mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 11:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Midwinterfair
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2011 9:53 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Voor iedereen die van het weekend nog een leuk feestje met live-muziek zoekt: in het Archeon is de jaarlijkse Midwinterfair. Aan (bal)folk bandjes is er ook genoeg te beluisteren, in ieder geval bands Duo Marziano, Kelten zonder Grenzen, Dutch Lemmings en Té, maar ook Rapalje, Finvarra. Amma, Slan en diverse minstreels en troubadours.

Zaterdagavond kom je dan lekker naar het Bal in Leiden, waar Duo Marziano nog een keer speelt, net als Naragonia en dan kan je zondag nog een keer van al dat moois in Alphen a/d Rijn komen genieten :D

Van harte aanbevolen :hug:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 6:51 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
En er zijn overal gezellige kampvuurtjes, ridders en glühwein!!!

Ik ben er zeker weer bij... ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 8:18 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Wat leuk dat er zoveel leuke muziek is dit jaar! Helaas is mijn weekend al volgestopt, anders was ik zeker gekomen =D

Dansen is natuurlijk de enige manier om warm te blijven met dit weer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 10:50 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
En die muziek, vooral de balfolkmuziek, heeft me ertoe doen overwegen om zondag naar de MWF te gaan. Voor de eerste keer zou dat zijn. Maar zeker weten doe ik het nog altijd niet.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 12:16 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Stel je maar vast in op een niet al te beste en kleine dansvloer. En dat er marktkraampjes direct omheen staan waarvan de koopmannen gaan zeuren als je te dicht bij hupst omdat dan hun hele kraampje op en neer gaat. Tenzij het nu ook weer in het klooster is, dan is het prima te doen.

MWF is superleuk, maar je moet er wel van houden van alle fantasy en verklede mensen.. Maar het balprogramma is aardig gevuld dus misschien kom je er niet eens aan toe om de rest van de mwf te zien :)

Weten de muzikanten al op welke locaties ze spelen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 10:08 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Iertje schreef:
Weten de muzikanten al op welke locaties ze spelen?


Staat onderaan deze pagina
http://www.archeon.nl/nl/midwinterfair/muziek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 11:03 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Rapalje en de kelten spelen in de romeinse herberg, dat is meer ook een eetgelegenheid dan dat er echt kraampjes in die ruimte staan, dus ik ben benieuwd.

Ik kom de zaterdag langs, maar ik kom als een van die fantasy liefhebbers, wat inhoudt dat ik dus naast de muziek en het dansen wel ook de rest ga bekijken :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2011 3:01 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: wo apr 13, 2011 6:31 pm
Berichten: 17
Niemand wat te melden? Zal ik dan maar?

Als standhouder had ik de mazzel om Duo Marziano als arbeidsvitamientjes te hebben. Zelfs als er niemand voor het podium stond, deden ze nog steeds hun best. De dansvloer in de Paviljoen-tent was beperkt, maar leek groot genoeg voor de dansers die er waren. Het was namelijk meestal niet zo druk (en wij dansten in onze stand :) ). De dansvloer was van het type houten evenementenvloer/tentenvloer, maar wel vlak.

Op zaterdag heb ik verder nog even meegedaan met de dansinitiatie. Zelf zit ik niet meer op dat niveau, maar ik zie het toch een beetje als een kans om willekeurige langs-de-kant-twijfelaars de dansvloer op te krijgen. De vloer in de Romeinse herberg bestaat uit een soort flagstones, dus dansschoenen richten daar weinig op uit. Niet ideaal dus, maar wel veel lol in een klein hoekje herberg. Later keek ik nog even om de hoek bij Té, maar het leek heel erg druk in die hoek. Bij nader inzien bleek de dansvloer gewoon heel klein...later dus wel blijven staan en gedanst op de zeer lekkere muziek. Ook hier houten evenementenvloer, maar dit keer in een doorgang die niet heel erg uitnodigde tot dansen. Jammer!

Zondag dan nog even Kelten meegepikt in de herberg. Fijne set en ik moet zeggen dat de tijdelijke nieuwe bezetting echt wat toevoegde. Ik mis tegenwoordig toch een beetje die viool en die was nu dus wel weer beschikbaar, bv voor een lekkere wals. Ondanks de suboptimale vloer en beperkte ruimte werd er ook enthousiast gedanst. En Telenn was bikkel genoeg om na een avond dansen in Leiden toch weer iets neer te zetten (alhoewel ontbijten en lunchen er blijkbaar een beetje bij in waren geschoten).

Ik vond zelf de dansvloer in de Paviljoenlocatie het fijnst, de andere twee locaties werkten niet echt. In theorie kon je bijna de hele dag dansen, maar in de praktijk was luisteren soms fijner. Ook geen straf, maar het is fijner als het een bewuste keuze is. Ik ben benieuwd wat er volgend jaar geregeld wordt...

_________________
Everything's shiny, Cap'n, not to fret!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 2:49 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Leuk om je verslag te lezen Hazel! Ik heb de midwinterfair toch wel een beetje gemist dit jaar... Een dansvloer zou inderdaad wel een aanwinst zijn ;)

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 3:02 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Hi hi...ja, dat eten was even jammer...maar ik was het echt echt echt vergeten! En omdat ik na de set met de Kelten door moest sjesen naar het optreden met de Dutch Lemmings, moest het maar even zo. Voortaan ga ik er beter op letten, hoor, want ik voelde me wel heel stom.

Verder: super leuk om zo veel bekenden te zien! Van het evenement heb ik weinig meegekregen, want ik moest steeds spelen. Maar de keren dat ik even rond liep zag het er allemaal weer prachtig uit. Voor mij een zeer geslaagd weekend!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 162 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling