mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Damada 2013
BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2013 9:30 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Damada: 16-20 mei 2013 - Pinksterweekend

Damada is een supermooi, klein festivalletje in Frankrijk (bij Le Mans). ‘t Wordt georganiseerd door Eric Theze (een hele goede muzikant én danser) 3 dansvloeren, 3 lange nachten bal, overdag dans- en muziekworkshops of hangen in het gras, heerlijke sfeer.

Het festival vindt plaats van 17 tot 20 mei (= pinksterweekend). 

Al 4 jaar zijn we er met een touringcar vol muzikanten + dansers heen gereden. Dat succes herhalen we graag weer. Dit jaar speelt er helaas geen Nederlandse band, maar gelukkig wel een heleboel toffe Franse. De buschauffeur is wederom bereid gevonden om ons rond te rijden.

Het plan:
We vertrekken op donderdagavond 16 mei (21u30) uit Utrecht, en stoppen rond middernacht in Gent om daar eventueel wat belgen op te pikken. Aankomst op het festivalterrein bij Le Mans, ergens vroeg op vrijdagochtend. 
Daar kunnen we dan onze tentjes opzetten, lekker rustig aan doen, en vervolgens 3 dagen/nachten dansen/muziek maken. 
Het festival begint vrijdagavond en duurt tot zondag diep in de nacht.

Op maandagochtend 20 mei rond 8 uur rijden we weer terug en mogen we slapen in de bus, zodat dinsdag iedereen weer aan het werk/studie kan. Aankomst in Utrecht rond 18.00 uur (uiteraard ook weer met uitstapmogelijkheden in Gent).

De voordelen:
Niemand hoeft chauffeur te spelen (het is 800 km rijden vanaf Utrecht) dus iedereen kan de laatste nacht gewoon net zo lang opblijven als hij/zij wil. 

Het is supergezellig, met 40-50 folkies in een bus. 

In de bus kunnen we slapen (zodat je semi uitgerust op het festival en thuis aankomt). Tip: neem oordoppen mee.
De kosten
De bus kost dit jaar 115 euro per persoon. Om de studenten en iedereen die weinig geld te besteden heeft ook mee te kunnen laten gaan, is er de mogelijkheid om korting te krijgen, dan betaal je 105 euro. Dit is iets meer dan vorig jaar, doordat de kosten ook zijn gestegen. Mijn excuses hiervoor.

Een treinkaartje Rotterdam - Le mans (retour) kost momenteel 220 euro.

De voorwaarden:
Aanmelden kan via het aanmeldingsformulier op www.balfolk.nl. Je aanmelding is pas definitief als je het formulier hebt ingevuld en het geld hebt overgemaakt. Dit kan op rekening nummer 198427603 tnv L. Marius te Utrecht.

Annuleren:

- Annulering voor 25 april 2013: Je krijgt je geld terug, min 15 euro administratiekosten.

- Annulering tussen 26 april en 9 mei 2013: Je krijgt 50% van je geld terug. (Als je zelf een vervanger vindt of ik iemand van een wachtlijst kan toelaten betaal je slechts 15 euro administratiekosten.)

- Annulering na 16 mei 2013: Je krijgt geen geld terug. (Als je zelf een vervanger vindt of ik iemand van een wachtlijst kan toelaten betaal je slechts 15 euro administratiekosten.)

Over het festival:
Op de site van het festival staat binnenkort meer practische informatie, en mogelijkheden tot aanmelden enzo.

De bands:
Sous le Pont
Duo Brotto Lopez
Bal o Gadjo
Philippe Plard
en nog veel meer....

De dansworkshops:
Er zijn een heleboel dansworkshops (van ongeveer 2 uur). Je hoeft je hier niet voor in te schrijven je kan gewoon ter plekke meedoen.

Muziekworkshops
Er zijn ook een aantal muziekworkshops, later meer informatie. Voor deze workshops moet je je wel inschrijven, het zijn kleine groepjes die elke dag bij elkaar komen. (Er zitten geen extra kosten aan.)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2013 10:14 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Ik twijfel erg of ik een ticket koop voor het hele festival, of alleen voor de bals... Wat doen jullie?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 18, 2013 1:53 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik heb alleen een bal-kaartje omdat m'n portemonnee meer gewoon niet toelaat momenteel. Ik heb vorig jaar wel heel veel geleerd van de workshops, maar ergens zie ik het ook wel zitten om verplicht niets te moeten doen in de Franse zon.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 8:21 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik koop sowieso een ticket voor het festival. Dan hoef ik er niet tegenaan te lopen dat ik overdag het terrein niet op kan. Daar komt bij dat ze net als hier grotendeels op vrijwilligers draaien en de organisatie zeker niet overloopt van het geld. Als je niet heel krap zit zou ik aanraden een festivalkaartje te kopen.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 10:50 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Het wordt mijn eerste bezoek aan Damada, ik heb een kaartje gekocht voor het hele festival. Kijken wat er overdag op het terrein omgaat. Ik lees over dansworkshops waar je je niet vooraf hoeft aan te melden, die zijn dus een bezoekje waard.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 11:41 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Hoe is je Frans, Rob?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 1:17 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Kees schreef:
Hoe is je Frans, Rob?

Dat moet geen problemen opleveren, want
a. ik heb het zes jaar op de middelbare school gehad
b. ik heb een jaar in Frankrijk gewoond
c. ik heb een paar jaar Frans gestudeerd.
d. ik kan van mezelf zeggen dat ik een redelijk goed taalgevoel heb.
Het is al even geleden dat ik de taal heb gesproken, maar dat is zo weer opgehaald.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 1:49 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Kees schreef:
Hoe is je Frans, Rob?

mijn frans is 'afdoende', (een brood kopen lukt meestal wel met maar 1 of 2x 'pardon, vou dites?') dat was genoeg om me in damada te redden en prima te vermaken. :biggrin:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 3:05 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Rob schreef:
Dat moet geen problemen opleveren .....


Nou, dan komt dat dik in orde.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 3:17 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
De bus is bijna vol, nog 7 plekjes zijn er te vullen. Dus als je nog mee wilt raad ik je aan je snel aan te melden.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 3:41 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Ik heb me pas aangemeld en toen stond er iets van een rekeningnummer... Toen heb ik het weggeklikt met het idee dat ik nog een bevestigingsmailtje zou krijgen, waar 't ook in zou staan. Maar nu heb ik nog altijd geen mailtje gehad. Wie kan me vertellen hoe het werkt? Moet ik eerst geld overmaken en zo ja, waar naar toe?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 11:15 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Nori schreef:
Ik heb me pas aangemeld en toen stond er iets van een rekeningnummer... Toen heb ik het weggeklikt met het idee dat ik nog een bevestigingsmailtje zou krijgen, waar 't ook in zou staan. Maar nu heb ik nog altijd geen mailtje gehad. Wie kan me vertellen hoe het werkt? Moet ik eerst geld overmaken en zo ja, waar naar toe?

Om deze vraag op een veilige manier te kunnen beantwoorden heb ik je net een pm gestuurd. Succes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 7:28 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Terug van Damada. Inderdaad een leuk festival, alleen ik had me er in mijn onwetendheid wat anders van voorgesteld. Waar ik dacht te maken te hebben met een soort Boombalfestival met het bijbehorende type bezoekers bleek dat er relatief weinig bezoekers waren uit de standaard balfolk- dan wel boombalwereld. Het grootste deel van de bezoekers waren Fransen uit, naar ik kon beoordelen, de streek zelf. Dit uitte zich ook min of meer in het type dansen dat ik met name gisterenavond tussen 9 en 11 uur voorbij zag komen (maar dat zal ook weer te maken hebben met mijn niet-kennis van zaken): ik zag dansen die mij helemaal niets zeiden, maar die, te oordelen naar de hoeveelheid dansers in de betreffende tent, toch wel relatief bekend waren en waar ook een aantal bekenden aan meededen.
Dat het weer niet echt meewerkte was jammer, maar dat mocht de pret niet drukken.
Toch heb ik een paar kanttekeningen:
- plek van de bar: op zaterdagavond werd besloten de bar van buiten naar binnen te verplaatsen (ik als leek verbaasde me daarover, want het was gezien de weersverwachtingen verstandiger geweest om de bar direct binnen neer te zetten).
- vloerkleedjes bij de ingang van de kleine danstent en de danszaal in het gebouw: waarom deze vloerkleedjes? Je zou kunnen zeggen: om de modder niet te veel in de zaal te hebben, maar ik constateerde dat de dansers daar regelmatig mee in aanraking kwamen (met dubbelgevouwen kleedjes tot gevolg).
- formaat van de kleine en grote tent, d.w.z. de verhouding - ik constateerde dat soms het achterste deel van de grote tent niet of nauwelijks werd gebruikt, waar de kleine tent soms aan de kleine kant was.
Laat ik met een positieve noot eindigen: ik vond het erg leuk om het festival een keer meegemaakt te hebben.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 8:49 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Rob schreef:
Waar ik dacht te maken te hebben met een soort Boombalfestival met het bijbehorende type bezoekers bleek dat er relatief weinig bezoekers waren uit de standaard balfolk- dan wel boombalwereld. Het grootste deel van de bezoekers waren Fransen uit, naar ik kon beoordelen, de streek zelf.


Hallo Rob, dat er veel bezoekers uit de streek zelf waren lijkt me sterk. De keren dat ik op Damada was liepen daar vooral Franse folkies rond. Ook in Frankrijk is folk een minderheidsaangelegenheid. Maar dat er veel Fransen waren kan ik me wel voorstellen. Als ik het programma zo bekijk dan zie ik dat er o.a. dansen uit Gascogne en Auvergne op het programma stonden. Dat is nogal een eind van Damada verwijderd. Overigens is er erg weinig specifiek materiaal terug gevonden in de Sarthe. Voor zover ik weet alleen een dansstijl die uit de militaire is voortgevloeid: de "Pas d'été de la Sarthe".

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 21, 2013 8:01 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Wat grappig, ik heb echt een compleet andere beleving bij het afgelopen weekend!

De regen was inderdaad zwaar poep. Bij Frankrijk verwacht je gewoon zon ;) Maar het waren inderdaad veel Franse folkies, vermengd met een aantal 'echte' volksdansers (bij gebrek aan een beter woord), wat lokale mensen en m.i. héél veel Vlaamse en Nederlandse mensen. Ik heb volgens mij een stuk meer Nederlands gehoord dan voorgaande jaren!

Over de bar: Ik denk dat de orga hoopte dat het weer mee zou vallen. De bar binnen zorgde namelijk wel voor een stuk langere rij en een verstopte zaal. De bar buiten was een stuk gezelliger en beter bereikbaar. Maar wel een stuk natter, dus ik ben blij dat hij uiteindelijk wel binnen was.

Die kleedjes waren erg prettig om te zorgen dat je schoenen alweer iets droger waren tegen de tijd dat je echt de tent in liep. In de 'kleine tent' maakte het wel dat je er af en toe overheen walsde, maar verder heb ik er eigenlijk geen last van gehad moet ik zeggen.

Ik denk dat het feit dat de 'grote tent' af en toe wat aan de lege kant was, vooral kwam doordat er een stuk minder bezoekers waren (naar de camping kijkende iig). En de programmering was een beetje raar... Ik had het idee dat er vaak ongeveer dezelfde stijl bands naast elkaar stonden, in plaats van verdeeld over de avond, waardoor ik soms niks leuks kon vinden en soms tussen de tenten heen en weer moest rennen =/ De programmering op vrijdag was echt super vet! Op zaterdag heb ik eerlijk gezegd weinig echt leuks gehoord (buiten wat dubbel-optredens). Zondag was na de aanpassing goed te doen.

En eigenlijk was het gewoon een super tof festival! De bands leken het ook super goed naar hun zin te hebben! Het blijft wel echt mijn favorite folk-festival ^.^ Maar volgend jaar gewoon weer zon graag!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling