mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 9:45 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik merk wel dat als ik een rok heb die echt 'zwiert', de mannen niet kunnen stoppen met me rondjes laten draaien in een jig oid. Sindsdien ben ik gestopt met echt zwierrokken dragen, ghe.

Wat ik me wel eens heb afgevraagd: Soms heb ik een shirtje aan met een dusdanig open rug dat de man met zijn hand op mijn zweterige plakrug zit. Elke keer als ik het merk vraag ik me toch weer af of ze het erg vinden. Ik heb er nog nooit klachten over gehad, maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 11:02 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Jojo schreef:
Wat ik me wel eens heb afgevraagd: Soms heb ik een shirtje aan met een dusdanig open rug dat de man met zijn hand op mijn zweterige plakrug zit.


Ikzelf vind dat nooit zo erg (mijn handen zijn dan meestal toch al niet zo droog meer, dus het ongemak ligt aan twee kanten).

Wat ik wel heel lastig vind zijn van die dubbellaags glibber shirtjes, waarvan de bovenste laag los van de onderlaag heen en weer glibbert.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 11:10 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
martijnv schreef:

Wat ik wel heel lastig vind zijn van die dubbellaags glibber shirtjes, waarvan de bovenste laag los van de onderlaag heen en weer glibbert.


Ik denk dat de dame daar dan ook wel last van heeft. En zij zich maar afvragen waarom het volgen niet zo goed lukt. :P

Ik heb zelf in ieder geval 1 jurkje wat na een dans altijd weer recht getrokken moet worden omdat het ding gewoon om m'n lijf heen draait. Die draag ik dus nu ook niet meer met dansen.

@Jojo: balfolk gaat toch om zweetuitwisselingen? Blote armen op elkaar, kleffe handjes etc. ;-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 11:47 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Misschien meer iets voor het Etiquette-topic, maar we hebben het nu toch over zweet:

Zelf vind ik het niet vervelend als ik mijn hand op een zwetende partner leg. Grote kans dat ik zelf ook een vochtige rug heb en bovendien kan ik zelf bepalen in hoeverre mate ik mijn hand neerleg of heel lichtjes aanraak.
Ik waardeer het wel heel erg wanneer mannen die van zichzelf weten dat ze bezweet raken een extra shirt meenemen en dat tussendoor wisselen. Ik heb het in de Moira zelf ook wel eens gedaan.

Wat ik heel erg niet waardeer, is dat wanneer ik een danspartner heb die helemaal bezweet is, en ikzelf niet of nauwelijks gezweet hebt, hij me meteen tegen zich aan trekt. Resultaat: mijn shirt/jurk is dan ook ineens nat en ruikt naar het zweet van een ander.
Gerelateerd: ik zweet zelf bijna nooit in m’n gezicht, maar er zijn redelijk wat mannen die wel een druppeltje laten vallen. Dat vind ik helemaal niet erg, maar ik vind het wel vervelend als deze mannen dan hun hoofd tegen mijn hoofd leggen. Zeker als ik net m’n haren heb gewassen ben ik er niet blij mee. Inmiddels weet ik dat te voorkomen door vooraf eerlijk zeg dat ik even niet wil “plakken”, maar soms overkomt het me toch.
Mannen: als de vrouw haar hoofd wegdraait: dit is een hint. ;)

Ik ben trouwens zelf van de lange rokken afgestapt. Hoewel het wel leuk zwiert, vind ik het gewoon te warm en te ongemakkelijk. In een jig is het inderdaad wel erg leuk om te zwieren, maar in een mazurka of scottish vind ik het fijn m’n benen meer vrij te hebben zonder de restricties van een lange rok. Dat het mooier is bij balfolk heeft wat dat betreft geen voorrang. Ik kom om mooi te dansen, niet om mooi te zijn. Hoewel ik wel heb gemerkt dat ik vaker wordt gevraagd om te dansen wanneer ik een rok aan heb…

Ik heb trouwens ook een keer gebalfolkt in een hoepelrok. Een walsje is niet zo’n probleem, maar ik kan je vertellen dat je bourrée er een stuk lastiger van wordt. :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 12:53 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Vers zweet is niet echt een probleem (hoewel plakkerig worden van een kleffe partner als je zelf droog was toch naar kan zijn), pas als het er een tijdje zit gaat het stinken door werking van bacteriën. Dus een doorweekt t-shirt verversen halverwege een bal is een fijne gewoonte.
Deo gebruiken is ook wel prettig. Dit verhult uiteraard slechts, maar na elk dansje douchen of wassen is nou eenmaal geen optie. En dan heb ik toch liever een partner die naar deo ruikt dan naar oud zweet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 90 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling