mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 9:27 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 31, 2008 9:50 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Groningen
Wie wil er nog meerijden vanuit groningen (vertrek vrijdag rond 15:30), of ergens op de route (heerenveen - lelystad - utrecht). stuur een pm

_________________
Wat zat er in dat bier? Mijn hoofd doet zeer.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2013 1:46 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik heb er echt heel veel zin in!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 6:35 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
Ik vond het echt geweldig!!!
Heerlijke dansjes gedaan op een geweldige dansvloer.
Dit is er een die jullie zeker moeten houden.

En ik moet Telenn's mening delen over Snaarmaarwaar. Het blijft toch echt ook mijn favoriete band.

Ook weer heerlijk weer dit jaar en van mij mag het volgend jaar ook weer 2 dagen!

Beatball was een leuke verrassing, maar zeer verwarrend. Ik kreeg de neiging om lekker te freestylen, hoewel de dansen zeer hoorbaar waren. Al met al dus zeer dansbaar ;)

Hiks was ook een hele aangename verrassing, al merk ik wel dat bretonse dansen nog niet bij iedereen even bekend zijn.
Ik zou zeggen, workshop materiaal!!

Maar ik verwacht dat Kees ook nog een mooi verslag post binnenkort. XD

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 10:30 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Harpelientje, als compensatie dat ik helemaal niet met je gepraat en gedanst heb :peace: zal ik toch maar even een verslagje tikken van een geweldige dag.

Het spijt me dat ik er vrijdag niet bij kon zijn. Anderhalve week kwam ik erachter dat ik op de vrijdag naar Groots met een zachte G zou gaan, oftewel, Guus Meeuwis met een grote show in het Philpsstadion in Eindhoven.

Maar het was heel fijn om de zaterdag mee te maken.
Uiteraard, en het kan niet vaak genoeg gezegd worden, alle complimenten voor de dansvloer. Met foto's op facebook waren we al lekker gemaakt en dat was niets teveel gezegd. Alleen de overgangen hadden wel wat te lijden onder de dansende voeten, want de naden tussen de platen zorgden her en der voor kleine struikelpartijtjes. De kwalificatie '10 met een richel' (niet van mezelf) vond ik wel een zeer toepasselijke. Wel begreep ik dat er de eerste avond nog wat nietjes in zaten, wat lastig en pijnlijk was voor blote-voetendansers.
Ik vond het ook een goede actie om 1 kant langs de geluidstent af te sluiten. Dat maakte de boel iets overzichtelijker en creëerde een hoek voor tassen.

Bij de eerste twee edities had ik best last van de hitte op de dansvloer, maar op de een of andere manier had ik daar dit keer totaal geen last van. Het was zelfs zodanig dat het niet nodig was van T-shirt te wisselen gedurende de dag en dat is eigenlijk best bijzonder.

De bands:
Het was eigenlijk verrassend dat de Kelten zonder Grenzen op het podium stonden. Ik ken nog een filmpje waarin Telenn wordt geinterviewd en ze aangeeft dat het toch niet handig is als je zowel organisatie als muzikant bent. Een speciaal applausje voor de percussionist, want die gaf een lekkere extra drive aan de muziek. Het is wel grappig je te realiseren dat de Kelten al eerder hebben opgetreden op Orfest, maar dan nog verhalend als duo en niet op het podium, maar bij de vuurbal in de buurt. Toen moest de harp het nog ontgelden door rondslingerende zwaarden.

Lirio is natuurlijk ook altijd goed, en Snaarmaarwaar is natuurlijk een toppertje uit België. Hoe ze uit louter snaarinstrumenten zoveel groove kunnen halen, is magnifiek.
Zigo (ik moet elke keer uitkijken dat ik geen Ziggo zeg, eenm kabelexploitant hier in de regio) was beter op dreef dan vorige week. Mensen kregen er meer vibes van dan in de Musketon, zo hoorde ik ook om me heen.

Ik heb dit jaar eigenlijk heel weinig aandacht besteed aan het singer songwriterspodium te hebben. En daardoor blijk ik Goofus helemaal gemist te hebben. :cow:

Het was jammer dat de papegaaientent al dicht was, toen ik me om half zeven aan het eten wilde gaan wagen. Dus dan maar naar de andere kant uitgeweken voor wat 'so called 'chili con carne.

De laatste band 'Hiks' heb ik laten lopen. Ik had ze vorig jaar gezien op de Gentse Feesten gezien en ik was er bepaald niet kapot van. Het keiharde geluid dat ik in gedachten had, bleek mee te vallen, maar Bretons en electonica bij de balfolk zijn gewoon echt mijn ding niet (MKF vorig jaar voor een keer vond ik best leuk), maar ieder zijn ding en ik gun het iedereen het zijne van harte.

Ik ben ook benieuwd dat ik bij het teruglopen aan weerszijden auto's zag staan. Is dat nieuw beleid of een illegale manoeuvre? Ik zag uberhaupt de auto's nu aan de andere (rechter)kant staan. Is daar nog een reden achter?

Zo, dat was miijn verslag. Harpelientje (en anderen) weer blij?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Laatst bijgewerkt door Kees op ma jun 10, 2013 10:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 6:27 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Kees schreef:
Zo, dat was miijn verslag. Harpelientje (en anderen) weer blij?
Ja! :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 9:15 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
Zo, dat was miijn verslag. Harpelientje (en anderen) weer blij?


Ja! Ik lees je verslagen altijd met plezier! :hug:
(Overigens was ik er niet bij, maar nu ben ik toch een beetje op de hoogte.)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 10:14 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Heerlijke dag gehad. De vloer was, op de soms vervelende naden na, echt subliem. Zacht, verend en glad. Super!

De muziek ook heerlijk. In tegenstelling tot veel mensen vond ik snaar maar waar niet zo leuk, Zigo heerlijk en Hiks echt fan-tas-tisch. Niet altijd even dansbaar dus ik snap sommigen wel, maar het was echt mijn muziek wel dus ik heb heerlijk genoten :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 5:36 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
Citaat:
Zo, dat was miijn verslag. Harpelientje (en anderen) weer blij?


Ik ben helemaal blij ;)
Zoals Christine ook al meldt, is het altijd een plezier om je verslagen te lezen.

Misschien moet ik toch maar een balboekje aanschaffen voor komend dansseizoen, want ik mis te veel dansjes met fijne mensen ( hoewel er ook dansjes van fijne mensen er in de plaats komen)

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2013 11:53 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
1000en foto`s en ik sta er niet 1 keer op :angry:
Ik was er echt hoor :liar:

Mooie sfeerfoto`s weer. Heb zin in volgend jaar :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2013 12:16 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
De dansvloer was echt ge-wel-dig! Ik moest inderdaad wat meer m'n voeten optillen door de richels, maar ik geloof dat ik nog nooit op een betere buitenvloer gedanst heb. Super fijn! Ik vraag me wel af hoe deze vloer zich houdt bij regen, maar dat is een goede reden om te blijven hopen op mooi zonnig weer :biggrin:

Ik vond vorig jaar MKF en dit jaar Beatball en Hiks een erg fijne afwisseling van het 'standaard' balfolk! Ondanks dat het soms wat aan dansbaarheid moet inleveren, vind ik de muziek wel erg leuk. Het feestje vooraan het podium maakte duidelijk dat ik zeker niet de enige was geloof ik!

Wat ik wel erg jammer vond, was dat het eten al erg snel op was op zaterdag. De papagaai had ik me echt opverheugd, maar ik bleek naast te boot te vissen (hihi). Ik hoorde dat niet veel later (acht uur?) ook het 'gewone' eten op was. Een aantal mensen hebben daardoor geen avondeten gehad en dat is toch wel jammer. Hopelijk kan er volgend jaar wat beter ingeschat worden hoeveel mensen in twee dagen zullen eten! Wat het eten was, zoals gewoonlijk, wel weer super lekker ^.^

Graag volgend jaar weer twee dagen! Eens kijken wie er dan zijn of haar bril verliest :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling