mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 11:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Moet het forum heringedeeld worden, en zo ja hoe?
Laat alles zo als het is. 19%  19%  [ 6 ]
Muziek en dans / Bals & andere evenementen (2 subfora) 29%  29%  [ 9 ]
Muziek / Dans / Evenementen (3 subfora) 39%  39%  [ 12 ]
Muziek /Dans / Evenementen / Overig (4 subfora) 13%  13%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 31
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:31 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kan de Poll opnieuw worden gestart?

Nu mis ik de optie "Gooi alles weer op één hoop".
Ik had al gestemd op een tweedeling maar alleen omdat de keuze beperkt was.

Ik lijk wel een damesbladen-abonnee: Hup de poll, of de enquete, invullen en
daarna pas lezen wat er verder in het blad staat.

Voor mij mag alles op de grote hoop. Ook diamanten worden gezocht in een
hele hoop bagger.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:06 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Als er een dans-en muziek subforum (al dan niet gescheiden van elkaar) wordt gemaakt, is het misschien handig daarin een sticky topic te plaatsen met een verwijzing naar de danswiki.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:09 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
campie schreef:
Kan de Poll opnieuw worden gestart?

Nu mis ik de optie "Gooi alles weer op één hoop".
Ik had al gestemd op een tweedeling maar alleen omdat de keuze beperkt was.

Ik lijk wel een damesbladen-abonnee: Hup de poll, of de enquete, invullen en
daarna pas lezen wat er verder in het blad staat.

Voor mij mag alles op de grote hoop. Ook diamanten worden gezocht in een
hele hoop bagger.


Ik zat al te denken om de poll misschien nog een keer te doen, nadat iedereen er eens goed over nagedacht heeft. Aan de andere kant wel weer vervelend voor mensen die al gestemd hebben en er wel achter staan.

Misschien even een poll over het herstarten van de poll :devilish: .

Ik laat het nog even doorlopen iig, zodat een eventuele nieuwe poll pas komt als de discussie uitgewoed is en iedereen zijn eigen loopgraaf gevonden heeft.

Ik kan proberen bij een eventuele nieuwe poll alle deelnemers aan deze discussie even een mailtje te sturen om ze te attenderen een nieuwe poll, is dat wat?

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:24 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
het is een beetje zoals bij mensen die in een puinhoop leven (of van die mensen -zoals ik- die moeite hebben dingen weg te gooien)... Als je er zelf in leeft zie je niet wat een chaos het eigenlijk is en weet jezelf alles prima te vinden. O.a. omdat je zelf de creator bent van de puinhoop en samen met de puinhoop bent geevolueerd.
Maar de gasten en bezoekers die je ontvangt hebben dat overzicht niet en hebben geen idee waar ze nu kunnen zitten of staan of wat schoon is of vies. Alsof de zithoek is overspoeld met vuil servies en hopen kleding en achter dat kussen blijkt je harde schijf te liggen die je al enige tijd kwijt was...

Oftewel...: je bezoekers houden het bij een eenmalig bezoek en komen daarna nooit meer terug...

Net als dat ik zelf nu zwaar behoefte heb aan een appartementje met aparte, afsluitbare ruimtes voor o.a. werkkamer, slaapkamer, keuken, zithoek (ipv deze vier allemaal in 1 open zolderruimte...), denk ik dat de behoefte van anderen aan een georganiseerd forum helemaal niet zo gek is. En voor het verwelkomen van nieuwe bezoekers zou het helemaal fijn zijn. Dan kunnen ze eerst even de subforums bekijken die ze op dat moment interessant vinden/ nodig hebben en later zullen ze vast ook af en toe de andere subfora eens bekijken. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:28 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik zie niet in waarom de poll opnieuw zou moeten worden opgestart. Of zou het te maken hebben met een zekere koudwatervrees van mensen die eigenlijk bang zijn voor verandering? Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is hoe nieuwe forumleden tegen dit probleem aankijken. Wij vermoeden dat ze wegblijven door de ongeordende chaos, maar dat weten wij niet.
Ik sluit me overigens aan bij de laatste twee zinnen van Kees in zijn post hierboven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:40 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Iertje schreef:
het is een beetje zoals bij mensen die in een puinhoop leven (of van die mensen -zoals ik- die moeite hebben dingen weg te gooien)... Als je er zelf in leeft zie je niet wat een chaos het eigenlijk is en weet jezelf alles prima te vinden. O.a. omdat je zelf de creator bent van de puinhoop en samen met de puinhoop bent geevolueerd.
Maar de gasten en bezoekers die je ontvangt hebben dat overzicht niet en hebben geen idee waar ze nu kunnen zitten of staan of wat schoon is of vies. Alsof de zithoek is overspoeld met vuil servies en hopen kleding en achter dat kussen blijkt je harde schijf te liggen die je al enige tijd kwijt was...

Oftewel...: je bezoekers houden het bij een eenmalig bezoek en komen daarna nooit meer terug...

Net als dat ik zelf nu zwaar behoefte heb aan een appartementje met aparte, afsluitbare ruimtes voor o.a. werkkamer, slaapkamer, keuken, zithoek (ipv deze vier allemaal in 1 open zolderruimte...), denk ik dat de behoefte van anderen aan een georganiseerd forum helemaal niet zo gek is. En voor het verwelkomen van nieuwe bezoekers zou het helemaal fijn zijn. Dan kunnen ze eerst even de subforums bekijken die ze op dat moment interessant vinden/ nodig hebben en later zullen ze vast ook af en toe de andere subfora eens bekijken. :biggrin:


Waar is de like knop? :applause:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:43 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Rob schreef:
Ik zie niet in waarom de poll opnieuw zou moeten worden opgestart.

1) Omdat mensen pas gaan nadenken nadat ze gedwongen zijn een keuze te maken. En sommigen hun mening nog kunnen bijstellen door de discussie die volgt.
2) Omdat ik opties vergeten was in de poll.
3) Omdat ik met de hand wel alle berichtje kan gaan turven waarin iemand twijfel verwoord. Vervolgens die personen een PB gaan sturen ter confirmatie. Vervolgens iedereen kan vragen of ze toch niet liever 1 van de opties hadden willen hebben die er niet bij staan. Maar ik dus helemaal geen zin heb om dat allemaal te doen.

Citaat:
Koudwatervrees

Ach. Als ik dit te grondig doe is er 'koudwatervrees' en als ik het niet grondig genoeg doe dan is de andere helft van de mensen ontevreden.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:49 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
en met betrekking tot tradities....

Als je het houdt zoals het is lijkt het me lastig om nieuwe leden te winnen (ivm de onoverzichtelijkheid voor een nieuwkomer). Daarnaast verlies je oude leden via natuurlijke afvloei (en dan bedoel ik niet sterfgevallen of pensioengerechtigde leeftijd, maar veranderingen in interesses of andere omstandigheden waardoor je het forum ineens niet of minder vaak kunt bezoeken) --> oftewel het forum wordt steeds leger en bezoekers sterven uit. Wat meestal het effect is bij een gemusealiseerde traditie... en ik denk niet dat het forum in aanmerking komt voor een subsidie-infuus om het nog kunstmatig in leven te houden... :P

Je kunt ook kiezen voor het concept van een levende traditie, wat er eigenlijk op neer komt dat je in het 'hier en nu leeft' en dat de traditie op natuurlijke wijze wordt veranderd vanuit de interne behoefte van de deelnemers aan de traditie. Een mens is doorgaans een veranderlijk en ter plekke evoluerend wezen (qua geest&verstand) en zijn behoeftes zijn aan verandering en aanpassing onderhevig waardoor levende tradities van nature ook altijd aan verandering onderhevig zijn en daardoor nog steeds levend zijn....
Blijkbaar is er dus een interne behoefte bij een deel van de lezers hier aan meer geordendheid zodat ze hun leesplezier juist kunnen vergroten en vaker durven langs te komen en bij te dragen.. ;-)

(en ik wilde nog veel meer zeggen maar m'n concentratiepilletje is uitgewerkt dus als ik nu verder ga wordt het gegarandeerd een brei aan doelloos gezwam met misplaatste klepels en klokken...)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:57 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Ach traditie, traditie.

Het forum is er in de eerste plaats voor de huidige leden wmb. Als de huidige leden herindeling willen (in meerderheid) dan komt die er. Als de huidige leden alles willen houden zoals het is omdat ze zich prettig voelen in de chaos, dan blijft het zoals het is.

Als de huidige leden graag orde willen om nieuwe zieltjes te winnen, dan komt er orde.

maar... ik ga geen rekening houden met wat theoretische-misschien-wel-nooit-komende leden graag zouden willen.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 1:10 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
En het doel van deze poll is dan weer om te inventariseren wat de behoeftes van de leden zijn om van daaruit te bekijken in hoeverre Martijn, als eenzame moddereter* , onze behoeftes kan combineren met zijn vrije tijd en energie om dat dan weer om te zetten in daadwerkelijke aanpassingen op het forum.

Is het mogelijk om het huidige forum straks zo af te sluiten dat je nog wel kunt reageren op topics maar dat er geen nieuwe topics bij kunnen? Dat nieuwe topics dan alvast in de nieuwe indeling van subfora worden geplaatst en dat dan ter zijner tijd de oude topics naar de nieuwe indeling worden verplaatst? Dat bijvoorbeeld dit huidige forum eerst een eigen subforum wordt, voordat het word herverkaveld over de andere subfora?
(forum oude stijl alleen maar read only maken is ook weer zo zonde, vandaar het idee dat je nog wel kunt reageren, maar geen nieuw topic kunt aanmaken)



*dat was een woordspeling (op moderator) en geen scheldwoord...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 1:16 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
martijnv schreef:

Het forum is er in de eerste plaats voor de huidige leden wmb.



ok, das een duidelijk standpunt :)


(Maar als we het onzelf dan helemaal lastig willen maken kunnen we dan natuurlijk ook oer-bureaucratisch een (sub)commissie of poll oprichten om te inventairseren hoe de huidige leden denken over voor wie het forum is... :p)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 1:30 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Iertje schreef:
(forum oude stijl alleen maar read only maken is ook weer zo zonde, vandaar het idee dat je nog wel kunt reageren, maar geen nieuw topic kunt aanmaken)

Ik weet niet of dat kan. Ik dacht van wel. Is idd ook een idee. Hoewel de chaos dan misschien wat langzamer opdroogt dan gewenst (om even in de modder analogie te blijven)?

Ikzelf voel dan dank ik toch meer voor de radicale oplossing. Je kan bij het openen van het nieuwe topic altijd een linkje maken naar de discussie in het oude forum tenslotte.

Op zich zou dat wel betekenen dat alle topics waar in gepost wordt (zoals gezellig gelul enzo) bovenaan komen te staan.

Hm. ik moet daar even over nadenken, graag ook feedback van wat anderen daarvan zouden vinden.
Citaat:
*dat was een woordspeling (op moderator) en geen scheldwoord...

Alleen niet erg toepasselijk :-) . Ikzelf lees het forum meestal met plezier, dus het is voor mij geen modder .

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 1:42 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
martijnv schreef:

*dat was een woordspeling (op moderator) en geen scheldwoord...*

Alleen niet erg toepasselijk :-) . Ikzelf lees het forum meestal met plezier, dus het is voor mij geen modder .


heb in het verleden iets te veel op het Groot Feest forum (voorganger Orfest) rondgehuppeld en Moddereter was daar letterlijk de titel van de moderators, dus das een beetje blijven hangen... :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 11:04 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik heb gestemd voor 2 subfora. Maar ik zie dat 3 subfora nu bovenaan staat in de peiling.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2012 2:44 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
tourdion schreef:
Ik heb gestemd voor 2 subfora. Maar ik zie dat 3 subfora nu bovenaan staat in de peiling.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden :raisedeyebrow:

Zoals al gezegd ga ik sowieso nog niks doen tot januari. Eerst maar een skerst en oud en nieuw overleven :biggrin:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling