mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 8:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 10 jaar motaforum
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2012 12:22 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Aan het eind van dit jaar bestaat het motaforum 10 jaar. Ik zie namelijk dat de eerste berichten dateren van eind 2002. Van de mensen die zich in 2002 al hebben aangemeld, is Tourdion de enige aanwijsbaar actieve forummer.

In 2008 heeft het 5-jarig bestaan geresulteerd in een CD met de toen bestaande bandjes. Bovendien mochten die bands op een klein bal in de molen De Ster drie nummers spelen.

Er is heel erg veel gebeurd in de tussentijd op bandgebied. Er zijn vele bandjes bij gekomen en er zijn ook enkele bandjes verdwenen. Bij de verdwenen bandjes moet ik aan de Slomobabes (balen dat ik tijdens hun bestaan nog niet de mazurka en de onregelmatige walsjes kende), Koek en Melusien. En ik weet nog dat de Gonnagles deze CD hebben gemist, omdat ze net met hun eerste eigen CD bezig waren.
Andere bands bestaan nog steeds zoals Madlot, Sidaro, Lirio, Schraapstaal, la Jolie Folie.

Ik ben benieuwd of het 10-jarig bestaan net zo groots gevierd gaat worden.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2012 9:47 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ook ik zag het 10-jarig bestaan van het forum al naderen en kwam al op het idee van een vervolg op de cd die 5 jaar geleden is uitgegeven. Er zijn weer de nodige bandjes bijgekomen met leden die op het forum vertegenwoordigd zijn:
- Volt!
- Annie en de Boswachter
- Tricanelli
- Violet
- Té
- Duo Marziano
- Zoalo (op dit forum ontstaan)
... (aanvulling graag)

Deze bandjes kwamen niet voor op de vorige cd:
- Gonnagles
- Kelten zonder grenzen
...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2012 10:20 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
Goh, dat klopt! Tien jaar alweer!

Ik ben ons 'archief' even ingedoken: het eerste bal in Harlingen (met de Akoestijners, Lirio, Gerard Jorna & Robert Tromp en Chardon) met een getekende en per (gewone!) post verzonden uitnodiging!
Opvolger van het Bal in Groningen, eind 2002 in de Kijk in 't Jat straat....
That's where it all started, na een ontmoeting in Orvelte......

Dat waren nog eens tijden :hug: :dancing:

Sorry; was even herinneringen aan het ophalen. De intensie van deze topic is meer 'wat gaan we doen?', toch?

Leuk bal met bands van eigen bodem?!! :dancing: :dancing:

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2012 3:55 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ik ben twee keer voor een bal in Groningen geweest: eerst een bal bij Mota die toen in een soort woongroep woonde. Maar daar kan ik me verder niet zo veel meer van herinneren. En we hebben ook nog eens een bal gespeeld in Groningen in een zaaltje dat daarvoor ter beschikking was gesteld tijdens Trad It.

Ben verder vooral in Wageningen geweest (en daar ook gespeeld). Daar heb ik hele fijne herinneringen aan. Was ook een prachtige zaal met echte parketvloer.

Er was ook een keer een bal met Lirio in Zutphen, waar ik de dansuitleg heb verzorgd. Waarschijnlijk werd dat georganiseerd door Odeon podium. En ik denk dat ik ook ooit eens in Deventer heb gespeeld, waarschijnlijk voor de dansuitleg dit Wouter gaf?

Toen ik in Nijmegen studeerde was er daar geen bal. Het Vlaams Cultuurcafé is sowieso pas gekomen tegen de tijd dat ik ongeveer afstudeerde.

En daarna ben ik naar het buitenland vertrokken en heb ik het allemaal niet meer echt meegemaakt. Wel een keer op een bal in Utrecht gespeeld in de Moira, waar in de pauze het buffet op straat werd genuttigd.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2012 10:05 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Wellicht iets om te combineren met het Knalbal? December is altijd al zo vol... maar desalniettemin een goed idee, het lijkt me een eer om allerlei spansers van het eerste uur mee te maken.

Ik ben voor Distel's idee :)

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2012 10:37 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik ben ook voor Distels idee :~)

Een cd maken is nogal wat werk...
En een bal organiseren ook wel, maar daar hebben we allemaal wat meer ervaring mee ;~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 11:38 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeerover schreef:
Ik ben ook voor Distels idee :~)

Een cd maken is nogal wat werk...
En een bal organiseren ook wel, maar daar hebben we allemaal wat meer ervaring mee ;~)


Een cd maken is inderdaad wel wat ambitieuzer. Maar dat betekent misschien juist,...
Bals zijn er al wel veel. En zoveel mogelijk bands op he podium betekent vaak dat er meer soundcheck- en bandwisseltijd nodig is dan dat er daadwerkelijk gespeeld en gedanst wordt.

:-)
W

not volunteering to do anything just yet :-)

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 11:56 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
Een cd maken is inderdaad wel wat ambitieuzer.


Hangt er ook van af hoe je het wilt doen. Een heleboel bands hebben zelf al een cd uitgebracht. Als je daar een soort compilatie-cd van maakt, zou dat al makkelijker zijn dan wanneer je bands echt de studio in wilt krijgen.

Maar goed, je moet dus wel mensen hebben die dat organiseren - en zelf heb ik daar totaal geen ervaring mee.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 6:11 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Dat met die band-wissels is een goed punt...
Minpuntje voor het bal-idee (in elk geval om dat met alle mota-bands te doen, en dat zou juist het leuke zijn).

Cd zou ik supertof vinden en zowel VOLT! als Predzels zouden graag een nummer opnemen (als ik even voor m'n bandgenoten mag spreken :devilish: ). Maar ik heb op het moment niet echt tijd om dit soort dingen te regelen.

Maar als iemand het wil doen: supergraag! :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 11:00 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Wat een mijlpaal, zeg! Ik kan me het bal in de molen nog goed herinneren...net na een zwoele mazurka brak er een snaar en heb ik een hartgrondige vloek ge-uit...en blijkbaar was dat erg grappig!

Wat is er veel gebeurt in die tijd, he?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 7:30 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Soms vraag ik me af of het forum zijn gebruikers niet overleefd heeft. En om dan toch een feestje te gaan houden......

Maar goed, er is hier ook een hoop gekwebbel weggeëbd door de opkomst van Facebook. En dat het allemaal 10 jaar geleden begon is natuurlijk wel het gedenken waard.

Een cd maken is wel even wat werk qua organisatie. Het lijkt me een eerste vereiste om van een stuk of 12 bands die er toe doen de toezegging te krijgen dat ze een geschikte track gaan aanleveren. Als dat geregeld is ben je al een eind op weg.

Ik ken iemand (van onberispelijke statuur) die onlangs een erg fraaie trekharmonica cd afgeleverd heeft. Misschien kunnen we van zijn expertise gebruik maken om tot een goede Mota 2 cd te komen. :biggrin:

Verder november 2012: 10 jaar bal in Groningen. Ik wil de bands van het eerste uur (dat zijn Chardon, Lirio(half) en de Akoestijners) oproepen om
mee te werken aan een jubileumbal in 'Stad'. :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 7:51 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Hmm het wordt dan een heus jubileum-jaar.
Ik ontdekte van de week dat het op 24 juni ook al weer 5 jaar geleden dan we in nijmegen begonnen.

Oorspronkelijk hadden we zelfs op 24 juni een sessiebal +worskhop...mooi moment was dat geweest om te jubileren. Maar niek kon niet :crying:
Misschien gaan we dan voor 13 oktober: in 2007 hadden we toen ons eerste bal op onze huidige locatie: het vlaams cultureel kwartier :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 8:00 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Het lijkt me toch wel een heel leuk idee om weer een cd uit te brengen! Ik heb totaal geen kijk op hoeveel tijd dat kost (veel te merken uit de reacties hierboven), maar er is toch vast wel een groepje mensen op te trommelen die zich hiermee bezig willen gaan houden?! Laten we het in ieder geval gewoon proberen!

Margot en ik mogen 'helaas' volgend jaar pas ons 5e jaar neerzetten =)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 9:02 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Of wie weet, wil Stichting Folkfusie wel een tweede cd maken? :luck:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 9:06 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
tourdion schreef:
Verder november 2012: 10 jaar bal in Groningen. Ik wil de bands van het eerste uur (dat zijn Chardon, Lirio(half) en de Akoestijners) oproepen om
mee te werken aan een jubileumbal in 'Stad'. :dancing:


Hear, hear! :peace:

Zal ik alvast cajonneke, pajonneke, de concurent, méchant en rocking brummetje oproepen? :biggrin: En mag Onze Lange Bami Sliert ook meedoen? :cool:

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 185 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling