mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 11:17 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
31 maart kan er weer gedanst worden in Nijmegen.

We starten de dag met een muziekworkshop sessie en samenspel. Na afloop kunnen de deelnemers het geleerde meteen in de praktijk brengen, want vanaf 15.30 begint het bal. Zowel de workshopgangers als andere muzikanten kunnen dan meespelen in een sessie. Dit mag natuurlijk geen bal heten zonder dansers. Neem dus allemaal je dansschoenen en instrumenten mee! :dancing:

De entree voor dit bal bedraagt 4 euro. Hiervoor mag je de hele middag spansen en krijg je een consumptiebon. Om 18.00 houden we een picknick. Neem dus ook iets lekkers mee.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 2:58 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Aangezien dit bal al 's middags begint is er misschien voor mij toch een mogelijkheid om eens een paar uurtjes te komen kijken. Menno, ik neem aan dat dit bal zoals gewoonlijk werkt met reserveringen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 3:27 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Leuk dat je ook komt Rob! Volgens mij is het voor het bal/sessie-gedeelte niet nodig om kaartjes te bestellen. We hebben geen bands oid geboekt.

(workshopdeelname is uiteraard wel met aanmelden)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2012 3:26 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Ik hoor steeds van de mensen die dansles volgen dat de week tussen twee danslessen zo ontzettend lang is. Goed nieuws: aanstaand weekend wordt het lange wachten doorbroken. Jullie kunnen 31 maart komen dansen op het middagbal in het VCK, Nijmegen.

's Middags is er eerst een muziekworkshop sessie en samenspel. Vanaf 15.30 is iedereen welkom om te dansen, te luisteren en mee te spelen in de sessie. Neem dus allemaal je dansschoenen en instrument mee. En iets lekkers, want om 18.00 is er picknick.

:dancing:

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2012 4:12 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma feb 13, 2012 10:34 pm
Berichten: 8
Leuk, ik kom! (Zonder instrument, met dansschoenen.) :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2012 8:52 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Het was een leuk feestje zaterdag. Heel bijzonder om eens een sessiebal mee te maken. Muzikanten in een kring met daarachter een groep dansers. Als danser was je directer betrokken bij de muziek (althans, dat voelde ik voor mezelf).
En misschien kom ik wel vaker naar Nijmegen, ook voor een gewoon bal. Het is tenslotte maar een uurtje extra reizen. Gewoon een kwestie van plannen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 5:25 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Rob schreef:
Het was een leuk feestje zaterdag. Heel bijzonder om eens een sessiebal mee te maken. Muzikanten in een kring met daarachter een groep dansers. Als danser was je directer betrokken bij de muziek (althans, dat voelde ik voor mezelf).
En misschien kom ik wel vaker naar Nijmegen, ook voor een gewoon bal. Het is tenslotte maar een uurtje extra reizen. Gewoon een kwestie van plannen.


En de muzikanten waren betrokken bij de dansers. We hebben jullie wel in de gaten gehouden of het nog wel goed ging en jullie onze hits nog niet zat waren. Onze langste deun ging over de 10 minuten! :dancing:

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 2:05 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Huathe schreef:
Onze langste deun ging over de 10 minuten! :dancing:


Ja, maar jullie zaten er ook lekker in! Vond het jammer dat Ca Ira voor mij nog te snel is en dat ik niet mee kon doen, maar gelukkig had ik mn sponsige schudeitjes nog :D
*ik denk dat er binnenkort ook een sponsige tamboerijn bij komt*

Het was wel heel leuk om zo persoonlijk voor de dansers te spelen, itt dansers die na een bal 'gewoon overblijven'. Jammer dat er na het eten niet zoveel dansers meer waren, want toen kwamen we dus pas echt goed op gang.
Met de afgelopen 3 workshops (utrecht/nijmegen) begin ik verbazingwekkend genoeg wel steeds meer waardering te krijgen voor de de doedelzak. vooral de dynamiek tussen 'wel spelen'en 'niet spelen' als in: af en toe een coupletje/refreintje overslaan en dan ineens weer meedoen. Dan krijgt de deun ineens weer een push.
En zeker als je alleen melodie-instrumenten hebt kan zo'n doedel er ook voor zorgen dat er nog wat pit in de muziek zit en dat het niet te liefelijk klinkt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling