mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr apr 26, 2024 12:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Waar ga je meestal dansen?
Nijmegen 7%  7%  [ 2 ]
Eindhoven 7%  7%  [ 2 ]
Groningen 7%  7%  [ 2 ]
Leiden 4%  4%  [ 1 ]
Amsterdam 4%  4%  [ 1 ]
Utrecht 70%  70%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 27
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 9:52 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Gewoon nieuwsgierig waar de forum-luitjes meestal komen.


Laatst bijgewerkt door Ron op ma aug 15, 2011 9:56 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 9:54 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Misschien moet je Utrecht nog even een optie maken, ipv een kopje.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 9:56 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Zo, gefixt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 10:09 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Zeist, Wageningen en 'Ergens anders' pasten er niet meer op helaas...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 10:33 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb gekozen voor de optie "Utrecht". Als er vaker een Mokumbal zou zijn, dan zou ik daar vaker naartoe gaan simpelweg omdat ik in Amsterdam woon. Naar Leiden ga ik ook graag, maar ook daar is nog niet zo heel vaak een bal.

Als het gaat over kwaliteit t.o.v. kwantiteit, dan kies ik ook voor Utrecht. Daarbij houd ik rekening met de dansvloer, bereikbaarheid, programmering en organisatie.

Amsterdam
Dit bal is voor mij erg goed bereikbaar, en de vloer is een prettige dansvloer. Er treden vaak erg leuke bands op, maar kan toch niet afwegen tegen Utrecht die vaak twéé leuke bands heeft. Schraapstaal is een goede huisband, maar doordat zij ieder bal spelen ontbreekt het hier iets aan variatie.

Leiden
Leiden heeft altijd een erg leuke programmering. De vloer is echter niet ideaal. Bereikbaarheid is goed - mits je weet waar je moet zijn.

Groningen
Hier ben ik pas één keer geweest, en wat was de zaal vol! Dit kwam mede door de horeca die in de zaal stond. Op zich een goede oplossing bij het gebrek aan een bar, maar toch een minpuntje als het gaat om dansbaarheid (de vloer is wel goed). Ik vond de zaal ook wat lastiger te bereiken zo midden in Groningen (afstand reken ik dan even niet mee).

Utrecht Moira
Moira is voor mij een ultieme danslocatie. Hoewel ik het een minpunt vind dat ik er telkens aan moet denken me in te schrijven, vind ik het weer een pluspunt omdat de zaal niet te vol is en je lekker de ruimte hebt. Programmering is altijd goed, vooral de wat 'intiemere' bands zijn hier fantastisch. Ook de tijden vind ik leuk: ik ben niet midden in de nacht pas thuis. Bereikbaarheid is goed, met de auto redelijk (parkeerkosten).

Utrecht Musketon
Ook hier is de programmering altijd goed. De zaal danst lekker en er is meer dan genoeg ruimte om even lekker te hangen en kletsen. Naarmate de klok verder tikt kan de zaal soms wat leeg aandoen, maar er is altijd genoeg ruimte om te dansen. Dit bal is wel iets massaler en daardoor mis ik soms het contact met de band. De Musketon is zeer goed bereikbaar en ook het gratis parkeren is voor mij een plus.

Ik ben niet bekend in Eindhoven, Nijmegen en Wageningen, dus deze vallen even buiten mijn conclusie. Zeist neem ik ook even niet mee, omdat dit oefenavonden zijn en geen 'echte' bals.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 12:02 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Moira heb je bijna nooit parkeerkosten hoor, is bijna altijd zondag ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 12:37 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Alleen op koopzondagen (1 vd maand + nov en december helemaal) moet je betalen bij de moira.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 12:43 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Aha, dan zet ik hem waarschijnlijk onnodig in een parkeergarage. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 2:04 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Gestemd op Utrecht omdat het nou eenmaal lekker centraal is. En dan meestal wel Musketon vanwege gratis parkeren.
Vooral toen we nog in Enschede woonden was dat nogal relevant om weer thuis te kunnen komen. En nu we in Amersfoort wonen is het gewoon het dichtstbijzijnde bal.
Maar ik bal niet zo heel veel, iets met andere hobby's in het weekend en doordeweeks gewoon werk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 2:16 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik dacht altijd dat je in de binnen de singel moest betalen en buiten de singel gratis staat op zondag, ook op koopzondag. Buiten de singels is het in iedergeval altijd gratis, ook op koopzondag. Die paar minuten lopen kunnen ook nog wel bij dat paar uur dansen en het scheelt een hoop (onnodig) geld.

Over het topic:
jammer dat je bij dit soort polls niet meerdere locaties kan aangeven.
Ik ga namelijk zo'n beetje naar alle genoemde locaties behalve Groningen. Groningen ben ik eenmalig geweest. Dat was een erg leuk bal!

Ik ga geen voorkeur uitspreken, want elk bal heeft zijn eigen charme. Maar de ballen in mei in de Musketon en RASA waren toch wel superballen. De eerste twee ballen van het seizoen 2010/2011 in de Moira (het Zweedse bal en die met de ontdekking van Fratelli Tarzanelli) waren subliem. En ook het intermezzo in Leiden in feb. met Erik en Vincenzo was briljant, om maar even wat hoogtepunten uit de mouw te schudden.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 7:44 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Kees schreef:
jammer dat je bij dit soort polls niet meerdere locaties kan aangeven.


Ik had er nog een optie "Overal" bij willen zetten voor de echte fans, maar voor je het weet wordt het aantal opties gigantisch... En ik kon hem niet meer aanpassen.

Tot nu toe ben ik zelf het meest enthousiast over de Musketon en Groningen (al ben ik daar maar 1x geweest). Waarschijnlijk vooral vanwege de ruimte en het gemengde publiek (allerlei niveau's, allerlei dansstijlen).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 10:23 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik heb gestemd voor Utrecht omdat de Musketon eigenlijk mijn favoriete bal locatie is. Een ruime zaal, goed bereikbaar met het openbaar vervoer en altijd goede bands. Ik ga ook wel eens naar het Mokumbal, maar het nadeel van dat bal is dat het een uur later begint. Ik kom ook wel eens in de Moira, maar dat is een wat kleinere zaal. Ik ben twee keer in Leiden geweest en een keer in Wageningen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 7:17 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Hm, eigenlijk Wageningen, een gedeelde plek met de Musketon. Maar dat is ook puur vanwege de bereikbaarheid moet ik eerlijk toegeven. Nijmegen als goede tweede, maar vaak plannen die precies in een weekend dat ik niet kan...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 1:13 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Hmm, ben bijna overal wel geweest, behalve Groningen. Dat is voor mij wat ver weg voor 1 avondje. Wageningen is wegens agenda-redenen ook nog niet gelukt. In Utrecht (Musketon en Moira) kom ik bijna altijd wel, goed bereikbaar (hoewel Musketon met ov wat minder is) en goede vloer/bands. In Leiden kan ik niet ontbreken als organisatie, lol.
In Nijmegen en Eindhoven ben ik allebei 1 keer geweest, ook vanwege de afstand en Eindhoven vooral ook vanwege de woensdag, dan heb ik vaak dansles. In Zeist ben ik 2 keer geweest, maar dat was met Duo/Uno Absynthe en niet de reguliere avonden, ook vanwege doordeweeks.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 6:12 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
Ik moet zeggen dat de bals in Utrecht mij minder beginnen te trekken.
Het is er vaak heel druk en er zit iets in de sfeer van het geheel dat mij tegen begint te staan.
Misschien is dat een punt dat meer bij mij ligt dan bij anderen, maar toen ik in Amsterdam kwam, vond ik de sfeer opener.

Nou ben ik zelf een onzekere muts die heel snel een bepaalde sfeer proeft.
als het een beetje minder is, hou ik me meer aan de zijkant en meng ik me niet veel in het feestgedruis. Maar ik kan me ook heerlijk laten gaan wanneer ik een openere (klopt dit woord??) sfeer proef.

Nou ben ik zelf maar 2 keer in Nijmegen geweest en 1 keer in Amsterdam, maar daar vond ik het de laatste keer toch fijner, dan het laatste bal in Utrecht


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling