mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 6:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 1:39 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Josdanst schreef:
Jammer dat er alleen nog maar "Het is vol... :)" staat, want ik wilde de verschillende taart-statistieken nog verder bekijken.

Vond ik ook. Ik was bezig met het bekijken van de taart-statistieken (nu snap ik ook waar die taartstatistieken die ik vorig jaar zag vandaan kwamen) toen het schermpje veranderde in "Het is vol..:)". Toen ik bekeek viel het nog erg mee met de absolute aantallen, maar kennelijk is de ontwikkeling heel snel gegaan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 12:21 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Rob en Brenda, jullie waren niet de enige. Binnen 2 minuten hadden we 40 inschrijvingen, en Brenda staat op plek 16 en Rob op 26...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 8:38 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Van een Belgische heb ik begrepen dat ze zich had ingeschreven, maar dat er iets verkeerd was gegaan. Daarna heeft ze zich opnieuw ingeschreven en kwam ze al op de wachtlijst terecht.
Wat er precies is misgegaan, weet ze niet.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 7:09 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Louise schreef:
Rob en Brenda, jullie waren niet de enige. Binnen 2 minuten hadden we 40 inschrijvingen, en Brenda staat op plek 16 en Rob op 26...


16 pas?! :P Kwam vast doordat ik moest nadenken hoe ik 'danservaring' zo kort mogelijk ging houden. ;-)
Ik had m'n bevestiging binnen om 16:01, en dan nog nummer 16 zijn... tjee...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 10:18 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Brenda schreef:
Louise schreef:
Rob en Brenda, jullie waren niet de enige. Binnen 2 minuten hadden we 40 inschrijvingen, en Brenda staat op plek 16 en Rob op 26...


16 pas?! :P Kwam vast doordat ik moest nadenken hoe ik 'danservaring' zo kort mogelijk ging houden. ;-)
Ik had m'n bevestiging binnen om 16:01, en dan nog nummer 16 zijn... tjee...

Kom ik aan met mijn 26! :P Ik dacht even snel te zijn!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 11:21 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Maar wie was er dan wel eerste? =D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 12:44 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
Nog maar 5 nachtjes slapen en het is zover!!!

Het verbaast me eerlijk gezegd dat er hier nog geen bommen zijn ontploft over welke workshops mensen gaan doen, welke band ze het leukst vinden en vooral onder de dames: welke topjes en rokjes neem je mee??
En wie neemt er een instrument mee voor de sessie??

note to self: begin vanavond vast met inpakken :3

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 05, 2013 8:55 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo dec 25, 2011 9:00 pm
Berichten: 20
Ik heb eerder last van vakantiestress xD Terwijl het voor mij gewoon een kwestie is van wat kleren, een pyjama, toiletspullen en wat te eten/ drinken voor onderweg in m'n rolkoffertje stoppen en in de trein springen :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 8:53 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik heb besloten dit jaar rustig aan te gaan doen =) Eens kijken hoe lang ik m'n voornemen vol kan houden!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 9:37 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Als vrijwilliger (12:00 aanwezig) en meerijder van een muziektechnicus (11:00 aanwezig) zal ik denk ik wel morgenavond m'n spulletjes moeten gaan inpakken. Maar mijn paklijstje staat al in mijn agenda vanaf het moment dat mijn inschrijving gelukt bleek te zijn. :-)
Alleen inderdaad het 'welke topjes/rokjes/shirts/broeken/schoenen' ding is nog open, en dat is altijd wel een klus. Maar misschien moet ik dit jaar gewoon licht pakken, in plaats van de 'mooiste van het bal' te willen zijn. :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 11, 2013 12:06 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Foto's!

Je hoeft geen Facebook-vriendjes met me te zijn om ze te kunnen zien. Verslag volgt nog. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 11, 2013 8:38 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Leuk om te zien! :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 11, 2013 3:58 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Christine schreef:
Foto's!

Je hoeft geen Facebook-vriendjes met me te zijn om ze te kunnen zien. Verslag volgt nog. :)


Moet je wel uberhaupt facebook hebben? Want ik krijg de melding:

Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 11, 2013 6:59 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Nog meer zien? Kijk hier voor een 17:20-minuten lang durende compilatie-video: http://www.youtube.com/watch?v=fGlxyPD18G4

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 12, 2013 5:39 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Verslag dansstage 2013

Vrijdag workshop:
Oh, wat had ik er zin in! Ik ben dol op de dansstage en dat mag iedereen weten. Na de welkomstspeech van Karlijn vertrok ik richting Bastille voor een workshop Mazurkavariaties met Koen. De workshop had een flink tempo en ik merkte dat er wel wat oefening voor nodig was om de variaties goed te beheersen. Wel meteen een goede start van het weekend, want met drie bals in het vooruitzicht was er nog veel ruimte om te oefenen.

Vrijdag bal:

Het was de echte grote aftrap van de dansstage, en wie kunnen dat beter dan de Gonnagles? De energie spatte er van af, en er kwamen ook behoorlijk wat nieuwe nummers langs, die inmiddels toch al bekend in de oren beginnen te klinken. Ik heb van het begin tot het einde genoten, en de toegift “Surfing in Egypt” was erg verrassend en origineel, maar toch ook heel erg Gonnagles. Na de Gonnagles ben ik niet heel lang blijven hangen, want ik was helemaal kapot!

Zaterdag workshops:
Zaterdagochtend begaf ik me weer richting Koen, ditmaal voor de Fandango. Vorig jaar had ik deze bij Dani al gedaan, maar hij was niet heel erg blijven hangen. Door wat herinnering aan vorig jaar en de leermethode van Koen is hij nu wel goed blijven hangen, en heb ik wat geheugensteuntjes voor als het me weer ontglipt. Meteen was ook wel duidelijk dat mijn kuiten het weekend niet gingen overleven.
Meteen ook een pluspuntje: deze workshop was zeker geen overbodige luxe om een tweede keer te volgen. Ik denk dat de rustige klas kwam door de hevige concurrentie van de Polska en Rafael, maar ik zou hem ook rustig een derde keer volgen.

’s Middags ging ik richting Anders voor Polska 2. Kennelijk was Anders heel populair dit weekend (misschien omdat hij ‘anders’ was. Padoem, tsssj), want de workshop zat stampvol. Er waren flink wat mensen van Polska 1 doorgestroomd, en ik moet eerlijk zeggen dat dit niet in alle gevallen een goed idee was. Je zag ook steeds meer mensen afhaken naarmate de workshop vorderde omdat het toch wat te hoog gegrepen was.
Ik snapte overigens wel dat er zoveel mensen waren blijven hangen voor deze workshop. Anders bleek een hele goede docent die niet alleen pasjes, maar ook het hele gevoel van de dans goed wist over te brengen. Ook besteedde hij veel aandacht aan de danshouding – iets wat ik vaak mis bij balfolk – en gaf persoonlijke tips. Echt een topper, en ik hoop dat hij volgend jaar weer mag terugkomen, of gewoon op een workshop komt doen in Utrecht (hint, Louise, hint). Ik kom dan in elk geval meedoen.

Zaterdag bal:
Zaterdag begon KV Express met het bal. Ik had hier gemengde gevoelens bij. Hoewel KV Express een goede band is, miste ik toch iets. Ik denk dat het deels kwam doordat ik de cd’s heb en daardoor wat body miste in de nummers die die ik kende, en doordat mijn favoriete band de avond ervoor al had gespeeld – en in energie kon KV Express gewoon niet tippen aan de vrijdagavond. Maar – ik wel zeggen dat ze lekker speelden , en ik heb lekker gedanst.
Helemaal los ging ik bij Aurelién. Jemig, wat kan die vent spelen. Aan het eind van de avond kwam ook nog de Fandango langs – en daar was ik blij om, want daar had ik drie uur lang op zitten zwoegen. Een fantastische afsluiter van de avond, en het publiek liet ook duidelijk merken dat hij vooral door moest spelen. Gelukkig was er een cd’tje om mee te nemen.

Zondag workshop:
Zondagochtend ben ik weer naar Anders gegaan. Hoewel we niet echt iets heel nieuws leerden, waren we wel bezig met verschillende ritmes. Ik had het idee dat sommigen dit wat saai vonden (of ze waren nog gewoon heel brak van de zaterdag), want er waren een aantal afhakers. Ik vond het zelf een goede oefening voor het gehoor, en ik denk dat deze workshop juist een hele goede fundering legde om later tijdens het dansen anders naar de muziek te luisteren en dat te vertalen in beweging.

Zondag bal:
Het bal op zondag was heerlijk met Snaarmaarwaar. De mannen wisten het publiek goed op te zwepen, en het optreden duurde helaas veel te kort…
Na de traditionele afscheidsspeech van Karlijn was het dan ook echt voorbij en moesten we allemaal weer richting huis… tot volgend jaar?

Pluspunten:

- Het eten! Ik zeur er altijd over, maar de goulash vond ik erg lekker dit jaar, en het vulde ook goed.
- Anders. Wie kan Zweeds beter overbrengen dan een Zweed? Ik heb heel veel respect voor zijn manier van lesgeven en zijn vermogen om niet alleen de pasjes, maar ook het gevoel over te brengen. Hopelijk komt hij volgend jaar weer. (Alle docenten mogen van mij terugkomen, maar ik wou hem als nieuwe docent op de stage toch even uitlichten.)
- Gonnagles. No explanation needed.
- Truus en Truus. Ze hadden lastige omstandigheden doordat er erg weinig ruimte was om het ontbijt/lunch/avondeten klaar te zetten, maar ze hebben het toch weten te bolwerken. Ook leuke briefjes die overal hingen.
- Amfitheater als tweede zaal op zaterdag. Fijne vloer, goed geluid, lekkere stoelen om in te hangen.

Verbeterpunten:
- Er werd geen enkele polska op het bal gespeeld, ondanks dat er drie polska-workshops waren. Dit kwam volgens mij door het uitvallen van het Zweeds intermezzo, maar dit was toch wel erg jammer. Misschien volgend jaar bij de bands die polska in het repertoire hebben deze te spelen (desnoods twee keer)?
- Zelfde verhaal met Fandango. Er kwam er maar ééntje langs, helemaal aan het einde van de avond. Ik had hier ook graag wat meer op geoefend.
- Ehhh, meer dansstage? Stiekem zou ik een dagje extra niet erg vinden, hihi! :)

Tot slot wil ik nog even iedereen bedanken die er zo’n leuk weekend van heeft gemaakt. Dankjulliewel!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling