mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 12:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 11:37 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Marc schreef:
Over dat carnivoren-eten op zaterdag: ik denk dat je beter mij kan PM'en nu als je nog mee wilt eten, of me gewoon aan kan spreken. Miranda zei mij dat zij eten zou halen, maar die kan onmogelijk weten hoe veel mensen er mee eten denk ik en het meeste is op de campus niet te halen of van lage kwaliteit. Mogelijk morgen nog een update hierover, maar wil je in ieder geval mee eten pm mij dan z.s.m. omdat ik nog even boodschappen ga doen voor de tijd.

Ik kan jullie vertellen dat we een andere maaltijd hebben gekozen voor dit jaar, die hopelijk beter bevalt. Alle deelnemers zijn van harte uitgenodigd mee te eten, daar is de hoeveelheid op berekend en het zou zonde zijn eten weg te moeten gooien. Misschien is deze nieuwe maaltijd wel het proberen waard! :idea:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 7:50 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Zo, alles zit ingepakt... Dikke backpack gaat mee naar m'n werk om vanuit daar direct naar Enschede te gaan!

Ik heb er zin in!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 1:14 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Opgelet allemaal...

Zorg voor knisperende papieren centjes, want de pin-automaat op de campus is buiten gebruik. Zeg het voort

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 2:24 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo mei 01, 2011 5:11 pm
Berichten: 27
Je kan altijd nog pinnen bij de coop. Je moet dan wel minstens 1 euro uitgeven. De pinautomaat op de campus wordt meestal snel gefixed als hij wel buiten gebruik is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 4:21 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Er komen gewoon NU al klachten binnen dat de blokhutten TE WARM zijn :cow:

Gelukkig kan de kachel ook uit :hug:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 7:45 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
Echt? Ik had het van vrijdag op zaterdag echt ontzettend koud (lag wel beneden). Gelukkig was het van zaterdag op zondag prima te doen!

(later meer - het was echt super geweldig, en het eten zaterdag was lekker! :D)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 12:47 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: do jan 05, 2012 5:32 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Barendrecht
Wat een briljant en heerlijk weekend! Fijne mensen en fijne muziek, en ik heb eindelijk een klein beetje vertrouwen in mijn nog steeds niet al te ontwikkelde danskunsten!

_________________
Fotografie en ontwerp: www.masque-obscura.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 2:06 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het wordt tijd voor een uitgebreider verslag, zodat ook de thuisblijvers een indruk kunnen krijgen. En aangezien ik vandaag toch vrij ben, kan ik als cooling down best wel een verslagje tikken.

Voor de vrijdagavondwordskhop zat ik erg te twijfelen tussen de rondeau en de slangpolska. Uiteindelijk heb ik voor de tweede gekozen. De keuze voor de tweede lag voornamelijk aan het feit dat de dans drie jaar geleden bij Matias in niveau 2 voorbij was gekomen en een regelrechte hit was. Daar was de slangpolska 1 van de dansen die we leerden. Bij Aurelie draaide het alleen om de slangpolska en daardoor had ik iets meer verdieping verwacht. Vanuit dat gezichtspunt bleef die uit. Het kan er ook mee te maken hebben dat Aurelie haar draai moest vinden in het lesgeven in het Engels. Dat werkte voor haarzelf en voor de overdracht van informatie wel belemmerend. Ik weet niet of het voor de workshop beter zou werken als zij haar verhaal in het Frans zou kunnen doen met vertaling naar het Nederlands. Ik weet niet of de vertaling de snelheid van de workshop zou vertragen en minder zou kunnen behandelen. Bovendien heb je dan het risico dat in de vertaling informatie verloren gaat,

Vorig jaar bij het bal kende het weekend met Naragonia een flitsende start voor mijn gevoel. De Gonnagles hadden ook absoluut een flitsende start in gedachten. Wat mij betreft iets te flitsend, want ik had het gevoel dat de high energy-dansen geclusterd waren, waardoor ik niet in staat was de hele avond door te dansen (ik had de rest van het weekend ook in mijn achterhoofd). Voor mij ontbrak de balans een beetje, hoewel er wel zoals bijna altijd wel heel lekker gespeeld werd.

De volgende ochtend heb ik de meest geweldige workshop meegemaakt die je je zo ongeveer kunt bedenken: 'Turning and displacing' door Pierre. Deze workshop zat formidabel in elkaar: heel mooi opgebouwd, duidelijk voorgedaan wat hij bedoelde, hij had een scherp oog voor wat er nog beter kon bij de dansers, goede reacties op de vragen. Voor de pauze hielden we ons bezig met draaien ijn de scottisch en na de pauze met draaien en vooral verplaatsen in de mazurka. Daarbij gebruikte hij grappig genoeg een rijdend bord die normaliter als afscheiding van het terras gebruikt worden.
Als ik voor deze workshop een cijfer zou geven, zou ik bijna een 10 geven. En ik was niet de enige. Iemand anders zei ook al, dat als het weekend nu afgelopen zou zijn, ze een zeer tevreden gevoel had.

's Middags waagde ik me aan de 'spaghetti-workshop' van Anatole. Dat klinkt vaag en eigenlijk moet ik zeggen dat ik de hele workshop uberhaupt erg vaag heb gevonden. Het begon met een soort lopende meditatie waarbij je moest letten op de ademhaling van de ander. Aangezien ik al geen sterke ben in een goede ademhaling, heeft dat als gevolg dat ik overgefocussed raakte op mijn eigen ademhaling en het mij dus niet lukt om van daaruit een connectie met de ander te maken. Verderop werden de oefeningen wel wat concreter, die vooral ook te maken hadden met balans en vertrouwen in de ander dat die je opvangt als je uit balans raakt. Het spaghetti-onderdeel bestond eruit dat je een spaghettisliert tussen de beide danspartners ingeklemd hield en we met elkaar moesten bewegen zonder dat de sliert brak of er tussenuit viel. Ook het dansen van een mazurka tegen een vel papier aan met een pen op navelhoogte was voor mij wel in de categorie 'tja, apart'.
De workshop werd afgesloten met een dansje op het ijs, waarvan verschillende filmpjes op youtube te vinden zijn.

Rafael mocht, net als vorig jaar, de idiote workshop doen. Aangezien ik die vorig jaar gemist had, wilde ik hem nu juist erg graag doen. Hij vertelde dat hij bezig moest houden met gek varieren in de jig. Ik vraag me af of hij met die inkadering gelukkig was. Zo iemand als Rafael kan je volgens mij best de vrije hand geven om er zelf een gekke, en toch leerzame workshop van te maken.
Zoals te verwachten had iedereen wat moeite om de jigkaders wat los te laten. Maar uiteindelijk lukte dat prima. In mijn geval ontspoorde dat in de twee laatste liedjes volledig. Het een-na-laatste liedje kwam ik namelijk ineens met twee dames te staan i.p.v. 1, dus werd ik wel gedwongen om er wat geks van te maken. Bovendien had ik tegen de dames gezegd dat ze best zelf gekkigheid erin mochten gooien en dat deden ze dan ook naar hartelust.

Ook in het zaterdagavondbal kon ik niet volledig mijn draai vinden. Maar de muziek was wel heel goed.

De zondagochtendworkshop heb ik overgeslagen. Ik vond er niets tussen zitten dat me aansprak en heb lekker de hele tijd genomen om met iemand te praten. En dat was ook wel prettig, want op andere momenten kan ik daarvoor niet zo de rust vinden omdat je of met een workshop bezig bent, of op een bal vooral op dansen gericht bent, en bij het eten je normaal in groepen zit.

Het zondagmiddagconcert met Naragonia was weer formidabel. Ik vind het heel bijzonder dat ze die nummers, die je al zo vaak hebt gehoord, niet sleets te laten klinken. Het bracht me weer, zoals gebruikelijk bij een concert met hun tweeen, weer in een flow. By far was dit het beste bal van het weekend voor mij. Ook mijn fijnste mazurka was tijdens dit bal.

De andere zaken:
- het eten was bijzonder goed verzorgd door ´Truus´. Een dik compliment. Ook het avondeten was goed, al miste ik wel wat saus bij mijn rijst. Bij het ontbijt stonden de tafels met brood en beleg nog tegen elkaar aan, maar gelukkig was dat bij de volgende maaltijden uit elkaar getrokken, zodat mensen wat meer ruimte hadden.
- het gebruik van de Agora als tweede balzaal is een leuk idee, maar het kwam niet echt uit de verf. De afstand tot de ´echte´ zaal nekt. En er zat vertraging op de lijn, waardoor een andro en een hanterdro even aanpassing van de passen vergt. Bovendien zou het geluid beter kunnen, zodat mensen bij de uithaal van Moes in de paradijshanterdro niet mensen uit de zaal doet wegstormen uit oorbehoud.

Mijn algehele indruk:
ik vond het een heel fijne dansstage, met de zaterdagochtendworkshop en de zondag als hoogtepunten.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Laatst bijgewerkt door Kees op di feb 14, 2012 8:05 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 2:59 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik weet nog steeds niet hoe ik een hele rij foto's op een prikbord van een andere facebookpagina dan die van mijzelf moet plaatsen, dus dan maar even op mota. Hier een aantal foto's van het afgelopen weekend in Enschede.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 3:23 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ohh, wat een heerlijk weekend! :love: Het had wat mij betreft echt een beetje die festivalsfeer, waardoor ik nu al niet kan wachten op Damada en Orfest, maar met de bals de komende tijd, denk ik dat het wel goed moet komen! Dikke complimenten aan alles en iedereen! :applause:

Wat ik van het weekend vond, in detail:

Ik ben vrijdagavond net als Kees hierboven bij Aurélie's workshop slängpolska geweest. Voor mij was het een eerste kennismaking en een erg geslaagde denk ik. Ondanks dat Aurélie soms wat moeite had met het Engels, kwamen we er altijd wel uit. We zijn erg bij de basis gebleven, maar ergens vind ik dat wel fijn, aangezien ik veel van de dingen die ik geleerd heb, ook bij de bals kan gebruiken. Want een slängpolksa kom je daar eigenlijk nooit tegen en dat is toch wel jammer.

Wij sliepen bovenin een blokhut, dus ik moet zeggen dat ik het eerde te warm dan te koud heb gehad. Maar ik heb wel echt heerlijk geslapen en het is altijd erg fijn om gewekt te worden met een mooi liedje. 'Nadeel' is wel dat je dan de rest van de dag het liedje in je hoofd hebt ;)

's Ochtends in het sportcentrum gedouched en dat was echt lekker! Erg fijn om douches zo dicht bij de danszalen te hebben, dat maakt het snel even tussendoor douchen lekker makkelijk. Het ontbijt was weer heerlijk verzorgd. Alleen jammer dat de komkommer zo snel op was!

Zaterdagochtend was moeilijk kiezen, maar uiteindelijk, op aanraden en omdat ik 'm nou eindelijk wel eens wilde leren, bij Dani's Fandango beland. Ik heb nóg spierpijn in m'n armen, maar het was wel erg leuk. Ik denk dat ik over twee workshops het wel echt onder de knie heb ;) Het viel me hier wel op dat er een vrij groot niveau-verschil was. Sommige mensen struikelden nog over hun eigen voeten, terwijl anderen al veel sneller wilden. Hier trouwens ook mijn enige oorlogswond van het weekend opgelopen door een botsing met Margot...

Na de lunch wist ik zeker dat ik de workshop bij Anatole wilde doen en daar zeker geen spijt van gehad! Wat mij betreft mag hij volgend jaar weer komen en dan met nog meer workshops! :love: Ik heb er erg veel aan gehad, zeker omdat je partner voelen, balans en vertrouwen een aantal dingen zijn waar ik zelf toch al veel mee bezig ben (en met die laatste twee nog wel eens moeite heb...). Ondanks de luchtige aankondiging was het een redelijk 'diepe' workshop, die veel aandacht vergde. Duidelijk mijn favourite workshop en de mazurkagram gaat boven m'n bed! Leuk om te zien was dat mensen met wie ik fijn dans, ook ongeveer dezelfde mazurkagram hadden ^^

Het eten was erg lekker! Er valt natuurlijk altijd wel wat te klagen, maar het was echt stukken beter dan vorig jaar. Super.

Na het eten ben ik even op de bank gaan liggen en nog maar een keertje gaan douchen (fandango maakt je vies ;) ). Ik had echt de energie niet meer om nog een workshop te doen en wilde graag met het bal weer actief kunnen zijn.

En dat was maar goed ook, want tijdens het bal echt super veel fijne dansjes kunnen doen. M'n balboekje niet gebruik, maar zeker wel een wachtlijst van mensen waar ik nog mee moest dansen. Leuk hoor, zoveel leuke mensen, maar dat maakt het ook lastig kiezen!

Zondagochtend echt heel erg brak opgestaan, waardoor het allemaal erg lang duurde... Op het nippertje het ontbijt gehaald, maar de workshop opgegeven om te kunnen douchen. Nog wel even bij Dani's spelletjes gekeken (erg leuk om te zien!) en een heel klein stukje van Anatole's workshop meegepikt. Ondanks dat deze workshop als niveau 3 stond aangekondigd, leek hij me zwaarder dan die van zaterdag, ik weet niet in hoeverre andere mensen dat hebben ervaren? De dag in ieder geval goed begonnen met een paar heerlijke dansjes. Erg leuk om met dat leiden en volgen een beetje te spelen.

En Naragonia, tsjah :love: Wat een heerlijk bal weer. Eigenlijk alleen maar fijne dansjes gedaan en zelfs nog de kans gehad met Anatole te dansen. Erg, erg fijn. Eigenlijk was het gewoon helemaal erg fijn. Ik had tijdens Karlijn's toespraak wel een beetje het 'einde' gevoel, maar afscheid nemen blijft toch elk jaar weer heel erg zwaar. En de maandag erna nog zwaarder... Dus nu maar aftellen tot Damada!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 4:03 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Kees schreef:
- het gebruik van de Agora als tweede balzaal is een leuk idee, maar het kwam niet echt uit de verf. De afstand tot de ´echte´ zaal nekt. En er zat vertraging op de lijn, waardoor een andro en een hanterdro even aanpassing van de passen vergt. Bovendien zou het geluid beter kunnen, zodat mensen bij de uithaal van Moes in de paradijshanterdro niet mensen uit de zaal doet wegstormen uit oorbehoud.


Er zijn wel een paar leuke dansjes gedaan door een klein groepje mensen in die zaal. En zeker voor een wals zonder overbevolking had men daar goed terecht gekund.

Verder vraag ik me af of de vertraging echt zo groot was of dat men bij het oversteken van de foyer gewoon net uit de maat was geraakt.... Uit betrouwbare bron weet ik namelijk dat de vertraging best mee viel.

Dat van die uithaal van Moes was een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Men was net bezig met de afstelling toen de verbinding even weg viel en dat was precies het moment waarop Moes in zette. Dus tja.. gevalletje van pech.
Verder vond ik in ieder geval het geluid daar echt goed. Ook wel fijn dat je zang ook daadwerkelijk kon verstaan daar omdat er niemand doorheen liep te ouwehoeren.
En de temperatuur daar was stukken prettiger. :) Omdat het zaterdagavond bal niet 'open' was, was de noodzaak tot zo'n extra zaal misschien wat minder, maar ik heb er wel een aantal fijne momenten doorgebracht.

Verder heb ik geen tijd voor een uitgebreid verslag. Maar ik vond het eten geweldig (hoewel ik meer fan ben van 'eten met inhoud' zoals zilvervlies rijst of volkoren pasta), de workshops die ik gedaan/gezien heb vond ik gaaf en de sfeer goed.
Alleen k*t van m'n knie dat ie de zaterdagavond niet meer wilde dansen. Gelukkig kon ik zondagmiddag nog wel een paar walsjes en een mazurka doen voordat m'n knie er weer mee op hield (bij het opruimen).

Helaas wat 'laat' thuis nadat Matthijs de halve Gonnagle-logistiek had gedaan (en daarbij z'n chocolade-reep presentje kwijt is geraakt!) en vanochtend eigenlijk veel te moe om de dakkapel-mannen en glazenzetters te ontvangen. Maar het was de moeheid waard!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 5:04 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Vrijdagavond werd ik ontslagen door Karlijn, uit de organisatie van het weekend. Maar gelukkig nam ze me ook weer snel aan als docent :hug: 't was zeker in het begin niet makkelijk om me niet met de organisatie te bemoeien, maar wel noodzakelijk (aan lesgeven heb ik mijn hoofd al wel vol genoeg). En ik heb weer eens gemerkt dat ik toch minder onmisbaar ben dan ik dacht. 't liep allemaal supersoepel, zonder dat mijn interferentie nodig was. :cow:

Ik heb het weekend dus vooral met Lydia en onze 20 leerlingen doorgebracht, superleuk om iedereen zo te zien groeien en genieten. Verder niet ontzettend veel gedanst, maar de dansjes die ik deed waren wel echt superfijne! (Een beetje autistisch alleen met mensen waarvan ik weet dat ik er fijn mee dans.) Mijn favoriete nummers waren Son de Bouc - La princesse aux petits pieds en Naragonia - Ma mignonne. :love:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:36 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
Hier ook het uitgebreide verslag van mijn kant :)

Vrijdagavond na veel gestress toch nog op tijd aangekomen in Enschede - manlief zat nog bij de confocaalmicroscoop en toen we eindelijk in de trein zaten, kreeg die trein spontaan vertraging. Maar gelukkig waren we toch op tijd na wat rennen en snel doorlopen met mensen die gelukkig de weg wisten. Trouwens, vonden jullie ook dat er rond dat FC Twente stadion zo'n grimmige sfeer hing? Ik dacht altijd dat er bij voetbalwedstrijden een soort feestsfeer hing, maar dit was toch een beetje creepy.

De eerste workshop die ik ging doen was Slangpolska, omdat ik een harpboek vol met mooie slangpolska's heb en ERG benieuwd was naar de dans. Het was een hele leerzame workshop, maar ik weet niet of ik nu de 'slangpolska' heb geleerd of meer de principes die daaraan ten grondslag liggen. Zal hem dus in elk geval niet zo snel proberen op een bal, maar nu heb ik wel een beter idee van hoe je zoiets speelt -- dus Jojo, misschien speel ik er wel eens eentje als ik durf :).

's avonds niet zo heel veel gedanst omdat manlief en ik beiden totaal uitgeput waren - om 00:00 zijn we lekker gaan bibberen in de blokhutten. Echt, het was KKOUDDDDDDDD.

's zaterdags gingen we de polskaworkshop doen. Daar viel het wel op dat het nogal veel herhaling was van vrijdagavond, maar het was wel fijn dat ze alles zo zorgvuldig opbouwde. Daardoor was er alleen naar mijn gevoel wat weinig tijd om het 'samen' te oefenen - dat vind ik nog behoorlijk lastig, terwijl ik 'alleen' wel het idee kreeg dat het ging. Maar ja, zo'n workshop is natuurlijk maar een introductie, er moet nog wel wat geoefend worden! Haar enthousiasme en haar manier van bewegen spreken me echt ontzettend aan, ze had goede tips en kon ook echt goed zien 'wat er aan schortte'.

's middags was het tijd voor Bretons. Eerlijk gezegd associeerde ik dat met springerige dansjes waar je heel moe van wordt (of met dansjes die eigenlijk leuker zijn met zijn tweeën) - maar Pierre heeft dat echt helemaal kunnen veranderen. In 1 woord: WOW. We begonnen met een hanterdro (en de collectieve gedachte was geloof ik ook wel jeeh, hanterdro...). Pierre richtte zich heel erg op het 'samenzijn' als groep dansers, dat je als 1 moet bewegen en ook zelf verantwoordelijk bent daarvoor. In de hanterdro oefenden we dat dus (pfoe, wel lastig om mijn voeten echt recht naast elkaar te krijgen met beenlengte verschil en een scheve voet). Wat Kees zegt is zeker waar - Pierre heeft echt een goed oog voor wat er misgaat en kan ook echt goede tips geven. En als iemand het iets langer niet snapt is hij ook niet te beroerd om het net zo lang uit te leggen / te corrigeren tot het kwartje valt.
Toen iedereen echt helemaal rozig en meditatief gestemd was door de heerlijke hanterdro, begonnen we aan de plinn. Dat is dus echt een dans waarbij ik dacht 'NEEEEE ik ben al dood!'. We gingen eerst naar een filmpje kijken waarbij Pierre al wat opmerkingen had en toen gingen we het met z'n allen proberen. Het voert misschien te ver om alle tips en pointers op te noemen, maar het idee was in elk geval dat je er totaal niet moe van wordt omdat je elkaar als groep 'de lucht in helpt'. Ook dit verwerd tot een supergaaf heel 'meditatief' (in the moment) dansje maar zeker met veel energie.

Daarna kwam echt 1 van de groter eyeopeners: volgens Pierre is er een onderscheid in dansen die je met de voeten danst (hanterdro, plinn) en dansen waarbij je met de armen danst (dus waarbij het 'meditatieve effect' om het zo maar te noemen vooral komt door de repetitieve beweging met de armen). Wat belangrijk was, was dat er telkens een moment van 'impuls' en een moment van 'ontspanning' zit in de figuren die met de armen worden gedaan. En dan opeens is zo'n andro echt superfijn!!!!! We gingen ook nog de rond de saint vincent doen, waarbij dezelfde principes nog even kort naar voren kwamen.

Eigenlijk was de workshop gewoon te kort, ik wil nog wel veel meer Bretons van hem leren!

Het bal zaterdag was voor ons eigenlijk hetzelfde liedje - we waren behoorlijk moe. Heb wel heel erg genoten van de mooie muziek van Son de Bouc, wow, wat die meneer uit z'n draailier kan halen! Dat percussie effect was erg gaaf.

Zondags gingen we de workshop van Anatole doen, en als reactie op Jojo: ja, ik vond hem behoorlijk pittig! Ik val vooral in niveau 3, en het was wel even hard werken om goed mee te komen. Anderszijds - ik hem er wel veel uit kunnen meenemen, vooral dat concept om als vrouw ook te proberen te leiden zonder dat op een irritante wijze te doen. Wel iets om te laten bezinken en misschien later nog eens mee in aanraking te komen - het ging me af en toe zeker wel eens boven de pet.

Conclusie: Supergaaf en leerzaam weekend, heel erg inspirerend (eigenlijk wil ik gewoon weer op balfolk dansles!), lekker gekletst met veel mensen, ook nog wat gedanst --- volgend jaar weer hopelijk! :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 12:10 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
En hierbij ook mijn verslag van de stage!

Aankomst
Na een flinke rit in de auto en een meidendiner bij de AC kwamen onze auto aan bij de dansstage! Karlijn had weer haar openingsspeech, en met de woorden “it giet oan” werd de stage geopend. Ook werd de speech nog even kort in het Engels gedaan, omdat er een flink aantal buitenlandse dansers waren. Echt supertof dat die naar Nederland waren afgereisd voor de stage!

Workshop vrijdagavond
Na veel wikken en wegen ben ik naar de workshop van Koen gegaan: ritmische variaties op de scottish. Hoewel ik deze eerder ook al had gevolgd, wou ik toch een workshop bij Koen gedaan hebben dit weekend. Een goede keuze, zo bleek, want het was niet heel druk, het tempo lag lekker hoog en er zaten andere variaties bij dan vorig jaar. Koen was zelf ook erg enthousiast over het snelle tempo waarin we de variaties hebben afgewerkt. Supertof!

Bal vrijdag
Tsja, kan ik de Gonnagles nog meer ophemelen? Het is inmiddels wel bekend dat zij mijn favoriete band zijn, en ze bewezen meteen weer waarom. Goede muziek, en het enthousiasme knalde van het podium af en was besmettelijker dan de Mexicaanse griep (en een stuk leuker). Natuurlijk doe ik altijd een poging om tijdens de Gonnagles met een Gonnagle te dansen, en ook dit keer was het me weer gelukt. De Plinn wou ik voorbij laten gaan om mijn voeten te sparen, maar een vriend leerde mij spontaan de basis lindyhop, en dat bleek best goed samen te gaan met de Plinn.

Zaterdag workshop 1
Zaterdagochtend ben ik de Fandango bij Dani gaan doen. Wat is dat een goede docent! Hij liet ons een goede warming-up doen, en die hadden we wel nodig! Stapsgewijs leerde hij ons vier fandango-pasjes. Eerst als een “spaans paard”, daarna een “tik-hop”, daarna ronddraaien en tot slot het rustgedeelte waarin we de basis deden. Niet iedereen kon helemaal meekomen, en de meningen over snelle of langzame muziek was ook verdeeld. Ikzelf vond de snelle muziek prettiger: hierbij sta je minder stil bij de pasjes, maar kan je gewoon in één keer doorstomen.
Dani is er ook in geslaagd Arin-Arin voorbij te laten komen, dus de workshop was pittig en goed gevuld. Volgens mij was zaterdagochtend ook het ideale moment, omdat iedereen nog fris en fruitig was.

Zaterdag workshop 2
’s Middags ben ik naar Anatole gegaan voor de Brittle Spagetti. De workshop vond ik heel origineel en creatief. Ik hoorde dat dit niet voor iedereen leek te werken, maar de concentratieoefeningen en verschillende balansoefeningen brachten mij juist heel goed naar mijn eigen centrum waar vanuit ik kon gaan dansen. Ook de mazurka-kunstwerken vond ik erg leuk, des te meer omdat ik ’s avonds aan anderen kon uitleggen hoe ze waren ontstaan. Ook de spagetti-oefening was leuk, en hoewel die van ons ook brak, hebben we ze niet laten vallen door te ver uit elkaar te staan!
Uiteindelijk resulteerde deze workshop in een mini-bal op het ijs. Ik heb alleen de wals meegedaan (in de sterke armen van Frank waardoor het harde ijs iets minder eng was), maar wat fantastisch hoe dit ontstond!

Eten
Tsja, ik moet er even iets van zeggen nadat ik vorig jaar de lasagna de grond in had geboord. Ik was erg blij met het eten dit jaar! De vegetarische balletjes vielen goed en ik kreeg hier meer energie van dan van de lasagna. Ook was het fijn de keuze te hebben tussen rijs en pasta, en de saladebar was natuurlijk ook helemaal super. Goed geregeld! Ook de twee rijen waren erg handig en het eten werd snel uitgeserveerd.

Zaterdag workshop mini
Zaterdagavond heb ik de mini-workshop van Rafael gedaan – en me wederom kapot gelachen. Dansmoves zoals de “groovewalk” en de “crazy legs” kwamen voorbij, en ’s avonds op het bal hebben we die ook nog even in de praktijk gebracht. Rafael weet altijd een heerlijke workshop neer te zetten, en ik ben blij dat ik er naartoe ben gegaan.

Bal zaterdag
Het bal zaterdag was superfijn. Beide bands wisten me helemaal te pakken en ik heb heerlijk gedanst. Er waren ook wat niet-stage-dansers op het bal, en een daarvan heb ik meteen aangesproken omdat ik aan de houding al zag dat het om een stijldanser ging. Uiteindelijk heb ik daar ook nog een rondje Engelse wals mee gedaan aan het einde van het bal, heerlijk!

Workshop zondag
Omdat de workshop van Anatole op zaterdag zo beviel, ben ik daar op zondagochtend ook heen gegaan. We kregen weer oefeningen met balans en we moesten ons ook bewust worden van onze eigen dansstijlen met onze eigen kenmerken. Ook moesten we kenmerken van elkaar overnemen. Daarbij heb ik een wat strakkere polka gedaan zonder teveel te springen, terwijl mijn danspartner poogde mijn losse heupen te imiteren. Ontzettend leuk om te doen en ontzettend nuttig om die bewustwording te krijgen. Deze docent mag zeker vaker komen en ik ben blij dat hij aan de line-up was toegevoegd!

Bal zondag
Helaas moest ik voor het einde van het slotbal weg, maar gelukkig heb ik het merendeel van Naragonia heerlijk mee kunnen dansen. En ja, er waren te weinig dansjes om met iedereen te dansen waar ik mee zou willen dansen.

En toen was het over…
… en toen was ik thuis. Ik heb die nacht 13 uur geslapen (ik moest wat inhalen) en de hele maandag liep ik nog te stuiteren van de stage. Iedereen die heeft meegeholpen aan de stage, hartelijk bedankt! Het was voor mij de leukste stage tot nog toe! Tot dans!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 2:55 pm 
Offline
Newbie

Geregistreerd: zo jul 10, 2011 10:19 pm
Berichten: 2
Heerlijk naar mijn zin gehad. Vorig jaar in groep 1 gedanst, en dit jaar groep 2. En man, wat een verschil in vooruitgang zeg. Je merkt gewoon dat de lessen beter en sneller opgepakt worden wanneer je al een klein beetje danservaring hebt. Rafael is echt een held als leraar. Humor, goede lessen, positieve feedback en verbeterpuntjes worden groepsgewijs goed gecommuniceerd zonder iemand persoonlijk hierin te betrekken. Bravo! Ook zijn apenstreken workshop was hilarisch. En het werkte nog ook. De dinsdag is bijna voorbij en ik oefen nog steeds mijn wals pasjes op en neer naar de koffieautomaat. Ofwel, de sfeer zit er nog in. volgendjaar weer.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling