mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 10:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Workshops in Nijmegen
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 9:05 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Lieve hippies,

In mei en juni zijn er een viertal workshops in Nijmegen, omdat de danslessen dan klaar zijn maar het dansen veel te leuk is om te stoppen. Hieronder de nodige informatie:

Citaat:
Frisse voorzomer balfolk cursus!
We hebben vier gevarieerde dansavonden gepland (24 mei, 31 mei, 21 juni en 28 juni). Voor wie wil begint de avond met een picknick om 19:00. Na de picknick, om 20:00 uur, beginnen we met het workshop gedeelte. Dit is iedere avond een ander thema. Na deze twee uur durende workshop vullen we de rest van de avond met mini balletjes waarbij we nog fijn kunnen dansen, al dan niet met live akoestische muziek! We stoppen om half twaalf zodat we het pand om 0:00 in rust achter kunnen laten.

De thema's voor de workshop zijn de volgende:

"Je voeten volgen wel", 24 mei 2012, door Bart Boskaljon
In deze workshop met de titel 'je voeten volgen wel' gaan we kijken naar hoe we binnen een dans onze energie kunnen sturen. Waarmee beweeg je eigenlijk, hoe ervaar jij dit en nog belangrijker, hoe ervaart je danspartner dit? We gaan aan de slag met een divers aantal oefeningen en kijken ook of we het toe kunnen passen in verschillende dansen. De bedoeling is dat je na twee uur hard werken ervaren hebt op wat voor verschillende manieren je energie kunt geven tijdens een dans en vanuit waar jij beweegt en kunt bewegen. Ik wil jullie niet teveel stof meegeven waardoor je oververhit raakt maar wel genoeg om tijdens lessen en bals mee te werken.

Muzikaliteit in het dansen, 31 mei 2012, door Wen Versteeg en Cecilia Brands
In deze workshop gaan we aan de slag met muzikaliteit in de dans. Wat maakt een scottish nou typisch een scottish? En wat maakt een wals een wals? Wat vertelt de muziek ons daarover? We gaan aandacht besteden aan het luisteren en herkennen van de muziek en ontdekken hoe we de muziek gaan gebruiken als leidraad in onze dans. Hoe geef ik als leider aan wat ik in de muziek hoor en hoe volg ik als volger mijn leider én de muziek! Hoe brengen we muzikaliteit in de dans!

Spiegelen, rasters en patronen, 21 juni 2012, door Wen Versteeg en Cecilia Brands
In deze workshop gaan we aan de slag met patronen. Patronen in het groot en in het klein, je ziet ze altijd en overal terug op de dansvloer. Soms ziet het eruit als chaos, soms als exacte meetkunde uitgedrukt in dans. We gaan kijken hoe patronen ons als individuen en koppels kunnen verbinden met andere dansers op de dansvloer en wat dat voor nieuwe kaders geeft voor het individu.

Dansen met de ruimte om je heen, 28 juni 2012, door Wen Versteeg en Cecilia Brands
In deze workshop gaan we aan de slag met de ruimte om ons heen en hoe we die in onze dansen kunnen gebruiken. Aan de hand van oefeningen gaan we onderzoeken wat ruimte met onze dans doet, gaan we kijken hoe het onze passen en bewegingen kan beperken of juist kan uitdagen tot andere bewegingen. We gaan het heft in handen nemen om onze eigen koers uit te zetten en die ook te volgen, samen met je partner, waarbij we altijd de andere dansers om ons heen respecteren!

Niveau:
De workshops zijn niet geschikt voor echte beginnelingen, basiskennis van dansen als de scottish, mazurka, tovercirkel, jig, andro, polka is wel vereist. Dansers die bij ons de groep beginners hebben gevolgd kunnen prima meedoen. Er zullen misschien tijdens de workshops wat dansen uit andere groepen langskomen, maar schrik daar vooral niet van!

Tijden:
Picknick: 19:00 - 20:00 uur
Workshop: 20:00 - 22:00 uur
Dansen: 22:00 - 23:30 uur

Kosten:
Kosten per avond zijn € 20,-
Je kunt je ook opgeven voor alle vier de avonden, dan is het samen € 70,-
Je kunt het geld overmaken op rekening 390500380, tnv WEN Kunst, te Nijmegen, oov 'frisse voorzomer balfolk cursus' :)

Opgave:
Opgeven doe je door een mail te sturen naar info@wenkunst.nl met daarin:

voor en achternaam,
woonplaats,
telefoonnummer,
Als je nog niet eerder bij mij les hebt gevolgd een omschrijving van je danservaring.

Locatie:
Thiemeloods
Leemptstraat 30,
6512EN Nijmegen
www.thiemeloods.nl


De informatie is ook te vinden op: http://www.balfolk.nl/lessen.php#nijmegen

Ik ben er in ieder geval de 24ste, wie weet ook nog wel één van de andere avonden :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling