mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 5:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Hoe snel verkoopt CaDansa uit?
Binnen 24 uur 29%  29%  [ 6 ]
Binnen 3 dagen 24%  24%  [ 5 ]
Binnen een week 14%  14%  [ 3 ]
Vlak voor het festival 19%  19%  [ 4 ]
Niet. Doe niet zo arrgant, zo leuk is je festival nou ook weer niet. 14%  14%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 21
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2012 12:58 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Voor Campie: foto's van de 2e dag Pak'n'Trekzak (helaas zonder Zeerover) op feestboek: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4974341359607.195395.1331511356&type=1&l=c771b2b4c8

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2012 1:27 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Voor Campie: foto's van de 2e dag Pak'n'Trekzak (helaas zonder Zeerover) op feestboek: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4974341359607.195395.1331511356&type=1&l=c771b2b4c8

Leuk man !

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2012 12:10 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
tourdion schreef:
Het grote podium met z'n grote namen moet er natuurlijk zijn. Maar wat mooi dat de kleine optredentjes het beste te bieden hadden als het ging om goed geluid, sfeer en frisse lucht.

Voordat ik mijn verslag begin, wil ik me hierbij aansluiten. Het fijnste vond ik het open podium, waar ik eigenlijk bij toeval geraakte (iemand die richting op zien lopen, toen ik in de garderobe wat water zag drinken).

Ik viel daar in het optreden van Tourdion en Martijn en het was in vele opzichten een verademing. Ik heb er ook nog de mooie optredens van Tricanelli en Eva gezien, voordat ik weer naar de grote zaal ging voor Té.

Ik vind het voor een eerste festival extreem goed georganiseerd. Er heerste een enorm goede ambiance. De 300 mensen was een perfecte inschatting wat de locatie aankan en het was op alle plekken op alle momenten gewoon goed te doen, ook op de dansvloer in de grote zaal. Maar het was wel fijn om even de ruimte te hebben bij het open podium zaterdagavond.

Waren er dan uberhaupt minpuntjes te noemen. Eigenlijk niet. Nou, kleintjes dan: het uitlopen van de tijdschema's. Uitloop zou beperkt moeten worden, omdat je de bands wel enorm diep de nacht inschuift zodat veel mensen niet meer tot dansen in staat zijn. En over de plekken van de instrumentenstands kan ook wat beter nagedacht worden. Geen doedelzakken bij de ingang van de grote zaal stationeren, want op een gegeven moment overvleugelden die de muziek in de grote zaal nogal. In ieder geval als Katrien Bos solo op de contrabas staat te spelen. Zeker bij rustige muziek als een mazurka is dat niet fijn. Geef doedelzakken dan een plek iets verder van de zaal af.

Maar dat zijn slechts zeer kleine details, want het festival zat verbluffend goed in elkaar.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2012 8:50 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Kees schreef:
En over de plekken van de instrumentenstands kan ook wat beter nagedacht worden. Geen doedelzakken bij de ingang van de grote zaal stationeren, want op een gegeven moment overvleugelden die de muziek in de grote zaal nogal.


Onzin. Ongeacht waar we zouden staan: we zouden bij Katrien en Wouter over het zaalgeluid heen zijn gekomen.

We stopten steeds met muziek bij onze draailier-doedelzak kraam zodra we de band hoorden beginnen.
Maarja, als de band zo subtiel is dat je die buiten de zaal amper hoort, dan hoor je helemaal niks als je zelf wat muziek maakt.:biggrin:
Wij kregen geen signaal als een band begint.

Ik zou dus eerder wat aan de zaal-hal communicatie doen dan de indeling drastisch omgooien.
Wat overigens niet wegneemt dat we best op een andere plek wilden staan. Maar met 2 meter naar links of naar rechts los je de lawaaioverlast niet op.

(of helemaal geen signaal...iemand van de orga heeft tijdens het opbouwen wel gecommuniceerd dat we niet zouden spelen als er een band was, maar dat hadden wij zelf ook al bedacht toen we deze klus aannamen. We waren gevraagd om promotie te maken, niet om de muziek te storen. Punt is dat je een signaal nodig hebt op het juiste moment: als de band begint)


Laatst bijgewerkt door Menno op di nov 20, 2012 9:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2012 9:32 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Menno schreef:
Kees schreef:
En over de plekken van de instrumentenstands kan ook wat beter nagedacht worden. Geen doedelzakken bij de ingang van de grote zaal stationeren, want op een gegeven moment overvleugelden die de muziek in de grote zaal nogal.


Onzin. Ongeacht waar we zouden staan: we zouden bij Katrien en Wouter over het zaalgeluid heen zijn gekomen. We stopten steeds met muziek bij onze draailier-doedelzak kraam zodra we de band hoorden beginnen.


Ik vrees dat ik hier mede schuldig aan ben. Tijdens het Wouter/Bos concert heb ik nl bij de doedelzakken stand gevraagd aan Puck of ze een demonstratie van haar Chabrette wilde geven. Zoals iedereen kon horen heeft ze dat gedaan. En toevallig ging de deur ook nog even open. :blush:

Zo'n incident hoort bij de charme's van het festival. Het moet wel een beetje op St-Chartier lijken :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2012 9:36 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
Zo'n incident hoort bij de charme's van het festival. Het moet wel een beetje op St-Chartier lijken :biggrin:

Hihihi, mee eens! :dancing:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2012 9:45 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Lijntje schreef:
tourdion schreef:
Zo'n incident hoort bij de charme's van het festival. Het moet wel een beetje op St-Chartier lijken :biggrin:

Hihihi, mee eens! :dancing:


Ook helemaal mee eens. Een zacht penetrant gedoedel continu op de achtergrond geeft het echte festivalgevoel. :biggrin:

En het is niet eens alleen een grapje, ik ben zo gedeformeerd door jaren st chartier dat ik echt meen ;-).

Als er geen G bourdon in de lucht hangt, waar moet je dan op stemmen?

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2012 10:53 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
martijnv schreef:
Een zacht penetrant gedoedel continu op de achtergrond geeft het echte festivalgevoel. :biggrin:

Door die akoestiek van die stenen vloer was het geluid niet echt zacht :blush:
Maar ondanks dit incident -want het is naar mijn weten 1 keer voorgekomen dat we niet op tijd stopten omdat we het begin van de band gemist hadden- lijkt me dat het optreden er niet sterk onder geleden heeft.

martijnv schreef:
Als er geen G bourdon in de lucht hangt, waar moet je dan op stemmen?

:hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2012 11:29 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Zo'n incident hoort bij de charme's van het festival. Het moet wel een beetje op St-Chartier lijken :biggrin:

Precies, ik vond het erg leuk toen ik zaterdagavond weer binnenkwam en er van alle kanten muziek op me af kwam.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2012 4:51 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
maareh...zijn er nog andere verhalen dan over die top-kraam van ons? Of waren we werkelijk de hoofdattractie van het weekend? :hug:
Ik was weliswaar het hele weekend met die draailieren en doedelzakken in de weer. Maar ik neem aan dat jullie nog wel wat andere dingen tussendoor hebben gedaan.
:biggrin: Brand los met de verslagen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 20, 2012 11:58 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Nou, een verslag van folkforum dan:
http://www.folkforum.nl/festivals/428-f ... verrassing

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2012 5:11 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Ik vind het jammer dat ik het informele muziekmaakgebeuren op de zaterdag en zondag overdag gemist heb, maar de muzikantenplicht bracht mij zaterdag ook bij andere oorden, waarvoor zondag overdag de tol betaald moest worden. Het zou het festivalgevoel zo mogelijk nóg groter gemaakt hebben dan het al was. :hug: Volgend jaar hoop ik jullie daar ook weer allemaal aan te treffen tourdion, menno en sandra!

Ik zie ineens overal uiltjes in de wereld: kunnen we daar geen emoticon voor toevoegen op dit forum? Misschien dat onze fabulatastische CaDansa ontwerpster nog een emoticon kan doen als extraa'tje? :blush:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 2:50 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Kees schreef:
Uitloop zou beperkt moeten worden, omdat je de bands wel enorm diep de nacht inschuift zodat veel mensen niet meer tot dansen in staat zijn.


Niet meer tot dansen in staat zijn, vind ik tot daar aan toe. Zijn de muzikanten nog wel in staat te spelen? Het lijkt mij niet fijn om na middernacht nog met een optreden te moeten beginnen.

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 3:46 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Kees schreef:
Uitloop zou beperkt moeten worden, omdat je de bands wel enorm diep de nacht inschuift zodat veel mensen niet meer tot dansen in staat zijn.


Op vrijdag was er een band een uur te laat waardoor de soundcheck uit liep. Dit is helaas niet meer ingelopen.
Verder kwamen er Mexicanen, een of andere vent in een jurk met mijter, en een ogen-dicht-dansen spelletje tussendoor die allemaal niet in het programma en dus speelschema waren opgenomen. Ja, dan loopt het allemaal wat uit ja. Maar het was leuk, toch? Wil je dit dan niet meer toe staan? Of minder bands uitnodigen zodat dit soort grapjes wel tussendoor kunnen?

Daarnaast hoef je natuurlijk niet de hele avond/nacht overal op te dansen. Als je er niet meer toe in staat bent, dan ga je toch lekker zitten luisteren of naar bed? Of je slaat tussendoor wat dansjes over om je krachten te sparen als je weet dat er nog iets heel gaafs en dansbaars komt later.
Ik vond overigens dat het tot vrij laat (bijna al weer vroeg) nog behoorlijk druk was op de dansvloer.

@Huathe: Er stonden muzikanten gepland na 00:00, ongeacht uitloop, maar ik neem aan dat ze daar zelf mee in hebben gestemd en zelf hebben kunnen inschatten of ze dat zouden trekken of niet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 4:50 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Had ik al gezegd dat ik het meest aangenaam verrast was door het open podium? Heerlijke sfeer, akoestische muziek, net iets meer plek om te dansen, iets meer zuurstof ook. En gewoon fijne muziek, wat intiemer dan op het grote podium. oa Eva Parmenter had ik nog nooit horen spelen, n dat was ruimschoots de moeite wat mij betreft,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 154 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling