mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 6:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 9:51 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Orfest 2013 de Jubileumeditie!

Na de eerste Orfest balfolkfestival in 2009 riep iemand nog: “mochten jullie het volgend jaar niet organiseren, dan staan we toch voor de deur, want dit festival is bij deze een traditie geworden!” We konden toen nog niet weten dat dit kleinschalige balfolkfestival in de achtertuin van een boerderij aan de rivier de Giessen in Noordeloos in korte tijd zou uitgroeien tot een tot over de grenzen beroemd fenomeen.

Hoe blij we zijn met al dat enthousiasme kunnen we nu extra laten zien, want in 2013 bestaat Orfest al weer vijf jaar en we hebben besloten om flink uit te pakken! Vijf jaar: Een houten jubileum dus. Helemaal in ons straatje want iedereen die wel eens is geweest, weet dat hout is ons favoriete bouwmateriaal is. Kosten noch moeite worden gespaard om er een extra feestelijk jaar van te maken, met als belangrijkste toevoeging tijdens deze editie een extra avond. Orfest 2013 begint al op vrijdagavond 7 juni om 19:30 uur en duurt dan tot en met zaterdag 8 juni tot middernacht. De natuur viert met ons mee, want het is dan ook volle maan.

Wat betreft de programmering zijn we erg trots op wat we kunnen bieden dit jaar. We hebben bijvoorbeeld maar liefst twee primeurs voor Nederlandse bodem: op vrijdag het Vlaamse Beatball (BE), bestaande uit de broers Harald en Rurik Bauweraerts die met draailier, doedelzak, zang en elektronica de voetjes van de vloer zullen laten gaan en op zaterdag het Bretonse Hiks (FR): een in eigen land geroemde band die net hun derde cd hebben uitgebracht. Zij maken “Drum ’n Breiz” (Breiz is Bretons voor Bretagne): een combinatie van de traditionele bretonse Fest Noz (Bretons: 'nacht festival') met diverse andere stromingen zoals electro, punk, rock en drum ‘n’ bass. Daarnaast zijn er ook meer traditionele bands te bewonderen: Estbel (BE/EST) is een duo uit Vlaanderen en Estland met prachtige eigen composities en van Nederlandse bodem is er Lirio (NL), die met trekzak, gitaar en viool een zeer swingende geheel vormen. Zeer trots zijn we op de cd presentatie tijdens Orfest van de band EmBRUN (BE)! Verder is er de gloednieuwe band rondom Pablo Golder en Sophie Cavez: Zigo (BE) (met Sophie op basgitaar!) en een band die al heel lang bovenaan ons verlanglijstje stond omdat ze gewoon steengoed zijn: Snaarmaarwaar(BE). Ook de Kelten zonder Grenzen (NL) komen spelen en zij hebben hun net nieuw verschenen tweede album vast ook bij zich. Ook is er een tweede podium gevuld met de zoete klanken van singer- songwriters.

Net als andere jaren is er ook speciale aandacht voor eerlijk en heerlijk voedsel, allemaal met liefde bereid door onze eigen kookploeg, zoals bijvoorbeeld vegetarische tajine of gemarineerde satéspiesjes vers van de barbecue. Daarnaast is er speciaalbier van de tap, biologische ongefilterde appelsap of kruidenthee uit de kookpot van boven het vuur. Nieuw dit jaar is de sapbar: een bar met versgeperste fruitmixen.

Wij hopen dat iedereen dit jaar net zo gaat genieten als wij zelf! Er zijn losse kaartjes verkrijgbaar voor vrijdag of zaterdag en tevens dit jaar passe-partouts. Er zijn wederom slechts 250 kaarten per dag te verkrijgen. Kaartjes kun je bestellen via de website: http://www.orfest.nl/2013/tickets. De voorverkoop loopt tot 1 juni. Als het dan nog niet is uitverkocht, zijn er ook kaartjes aan de dagkassa verkrijgbaar.

Alle informatie op een rijtje:
Orfest 2013
Data: 7 en 8 juni 2013
Adres: Grotewaard 38, Noordeloos (NL)
Prijzen voorverkoop:
Vrijdag 7 juni: Volwassenen: 10,- / Kinderen t/m 12 jaar: 5,-
Zaterdag 8 juni: Volwassen: 20,- / Kinderen t/m 12 jaar: 7,50
Passe-partout: Volwassenen: 25,- / Kinderen t/m 12 jaar: 10,-
Kinderen t/m 4 jaar altijd gratis.
Website: www.orfest.nl

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Laatst bijgewerkt door Repelsteeltje op wo mei 15, 2013 3:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 10:05 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
even een filmpje om jullie geheugen op te frissen :biggrin:

De Game Masters op Orfest 2011: http://youtu.be/viYiAdAKuXg

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 11:21 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Uhm, de eerste Orfest was in 2009, niet in 2008. Dit is wel de 5e editie, maar bestaat het festival dan ook 5 jaar?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 8:43 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Kees schreef:
Dit is wel de 5e editie, maar bestaat het festival dan ook 5 jaar?


:hug: waarschijnlijk wel vanaf het begin van de voorbereiding.
als je alleen de aanwezigheid zou rekenen vanaf het moment dat de bezoekers op 13 juni 2009 op het terrein zijn, dan zou het festival nog maar 4 dagen hebben bestaan. :biggrin:
Volgens die redenatie zou er pas over 1.825 edities een vijfjarig jubileum zijn. Dat is met de huidige festivalfrequentie nog ongeveer 18 eeuwen wachten...lijkt me ook niet de bedoeling.

Wat mij betreft knallen we dus gewoon met een 5 jarig jubileum de feestvreugde in.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 11:00 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Menno schreef:
:hug: waarschijnlijk wel vanaf het begin van de voorbereiding.

Dat kan wel eens kloppen.
Ik schat in dat het Orfbal in september 2008 in 's-Hertogenbosch de aanzet is geweest tot het organiseren van Orfest.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 3:56 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
aiaiai... Kees je hebt helemaal gelijk! Het eerste Orfest was in 2009!
Ik heb het gelijk aangepast :blush:

De aanzet tot het organiseren van Orfest was eigenlijk het Groot Feest, dat 10 edities heeft mogen beleven. Mocht je er meer over willen weten, dan kun je onze geschiedenis lezen op: http://www.orfest.nl/2013/orfest/sticht ... te-feesten :biggrin:
Maar het Orfbal speelde zeker ook mee!

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 5:01 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik wilde dit jaar uiteraard gaan en had al twee weekend-tickets gekocht. Maar door omstandigheden (privé, dus die noem ik hier liever niet, positief, niets om je zorgen over te maken) kan ik toch niet komen. Wil iemand misschien één of twee tickets overnemen? :hug:
Ze zijn zonder camping.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 7:39 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
zeerover schreef:
Ik wilde dit jaar uiteraard gaan en had al twee weekend-tickets gekocht. Maar door omstandigheden (privé, dus die noem ik hier liever niet, positief, niets om je zorgen over te maken) kan ik toch niet komen. Wil iemand misschien één of twee tickets overnemen? :hug:
Ze zijn zonder camping.

Iemand? Supertoe? :battingeyelashes:
'k ondersteun Orfest graag, maar 50 eurie is best veel geld...
(en als je ze beide overneemt, krijg je mota-korting :mota:)

En er zijn vast mensen die nog geen kaarten hebben en wel willen, want het is een supertof festival met geweldige bands, op een prachtige plek, met lekker eten en aardige mensen :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 8:11 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Hoe veilig is het om aan de deur een kaartje te kopen?
Ik moet 2 uur rijden, dus wil niet voor niets komen :P
Anders reserveer ik straks wel, maar weet nog niet zeker of ik kan.

Oh anders koop ik wel 1 van zeerover :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 11:57 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Guillome, de voorverkoop is al gesloten, heb ik begrepen.
Dus de organisatie moet je kunnen vertellen of ze nog kaarten hebben. Ik heb nog nergens zien staan dat ze helemaal uitverkocht zijn. Ik weet niets over verhoudingen weekend-, vrijdag- of zaterdagkaarten.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 1:52 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Nou ik gok het er niet op. Zeerover, ik wil er wel 1 van je kopen, is dat mogelijk?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 5:52 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
Alhoewel ik alleen voor de zaterdag een kaartje zoek, wil ik toch wel het andere kaartje van zeerover overnemen. Aan de kassa kost een zaterdagkaartje 22,50.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 8:15 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Hoi hoi, mijn vriend Remco en ik willen graag alleen zaterdag gaan vanuit Leiden. Heeft er iemand twee plekjes over in de auto? Vooral 's avonds terug zou erg fijn zijn!

Ik heb al wel een kaartje, maar mijn vriend nog niet. Zijn er nog zaterdagkaartjes te koop aan de deur?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 6:19 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
De kaartjes van mij zijn weg!
Heel veel plezier iedereen! :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 9:38 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Yellowflower schreef:
Hoi hoi, mijn vriend Remco en ik willen graag alleen zaterdag gaan vanuit Leiden. Heeft er iemand twee plekjes over in de auto? Vooral 's avonds terug zou erg fijn zijn!

Ik heb al wel een kaartje, maar mijn vriend nog niet. Zijn er nog zaterdagkaartjes te koop aan de deur?


Lift naar een station met nachtnet is ook goed, bv Dordrecht, Rotterdam, Delft of Den Haag HS.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 118 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling