mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 5:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 4:40 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma sep 22, 2008 12:58 pm
Berichten: 9
Nieuwe lessenreeks voorjaar 2012
Het plan voor het voorjaar 2012 ziet er als volgt uit: we doen een reeks van tien lessen, waarbij de eerste drie lessen geheel in het teken staan van herhaling van de dansen uit de vorige reeks. Hierdoor hebben nieuwkomers ook de kans om in te stromen en krijgen degenen die al met de eerste lessenreeks hebben meegedaan, de kans om hun danskwaliteiten te verfijnen.

Voor degenen die niet met de herhalingslessen mee willen doen, is er de mogelijkheid om deze over te slaan. Wanneer je hier voor kiest, hoef je voor de eerste drie lessen niet te betalen. Voor hun beginnen de lessen na de krokusvakantie, op 8 maart.

De lessen zullen plaatsvinden op donderdagavond van 20:00 tot 21:30 uur. De data voor de lessen zijn als volgt:
- op 9, 16 en 23 februari zijn de ‘herhalings- / instroomlessen’
- op 8, 15, 22 en 29 maart en 5, 12 en 19 april zijn de 7 vervolglessen.

De prijzen zijn:
- volle reeks van tien lessen: €90,- (en €80,- met korting voor studenten / minima).
- reeks van 7 lessen (vanaf 27-10-2011): €63,- (en €56,- met korting).
Net als de vorige keren bieden we mensen de mogelijkheid om eerst alleen de eerste les te volgen voor €10,- en dan te beslissen of ze doorgaan en het resterende bedrag overmaken.

Over de inhoud:
In de eerste drie lessen worden de al behandelde dansen herhaald (niet allemaal, maar de meest voorkomende). Om te beginnen zijn dit parendansen zoals de Scottish, de Wals, de Mazurka en de Polka. Daarnaast is er aandacht besteed aan Bretonse rijdansen als de An Dro, de Hanter Dro en de Rondeau. Tot slot is een aantal kringdansen als de Cercle Circassien en de Gigue (Chappeloise) aan bod gekomen. Hiermee is een stevige basis gelegd om te kunnen dansen op een folkbal.

Na de eerste drie lessen, zullen er ook weer nieuwe dansen aan bod komen. Er zal verder worden gegaan met de bourree en begonnen worden met verschillende Bretonse dansen en onregelmatige walsen. Ook zullen variaties in de tot nu toe geleerde dansen aan bod komen en zullen we alles blijven herhalen en verbeteren.

De lessen zullen worden gegeven door Ineke Janssen Steenberg en live worden begeleid door Erik de Jong.

Locatie:
De locatie en tijd zijn hetzelfde als de vorige reeksen: activiteitencentrum De Sint Jan, Nieuwe Sint Jansstraat 35, Groningen.

Voor meer info of vragen, ga naar www.folkmuzikant.nl

Wil je in elk geval meedoen met de eerste dansles op 9 februari? Geef dan VÓÓR 25 JANUARI aan dat je mee wilt doen door onderstaand antwoordstrookje in te vullen en te e-mailen naar info@folkmuzikant.nl.

Wij hopen je gauw tegen te komen bij de workshop!

Erik de Jong
06-16442800
Ineke Janssen Steenberg
06-53788211

Extra: muzieklessen
Op dit moment ben ik (Erik de Jong) bezig met muzieklessen te organiseren in MFC De Wijert in Groningen. Ik geef daar accordeonles en les op verschillende Ierse folkinstrumenten als tin whistle en bodhrán. Het lijkt mij erg leuk om ook les te geven in het spelen van balfolk. Deze muzieksoort is zich sterk aan het ontwikkelen en er is daarom een schat aan mooie nieuwe muziek beschikbaar. Lijkt het je daarom leuk om alleen of met een groepje workshops/lessen in het spelen van balfolk te krijgen (of ken je anderen die dat leuk zouden vinden), dan kan je met mij contact opnemen via info@folkmuzikant.nl (meer informatie over de muziekschool De Wijert vind je op www.thenorthernvocalists.nl).

———————————————————————————-

Antwoordstrookje balfolk dansles:

Ja, ik doe mee*:
- Ik geef me in eerste instantie alleen op voor de eerste les op 9 februari.
- Ik geef me op voor de hele reeks van tien lessen.
- Ik geef me op voor de reeks van zeven lessen (vanaf 8 maart).
- Ik heb interesse in de muzieklessen.

Nee, ik doe niet mee*:
- Ik doe nu nog niet mee, maar ik wil wel op de hoogte worden gehouden van balfolklessen.
- Ik wil geen e-mail meer ontvangen over balfolklessen.

Naam: …………………………………………..…
Adres:……………………………………………….
Woonplaats: ………………………………..….
Tel nr: ……………………………………………..
E-mailadres:……………………………
(adres enz. alleen invullen voor nieuwe dansers)

Mijn ervaring met balfolk dansen is: …………………………………………………………………………………………

Wijze van betaling*:
- Ik ben student / heb een minimum inkomen en wil daarom in aanmerking komen voor korting.
- Ik betaal contant op de eerste les.
- Ik maak het lesgeld over op rekeningnummer 5407069 t.n.v. FOLKACCORDEON.NL te Groningen.

* weghalen wat niet van toepassing is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling