mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 12:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: DenneFeest 6 juli 2013
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 7:57 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Hallo allen,
Dennefeest is een balfolkfestival dat zal plaatsvinden op 6 juli 2013 vanaf 14 uur tot in de late uurtjes met:
Woeste Bourrees, Zwijmelende Mazurkas, Opzwepende Plinns,
Rustige Andro’s, Gezellige Tovercirkels en nog veel meer leuke
dansen op live muziek van maar liefst 6 Balfolk Bands. Alles in
een feeërieke omgeving tussen de dennenbomen. (openluchttheater Hoessenbosch in Berghem naast Oss --> www.hoessenbosch.nl)
Dit alles omlijst met lekkere maaltijden en diverse biertjes
waarbij Guinness natuurlijk niet mag ontbreken

De volgende bands spelen ten bal;
-Duo Montanaro Cavez
-Rama
-Té
-Le Petit Boeuf
-Busy Lizzie
-Qui Vive
-O'scar mc Bonna'd (Ierse muziek door 3 Fransen)

Entree: € 17,50 (voorverkoop) € 15,00 met korting
€ 20,00 (aan de kassa)

Voor de voorverkoop kun je een mailtje
sturen naar: dennefeest@gmail.com
De voorverkoop sluit 30 juni.

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Laatst bijgewerkt door Selena op wo jun 05, 2013 3:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 7:59 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Er is ook een mogelijkheid om gebruik te maken van de pendeldienst van en naar trein station Oss. Wil je hier gebruik van maken dan kun je dit doorgeven via dennefeest@gmail.com.

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 3:36 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Nu ook op www.folkforum.nl met flyer :-)

http://www.folkforum.nl/folkdans/13137- ... dennefeest

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 08, 2013 8:53 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Afgelopen zaterdag werd voor de eerste keer het Dennefeest gehouden. Dergelijke initiatieven verdienen alle lof en is zeker een verslag waard.

Allereerst de locatie:
Het vond plaats in openluchttheater Hoessenbosch, ten oosten van Oss.
De tribune bood natuurlijk ruime zitgelegenheid om rustig naar de dansende mensen en de optredende bands te kijken. Het gaf een mooie entourage.

Het weer was natuurlijk fantastisch en het was erg fijn dat de dansvloer voor het grootste deel in de schaduw lag.

De dansvloer (niet onbelangrijk bij een dansfestival):
tja, ik was na het Oefenbal van vorig jaar wel benieuwd hoe dat opgelost zou worden. Het antwoord was: niet. Vlak voor het podium lag een strook klinkers nogal schots en scheef, wat dansen aldaar niet bepaald comfortabel maakte en achteraan boden de afvoerputjes een uitdaging om te ontwijken. Diep, diep respect voor de blote voetendansers, die het aandurfden op deze 'vieze voeten hobbelvloer' (term gejat van facebook) blootvoets te dansen.

De catering: heel goed. Ook hier een heel assortiment speciale biertjes (waarvan ik er geen een geprobeerd heb vanwege dansen en terugrijden) en vers fruit.
Het eten was ook goed, snel en vullend.

Bij de catering was ook een klein tweede podiumpje, waar O'scar mc Bonna'd leuke muziek maakte.

De balfolkbands waren stuk voor stuk erg leuk, met dien verstande dat ik over de laatste , le Petit Boeuf, niets kan zeggen, omdat ik toen al weg was.
Ik geef hier maar even de reactie weer, zoals iemand de optredens op facebook typeerde (cursief):
Qui Vive: degelijk optreden, traditioneel repertoire, vond vooral scottishes leuk. Persoonlijk vond ik de country-sound in bepaalde nummers erg leuk. Het gaf een leuke swing aan het eerste optreden van de dag.
Té: klassiek (voor jullie dan), ik heb jullie gemist! De suite gavotte is leeeuuuuk!
Duo Montanaro/Cavez: wow, complex, alsof het spontaan geïmproviseerd was
RAMA folk: argh! ik wil die CD van jullie! Met die mazurka erop! En ik kan niet wachten totdat ze Boombalfestival plat spelen. Nog bedankt voor de mannenjig. De mandoline moest er tijdens het optreden nog speciaal voor gestemd worden. Fijn dat jullie bij dit nummer weer naar de basis zijn teruggegaan en niet verweven hebben met andere jigtunes.
Busy Lizzie: strakke show, dames! Ik wil jullie echt vaker proberen te zien! Muzikaal staat het als een huis, want ze spelen al drie jaar samen. Maar balfolk spelen ze nog maar kort. Maar ze kregen al van de Franse band te horen dat ze 'op Frans niveau' speelden. En dat een rustige scottisch als een polka wordt aangekondigd, geeft dan niet. De drie dames zijn zeer zeker een aanwinst in balfolkland, met al een optreden in België volgend jaar op zak.
Le petit boeuf: grappig concept, en zo zo zo knap -echt- geïmproviseerd!

Kortom, als er iets gedaan kan worden aan de dansvloer, is het Orfest-gelijkwaardig, een ontzettend leuk eendaags festival.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Laatst bijgewerkt door Kees op di jul 09, 2013 4:41 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 6:48 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Dank voor het verslag, Kees! Leuk om te lezen :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling