgt wel echt waar voor je geld."

Exacte bewoordingen zullen iets anders zijn geweest, maar dit is bij mij blijven hangen. Volgens mij doet de opmerking met "je krijgt waar voor je geld" dan ook geen afbreuk aan het bal.

Maar, goed dat je aangeeft dat jij het zo hebt opgevat, want verschillende mensen horen verschillende dingen. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 3:38 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Ik vond het een gezellige avond en een top bal! Wij van Tricanelli hebben genoten van het optreden dat we mochten geven. Ondanks de zenuwen ging het toch lekker! Louise bedankt voor de uitnodiging.

@Christine, bedankt voor de complimenten

Natuurlijk ook alle andere die positieve en leuke reacties en tips gaven, bedankt!

Daarna heerlijk gedanst op KV Express en Violet. Hoewel mijn vader niet danste heeft hij boven genoten van de avond en de optredens!

Nu namens de knalbal-organisatie:

Ik heb de promotie van Louise voor het oud en nieuw bal als positief ervaren. Volgens mij bedoelde ze alleen dat de entree voor het Knalbal iets duurder is dan een normaal bal, vanwege oud en nieuw.
Verder was het een prima promotie en zelf af en toe komisch omdat ik haar nog wat gegevens moest toe fluisteren vanuit de zaal!

Kortom, alles bij elkaar top avond!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 11:57 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Fijn dat jullie t weer een geslaagd bal vonden. :hug:

En over het oud- en nieuwbal, ik heb op geen enkel moment willen bedoelen dat ik het niet eens ben met de prijs die de organisatie vraagt. Ik noemde dat het duurder was alleen als inleiding voor de vraag naar vrijwilligers, die dan extra korting kunnen krijgen.

@ christine: ik zal kijken hoe ik in de workshop aankondiging duidelijker kan zeggen wat we gaan doen. Ik neem het mee. :peace:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 10:13 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Over de prijs van het Knalbal:
die is exact hetzelfde als Vierintiem, het oudejaarsbal in België.

Over de Moira:
ik ervaarde het in het begin als drukker dan eind vorig jaar / begin dit jaar. Is het aantal toegangskaartjes opgeschroefd? Of waren er nu gewoon meer workshoppers op het bal gebleven?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 10:20 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Volgens mij was het niet drukker, maar waren mensen wel meer op de dansvloer te vinden.

Oh, wat ik nog vergeten was te melden: ik vond het erg leuk dat Tricanelli een Rondje van de Heilige Vincent speelde. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 6:35 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Wij hebben ook een fijne dag gehad...eerst rustig de dag beginnen met mazurka's spelen, toen genoten van Tricanelli en KV Express (wauw, wat zijn die toch übercool!!!) en toen nog zelf lekker gespeeld. Alleen was het terug naar huis gaan een grote opgave, maar zelfs dat ging allemaal soepel.

Dank je wel aan iedereen: organisatie, dansers en bandgenootjes!!! Leuk om te horen dat jullie net zo van het optreden hebben genoten als ik...

Ik schrijf elke week een column en daar is deze week natuurlijk het bal van zondag in terug te vinden. Dus voor de liefhebbers...

http://www.4gm.nl/fantasy-nieuws/2-alge ... pelen.html

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Laatst bijgewerkt door telenn gwad op di nov 08, 2011 6:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 6:47 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
oeps...dit mag weg, hoor...het ging even fout... :blush:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 8:05 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
Inderdaad een heel leuk bal, niet in de laatste plaats omdat wij er mochten spelen :biggrin: Bedankt voor de complimenten!

KV Express was weer erg goed. Ik heb gisteren nog wel even de cd's gedraaid om beter al die mooie subtiele trekzakloopjes te kunnen horen. Die werden soms wat overschaduwd door de percussie die live een stuk steviger klinkt dan op de cd.

Violet gaf ook een heerlijk concert. Ze klinken live lekkerder op dan op de cd en lijken ook zat repertoire te hebben. Er werd ook flink tussen de nummers door tegen de zaal gekletst, zodat we ook nog wat meekregen van het ontstaan van de nummers, heel leuk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling