mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 10:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Beginnende muzikanten moeten minder workshoppen
Ja, door al die verschillende input komen ze niet meer aan de basisvaardigheden toe 11%  11%  [ 1 ]
Ja, het speelplezier kan zelfs verdwijnen door al die fancy stijlen die ze ook moeten kunnen 0%  0%  [ 0 ]
Nee, van elke workshop blijft wel wat hangen en het is ook zeer stimulerend voor het blijven spelen. 11%  11%  [ 1 ]
Nee, het is juist goed om met veel stijlen kennis te maken om uiteindelijk de diepte in te gaan met 1 stijl die je aanspreekt 33%  33%  [ 3 ]
Alleen al om de sociale contacten zijn die workshops de moeite waard, ik zie de nadelen niet zo. 22%  22%  [ 2 ]
je moet pas naar een workshop gaan als je foutloos een toonladder op je instrument kan spelen. 0%  0%  [ 0 ]
Weet niet 0%  0%  [ 0 ]
Geen mening 11%  11%  [ 1 ]
Anders namelijk: 0%  0%  [ 0 ]
komt dat wicht oet Beyum ook? 0%  0%  [ 0 ]
Als je maar lekker bezig bent 0%  0%  [ 0 ]
Wat een gezemel 11%  11%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 9
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 12, 2013 7:52 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Altijd weer een blijmakende verrassing als het DT in de bus ligt. En altijd weer lezenswaardig en bekijkenswaardig (vooral als je eigen kind er met twee foto's instaat en dan heb ik het niet over mijn Castagnari :biggrin: )

Leuk artikeltje over Ad Dams. En eh... ik wil best lepelbasser spelen, maar waar vind je zo'n ding? Ik heb Ad Dams 1x ontmoet en meteen mijn twee meest foute nummers ooit geleerd: de Duitse Polka en Bummel Petrus. Aardige kerel verder.

Stukje over Gooik is ook fijn (vooral vanwege de sfeerfoto's met oa Folkie, Martijn en Scordatura!)

Cooper vertelt iets over septime akkoorden. Waarbij hij opmerkt dat de septiem met die kruisakkoorden niet altijd bovenaan ligt. Maar dat hoeft toch ook niet?

Campie en andere medewerkers: bedankt voor mijn favoriete portie leesvoer!

De rest heb ik nog niet gelezen maar dat komt nog wel.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 13, 2013 11:28 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Dank voor de waardering !
Ik heb dit natuurlijk doorgemeld aan de andere leden van de redactie.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 17, 2013 8:13 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Wat betreft de septiemakkoorden waar Cooper het over heeft in het DN. Het enige kruisakkoord waarbij het septiem onderaan ligt ipv van bovenaan is Dm7. Dit is een Dm akkoord met een getrokken C bas eronder.

Als je de mogelijkheid hebt om de diepe bas door een register eruit te halen klinkt dit als een heel fraai Dm7 akkoord. Precies zoals de bedoeling is als het ware.

Anders is het toch meer Dm op een C grondbas en is het effect dus heel anders.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2013 10:50 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Wat betreft de septiemakkoorden waar Cooper het over heeft in het DN. Het enige kruisakkoord waarbij het septiem onderaan ligt ipv van bovenaan is Dm7. Dit is een Dm akkoord met een getrokken C bas eronder.

Als je de mogelijkheid hebt om de diepe bas door een register eruit te halen klinkt dit als een heel fraai Dm7 akkoord. Precies zoals de bedoeling is als het ware.

Anders is het toch meer Dm op een C grondbas en is het effect dus heel anders.


Yep, dat was wat ik bedoelde. De septime hoeft niet perse als hoogste te liggen, maar als bas is het wel wat gek. Toch voelt het voor mij als een septime-akkoord.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling