mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 1:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Moet het forum heringedeeld worden, en zo ja hoe?
Laat alles zo als het is. 19%  19%  [ 6 ]
Muziek en dans / Bals & andere evenementen (2 subfora) 29%  29%  [ 9 ]
Muziek / Dans / Evenementen (3 subfora) 39%  39%  [ 12 ]
Muziek /Dans / Evenementen / Overig (4 subfora) 13%  13%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 31
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 1:20 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Het gaat er hier niet om wat de beheerder van het forum ervan denkt (hij heeft zijn punt al gemaakt, namelijk dat hij alles bij het oude wil houden), maar wat een overgrote meerderheid van de stemmende forumbezoekers van mening is. En zoals het er nu naar uit ziet lijkt een onderverdeling in drie subfora het meest logisch.
tourdion schreef:
De traditie eist dat gezellig gelul niet apart gezet wordt!

Welke traditie? En waarom zouden topics als gezellig gelul niet apart gezet mogen worden? Naar mijn mening hebben dit soort topics niets met muziek of dans te maken en mogen ze van mij in een apart subforum gezet worden


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 1:28 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Rob schreef:
Welke traditie?

10 jaar forum traditie.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 1:41 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Rob schreef:
Het gaat er hier niet om wat de beheerder van het forum ervan denkt

Datcht je dat? :devilish: :laughing:

Citaat:
(hij heeft zijn punt al gemaakt, namelijk dat hij alles bij het oude wil houden),

Ik heb idd maar 1 stem in de poll, maar ik mag natuurlijk mijn eigen mening zo vaak als ik wil nuanceren en/of onderbouwen. Net zoals iedereen hier in dit topic mag melden wat zijn voorkeur is.

Citaat:
maar wat een overgrote meerderheid van de stemmende forumbezoekers van mening is. En zoals het er nu naar uit ziet lijkt een onderverdeling in drie subfora het meest logisch.

Klopt op zich. Maar het is natuurlijk wel zo dat als er iets uitkomt waar ik helemaal geen zin in heb (dat zal op zich wel meevallen, maar toch), dat er dan een plekje vrij komt als forumdictator.

Citaat:
tourdion schreef:
De traditie eist dat gezellig gelul niet apart gezet wordt!

Welke traditie? En waarom zouden topics als gezellig gelul niet apart gezet mogen worden? Naar mijn mening hebben dit soort topics niets met muziek of dans te maken en mogen ze van mij in een apart subforum gezet worden

En van mij niet :devilish:.

Maar even serieus:
Als je het forum gaat onderverdelen krijg je dat mensen alleen hun favoriete deel gaan lezen. Wat ik jammer vind omdat je dan gezichtspunten mist in de discussies. Dit is vooral van toepassing op een split tussen muziek/dans. Het hoofdonderwerp van het forum is toch wel balfolk of bal-populaire of muziekmaken voor dansers of dansen op live muziek of wat voor etiket je er maar op wil plakken. Ik zou het daarom jammer vinden als dans en muziekdiscussies uit elkaar getrokken worden. En als je die twee samenvoegt, heeft het dan nog zin om 'overig' af te splitsen? Zo veel 'overig' wordt er niet gepost.Ik zie op zich nog wel de zin van een apart aankondigingen en afspraken topic, omdat dat meestal kort levende onderwerpen zijn, die snel opkomen en wegzakken.

Ik bedenk nu trouwens dat de 'alles in 1 vergaarbak' optie aan de poll ontbreekt. Mar goed, als de algemene opinie niet duidelijk is doe ik ben januari nog wel een tweede ronde poll.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 1:44 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
zucht... Zo gaat het nou altijd met reorganisaties. Er ontstaan allerlei mooie nieuwe plannen omdat daar schijnbaar behoefte is, maar als het puntje bij paaltje komt en er een nieuw plan gekozen moet worden en tot uitvoer gebracht moet worden, wordt iedereen emotioneel en blijken den nadelen van het oude systeem opeens minder zwaar te wegen...

Waarom willen we een onderverdeling? Is dat omdat het nu teveel topics zijn waardoor je niets meer terug kan vinden? Of zijn het teveel en daardoor leest men niet meer wat hij/zij zou willen lezen? Of een andere reden? Omdat we denken dat er dan eerder nieuwe mensen bij komen? :raisedeyebrow:

En waarom willen we toch geen onderverdeling? Omdat met bang is dat nonsens topics doodbloeden? Of juist de inhoudelijke topics geen aandacht meer krijgen omdat mensen niet in het andere subforum komen?

Ik denk dat de mensen die nog nooit op mota zijn geweest inderdaad wel wat hebben aan een iets overzichtelijkere structuur. Vervolgens zullen er altijd mensen zijn die maar in 1 subforum komen, omdat (ze denken dat) ze dat subforum alleen maar boeiend vinden. (Ze hebben vooral zichzelf met die kortzichtigheid).

Ik ben dus voorstander van 3 of 4 subfora, dat maakt het geheel een stuk overzichtelijker. En natuurlijk zullen er altijd draadjes ontstaan die in 2 subfora thuishoren. Ook dat komt wel weer goed en zorgt dan voor wat extra kruisbestuiving tussen de subfora.

En ik ben er ook voorstander van deze discussie niet te groot te maken, vooral als er daarna toch wordt besloten dat we er niet uitkomen en het dus maar bij het oude houden... (Sommige dingen moeten niet democratisch gebeuren denk ik dan maar... Stel je voor dat ik de planning van de bals in Utrecht (data en groepen) democratisch zou doen...)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 2:02 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
ik ben voor slechts 2 subfora; 1 met datumgebonden activiteiten en een met discussies/onderwerpen met een langere houdbaarheid. Het onderwerp maakt dan niet zoveel uit. Ik zou het jammer vinden als gezellig gelul ed op een ander subforum terecht kom, want dan zou het uit mijn zicht verdwijnen,

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 2:07 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
martijnv schreef:
Maar even serieus:
Als je het forum gaat onderverdelen krijg je dat mensen alleen hun favoriete deel gaan lezen. Wat ik jammer vind omdat je dan gezichtspunten mist in de discussies. Dit is vooral van toepassing op een split tussen muziek/dans.


Dat moeten die mensen zelf toch weten? Zoals Louise ook al zegt: daar doen ze zichzelf mee te kort.

Ik kom alleen maar op het niet-muziek deel van het forum omdat ik nou eenmaal geen instrument bespeel en me niet met de technische kanten van muziek bezig wil houden. Ik kom naar een bal om te dansen en het gezellig te hebben, niet om de muziek te ontleden. Ik heb dus ook geen behoefte aan discussies over trekzakgeluid, soorten snaren en muziekworkshops of bladmuziek winkels.

Ik vind het dus heel fijn dat ik alleen dit subforum hoef bij te houden en niet ook de unread muziek topics in dat overzicht heb en moet markeren als gelezen. (ik word iebelig van ongelezen topics, sorry)

Als er meer subfora komen waar ik belang bij heb (dansdiscussies, evenementaankondigingen en overige) dan bookmark ik weer de hoofdurl van dit hele forum en ga ik alleen de subcategorieën in die me boeien en waar iets nieuws te lezen is. Maar dan heb ik nog steeds geen voor mij oninteressante discussies er in zitten.
Ik ben dus zeker tegen 1 grote vergaarbak. Ik vond de splitsing muziek/overig wel een fijne, laten we die niet terugdraaien, ongeacht wat we verder doen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 2:11 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik negeer topics die ik niet interessant vind structureel en klik op de "mark all topics as read" button nadat ik degene heb gelezen die ik wel interessant vind.

Een onderverdeling zou voor mij dus prettig zijn, en geen verandering in wat ik wel en niet lees.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 2:16 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Louise schreef:
Waarom willen we een onderverdeling? Is dat omdat het nu teveel topics zijn waardoor je niets meer terug kan vinden? Of zijn het teveel en daardoor leest men niet meer wat hij/zij zou willen lezen? Of een andere reden? Omdat we denken dat er dan eerder nieuwe mensen bij komen? :raisedeyebrow:

Ik zou zeggen dat je die onderverdeling moet willen, omdat de brij nu ontoegankelijk is voor nieuwe leden. Zij moeten zich door een brij aan balaankondigingen heen worstelen om bij interessante dansdiscussies te komen. Dus zullen ze het wel uit hun hoofd laten om interessante, nieuwe gezichtspunten aan te dragen, omdat ze het topic niet meer kunnen vinden.
De discussie is namelijk ontstaan door Tourdion, die vond dat er te weinig op dit forum gebeurde. En het risico is dat de huidige mensen geen discussies gaan oprakelen die ze al eens gevoerd hebben. Dus moet je het dan van nieuwe mensen hebben.

Ik weet trouwens zeker dat als je muziek- en dansdiscussies bij elkaar gaat zetten, de muzikanten gaan zeuren over het wegzakken van muziekdiscussies omdat er zoveel over dansen wordt gepraat. En om dat voor te zijn, zou ik pleiten voor een scheiding van die discussies.

Ik snap best dat discussies ontstaan uit verslagen van een bal of evenement, maar sowieso is dat een verkeerde plek om een discussie te voeren. Dus dat vind ik geen reden om die topics in hetzelfde subforum te zetten.

Het oude forum op read-only zetten en gewoon nieuwe discussies in nieuwe subforums starten vind ik heel goed.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 2:51 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Brenda schreef:
Ik kom alleen maar op het niet-muziek deel van het forum omdat ik nou eenmaal geen instrument bespeel en me niet met de technische kanten van muziek bezig wil houden. Ik kom naar een bal om te dansen en het gezellig te hebben, niet om de muziek te ontleden. Ik heb dus ook geen behoefte aan discussies over trekzakgeluid, soorten snaren en muziekworkshops of bladmuziek winkels.

En dat vind ik persoonlijk dus jammer. Als er nou 100 posts per dag waren kon ik me er iets bij voorstellen, maar zoals het nu is vind ik het jammer omdat mensen een deel van het forum overslaan omdat ze denken dat er niks interessants tussen staat, terwijl het ook bij het muzikanten deel wel over (spelen voor) dansen kan gaan.

Maar ja, ik houdt van meanderende discussies ;-)

Citaat:
(ik word iebelig van ongelezen topics, sorry)

'mark all topics as read' ?

edit:
Niet bedoeld als aanval op je leesgedrag hoor brenda :hug: . Ik ben er alleen van overtuigd dat die paar extra posts uit het muzikanten forum je niet echt zouden storen, en je zo nu en dan toch wat van je gading zou zien langskomen.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 4:31 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
martijnv schreef:
Citaat:
(ik word iebelig van ongelezen topics, sorry)

'mark all topics as read' ?

edit:
Niet bedoeld als aanval op je leesgedrag hoor brenda :hug: . Ik ben er alleen van overtuigd dat die paar extra posts uit het muzikanten forum je niet echt zouden storen, en je zo nu en dan toch wat van je gading zou zien langskomen.


Ik voel me (nog niet) aangevallen hoor. :-) Maar die edit is wel fijn om te lezen.

Die mark all topics as read ken ik, maar dan wil ik wel eerst de voor mij interessante topics gelezen hebben voordat ik met die knop de rest op ruim. Dat betekent dus dat ik toch op zicht een selectie moet maken van wat ik wel ga lezen en wat niet.
True, dat gebeurt nu ook want ik lees niet alle dans topics en er zijn vast geen honderden actieve muziektopics waar ik dan tussen door zou moeten kijken. Maar elke tijdsbesparing is mooi meegenomen. Zo gaat dat tegenwoordig. (waarom denk je dat snel-troep-op-het-web-pleurenin-hapklare-brokjes onzin zoals twitter en facebook zo populair is? Hoewel ik daar zelf niet aan doe)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 6:26 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Kees schreef:
Ik weet trouwens zeker dat als je muziek- en dansdiscussies bij elkaar gaat zetten, de muzikanten gaan zeuren over het wegzakken van muziekdiscussies omdat er zoveel over dansen wordt gepraat.

Muzikanten zeuren niet! ;)
Maar dat is wel een goed punt, want volgens mij ook de reden geweest om een muzikanten-sub-forum te starten. Omdat alles zo ver weg zakte als het over muziek maken ging (nieuwe snaren, ander instrument, sessie-etiquette :love:)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 6:44 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
zeerover schreef:
Maar dat is wel een goed punt, want volgens mij ook de reden geweest om een muzikanten-sub-forum te starten. Omdat alles zo ver weg zakte als het over muziek maken ging (nieuwe snaren, ander instrument, sessie-etiquette :love:)


Klopt op zich, maar ik denk dat het aantal echte dans-discussies minder is dan het aantal muziekdiscussies. Als onderwerpen wegzakken komt dat vooral misschien door de kortlevende onderwerpen.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 6:55 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Interessante dingen worden hier geschreven en nu heb ik spijt dat ik niet zuiniger was op m'n stem, zoals Tourdion..
Een tweedeling in discussies/langdurige-thema's en korte topics voor evenementen (bals, festivals, workshops) klinkt me steeds beter in de oren.

En uiteraard gebeurt er sowieso alleen iets als Martijn er zin in heeft om daar tijd voor vrij te maken :hug: Dank Martijn, voor het moderator zijn.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 8:32 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Het is een hele eer om moderator van dit roemruchte forum te zijn. Het geeft je leven zin, nietwaar Martijn. :biggrin:

Ik bedenk mij wel eens dat we in vroeger tijden waarschijnlijk met zijn allen een tijdschrift hadden opgericht 'de vrije spanser' of iets dergelijks. Dan had de redactie ook de plicht gehad om af en toe na te denken over de lay-out en aanverwante zaken om het blad aantrekkelijk te houden voor de lezer. Fijn dat zoveel mensen nog steeds hun best willen doen om dit voor balfolkend nederland waardevolle forum voort te laten bestaan. :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:09 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Cooper schreef:
ik ben voor slechts 2 subfora; 1 met datumgebonden activiteiten en een met discussies/onderwerpen met een langere houdbaarheid. Het onderwerp maakt dan niet zoveel uit. Ik zou het jammer vinden als gezellig gelul ed op een ander subforum terecht kom, want dan zou het uit mijn zicht verdwijnen,

Hier ben ik het volledig mee eens!

martijnv schreef:
zeerover schreef:
Maar dat is wel een goed punt, want volgens mij ook de reden geweest om een muzikanten-sub-forum te starten. Omdat alles zo ver weg zakte als het over muziek maken ging (nieuwe snaren, ander instrument, sessie-etiquette)

Klopt op zich, maar ik denk dat het aantal echte dans-discussies minder is dan het aantal muziekdiscussies. Als onderwerpen wegzakken komt dat vooral misschien door de kortlevende onderwerpen.

Er zijn op dit moment inderdaad meer muziekdiscussies dan dansdiscussies. Ik denk inderdaad dat de discussies (niet alleen muziek, maar ook dans) ondergesneeuw werden door alle balaankondigingen. Dat de aankondigingen apart moeten is al wel duidelijk, maar ik denk niet dat muziek en dans veel ruzie met elkaar gaan hebben :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling