mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 8:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: St Chartier
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2003 6:35 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ligt het nou aan mij of staat er in het programma (www.saintchartier.org) maar een bal aangekondigd? :worried: Of stonden de bals nooit aangekondigd? (Ik heb me altijd lekker laten maken door verhalen over zes 'parquets' waar tegelijk bal werd gespeeld.)

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2003 6:40 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Don't worry, ik kan me niet voorstellen dat ze die 6 vloeren niet meer neerleggen door te weinig belangstelling of te veel regen (hoewel.. dat laatste zou nog kunnen). Ik ga ook naar St. Chartier om te dansen. Misschien een bal binnen de kasteelmuren. Maar voor de 6 dansvloeren hoef je niet eens entree te betalen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2003 6:43 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
En nemen jullie van die 'forfaits' voor 4 dagen die je als je ze nu laat opsturen 12 euro goedkoper krijgt dan dat je ze daar koopt, of kijken jullie per dag wat je interessant vind en of je naar een bepaald concert gaat en koopt dan een los kaartje?

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2003 6:56 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Ik denk dat ik het daar bezie.. Kost dan wel 12 euro meer. Maar ik ga er heen om te dansen. En een dag over de grootste draailier en doedelzakbeurs van Europa te lopen is dan wel te regelen. Maar de concerten vond ik die keer dat ik ben geweest (3 jaar geleden geloof ik) niet echt geweldig. Veelste commercieel en gelikt en poppy. Dat viel me toen een beetje tegen. Maar goed ik was toen ook wel in mijn puristische hoogtepunt... Dervish trad toen op. En verder een klassiek orkest met een draailier om het folksachtig te maken. Het was niet echt wat ik ervan had verwacht. Gooik was wat dat betreft veel basaler. Maar ik moet toegeven dat ik de Franse muziek in de wat kleinere tent ook op een gegeven moment wel helemaal gehad had. Dat zoetsappige getrek en geduw... Ik leefde weer helemaal op toen ik tussen een paar japen van bomen een groepje Fransozen zigeunermuziek zag maken. On the edge. Jeumig wat speelden die snel en virtuoos en levendig. Niet bang om te kraken/vallen. Heerlijk. M'n hart leefde weer op! Feest! Saluut!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2003 7:37 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik neem aan dat ze inderdaad de bals buiten het terrein niet noemen....dat KAN niet anders
:-)

Verder...Ik vind meestal de avond optredens ook niet echt heel erg de moeite waard, MAAR ik vind het wel heerlijk om overdag gewoon in en uit het kasteel te kunnen lopen om weer eens een trekzak uit te proberen/gewoon een beetje te hangen/ iets te eten/ iets te drinken / iets van de kleine binnen-podia mee te krijgen...
Daar vond ik vaak de leukste dingen tussen zitten (Red Dog Green Dog bijv.)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2003 9:12 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Cooper schreef:
... (Red Dog Green Dog bijv.)


Hebben die ook een site? Kon het met google niet vinden (alleen een lyrische cd-recensie).

ZRS


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2003 9:16 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeeroversandra schreef:
Cooper schreef:
... (Red Dog Green Dog bijv.)


Hebben die ook een site? Kon het met google niet vinden (alleen een lyrische cd-recensie).

ZRS


Ik heb zelf nooit gezocht, maar ik heb al vaker gehoord dat er naar gezocht is en niet gevonden..
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2003 10:01 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Het handigste is een pass partout te kopen voor het hele festival. Je kunt losse kaartjes alleen per dag kopen en dan moet je elke dag in die hele lange rij gaan staan en dat is zonde van de tijd. Dansen kun je altijd en overal en 24 uur per dag.
Het leukste is de hele dag in en uit lopen, instrumenten uitproberen, in het cafe kijken en weer terug naar het park gaan, even bij het open podium hangen, Cooper tegenkomen en een dansje wagen :dancing: in het zonnetje of schaduw zitten en lekker kletsen, nog weer een rondje lopen, weer dansen, kijken, luisteren, naar je tent lopen en daar wat spelen, oh nee toch maar weer naar het kasteel want daar klinkt het toch wel weer erg leuk enz enz.
De concerten 's avonds zijn meestal niet echt mijn smaak, maar ik heb daar toch een paar hele mooie concerten gezien, bijv Hedningarna met veel rook en lichteffecten en motorzaag (je kunt je de reacties misschien wel voorstellen), verder een prachtig concert van The Brendan Voyage (compositie van Shaun Davey met Liam O' Flynn op Uilleann pipes. ik krijg nog kippevel als ik de cd draai) en vorig jaar Ti Jaz, een mix van bretons en jazz, we stonden in de stromende regen maar het swingde waanzinnig. O ja en twee jaar geleden een Italiaanse zampogna speler (ben even zijin naam kwijt, het was zoiets als Carlo di Pietri) ik heb een bandje opgenomen tijdens het concert en het was echt te gek.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat ik heel relaxed vind is dat als je aan het koken bent op het veld :cow: en de zon gaat onder en je hoort de muziek uit het kasteel komen en het gejuich, dat je weet dat je er niet bij hoeft te zijn maar dat je wel lekker kan meegenieten. Het feest gaat toch wel door en je schenkt nog maar eens een wijntje in. En dan wandel je naar de houten vloeren en dan dans je tot het weer licht wordt, dan totdat de bakker open gaat (om 5 uur), en dan totdat het cafe open gaat (7 uur)
En als iedereen weer wakker is wandel je terug naar je tent en ga je nog even lekker slapen. :sleep:


Was het maar weer zover. Ik dwaal weer helemaal af. :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2003 10:21 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Dimitra schreef:
Het handigste is een pass partout te kopen...

(bla bla)

...En als iedereen weer wakker is wandel je terug naar je tent en ga je nog even lekker slapen. :sleep:


Kwijl....................
Drool.....................

Was het maar zomer...............

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2003 1:18 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
Dimitra schreef:
Het handigste is een pass partout te kopen


Ik ga er juist niet heen voor de concerten, daar de meeste volksmuziek juist op zo'n debiel groot podium helemaal niet leuk is, maar gewoon poppy en showbizz word (en als 't dat niet wordt, dan is het gewoon saai). Geen passe partout dus. Juist buiten de kasteelmuren en tijdens de markt gebeuren de leukste dingen (veel dansen, maar inderdaad ook bijv reddoggreendog). Voor dat ?ne concert wat je dan wel heel graag wil zien een kaartje kopen, en voor de rest gewoon gaan wanneer je het leuk lijkt. Er is buiten de muren veel te veel te doen! Iedereen speelt en jamt en danst en speelt en drinkt en speelt en danst en, nou ja, gewoon leuk!

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 17, 2003 8:23 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 11:28 pm
Berichten: 158
Woonplaats: Arnhem
Zo te lezen gaan er veel lui naar St Chartier, mota, cooper, verse melk, fille ...., ....

Ikzelf ga naar Frankrijk op vakaansie in juli en dan kom daar wel zo ongeveer langs (daar zorg ik wel voor). Het lijkt me leuk om al die folkies van het forum daar (weer eens) in levende lijve te ontmoeten.
Gaan jullie 4 dagen ?
:luck:

_________________
ye yaille !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 17, 2003 8:26 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
luquiluuq schreef:
Gaan jullie 4 dagen ?
:luck:
Minimaal :)
Mijn plan is om eerst naar gooikoorts te gaan. 4 en 5 juli en dan langzaam of snel (al naar gelang het vervoermiddel) naar Saint-Chartier af te zakken.
En dan daar los :D
---mota---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2003 9:55 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Helaas, ik ben verhinderd dit jaar...
:crying: :crying:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2003 10:07 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
mijn plan is om een paar dagen van tevoren, maandag of dinsdag ofzo richting ST Chartier te rijden via de mooie :rose: route, en dan 4 dagen lang :dancing: :dancing: :dancing: :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2003 10:15 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: wo maart 19, 2003 10:06 am
Berichten: 41
Woonplaats: Friesland
je kunt natuurlijk ook de stage in St chartier gaan doen :idea:
doedelzak : Bernard Boulanger van La Piposa in Noord Frankrijk en auteur van de voortreffelijke doedelzakmethode
of
viool: bij Jean Pierre Champeval een zeer goede speler en bekend om zijn gedreven speelstijl
dit op 8,9 en 10 July
kosten ? 122
en natuurlijk trekzak bij :
Yann Dour en Norbert Pignol

doedelicious (nooit te oud om te leren )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling