mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 8:05 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
oeps ... bij mij ging er ook wat fout ... kreeg melding "debug mode" ... drukte nog eens op OK ... resultaat twee dezelfde posts ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 11:51 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Om met de woorden van Christine te spreken:
ik hijack dit topic voor een kort verslag van het bal in de Moira gisteravond.
Want wat was dat geweldig!
Het stond al vantevoren als een topbal in mijn agenda en het heeft die verwachting volledig waargemaakt.
Als eerste het eerste Nederlandse optreden van Zoalo. Ik had stiekem al de huiskamer tryout bijgewoond en daardoor wist ik al dat ik veel kon verwachten. Maar ik was toch blij verrast dat ze met een gezongen nummer met zijn drieen begonnen.
Het was grappig dat er soms andere dingen werden gedanst dan aangekondigd: zo werd een rondeau een rondeau en couple gedanst. Je zag dat de band een beetje verrast was. En later werd een rustige andro, of scottisch gedanst als een gavotte de l'aven. Ik heb die niet zo gedanst, maar het zou best kunnen dat dat goed paste, want een gewone scottisch was het zeker niet.
Het optreden was dan ook richting twee kanten verrassend.

Té was enorm goed op dreef. Het klonk weer echt heel lekker.
Ook Naragonia Quartet had de vibe er goed in zitten. Ik had al tijdens de soundcheck de neiging om te gaan dansen en dat is altijd wel een goed voorteken.

Ik heb ook heel fijn kunnen dansen, dus het was een echt topbal.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 8:24 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Jaaaaaah! Superfijn bal. Ik was een beetje moe, dus heb meer op het balkon gezeten en geluisterd dan gedanst, maar het was zulke mooie muziek dat ik dat helemaal niet erg vond. En ja, dat was grappig, om mensen drie verschillende dingen op dezelfde muziek te zien dansen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2011 10:55 pm 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 25, 2009 8:03 pm
Berichten: 6
Fijn dat jullie het leuk vonden!

Die "Vivement Vendredi" (orgineel van Djal) is inderdaad een beetje zoeken wat voor dans er nu op past. Het is vooral een heel mooi nummer, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe Djal het zelf bedoel heeft. Op "Nuits Blanches" spelen ze het nummer gevolgd door een snelle scottisch (Le trophée du chameau), dus ik neem aan dat ze het in ieder geval als parendans bedacht hebben. Maar in het bladmuziek boek staat het als "Slow Reel" te boek.

De gavotte de l'aven vond ik in ieder geval een hele mooie optie, dus ik geloof dat we die er maar in houden :)

Jaap
Zoalo
Gonnagles


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2012 11:32 am 
Offline
Newbie

Geregistreerd: vr dec 17, 2010 6:10 pm
Berichten: 3
Dit is niet helemaal het goede topic, maar ik vraag het toch maar hier. Is er iemand met belangstelling voor een kaartje voor het bal in de Moira vanavond? Waarschijnlijk kom ik toch niet...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2012 3:52 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Op facebook woedt een levendige discussie over een mogelijk abonnementensysteem voor de bals in Moira.
https://www.facebook.com/balfolk.nl/pos ... ment_reply

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 8:01 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Kees schreef:
Op facebook woedt een levendige discussie over een mogelijk abonnementensysteem voor de bals in Moira.
https://www.facebook.com/balfolk.nl/pos ... ment_reply


Heb het gezien... Kreeg er een beetje een vervelend gevoel bij, bij die hele discussie (niet bij het idee zelf hoor, ook al heb ik daar mijn twijfels bij).

Heeft niemand iets te melden over het bal afgelopen 2e Paasdag? Ik vond het een erg fijn bal:
Niek weet met en zonder accordeon de hele zaal stil -en aan het dansen- te krijgen; Ik heb geen enkele van de paaseitjes gevonden, maar het was fijne muziek om op te dansen, en a capella mazurka's waarbij iedereen helemaal stil is zijn natuurlijk briljant.
Orfeo met oude en nieuwe liedjes, en een heel fijn walsje in 5-en-3. Ik dacht tijdens de soundcheck dat het geluid veel te hard zou zijn (mn. voor de draailier), maar toen ze gingen spelen was het precies goed. Blijkbaar maakt de hoeveelheid mensen op de dansvloer nogal verschil. Lekkere dans-en-luister-muziek. Ik vond de nieuwe nummers ook erg fijn: Ze zijn in dezelfde stijl als de oude, maar toch weer heel anders.
Melopees et Moribondes brachten weer een heel ander sfeertje mee. Nogal actief voor zo laat op de avond en een flink contrast met Orfeo.
Drie totaal verschillende bands op één avond dus. Het viel me wel op dat de zaal nogal leeg was, terwijl best veel mensen geen kaartje hadden kunnen bemachtigen omdat het zo vroeg volgeboekt was... Op zich wel fijn zoveel ruimte op de dansvloer, maar wel een beetje verrassend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 5:05 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: do jan 05, 2012 5:32 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Barendrecht
Het afgelopen bal was heerlijk!

Niek speelde fijn, en Melopees & Maribondes waren heerlijk maf en energiek. Heerlijk gedanst weer. =)

_________________
Fotografie en ontwerp: www.masque-obscura.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 90 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling