mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 11:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2013 4:23 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Als ik de enige ben die hier iets over de dansstage te vertellen heeft dan is het forum officieel dood. :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2013 5:48 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik was er niet bij, maar vond het heel leuk om je verslag te lezen, Christine! Dankjewel :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2013 5:54 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Christine schreef:
Als ik de enige ben die hier iets over de dansstage te vertellen heeft dan is het forum officieel dood. :crying:


De andere grote verslaggever (Kees) was volgens mij niet op de stage (of ik heb 'm echt het hele weekend weten mis te lopen).
Ik kom momenteel al niet eens toe aan m'n eigen blog.. maar het stageweekend was GOED! Dit jaar zonder last van m'n knie, dus daadwerkelijk alles kunnen doen wat ik wilde. Al ging het bij het laatste bal niet meer zo soepel vanwege slaapgebrek en daar bij horende verstoring van evenwicht.
Fijne dingen geleerd, fijne muziek gehoord en fijne dansjes gedaan. :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2013 9:52 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Wauw, de grote verslaggever, dank je wel, hoor. :biggrin:
Maar nee, ik was niet op de dansstage.
Dus je zult het zonder een verslag van mij moeten stellen.
Maar ook ik had gehoopt dat er meer verslagen zouden komen van de dansstage.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 16, 2013 9:58 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
Bij tijd en wijle post ik hier wel eens iets. Maar bij de dansstage was ik net als Kees ook niet. Wel erg leuk om je verslag te lezen hoor Christine! Aanstekelijk enthousiasme. Volgend jaar dan wel dansstage voor mij?

Sowieso is het aantal posts op het forum vreselijk teruggelopen. Zware concurentie van FB...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 16, 2013 10:43 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik moet zeggen dat ik geen lange verslagen van de dansstage heb gelezen op facebook. Dus Christine, ik ben heel blij dat je weer een lang verslag hebt geschreven.
Dit forum heeft zeker een toegevoegde waarde, maar dan moet het forum wel meegaan met zijn tijd. Oftewel, eindelijk eens een nieuwe indeling op het forum maken die velen wensten, zodat de inhoudelijke discussies (die het forum zijn meerwaarde geven) naar boven gehaald kunnen worden, zonder dat je er eindeloos naar moet zoeken.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2013 8:57 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 1:08 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Nijmegen
Inderdaad, concurrentie van andere online media :-)

Ik heb een persoonlijk verslag geschreven, niet zozeer een 'review' als Christine. Maar mocht iemand interesse hebben: http://www.alice-in-wonderland.net/webl ... tage-2013/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2013 7:20 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Kees schreef:
Oftewel, eindelijk eens een nieuwe indeling op het forum maken die velen wensten, zodat de inhoudelijke discussies (die het forum zijn meerwaarde geven) naar boven gehaald kunnen worden, zonder dat je er eindeloos naar moet zoeken.


Ik denk nog steeds dat dat het probleem niet is, maar forum onderhoud staat hoog op mijn lijstje van to do dingen, dus ik hoop zeer binnenkort een weekendje uit te kunnen trekken. Hou (nog) even vol trouwe mota gangers, er wordt aan gewerkt (heb al wat voorbereidend testwerk gedaan eergister)

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2013 8:14 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Pim schreef:
Bij tijd en wijle post ik hier wel eens iets. Maar bij de dansstage was ik net als Kees ook niet. Wel erg leuk om je verslag te lezen hoor Christine! Aanstekelijk enthousiasme. Volgend jaar dan wel dansstage voor mij?

Sowieso is het aantal posts op het forum vreselijk teruggelopen. Zware concurentie van FB...


Je kunt op FB een korte opmerking maken over een bal of stage en dan linken naar het grote verslag op dit mooie forum! :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 18, 2013 9:53 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Ik kan nog wel een verslagje geven uit een ander perspectief...

In tegenstelling tot andere jaren heb ik in de voorbereiding naar de dansstage helemaal NIETS organisatorisch gedaan. Op maandag voorafgaand aan het weekend kreeg ik een soort van overdracht van Lou en daar moest ik het mee doen... Gelukkig waren er 3 enthousiaste nieuwe organisatoren die al wel betrokken waren. Vrijdagochtend in de auto naar Enschede kletsten we nog verder bij, dus toen raakte ik al beter in the mood.

Eenmaal in de Vrijhof begon het harde werken meteen: vanwege de verbouwing in het Theatercafé liepen overal nog bouwvakkers rond en werd het erg spannend of we de bar al dan niet konden gaan gebruiken. Van te voren wisten we al dat het avondeten niet in het Theatercafé kon plaatsvinden en dat we naar de oude mensa zouden uitwijken. Dit soort klusjes kwamen er op vrijdag bij, naast het normale draaiboek, en dat maakte vrijdag wel een drukke dag... Maar met hardwerkende vrijwilligers is het goed gelukt!

Bij de openingsspeech was ik nog een beetje gestresst en dat bleef op vrijdag wel: rondrennend tussen 7 workshoplocaties heb ik goed aan mijn conditie gewerkt! Ik had al bijna geen zin meer in het weekend... Het is toch wel heel anders om niet in de voorbereiding mee te doen, maar wel verantwoordelijk te zijn tijdens het weekend zelf. Gelukkig hoefde ik geen nachtwacht te spelen dus kon ik rond middernacht na het optreden van de Gonnagles, toen ik echt bijna omviel na vanaf 9u in de ochtend zonder echte pauze (behalve 3 minuutjes in de avond om wat te eten) in de weer te zijn geweest, gauw mijn bedje in de Drienerburght inrollen.

Zaterdag was ik al een stuk meer relaxed en begon ik het zelfs leuk te vinden! Het ontbijt (en ook de bijbehorende afwas; dank aan iedereen voor de hulp!) liep op rolletjes dankzij Truus&Truus, wat heerlijk om als organisatie het eten volledig over te laten aan 2 zeer capabele vrijwilligers! Na een lekker ontbijtje aan de VIP-tafel kon ik er weer goed tegen en kon ik met een glimlach mijn rondje langs de 7 workshops lopen. Super om zoveel mensen te zien dansen op de campus! Gauw weer even nieuwe krachten opdoen tijdens de lunch en het prachtige lunchconcert van Man en Moes, toen snel wat aanvullende boodschappen coordineren en weer genieten terwijl ik alle workshops even bezoek. Zo ging de zaterdag snel voorbij!

Het avondeten is altijd weer even een stressmomentje, maar verliep eigenlijk redelijk rustig (op De Brand na...Oei!). Er werd goed gegeten, volgens mij werd het eten wel lekker gevonden. Met een gestroomlijnd systeem werd iedereen vrij efficiënt bediend en de oude mensa leek wel een zoemende bijenkorf met al die vrolijk kletsende mensen. Leuk om te zien! Toen de deelnemers hun facultatieve workshop gingen volgen (of lekker lagen te dutten op de bank, of spelletjes speelden in het café) blusten wij de brand en werd de oude mensa weer gereed gebracht voor het ontbijt. Zoals ik al zei: super hoe we het eten in goede handen lieten bij Truus&Truus!

Het bal was heel tof, ik kan me niet herinneren eerder op de dansstage zo ontspannen mee te hebben gedanst. Ik heb die hele avond eigenlijk niks organisatorisch gedaan, behalve af en toe een schreeuw door de microfoon geven. KVExpress en Aurelien speelde de sterren van de hemel en ik vond het wonderbaarlijk hoe zoveel mensen in goede harmonie in de Audiozaal met elkaar konden dansen. Ik had verwacht dat het meer duwen en trekken zou zijn, met zoveel mensen op een kluitje, maar het ging goed. Echt een fijne avond! Wel weer moe naar bed, dus ik heb de woeste Franse jam in de Drienerburght-lobby gemist...

Zo fijn om dan zondagochtend niet als eerste uit bed te hoeven, maar in de oude mensa gewoon aan te kunnen schuiven en een kopje thee en een schaaltje muesli voorgeschoteld te krijgen; als organisatie waren we ook opeens VIPs! Nogmaals hoera voor Truus&Truus! Hoewel de dag nog maar net startte, werd het einde van de dansstage al zichtbaar door alle bagage die alvast vanuit de blokhutten werd verzameld. Maar eerst kon iedereen nog even zijn energie kwijt in de workshops van die ochtend. Als een soort van trotse moeder wierp ik weer een blik in alle workshops en zag ik iedereen beter dansen dan ooit tevoren; ik kreeg het er warm van, ondanks de sneeuw!

Op het al speelde Snaarmaarwaar met Ward Dhoore voor de eerste keer als vervanging van Peter-Jan Daems. Maar het klonk zoals we van SMW gewend zijn weer supergoed, dus het was een heel mooi afsluitend bal. Daarmee werd het tijd voor de eindspeech... En die is hier integraal na te zien: http://www.youtube.com/watch?v=Ri1G7m7bQNg

Na een snelle opruimactie waarbij vele handen licht werk maakten, hadden we nog een heel gezellig crew-etentje en werd ik na een gezellig autoritje voor mijn huisdeur afgezet - wat een luxe! Het was toch weer een fantastisch weekend geworden, en eigenlijk wil ik volgend jaar toch wel weer meedoen!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 8:42 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Laat ik nog wat zeggen over de workshops waar ik aan heb meegedaan, de bals zijn als wel beschreven.

Vrijdagavond ben ik begonnen met de workshop slängpolska bij Anders. Het was een tijd afwachten waar de verschillende oefeningen heen zouden gaan, maar uiteindelijk was het spelen en improviseren met dit materiaal leuk. Ook was het een ontspannen start van het weekend.

Zaterdagochtend begon ik bij de polska, maar waren de oefeningen me wat te lang individueel en de groep wat te groot. Na een uur of wat ben ik overgestapt naar de workshop bretons van Karine, waar ik meteen aan kon sluiten bij een groepje van ~20 met een erg fijne energie en gezamenlijke focus.

Zaterdagmiddag heb ik pauze gehouden om energie te bewaren voor het bal, waardoor ik tot het eind van Auréliens optreden enthousiast kon dansen.

Zondag ging ik opnieuw de workshop doen bij Karine. Ik voelde me bijzonder vereerd dat ze een verzoek deze zomer om de suite Fisel uit te leggen had onthouden en daar gingen we dus aan werken. Dit bleek nogal pittig, zeker voor de zondagochtend, maar met eenzelfde prettige groep als zaterdag mocht het resultaat er ook zijn.

Dan nog de terugreis, het enige wat wel uitgebreid op facebook voorbij kwam. Met een man of 15, waaronder 2 gitaren hebben we tot Utrecht gedanst, gezongen en verbaasde reacties gekregen van medereizigers. Helemaal goed.

Dank aan de organisatie, muzikanten, docenten en alle andere fijne mensen.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2013 10:24 am 
Offline
Newbie

Geregistreerd: di apr 16, 2013 11:40 pm
Berichten: 4
Ben zelf niet van de uitgebreide verslagen... maar heb wel heel veel geleerd van Rafaël, vooral over structurele basisdingen van dansen die al mijn dansen tot een nieuw niveau getild hebben. Was erg blij in 2b te zitten!

KV Express had net zoals de vorige keer dat ik ze gezien had heerlijke mazurka's, ik vond de extra balzaal heel fijn, daar hadden we bijna alle ruimte voor meestal een danser of 4 tot 8, in tegenstelling tot de botsauto-zaal waar de rest danste.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling