mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 20, 2024 8:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 2:52 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Is het misschien een leuk idee als iedereen hier zijn eigen Frans-Vlaamse volkscollectie recenseert? dan kan iedereen er eens wat opzetten en nalezen welke cd's de moeite van het kopen(.../branden) waard zijn...

misschien op zo'n manier op te zetten dta het ook nog makkelijk na te kijken valt?

Ik heb weinig verstand van techniek, maar dat moet toch kunnen?

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: ok, ik ga wel eerst :-)
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2003 1:06 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ambrozijn 1, 2 en 3

1: Mooie muziek, goede balans tussen zang en instrumentaal, maar het geluid van de cd kan beter...vrij traditioneel gespeeld, zeker in vergelijking met de andere 2
ik geef het wel een 7,5

2: Mooie muziek, iets meer richting zang, wat ik niet erg vind aangezien die zang echt fantastisch is, de muziek is iets meer richting wereldmuziek/ollavogalla. Geluid van de CD is prachtig, een 8

3: Nog steeds mooi natuurlijk, maar naar mijn smaak iets te veel doorgeslagen naar het "weird"/wereldmuziek/genre...ik vind het een stuk minder dan de eerdere 2...6,5



Hoogtepunten in totaal: snelle bruin oogjes, schoonlief, naradie, alle gepeins, wittezwanenzwartezwanen....(uit het hoofd ik mis er vast een paar)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2003 5:25 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Btw. 2, Naradie dus, vind ik heel slecht geproduceerd (zoals dat zo vaak gebeurt in de popmuziek). Zo zonde, want er staan hele goede nummers op.. Was blij dat ze weer bij Yacoub terug zijn..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Dorothea
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2003 1:13 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Dorothea van La?s: prachtige plaat, wat minder traditioneel dan de eerste, maar ook een stuk volwassener. Mooie nummers, mooie retake van Belle Qui Tien Ma Vie (pardon my French). Op één nummer na, die skip ik altijd. Wat bezielde ze om Tiena Vieri op te nemen in een versie die vrijwel identiek is aan die van Hedningarna? Ik zeg vrijwel, want de versie van La?s is net niet overtuigend, als je die overdonderende versie van Hedningarna kent. Al is het maar om de sackpipa. Een 7- wat mij betreft, met de min voor Tiena Vieri.

Mag ik het op dit forum trouwens ook over andere volksmuziek hebben, of word ik dan gebanned? :sad::

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2003 1:33 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Nog even over die Ambrozijn ceedee's (La?s is voor wijven :kiss: ). Toen ik bovenstaande commentaren las dacht was ik het aanvankelijk met Ernie eens.

CD-2 (met Naradie) - dat was toch die smooth-geproduceerde ceedee met zoetgevooisde koortjes, melig reggea-nummer en al te veel sentimentele franse liedjes.

Terwijl CD-1 veel meer recht door zee was. Volstrekt originele, doorwrochte arrangementen, stuwende ritmes en minder gekunstelde zang.

Maar.....na nog eens goed luisteren:..... Ik heb mij vergist.Die tweede ceedee is toch ook wel heel erg mooi. Valt best wel mee met die sentimentele zang. Drie ijzersterke liederen uit vroeger tijd: Wee mij, Liefste mijn en Bergen en Dale. Een paar wat commerci?le kantjes maar niet erg genoeg om ceedee 2 te laten vallen.

Naradie vind ik trouwens een saai nummer. Hier zingt zanger Ludo weer zo flemerig. Bah, spoel ik altijd door.

De goede punten van CD-1 blijven natuurlijk overeind staan. Een paar nummers met enorm veel drive. Tous les Amants. En direkt daarna Schoon Lief waar na exact 2:03 minuut de draailier er in komt met een verukkelijk ritmisch wespengezoem. Jammergenoeg wordt dit nummer te snel afgebroken.
Een enorm veelzijdige ceedee. Ik zou hier zo 12 van de 17 nummers als onverbiddelijke favoriet willen aanmerken. En een fijn naturel geluid, zonder dat van allerlei electronische kunstgrepen gebruik is gemaakt.

Overigens zijn nummers als St-Anna en Belle niet echt mijn smaak. Maar als rustig tussendoortje bij een concert zijn ze wellicht nuttig.

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik CD-3 van Ambrozijn nog niet beluisterd heb. Met de eerste twee ceedee's was bij al een zeker Ambrozijn verzadigingpunt bereikt. Daar op laten ze al zoveel horen. En Ambrozijn is voor mij niet zo heilig dat ik meteen alles moet horen. De kritiek van Cooper maakt mij echter erg nieuwsgierig. Ik ga 'm nu dus halen.

P.S. Ik wil mijn oude lp-s van Fungus ook graag hier bespreken. Mag dat?

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2003 1:40 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ben benieuwd naar je lp's van Fungus, ik heb alleen een dubbelcd,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2003 8:59 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
O.K. ik heb cd-3 van Ambrozijn inmiddels anderhalf keer beluistert :biggrin: .

Tsja, wat moeten we er van zeggen. 't klinkt echt als Ambrozijn. Never a dull moment zou ik zeggen.....hoewel.... nee, er staan toch wel een paar saaie franse liedjes op. Dat nummer over die cypres (nr. 2), daar vind ik geen klap aan :sleep: .

Die franse zangeres is ook geen aanwinst :sad:: . Die zat zeker bij de deal met de franse studio-boerderie inbegrepen. Net als de rustieke rondgillende kids en kippen :cow: . Ach ja, echt een concept-album. Je laat de geluidsman :cool: eens met een joint op wat vage effecten d'r in schuiven. Soms wel leuk.

De leukste nummers staan in het midden:

3. een fris trekzakwalsje. Is weinig aan verpest.
5. Wel mooi onheilspellend nummer.
6. Grappig calypso-achtig deuntje.
7. Streepkes, mijn favoriet, gewoon vrolijke volksmuziek.
8. Adieu, is mooi, Ludo Vandeau vind ik beter zingen dan op de eerst 2 albums.
9. Begint leuk totdat de keelzangers losgaan :sick: .

Ik vind een 6 en een half te weinig voor deze cd. Maar anderzijds, ik geloof dat ik wel een beetje aan mijn Ambrozijn-tax zit, zoals ik al zei. Edoch, de mannen moeten door :applause: .

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2003 10:20 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ik neem aan dat je Sylvie Berger bedoelt? Ik ken haar alleen van Fleur de Terre, een project van Compagnie du Beau Temps, en ik vind dat ze een geweldige stem heeft.

Maar goed. Ik houdt weer niet van Ambrozijn.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2003 11:29 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Citaat:
Ik neem aan dat je Sylvie Berger bedoelt?


Precies die. Ik zeg ook niet dat ze geen goeie stem heeft. Ze moet alleen niet door Ambrozijn heen gaan zingen. :crying:

Citaat:
Fleur de Terre, een project van Compagnie du Beau Temps


Lijkt me heel mooi! :love:

(Zou je die voor me willen branden :raisedeyebrow: )

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2003 10:48 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
tourdion schreef:
[Precies die. Ik zeg ook niet dat ze geen goeie stem heeft. Ze moet alleen niet door Ambrozijn heen gaan zingen. :crying:


Ik vind dat Ambrozijn niet door haar heen moet spelen!

tourdion schreef:
Citaat:
Fleur de Terre, een project van Compagnie du Beau Temps


Lijkt me heel mooi! :love:

(Zou je die voor me willen branden :raisedeyebrow: )


Ik heb 'm alleen illegaal op bandje en daar schaam ik me al over. :blush: Ik wil 'm graag een keer op CD kopen als ik 'm tegen kom.

Verder ben ik nogal tegen het branden van volksmuziek CDs. Nu ik zo veel muzikanten persoonlijk ken is het wel tot me doorgedrongen dat die mensen daar hun brood mee moeten verdienen. Er gaat veel tijd, energie en geld zitten in het maken van een CD. Niet zo leuk dus als de halve 'scene' (die toch al niet zo groot is) vervolgens gaat branden.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dorothea
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2003 7:16 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
folkie schreef:
Wat bezielde ze om Tiena Vieri op te nemen in een versie die vrijwel identiek is aan die van Hedningarna?


He, folkie you read my mind. Zie m'n usenet post in nl.muziek, een paar jaar geleden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2003 1:03 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
Fille schreef:
tourdion schreef:
[Precies die. Ik zeg ook niet dat ze geen goeie stem heeft. Ze moet alleen niet door Ambrozijn heen gaan zingen. :crying:

Ik vind dat Ambrozijn niet door haar heen moet spelen!

Ze zullen het vast beide goed bedoelen, volgens velen komt het echter niet over. Ik denk echter wel dat deze muzikanten professioneel genoeg zijn om een bewuste keuze voor deze samenwerking te hebben gemaakt.

Fille schreef:
tourdion schreef:
Citaat:
Fleur de Terre, een project van Compagnie du Beau Temps


Lijkt me heel mooi! :love:

(Zou je die voor me willen branden :raisedeyebrow: )


Ik heb 'm alleen illegaal op bandje en daar schaam ik me al over. :blush: Ik wil 'm graag een keer op CD kopen als ik 'm tegen kom.

Verder ben ik nogal tegen het branden van volksmuziek CDs. Nu ik zo veel muzikanten persoonlijk ken is het wel tot me doorgedrongen dat die mensen daar hun brood mee moeten verdienen. Er gaat veel tijd, energie en geld zitten in het maken van een CD. Niet zo leuk dus als de halve 'scene' (die toch al niet zo groot is) vervolgens gaat branden.

Dit is een heel andere discussie, maar als jij, ik of iedereen zo veel geld heeft dat je al die cd's kunt kopen, of dat de muzikanten een schappelijke prijs aan hun cdtje geven, is branden een zeer goed middel om je muziek te verspreiden. En zie 't maar zo, anders verkochten ze hun cdtje toch niet (die scene is al niet zo groot, en de portemonees niet zo vol) en nu kan iedereen wel naar ze luisteren en kent iedereen ze wel! Ik 'ken' ook veel muzikanten, en de goeie onder hen vinden dat het allerbelangrijkst!!!

Daarnaast, de uitgaven aan cd's worden op deze manier heel eerlijk verspreid over heel veel verschillende muzikanten (in plaats van dat iedereen alleen maar die hele bekende koopt) en het is een stuk gemakkelijker bekendheid te krijgen en te houden voor een muzikant. Cd's branden is helemaal niet slecht voor de scene of de muzikanten! :biggrin:

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dorothea
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2003 3:27 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
Dorothea van La?s: prachtige plaat, wat minder traditioneel dan de eerste, maar ook een stuk volwassener. Mooie nummers, mooie retake van Belle Qui Tien Ma Vie (pardon my French). Op één nummer na, die skip ik altijd. Wat bezielde ze om Tiena Vieri op te nemen in een versie die vrijwel identiek is aan die van Hedningarna? Ik zeg vrijwel, want de versie van La?s is net niet overtuigend, als je die overdonderende versie van Hedningarna kent. Al is het maar om de sackpipa. Een 7- wat mij betreft, met de min voor Tiena Vieri.

Mag ik het op dit forum trouwens ook over andere volksmuziek hebben, of word ik dan gebanned? :sad::



Ik luister toch liever naar hun eerste...behalve dat englese nummer, dat is mij te zoet...en hedningarne kan het nog steeds beter inderdaad.
:-)
Ik vind met name dat eerste nummer van Dorothea vreselijk, waarom hebben ze in 's hemelsnaam een vrachtwagen achteruit laten rijden en dat opgenomen (dat iritante piepje de hele tijd)

maar over het algemeen genomen vind ik beide cd's wel goed, maar merk ik dat ik ze nooit opzet...ze staan alleen op als mijn vriendin ze opzet...Ik weet niet...niet interessant genoeg ofzo...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2003 10:27 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
CD van Maubuissons, gekocht op Schier

Groep van trekzakkist Bruno LeTron.



Ik heb ze eens zien spelen (Gooik?) op een bal en was meteen verkocht, WAUW wat een band, swingend, spetterend en heerlijk om op te dansen (beetje snel soms, maar goed). Dus ik verwachtte nogal wat van deze cd.

Weer blijkt het verschil tussen live (bal) en cd. Ik heb de cd nu drie keer geluisterd en het klinkt lekker...het heeft een beetje een Caribische ritmesectie, erg swingend (ook in Tourdions sense of the word)...
MAAR ik wilde eigenlijk die groep horen die zo fantastisch bal speelde...en uit hun dak ging...

Mooie muziek, je kunt het ook opzetten als je eens geen folkies op bezoek hebt...maar geen vuurwerk...

een 7+

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2003 2:41 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
ik ben wel benieuwd naar jullie muziek-collectie..
:-(
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling