mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 9:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 28, 2012 8:17 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik ben erg benieuwd naar de verhalen van Damada. En of ik volgend jaar toch maar wel het besluit moet nemen om erheen te gaan. Hoe was het?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 3:22 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Hmmm :blush: 13 uur geslapen, na een superfijn weekend in Frankrijk. Ik zat terug in de bus, doodmoe na een nacht doorhalen (en daarvoor 2 nachten erg weinig slapen) en mijn hoofd zat vol met fijne herinneringen, en daardoor had ik een waarschijnlijk een big smile op mijn gezicht die deed denken aan die van Christian Pacher...

- Muziekjes (vooral van Ciac Boum, maar ook van Eric Theze, Breizh Brothers (supertoffe energieke bretonse band) Philippe Plard en nog veel meer)
- Dansjes (I aimerai, traditionele franse mazurkas, tangos, superswingende scottishes, onregelmatige walsjes etc)
- Franse vriendjes en vriendinnetjes die ik al sinds de zomer (of sinds 2 weken of sinds 3 jaar) niet meer had gezien, en nieuwe.
- Brechtje en Tjanne die vooral vanaf het moment dat ze erachter kwamen dat ik lekkere rozijntjes bij me had, mijn vriendinnetjes wilden zijn (liefde gaat door de maag), en zelfs met mij in de dames douche wilden (waar ze bibberend in een hoekje bleven staan omdat ze het water zo koud vonden).
- Dat ook bij veel dansers liefde door de maag gaat werd vooral duidelijk toen er een paar mensen achter kwamen dat ik zondagnacht chocolade taart had voor een jarige Vincent. (En ik maar denken dat ze me ook mogen om wie ik ben :worried: )
- Het laatste busavontuur terwijl we wachtten op iemand die zich verslapen had, bijna hadden we 4 dansende franse verstekelingen meegenomen naar Utrecht...

Terugkomend van dit festival vind ik het wel een beetje naar dat het mijn enige bezoek aan frankrijk zal zijn deze zomer. (Ik ga in plaats daarvan naar zweden polskas leren, maar toch...)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 7:26 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Ik denk vooral terug aan die totale gezamenlijke energie... Van super fanatieke plinns tot lui-niets-moet-alles-mag in het zonnetje liggen :)...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 8:39 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Een heerlijk zomers weekendje. Een een wat mij betreft geslaagd experiment. Brechtje heeft weer eens bewezen dat ze (zeker in combinatie met Tjanne) een zeer festival-proof kind is. Dat wisten we al, maar 't was voor het eerst dat ik zonder E. en met B. op stap was naar een festival.

Damada blijkt wel minder geschikt om met kleine kinderen heen te gaan,omdat er door de opzet met de twee tenten zo dicht bij elkaar en workshops in de tenten overdag minder gebeurt wat kind-vriendelijk is. Workshops zijn voor kinderen toch beduidend minder leuk dan gewoon bal waar je achter in een hoekje gaat staan. Bij workshops moet je steeds stil zijn als iemand praat. En ook sessies zijn leuk om met kinderen bij te zitten/dansen omdat dat minder hard is. In Chateau d'Ars hebben we vorig jaar ook wel veel optredens keken en gedanst terwijl B naast de dansvloer in het grind speelde, maar omdat alle bals hier pas vanaf 9 uur zijn gaat dat hier niet echt.

Evengoed heb ik mij prima vermaakt en een paar keer heerlijk gedanst, wat ook al weer een tijd geleden was. Dank aan iedereen die ook een oogje op de meiden heeft gehouden.

Qua muziek was idd Ciac Boum erg fijn, en ook de Breiz Brothers en Poufs a Cordes waren niet te versmaden. Op de CDtjes van Ciac Boum komt de energie helaas niet helemaal over, maar met herinnering aan het bal zijn ze toch wel fijn.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2012 11:56 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben dit jaar met de trein en vouwfiets gegaan en dat was best wel relaxed. Lekker uitslapen maandag na het festival, om 15:20 de trein in Le Mans, een uurtje fietsen in Parijs via de Notre Dame naar de Thalis en voor 22:00 alweer thuis :). Had op het festival nog rondgevraagd of de binnenstad van Le Mans de moeite waard was, maar dat was onbekend. Toch wezen kijken, want had wat speling en aan de Louise Blanc kade blijkt een picturesque historisch stadscentrum te liggen op een wal vol met vakwerk huisjes, torentjes en steegjes met keien ipv kinderhoofdjes (niet voor een beladen vouwfiets).

Anyway, heerlijk festival. Dit jaar geen ontdekking gedaan of het moet zijn dat Accordzeam nog strakker speelde. En hebben ze nog verder gewerkt aan de dansbaarheid? Kon nu veel beter dansen op de intermezzo's en hun beruchte Mario scottish. Over een paar weken nog een keer in Leiden en Utrecht :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 8:46 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ernie schreef:
(niet voor een beladen vouwfiets).

En die vouwfiets van jou kan best wat hebben ;)
Kan me herinneren dat ik eens bij je achterop heb gestaan, terwijl jij m'n harmonica aan het stuur had (brrr...). Van station naar bal-locatie. Lang geleden in Zwolle :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 9:54 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Yep, experiment geslaagd! Tjanne heeft het uitstekend naar haar zin gehad, zo samen met Brechtje. En dan is het voor de papa al gauw goed :-)
Ik heb zelf ook nog redelijk wat kunnen dansen uiteindelijk. leuk! Ciac Boum zonder twijfel de top! en die Bretonse band met bombarde, drum en bas was ook lekker. Die Auvergne-violen heb ik steeds gemist qua optreden, maar tijdens de workshops klonk dat ook erg tof.

Zoals Martijn al zei, voor kindjes is het festical niet zo geschikt. Overdag was er te weinig "gewoon lekker dansen" en dus te weinig te doen eigenlijk. En het begon pas vanaf een uur of 9, dat is eigenlijk wat te laat.
De keus van velen om niet mee te doen met het eten van het festival snap ik ook.

Het was grappig om te merken trouwens,... ik heb al jaren maar heel weinig gedanst, het was weer even wennen om langer achter elkaar te dansen. Automatisch beter op de vloer letten ging langzamerhand weer beter. Ik merkte wel dat ik lekkerder danste met Franse dames dan met Nederlandse. Is het Nederlandse dansen geëvolueerd en ik niet? zou goed kunnen :-)

W

Ernie schreef:
.... Dit jaar geen ontdekking gedaan of het moet zijn dat Accordzeam nog strakker speelde. En hebben ze nog verder gewerkt aan de dansbaarheid? Kon nu veel beter dansen op de intermezzo's en hun beruchte Mario scottish. Over een paar weken nog een keer in Leiden en Utrecht :)

ff azijnpissen,...jeetje wat een zielloze muziek is dat. zonde van hun in overmaat aanwezige talent.... en nog vreemder,...het publiek ging uit z'n dak...

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 179 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling