mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 1:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 3:09 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Genoeg verhalen hierboven, dus van mij wat hoogtepunten:
- Foto's maken en dus bij elke workshop naar binnen koekeloeren
- Crazy legs!
- Fandango van Dani, hard geoefend om verticaal te dansen
- Dutchland
- Mazurkogram maken, ik kon wel zien wie dezelfde stijl had als ik, erg gaaf!
- Dansen op het ijs, wel een beetje eng..
- Allemaal nieuwe docenten en workshops!

Kortom, het was weer erg geslaagd! Waarom is de dansstage maar 1x per jaar?

Nu foto's aan het uitzoeken :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 3:51 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Vikings walking on chocolate cake :-)
Ik heb op vrijdag de workshop van Pierre gevolgd. Volgens mij heeft hij iets soortgelijks ooit in de Musketon gedaan, maar met zulke workshops is het helemaal niet erg om ze twee keer te volgen, want het blijft leerzaam.

Zaterdagochtend de polska-workshop van Aurelie; Ik had nog nooit een polska gedaan en ik moet denk ik nog heel veel oefenen, maar Aurelie is een briljante docente, met een heleboel energie en enthousiasme en de metafoor van Vikingen en chocoladecake blijft denk ik heel goed hangen.

Zaterdagmiddag de bouree auvergnate workshop van Koen, die uitmondde in een discussie over het 'redden' van de bouree en of folkies niet een beetje te oppervlakkig zijn. Of ik de bouree auvergnate nu een beetje kan of niet weet ik dus niet, maar toen er op het bal eentje gespeeld werd hadden we wel veel lol en dat blijft voor mij toch belangrijker dan het redden van het cultureel erfgoed van de Auvergne. Maar wie weet, misschien dat ik over vijf jaar ook wel vind dat we de 'echte' bouree moeten 'redden'.

Zaterdagavond heb ik de apenstreken van Rafael half gevolgd, maar uiteindelijk besloot ik dat ik toch wat te slaperig was en dat naar gekkigheid kijken ook leuk is.

Zondagochtend twijfelde ik of ik nog een workshop ging doen en zo ja welke, en ik ben eigenlijk een beetje op goed geluk die van Anatole binnengewandeld. Dat was een hele goed keus denk ik, want ik denk dat ik daar echt veel heb geleerd, en ik heb er een paar hele fijne walsjes en mazurka's gedanst. Dit was voor mij iig. de meest leerzame workshop van het weekend.

De bals waren natuurlijk superfijn, en met allemaal heel verschillende bands. Naragonia blijft mijn favoriet, maar ik heb het op vrijdag- en zaterdagavond ook enorm naar mijn zin gehad.

En het eten was lekker! Ik ben nog een tweede portie gaan halen. :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 5:07 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma feb 13, 2012 10:34 pm
Berichten: 8
Hier nog een paar indrukken van mij - want opschrijven is nagenieten. :)

Het was mijn eerste dansstage en ik was er door alle verhalen van anderen al op voorbereid dat het leuk zou kunnen worden, maar het was nóg leuker dan verwacht. Bedankt aan de organisatie, de docenten, de bands en alle leuke mensen. :applause:

Accomodatie
Heb in een blokhut geslapen en vond het gezellig. De kou was met een warme trui, wollen sokken, een dikke slaapzak en een fleecedeken niet erg, maar te warm vond ik het zeker niet. Dat we in het sportcentrum konden douchen was fijn, het was ook helemaal niet druk daar.
Het eten was lekker, en fijn dat het zo makkelijk mogelijk was veganistisch te eten. Bedankt!

Slängpolska
Wist niet zo goed wat ik moest verwachten, maar het leek me leuk deze workshop te doen omdat ik Aurélie niet kende en het misschien nuttig kon zijn om de Polska-workshop op zaterdag beter te kunnen volgen. Ik miste een beetje structuur in de workshop, misschien ook doordat Aurélie met haar Engels nog een beetje op gang moest komen en iedereen er net was. Het was erg kort en ik had het idee dat we net halverwege de workshop zaten (qua inhoud) toen het alweer afgelopen was.

Bal Gonnagles
Geweldig! Ik vond de energieke setlist als aftrap juist super, toen kreeg ik pas het gevoel er echt te zijn en wilde ik het liefst een hele week doordansen.

Polska 1
Na de workshop slängpolska waren een paar ideeën al bekend, maar overall vond ik het een erg nuttige workshop met veel handige beelden/metaforen. De structuur was veel duidelijker dan bij de workshop Slängpolska en de taal voelde voor mij ook niet meer als een belemmering. Het is inderdaad jammer dat we niet veel in koppels konden dansen, maar ik heb er zeker veel van geleerd. Vond het ook erg prettig voor de verandering een workshop van een vrouwelijke docente te volgen. Had er nooit bij stil gestaan, maar het is toch een ander perspectief.

Bourree Auvergnate 1
De Bourree de Berry ben ik zo veel leuker gaan vinden sinds hij op les langskwam dat ik dacht dat het misschien even leuk zou zijn de Bourree Auvergnate wat beter te leren kennen. Bovendien kende ik Koen als docent niet.
Ik was nogal moe en de locatie voelde voor mij nogal onprettig (sportzaal 2, met van die betonnen ... grotbeelden?), dus dat hielp niet echt, maar ik kon niet echt een connectie krijgen - met de muziek, de dans, Koens manier van uitleggen.
Na de helft van de tijd vertelde Koen iets over de geschiedenis van de Bourree Auvergnate, wat overging in een betoog voor traditie met de opmerking dat folk een soort "pesticide voor traditie" zou zijn. Er kwam een korte discussie op gang die door Koen werd beëindigd met "Toen ik jong was dacht ik daar ook zo over, ik spreek jullie over 5 jaar weer." Ik heb niks tegen "let's agree to disagree" of "dit is niet de tijd/plek voor deze discussie", maar "wacht maar tot je even oud en wijs bent als ik" vind ik een echte dooddoener (onafhankelijk van of het klopt of niet) en erg onbeleefd, want je ontneemt de ander het recht op een eigen mening. Ik begrijp sommige van zijn argumenten en ik snap het mooie van je ergens helemaal in verdiepen, maar ik weet vrij zeker dat Bourree nooit mijn passie zal worden, en door wat hij zei leek het alsof je er dan maar beter niet aan kon beginnen. Ik ging dan ook niet met het gevoel weg de Bourree Auvergnate op een bal beter aan te kunnen (meer het tegenovergestelde eigenlijk).
Ik heb er nog best veel over nagedacht na de stage. Ik zie een analogie met taalonderwijs: Het is erg belangrijk om de leerlingen te wijzen op het belang van een goede uitspraak, maar om de eerste les te beginnen met "Moedertaalsprekers zullen altijd blijven horen dat het een vreemde taal voor je is en dat je rare grammaticafouten maakt en daar zijn ze niet blij mee, dus pas maar beter op wanneer je je mond open trekt!" is niet erg constructief.
Ja, lang verhaal, sorry, maar ik vond het echt niet leuk. Achteraf gezien had ik waarschijnlijk beter Bretons 1 bij Pierre kunnen doen, hoop dat dat een andere keer nog kan.

Apekuren
Erg grappig, werd er weer wat vrolijker van, ook al vond ik gek doen in met het kader van de jig best lastig (altijd maar heel kort te tijd om op je partner in te gaan). Het werd dan ook pas echt grappig toen we dit los lieten. :D

Bal Son de Bouc en Té
Ik had niet zo veel energie meer en bij een van de eerste tovercirkels ben ik tijdens het spinnen met iemands hoofd gebotst, best een harde klap. Had de rest van de avond hoofdpijn (die trommel ... auw), dus ik ben maar buiten gaan zitten en heb daar nog leuk met mensen gekletst, dus toch nog een leuke avond gehad.

A damned challenge
Wat een geweldige workshop! Echt het hoogtepunt van het weekend, nog nooit zo veel geleerd binnen twee uur volgens mij - voor balfolk, jazzdance en misschien zelfs niet-dansende communicatie (zweverig I know). Bij de meeste workshops blijven er uiteindelijk twee of drie centrale punten hangen, hier had ik het gevoel dat de belangrijke dingen elkaar continu opvolgden. Zeker genoeg food for thought (and feeling) om nog jaren mee te oefenen, al zou ik de workshop graag nog een keer doen om de dingen die ik nu niet kon onthouden ook op te pikken. Een vervolgworkshop zou echt heel erg gaaf zijn!

Bal Naragonia
Het begin gemist want was over taalkunde aan het discussiëren :cow:, maar daarna nog erg fijn gedanst, met de workshop van Anatole nog in mijn achterhoofd en al een beetje sip dat het al bijna afgelopen was. Naragonia blijft leuk, het was dan ook een perfecte afsluiting.

Ik kijk al uit naar volgend jaar!


Laatst bijgewerkt door Henriette op di feb 14, 2012 5:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 5:27 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Superleuk om alle uitgebreide verslagen te lezen! :applause:
Zo maak ik de stage gewoon nog een keer mee, nu vanuit het deelnemersperspectief. Dat komt de organisatie van een volgende editie alleen maar ten goede, dus blijf vooral posten! :idea:

Hoogtepunten voor mij:
    - het hebben van een PA die alle vervelende klusjes die je maar bedenkt met liefde voor je doet :love:
    - de aanwezigheid van Truus die al het eet-geregel op zich nam; zelfs het reserveren van het restaurant voor de afterparty op zondag :love:
    - het hebben van een superprofessioneel technisch team olv Frank, die behalve licht en geluid ook gewoon nog eens even beeld regelt :love:
    - de bereidwilligheid van alle vrijwilligers, vooraf, tijdens en na de stage, waardoor alle klussen binnen no time geregeld werden; superbedankt!!! :hug:
    - het hebben van een betrouwbare rechterhand, Marco, aan wie gerust van alles kan worden toegelaten :love:
    - het hebben van een betrokken partner-in-crime voorafgaand aan de stage, die ik eervol heb mogen ontslaan bij de start van het weekend, zodat ze zich als gedreven docente op groep 1 kon storten
    - over docenten gesproken: het team docenten vormde voor mij ook een hoogtepunt, het pakte uit als een zeer goede combinatie van workshops, met serieuzere, technische, spirituele, grappige en leerzame aspecten op verschillende niveaus; volgens mij voor elk wat wils!
    - de bals, ik heb ook heerlijk gedanst op al die toffe muziek, al herken ik inderdaad het probleem van te veel leuke dansers voor te weinig dansjes...
    - een 5-sterren-wals met Koen: wals en massage in één! :hug:
    - schaatsen! ik heb gewoon geschaatst tijdens de dansstage! Hoe cool is dat! :cool: Het was dan wel geen elfstedentocht, maar wel mooi ijs. Dansbaar ijs zelfs, zo bleek na de workshop van Anatole waar hij doceerde over balans en communicatie binnen het koppel; die materie was goed aangekomen, bijna alle koppels konden na deze workshop goed uit de voeten op die gladde dansvloer (ik ga noooooooooit meer zeuren over een te gladde vloer!)
    - over Anatole gesproken: ik vond het (hoewel ook een beetje hectisch) heerlijk om met hem de workshops voor te bereiden, met een privé-concertje van Raphael Decoster op de achtergrond... Mmm! :hug:
    - verder heb ik geen workshops gevolgd, wel her en der een stukje gezien, en vooral ook veel verhitte, vermoeide, maar erg gelukkige gezichten gezien van de stagiairs; dat geeft voldoening! (Over gelukkige gezichten gesproken: toen ik zondagochtend vroeg wakker werd na zo'n 4 uur slaap, zei A. tegen mij: "You look happier then ever before" en hoewel ik vermoed dat dat sarcastisch bedoeld was, is het wel zo dat ik het geweldig vind om bijna 200 mensen een leuk weekend te zien hebben!
    - we sloten het weekend gezellig af met een VIP-diner in een restaurant waar ik me onder de tafel gelachen heb vanwege Anatole en Dani; het was heerlijk om hen dit jaar ook tot het docententeam te mogen rekenen!
    - hoewel het einde van de stage eigenlijk wel het dieptepunt van het weekend vormde, was het toch ook wel een hoogtepunt om met de auto voor mijn eigen voordeur afgezet te worden en daar mijn bedje, voorverwarmd en al, te vinden, om heerlijk tussen de dekens te kruipen... :love:

Mmmm happy memories!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2012 1:50 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Foto's van vrijdag!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 1:45 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Korte reactie van mij:

Fantastische weekend!

Hoogte puntjes:
-Displacements and turning (Piere)
-Ritmisch variaties (Koen)
-Bourree in 3 (koen)
-Té
-Gonnagles
-Dansen op het ijs
-zelfs het eten was prima ;)

Diepte puntjes:
- waren er niet :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling