mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 6:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2003 12:34 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
zeeroversandra schreef:
Maar ik heb ook niet het idee dat ik het licht gezien heb..Gaat ook niet gebeuren denk ik.


Als je 'het licht zien' als de ontdekking van de folk op vat, dan is 't al gebeurd hoor ;)

zeeroversandra schreef:
Maar om bepaalde emoties te horen en te herkennen, daar heb ik toch echt Bj?rk of P.J. Harvey voor nodig.


Yep, maar Bjork hoeft van mij niet meer zo sinds ze die dj heeft ontmoet (had m'n hoop gevestigd op Bloem de Ligny, maar die is niet zo productief). Mijn favoriete meest verwijderd-van-de-folk-cd is Thing to make and do van Moloko (terwijl ik eigenlijk een hekel heb aan synthesiser sounds). The Edges of Twillight van The Tea Party doet 't ook nog steeds goed op m'n mp3 speler, maar daar zou je wel wat folks in kunnen ontdekken. Geldt nog sterker voor Kula Shaker en helemaal met 16 Horsepower. 'Loungen' doe ik met Gomez, I am Kloot, etc.. (minimaal synthesizer ;)

Eigenlijk is folk de basis voor alle muziek (om weer on-topic te komen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2003 5:52 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
folkie schreef:
Ik heb op mijn site een zgn zeepkist waar ik korte stukje schrijf over muziek, gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik heb daar gisteren een stukje over Fun-Da-Mental aan toegevoegd.


Leuk stukje!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 01, 2003 8:58 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik zat te denken waarom ik zo weinig te melden heb over toch wel een aardig onderwerp...
Ik ben er uit. Ik luister geen muziek als ik kwaad/verdrietig/whatever ben, ik MAAK muziek.
En ik moet eerlijk zeggen, volksmuziek (of nou ja wat is volksmuziek?) in ieder geval muziek op trekzak werkt daar fantastisch voor,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 01, 2003 8:59 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
eigenlijk had ik deze tread trwouens geopend om Mechant te verleiden ook wat te schrijven, maar goed
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 01, 2003 11:46 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Cooper schreef:
eigenlijk had ik deze tread trwouens geopend om Mechant te verleiden ook wat te schrijven, maar goed
:-)
W


:angry: Nou, sorry hoor!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 01, 2003 12:26 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeeroversandra schreef:
Cooper schreef:
eigenlijk had ik deze tread trwouens geopend om Mechant te verleiden ook wat te schrijven, maar goed
:-)
W


:angry: Nou, sorry hoor!


NEE NEE nee nee, sorry, dat bedoelde ik niet, ik ben blij dat je reageerde, maar de thread gaat zo weer een heel andere kant op, en jou ken ik al
(een beetje)
:peace: ?

:love:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 01, 2003 2:16 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Volksmuziek altijd vrolijk? Ik heb juist het probleem dat ik te veel mineur stukken heb. Die zijn ook zo mooi... :hug: zucht.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 01, 2003 2:31 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Fille schreef:
Volksmuziek altijd vrolijk? Ik heb juist het probleem dat ik te veel mineur stukken heb. Die zijn ook zo mooi... :hug: zucht.


mineur kan ook vrolijk zijn. Vaak vind ik de mineur dansmuziek helemaal niet "niet vrolijk", hooguit wat melancholisch.

het is uberhaupt een moderne relatie die gelegd (gevoeld) wordt tussen Mineur toonsoort en "niet vrolijk"
Kijk maar eens naar Middeleeuwse liederen, heel veel erg Frolycke Lietjes staan geschreven in wat wij nu mineur noemen.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 201 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling