mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 10:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Moet het forum heringedeeld worden, en zo ja hoe?
Laat alles zo als het is. 19%  19%  [ 6 ]
Muziek en dans / Bals & andere evenementen (2 subfora) 29%  29%  [ 9 ]
Muziek / Dans / Evenementen (3 subfora) 39%  39%  [ 12 ]
Muziek /Dans / Evenementen / Overig (4 subfora) 13%  13%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 31
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 1:22 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 1:08 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Nijmegen
Na een korte analyse van de topics die er momenteel geplaatst zijn, zou mijn voorstel zijn:

* Over dit forum
Bugs, suggesties, bedankjes, mededelingen van de beheerder

* Bals en workshops
Dans- en muziekgerelateerde evenementen, zoals folkbals, muziekworkshops, danslessen, sessies, etc.

* Instrumenten
Speeltips, instrumentinfo, onderhoud, aangeboden/gezocht, etc.

* Bands
Nieuw bandje gespot, cd-recensies, muzikanten gezocht, etc.

* Volksmuziek diversen
Voor overige muziek-gerelateerde topics zoals 'ik zoek een liedje', akkoorden, improviseren, spelen voor dansers, etc.

* Balfolk diversen
Voor overige bal-gerelateerde topics zoals dansvloeretiquette, dansschoenen, 'hoe gaat deze dans', etc.

* Kletsforum
Voor niet balfolk-/volksmuziekgerelateerd gebabbel


Muziek- en dansevenementen zijn samengevoegd, aangezien er vaak veel overlap tussen zit.
Verder zie ik dat het onderscheid tussen 'dans' en 'muziek' op overige gebieden ook niet altijd even duidelijk is en er momenteel bv. dingen over bands in beide fora staan, vandaar dat die apart is getrokken.
Als het goed is, zou je alle huidige topics in één van bovenstaande fora moeten kunnen plaatsen, zodat je niet met archieffora blijft zitten en iedereen (ook nieuwe mensen) de oude topics makkelijk kunnen terugvinden.

Maar ik hou dan ook van structuur :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 1:06 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Millennyum schreef:
<uitgebreide indeling>

Dat zou inderdaad het ideaalplaatje zijn (zie ook Vana Forum). Ik denk echter dat dat in de praktijk niet uitvoerbaar zal blijken te zijn. Aan de andere kant denk ik: als je het forum toch opnieuw indeelt doe het dan gelijk goed.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 1:12 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Alles bijeen (zoals vroeger).
Dat is beter voor de kruisbestuiving.
En het gaat de eenkennigheid tegen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 4:07 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 1:08 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Nijmegen
Rob schreef:
Millennyum schreef:
<uitgebreide indeling>

Dat zou inderdaad het ideaalplaatje zijn (zie ook Vana Forum). Ik denk echter dat dat in de praktijk niet uitvoerbaar zal blijken te zijn. Aan de andere kant denk ik: als je het forum toch opnieuw indeelt doe het dan gelijk goed.

Waarom zou dat praktisch niet uitvoerbaar zijn? Heb je het dan over het aanmaken van de subfora of ervoor zorgen dat mensen in de juiste subfora posten?
Dat laatste zou redelijk automatisch moeten gaan bij een goede indeling, het eerste lijkt me geen probleem. Zoveel topics zijn er ook weer niet om te verhuizen (en anders wil ik best helpen hoor)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 9:33 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Zodra ik eens tijd heb zal ik mij binnenkort eens gaan buigen over de herindeling.

Nogmaals: ik ga geen bestaande topics verplaatsen. Als ik een herindeling maak gaan de bestaande fora op slot en komen er nieuwe met een schone lei.

Misschien is het ouderwets van mij, maar voor mij voelt het verplaatsen van alle oude topics alsof ik opeens de oude jaargangen van New Folk Sounds opnieuw zou gaan lay-outen. Een beetje een soort van geschiedvervalsing.

Ik zal tegen die tijd nog eens alle standpunten doornemen en mijn eigen standpunt daarbij (lekker puh ;-) ) ietsje zwaarder laten wegen :biggrin:

Mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijk splitsing (net als campie), maar ik zie ook wel dat het nuttig is om enige splitsing te hebben, zeker tussen de langlopende en kortlopende topics (discussies vs aankondigingen zegmaar) en als ik er na herlezen van alle meningen van overtuigd raak dat de meerderheid van het forum graag wel opsplitsing wil dan zal ik me daar (mopperend en tierend ;-) ) bij neerleggen.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 10:09 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
martijnv schreef:
Zodra ik eens tijd heb zal ik mij binnenkort eens gaan buigen over de herindeling.

Nogmaals: ik ga geen bestaande topics verplaatsen. Als ik een herindeling maak gaan de bestaande fora op slot en komen er nieuwe met een schone lei.

Misschien is het ouderwets van mij, maar voor mij voelt het verplaatsen van alle oude topics alsof ik opeens de oude jaargangen van New Folk Sounds opnieuw zou gaan lay-outen. Een beetje een soort van geschiedvervalsing.

Ik zal tegen die tijd nog eens alle standpunten doornemen en mijn eigen standpunt daarbij (lekker puh ;-) ) ietsje zwaarder laten wegen :biggrin:

Mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijk splitsing (net als campie), maar ik zie ook wel dat het nuttig is om enige splitsing te hebben, zeker tussen de langlopende en kortlopende topics (discussies vs aankondigingen zegmaar) en als ik er na herlezen van alle meningen van overtuigd raak dat de meerderheid van het forum graag wel opsplitsing wil dan zal ik me daar (mopperend en tierend ;-) ) bij neerleggen.

Daar geef je een sterk punt aan. Een splitsing in:
1 topics met een datum en
2 tijdloze topics.

Maar verder zou ik ook niet willen gaan.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 10:01 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
@Campie: dit bedoel ik met koudwatervrees. Op zich lijkt het een logische indeling om de tijdloze topics te scheiden van de topics met een datum, alleen dan schiet je wmb nog je doel voorbij, namelijk te komen tot een overzichtelijk forum.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 10:12 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Rob schreef:
@Campie: dit bedoel ik met koudwatervrees. Op zich lijkt het een logische indeling om de tijdloze topics te scheiden van de topics met een datum, alleen dan schiet je wmb nog je doel voorbij, namelijk te komen tot een overzichtelijk forum.

Nee hoor, echt geen koudwatervrees.

Overzichtelijkheid houdt ook in dat de keuze voor het juiste onderdeel in
ALLE gevallen duidelijk is. Hoe meer subfora hoe moeilijker de keuze bij
het starten van een topic. Bij elke uitbreiding van de onderverdeling zal
de keuze moeilijker worden omdat meestal meer keuzen mogelijk zijn.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 11:01 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 1:08 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Nijmegen
Daar ben ik het niet mee eens. Goed gelabelde subfora (duidelijke titel en omschrijving) waarbij overlap tussen subfora voorkomen is (da's dus wel een voorwaarde), maken het juist makkelijker om je topic in het juiste subforum te plaatsen. Het wordt pas een probleem als je een gigantische lijst aan subfora hebt die je moet scannen, voordat je een topic kunt plaatsen. Maar hier gaan we echt niet dermate veel subfora hebben.

Het voordeel van een meer gedetailleerde scheiding is, dat je ook beter kunt beoordelen of je iets wil lezen. Als je alles op één hoop gooit, moet je alle topictitels gaan scannen om te bepalen of een topic interessant is voor jou. Terwijl je anders topics automatisch overslaat (je kijkt bijvoorbeeld niet in het subforum 'instrumenten' als je zelf geen instrument speelt). Een stuk overzichtelijker dus.

Wat betreft geschiedvervalsing: :-)
Ik heb makkelijk praten als nieuwkomer op dit forum natuurlijk en ik begrijp de sentimentele waarde. Maar het lijkt mij ook zonde als de oude topics niet meer worden bekeken. Als je een subforum als 'archief' labelt, zullen mensen er nauwelijks meer in gaan kijken namelijk. Dan gaat er juist veel kennis verloren. Terwijl het mooier zou zijn als men kon voortbouwen op wat er al staat, of oude topics toevallig nog eens tegenkomt bij het browsen van de fora.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 12:05 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik denk dat we, gezien het huidige aantal actieve topics, echt niet meer dan vier sub-fora moeten willen. Ik vind Millennyums onderverdeling erg duidelijk, maar met de hoeveelheid posts, zelfs als we meer leden krijgen, krijg je die sub-fora nooit gevuld...

En eigenlijk mag onduidelijkheid in welk subforum je wilt posten geen argument zijn, want de meeste topics in dit huidige subforum, gaan echt niet meer over Vlaamse en Franse Volksmuziek :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 1:02 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik heb nog even nagedacht over de bovenstaande posts vandaar dat ik niet meteen met een reactie kwam
Campie pleit voor duidelijkheid, hij streeft een zo min mogelijk aantal subfora na zodat men niet hoeft na te denken over waar een topic te openen. Hij heeft het over de meerkeuzenkwestie. Kan ik wel in komen.
Jojo heeft het over het (beperkte) aantal actieve topics waardoor een uitgebreide herindeling zoals Millennyum die voorstelt niet haalbaar is. Dit is correct, als je alleen van het aantal actieve topics uitgaat krijg je op deze manier subfora met twee of drie topics.
Ik heb ook even naar mijn eigen gedrag gekeken toen ik net een nieuw forumlid was. Wat ik destijds heb gedaan is mezelf inlezen in de historie van Balfolk Nederland in het algemeen en Balfolk op het forum in het bijzonder. Ik denk dat meer mensen dat wel zouden willen, ze zouden eerder geneigd zijn om topics te lezen die nog redelijk goed zichtbaar zijn dan topics die bijvoorbeeld 10 bladzijden verder staan.
Ik snap ook Martijn's argument, namelijk dat het een gigaklus zou zijn om alle topics te verplaatsen / kopiëren naar nieuwe subfora en ik snap ergens wel dat Martijn daar geen zin in heeft.
Een aantal posts geleden maakte ik de opmerking
Citaat:
...als je het forum toch opnieuw indeelt doe het dan gelijk goed

Heeft ook weer met de hoeveelheid werk die daaraan verbonden is te maken, dat bedoelde ik met de opmerking dat een uitgebreide indeling in de praktijk niet uitvoerbaar zals blijken te zijn. Ik weet natuurlijk niet of dit forumtechnisch / phpBB-technisch überhaupt mogelijk is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 1:13 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Wat betreft de gigaklus... ik denk dat er hier wel een paar mensen zijn die het best vinden om tijdelijk tot moderator te worden benoemd zodat ze alle topics kunnen helpen verplaatsen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 4:16 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik krijg de neiging te denken dat de moderator zijn line of thought and actions al heeft bloot gelegd. Ik wil niemand tegen houden nog ideeën te spuien natuurlijk, :-) Maar ik houd het hier maar bij,

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 6:24 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 1:08 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Nijmegen
Beide subfora bevatten 4 pagina's met 50 topics, dus het gaat in totaal om 400 topics die verplaatst moeten worden. Dat klinkt veel, maar je hoeft ze niet per stuk te verhuizen. Je kunt als moderator de gewenste topics aanvinken en die in één keer naar een bepaald subforum verplaatsen. Dus qua hoeveelheid werkt valt dat heel erg mee.

En ik had al aangeboden om te helpen, dus daar hoeft het niet stuk op te lopen. Het is meer de vraag wat de mening van de leden is wat betreft de optimale indeling.

Ik heb mijn mening daarover al gegeven, dus die ga ik niet nogmaals herhalen. Ik hoor het wel als mijn hulp gewenst is :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 6:31 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Millennyum schreef:
Beide subfora bevatten 4 pagina's met 50 topics, dus het gaat in totaal om 400 topics die verplaatst moeten worden.

Vlaams 26 pag
Muziek 4 pag
= 1500 onderwerpen.

Hebben wij het over het zelfde?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling