mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 2:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Boombalfestival en/of -stage?
Poll eindigt op zo sep 09, 2012 11:31 pm
Ja 38%  38%  [ 9 ]
Ja, ook de stage 33%  33%  [ 8 ]
Nee 29%  29%  [ 7 ]
Haal me maar over 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 24
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2012 5:51 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ron schreef:
En? Verslagen?

yep, iedereen verslagen.
;-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 28, 2012 3:24 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Cooper schreef:
Ron schreef:
En? Verslagen?

yep, iedereen verslagen.
;-)
W


:D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2012 5:07 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Okee, nieuwe poging tot een acceptabel verslag:
het was mijn vijfde stage/festival.
Stage:
het was al mijn derde keer gevorderden.
Dan is het niet gek als er wat doublures in zitten.
En inderdaad, eigenlijk heb ik polska, Gerard Godon en Bretons door Karine Billard al een keer gehad. Maar de polska werd dit keer niet door een Zweed gegeven, maar door Aurelie Giet. Ondanks de dubbelingen waren er toch wel nieuwe dingen bij of was het goed om bepaalde dingen weer te zien en te oefenen, alhoewel ik moet zeggen dat ik Bretons heb overgeslagen, omdat ik de conclusie heb getrokken dat dat gewoon echt mijn ding niet is.

De bals op de stage waren weer erg fijn. Ik moet zelfs zeggen dat de bals op dinsdag en woensdag de fijnste waren van de hele week. De meeste van de gedenkwaardige dansjes heb ik op die avonden gedanst, Op beide avonden traden drie bands in plaats van de normale twee en het ging dan ook erg lang door voor een stageperiode. Meestal is het namelijk rond 12 uur afgelopen, maar nu ging het richting de 2 uur die avonden. Na het bal van woensdag dacht ik: laat het festival maar komen.
Doordat ik de donderdag als stagedag had overgeslagen, ging ik ook met veel meer energie dan gebruikelijk het festival in.

Festival:
vorig jaar had ik het gevoel 'in heaven' te zijn, maar dat gevoel had ik dit jaar niet. Waar dat nu precies aan lag: tja, ik kan het niet goed plaatsen.
Het was sowieso rustiger op het terrein en in de tenten. Misschien begint een aantal opvolgende slecht weer-edities toch zijn tol te eisen.
Dit jaar ben ik voor geen enkel optreden in de clubtent geweest, vantevoren had ik nog een optie opengehouden voor Stef Bos op zaterdagavond, maar ik vond het op dat moment fijner om te gaan dansen. Ik ben wel 1 keer in de clubtent terechtgekomen bij een optreden van zes zusjes in fifties-stijl, maar dat was puur omdat de eettent vol zat en het buiten regende.
Het Boombalbombardement vond dit jaar voor het eerst niet plaats in de grote/clubtent, maar in 1 van de danstempels. Dat heeft me over de streep getrokken er weer eens heen te gaan. En dat is me erg goed bevallen. Dat was maar gelukkig ook, want verder was de programmering op zondag bedroevend. Op Naragonia na waren alle optredens reprise-optredens, waarbij je bij 1 band niet eens de gewone balfolkdansen kon bezigen. Die Italiaanse band had zaterdagnacht van 2 tot 4 ook al gespeeld, en toen vond ik het prima om niet te dansen, maar alleen maar te genieten van de muziek en de Italiaanse dansen, die tentoon gespreid werden. Maar om dat ook nog eens zondag aan het begin van de avond te plannen, vond ik minder geslaagd.
Naragonia kwam trouwens met Jeroen Geerinck in een MKF-achtige setting op het prodium. Tijdens de stage had ik ze ook al in deze bezetting gehoord en ik was er bepaald niet kapot van, maar op het festival vond ik het al prettiger in het gehoor liggen, al is het nog steds niet mijn ding. Het meest briljante nummer in die bezetting is een Gavotte de l'Aven.
Andere interessante optredens waren van Broes en van het duo Golder-Cavez waar Montanaro zich bij aansloot. En Melopees en Moribondes hadden er blijkbaar toe besloten een lekkere gekke set op de planken te zetten.
Verder is de catering op het festival super geregeld met voor mijn gevoel meer keuze voor vegetariers dan voor carnivoren.
Al met al was het een fijn festival, maar geen superfestival.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 30, 2012 1:23 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Kees, zondag vertoonde idd nogal een gat als je niet zo van de Italiaanse of Bretonse dansen bent. Maar heb je Les Zeffeurs gemist soms? Wmb het hoogtepunt van het festival (nouja van wat ik gezien heb dan). Zeffers die afwisselend in duo de mooiste melodietjes speelden.. Ik had oude St. Chartier deja vue, maar dan uitstekend versterkt met plenty dansruimte :). Dat brengt me ook op je reprise opmerking. Het maakte nogal verschil of de band in tent 1 of 2 speelde. Poke was zaterdag bijv geluid-technisch behoorlijk om zeep geholpen en dan was zondag een verademing dankzij Jeroen (en Aurelien).

Ik vond het een beter festival dan voorgaande jaren. Beter weer, minder harde feesttent, relaxter, geen drinkwater controlle bij poort, meer veg eten, warme douches hele nacht open, meer dansruimte.. Ok, mistte wel wat buitenlandse danspartners en persoonlijk was ik vorig jaar ook beter voor me, maar dat lag helemaal aan mezelf (ziekig). Slechts 1 verbeterpunt voor volgend jaar: ook een folk geluidsman in tent 2 aub. En ik snap de dubbel functie niet zo, vooral die jaren 80 DJs met nog geen 10 man publiek om 3u 's nachts, maar stoor me er niet meer aan (wel als ik op tijd zou willen slapen en dan de vogeltjesdans over de camping schalt).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 30, 2012 1:48 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ernie schreef:
...geen drinkwater controlle bij poort...


Hooooo, hier wil ik toch even ingrijpen! Ik ben meerdere malen naar de inhoud van mijn tas gevraagd en moest één keer daadwerkelijk terug om mijn waterfles naar de tent te brengen, omdat ik er anders niet in mocht. Ook móest er per sé een stuk van mijn bandje afgeknipt worden, omdat anders weet ik veel wat. Ik weet niet of ik er nou zo crimineel uitzie of dat de mensen bij de poort een slecht moment hadden elke keer als ik langs kwam, maar ik voelde me erg gecontroleerd dit jaar, veel erger dan voorgaande jaren.

Ik ben het verder met Kees en Ernie allebei een beetje eens. Het was aan de ene kant beter dan de afgelopen jaren, maar aan de andere kant minder. Het voelde als alle jaren wel net zo heerlijk als thuiskomen en dat blijft erg fijn, dus ach. Het eten was zoals altijd weer erg goed en het drinken schrikbarend duur, maar dat hoort erbij.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 30, 2012 2:07 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Jojo schreef:
Ernie schreef:
...geen drinkwater controlle bij poort...

Hooooo, hier wil ik toch even ingrijpen! Ik ben meerdere malen naar de inhoud van mijn tas gevraagd en moest één keer daadwerkelijk terug om mijn waterfles naar de tent te brengen, omdat ik er anders niet in mocht.


Goh, ik ben als proef met een 1.5 liter fles in m'n hand naar binnen gelopen. en heb zelfs een keer een hele tas vol lunch voor 3 meegenomen. Jammer, want leven op die peperdure mini-flesjes water is natuurlijk geen optie.. Vond de fles echte Geuze weer heel redelijk geprijsd..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2012 1:54 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ik heb deze keer ook geen last gehad van controle's, alleen op donderdagavond is mij gevraagd of ik wat bij me had (had ik toen toevallig niet).

Over het geluid, bij Poke op zondag was het inderdaad héél erg goed!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2012 3:45 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Het kostte me even moeite om in de stemming te komen toen ik vrijdag direct uit mijn werk richting Lovendegem kwam en we daar in de regen onze tent moesten opzetten. Bovendien voorzag ik Achillesproblemen... Maar het is uiteindelijk helemaal goed gekomen, ik vond het fijn een heleboel leuke mensen weer te zien en ik heb goede muziek gehoord, lekker gerelaxt en ook stiekem best een beetje gedanst (en Achilles klaagde niet eens!).
Ik heb geen last gehad van controles bij de poort, ik vond het fijn dat de douches voortdurend open waren (al was het wel jammer dat op vrijdag en zaterdag de rechter kar kapot was, waardoor er alsnog lange rijen ontstonden) en ik vond het geluid in de rechter danstent prima (en in de linker deed het soms pijn aan mijn oren...). De vloeren leken het ook beter te houden dan anders en lagen perfect waterpas. Ik was blij met het eetaanbod, ook al is het niet heel goedkoop. Maar het eten is dan wel echt goed en voedzaam (vega, bio) en dan heb ik het er wel voor over. Ik miste alleen wel de wentelteefjes met warme appeltjes...
De stille camping vond ik behoorlijk vol, het leek me voller dan anders. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar bezoekersaantallen...
Wat mij betreft dus een fijn festival! Fijn om toch nog een festival mee te maken deze zomer.

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 183 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling