mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2013 1:09 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
In januari zaten we nog een beetje in de piepzak hoe onze nieuwe balfolk locatie in Nijmegen zou bevallen. De zorgen bleken onnodig: het bal in El Corte bleek een overweldigend succes. :biggrin:

:dancing: Daarom hebben we direct nieuwe baldata met El Corte geprikt.
Het eerstvolgende bal in 20 april!
Komt allen. :hug:

En hoewel er veel meer mensen in kunnen als destijds op onze zolder, adviseren we toch om kaartjes in de voorverkoop te bestellen (is ook goedkoper) :peace:

----

zaterdag 20 april: Folkbal Nijmegen met Wim Claeys (solo) en Lirio

Aanvang: 19:30 zaal open + dansuitleg
Entree: 15 euro, 12 euro in de voorverkoop
Na afloop is er tijd voor een muzieksessie, dus neem je muziek instrument mee!

Wim Claeys (solo)
Afbeelding

Wim Claeys behoeft weinig introductie. Hij speelt trekzak bij bekende folkgroepen als Ambrozijn, Tref en Göze. Daarnaast is hij de oprichter van het in België zeer populaire BoomBal. Vorige jaar was hij nog samen met Tom Theuns bij ons te gast in Nijmegen. Dit daverende optreden was de reden om hem nog eens uit te nodigen.

Deze avond komt Wim helemaal alleen. Gewoon hijzelf en zijn instrumenten om solo ten bal te spelen. Zeer intens, soms subtiel en altijd krachtig. Hij schrijft daarover dat solo spelen iets is: "(...) wat mij meer bevalt dan ik gedacht had...Na jaren samenspel met andere muzikanten is het ook eens wijs om er helemaal alleen voor te staan: rechts de melodie, links de begeleiding, spannend!"

Lirio
Afbeelding

Met hun gloednieuwe cd "Hanterdroom" op zak bestormt Lirio dit jaar de podia. Deze cd heeft goede recensies gekregen en die komen ze nu ook trots in Nijmegen presenteren.
Lirio gaat eigenwijs met Franse, Vlaamse en Nederlandse dansmelodieën aan de haal en geeft zo een jazzy, energieke en swingende draai aan traditionele muziek. Ze onderzoeken de ritmische, harmonische en melodische mogelijkheden van traditionele dansen, waarbij de dansbaarheid voorop staat.

Lirio bestaat uit:
- Wouter Kuyper: trekharmonica en doedelzak
- Gerdien Smit: viool
- Sander van der Schaaf: gitaar en percussie

Voorverkoop
Kaarten zijn in de voorverkoop goedkoper dan aan de kassa. Kaarten kunnen besteld worden door een e-mail te sturen naar info@folkbalnijmegen.nl met naam en aantal kaarten. Daarnaast maakt u gelijktijdig het geld over op rekening 433016159 t.n.v. Vlaams Cultureel Kwartier Nijmegen, onder vermelding van uw naam en het aantal kaarten (12,00 euro p.s.). Alleen betaalde kaarten zijn geldig.
De voorverkoop sluit 15 april.

EDIT: een extra groep :hug:

De Grove Maling
Afbeelding

Tijdens dit bal debuteert de Grove Maling. Ze begeleiden een stuk dansuitleg plus een beetje, omdat ze de dansers ook weer niet tot last willen zijn. Gewapend met de resterende trekharmonika's en doedelzakken speelt de Grove Maling de mussen van het dak. Met een stevige voet in de traditionele dansmuziek en de andere in de goot, zijn ze niet bang om te experimenteren met hoogte- en dieptepunten. Ze maken het niet mooier dan het is, daar zijn ze ook niet toe in staat. Zwierige harmonikadeunen, ronkende doedels en huilende muzikanten. Muziek waar de honden weer brood door lusten! Wat wil de hedendaagse balfolk-danser nog meer?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2013 10:58 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
:hug: Na afloop is er natuurlijk ook weer tijd voor een sessie.
Dus neemt allen je instrumenten mee.:dancing:

Inmiddels zijn de helft van de kaartjes verkocht. Aan de deur zullen er dus ook vast nog wel kaartjes zijn, maar vooraf bestellen is net iets goedkoper. Dit kan via http://www.balfolk.nl/agenda.php?bal=870 of zie http://folkbalnijmegen.nl/ :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2013 7:32 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
En grove maling heeft nog niet gerepeteerd dat worden dus rauwe bonen... :sick:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2013 7:36 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
En grove maling heeft nog niet gerepeteerd dat worden dus rauwe bonen... :sick:

Ik neem aan dat de bonen wel proper zijn gebrand ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2013 8:34 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
campie schreef:
Ik neem aan dat de bonen wel proper zijn gebrand ?

de bonen niet... de rest wel :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 11:59 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
We hebben nog zo'n 40 kaartjes aan de kassa vanavond en daar willen we vanaf.

Neem dus vooral je vriendjes en vriendinnetjes mee. Ook laatbeslissers kunnen hun slag nog slaan. Rond 19.15 gaat de kassa open. :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 11:26 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Wat een gezellig bal was dat. Leuke locatie!

Na de gestampte pot van Grove Maling kwam Wim Claeys met een ongelofelijk veelzijdig en fraai programma. (wat ben ik blij dat ik een bootleg heb): Scottischen, Cajun op een eenrijer, Polskas op de viool, een Gents lied, Valhermeil, 2 uur lang topmuziek door een eenmansband, genieten!

Nog een klein stukje van een goed ingespeeld Lirio gezien en toen was het voor mij tijd om weer de 200 km te overbruggen die het Nijmeegse Spansmekka scheiden van mijn slaapstede in Baggerput. :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 68 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling