mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 12:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2003 6:31 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
@tourdion voor je begint met uitzoeken kijk even hier: http://trillian.mit.edu/~jc/tmp/tune66763.gif al zitten er wel wat fouten in, maar mischien helpt het.

Chartier was anders dan ik me had voorgesteld, maar ik heb het wel naar me zin gehad, en ga volgend jaar zeker ook. Hopelijk is het dan wel ietsje minder heet. Na alle ramp verhalen over de douches moet ik zeggen dat dit erg meeviel. Zal ook wel wat te maken hebben met de 37 graden denk ik :-)

De muziek was geweldig, jammer dat Marc Anthony(een van de redenen voor mij om te gaan) niet speelde i.v.m. de staking. Maar Isabelle pignol, Cosmic-Drone, Gr?gory Jolivet & Fabrice Besson, kepa junkera (was die tafel met staven cool of wat!!!) en DCA maakte een hoop goed.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2003 11:22 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Citaat:
@tourdion voor je begint met uitzoeken kijk even hier: http://trillian.mit.edu/~jc/tmp/tune66763.gif al zitten er wel wat fouten in, maar mischien helpt het.


Bedankt Mechant, dit lijkt me erg interessant maar de pagina is niet toegankelijk voor mij (geen draailierist).

Ik heb het hele Blowzabella-concert opgenomen met mijn Vivanco-microfoonbril (45 euro bij de Mediamarkt). En het swingt als de neten, ook de bourr?e's, daar kon je gewoon helemaal uit je dak op gaan. En dat voornamelijk door de draailierspeler.

heb je zin om in Bru dat soort dingen te komen doen M?chant.

Verder zoeken we een bassist en twee sax-spelers :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 22, 2003 1:30 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Citaat:
heb je zin om in Bru dat soort dingen te komen doen M?chant.


Geen idee, speel eens iets in :biggrin: :biggrin: (mp3), het liefst eigen repertoire. Die gif-file is trouwens voor elk instrument. Het is de basis melodie van hun bekendste cercle. Die speelde ze trouwens ook op Chartier,,,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 22, 2003 9:26 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
verder zoeken we twee sax-spelers :biggrin:


we'll think about it! :biggrin:

groetjes van Wallace&Gromit

ps zijn twee schalmeien ook goed?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 23, 2003 11:06 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Twee schalmeien?..... :raisedeyebrow:

Ik ben nu mijn sfeeropnames aan het afluisteren van St-Chartier. Er zit mooie muziek bij zoals van een musette-accordeonist die onder een boom fantastisch zat te swingen en te improviseren. :dancing: Maar om de zoveel tijd hoor je in verte klaroengeschal losbarsten. Dat tettert dan door de opname heen.......

heerlijk.........

wat krijg ik daar een heimwee van :crying: .

Overigens ben ik blij dat je aan de hummel gaat. De bootopnamen zijn leuk geworden maar worden hier en daar wel erg overheerst door een fries-franse doedelzak. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 23, 2003 8:51 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tja een fries-franse doedelzak gaat nu eenmaal harder spelen naarmate hij dichter bij huis komt.

volgende keer je apparaatje zo ver mogelijk van de doedelzak vandaan houden. dat is het beste voor beiden :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 23, 2003 10:59 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Hard of niet..... deze friese doedelzak klonk nooit mooier dan op de friese wateren.

Ik denk dat ze 'm in Oudehorne konden horen :laughing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 9:59 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Mijn spectaculaire multimediaverslag van Saint Chartier is klaar! Hij begint hier! Kijk, luister en huiver!

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 10:12 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
Mijn spectaculaire multimediaverslag van Saint Chartier is klaar! Hij begint hier! Kijk, luister en huiver!


Erg leuk!!
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 10:41 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
geweldig verslag folkie!!!! :applause: :applause: :applause:

ik ben weer helemaal terug in die snikhete prachtige pokkeherrie die St Chartier heet

:hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 10:42 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
geweldig verslag folkie!!!! :applause: :applause: :applause:

ik ben weer helemaal terug in die snikhete prachtige pokkeherrie die St Chartier heet

:hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 10:44 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
ik ga ervan stotteren...twee keer gesubmit zonder dat ik het wist

zullen de emoties wel zijn :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 11:15 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Prachtig verslag. En ach ik ben niet te beroerd om nog een stukje in te spelen voor de enerlaatste foto ;)
Hele mooie muzikale collage zo :)
Super :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 11:27 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Dank je, dank je, dank je. Ik merkte op het festival zelf al wat een impact zo'n geluidsfragment kan hebben. Ik beluisterde op de camping die opname van de houba-andro en ik kreeg gewoon kippevel...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 25, 2003 9:53 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Hulde aan Folkie. Hij heeft echt iets prachtigs in elkaar gezet :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: .

Een dia-show met geluid erbij. Chartier weer even levend op je eigen computer. Een hele klus om zoiets inelkaar te zetten. Knippen, plakken, uploaden. Dat jij nog tijd overhoudt voor je viool en je vriendin, laatstaan voor dat proefschrift dat af moest. Folkie zit bij wijze van spreken nog altijd liever in de kroeg. Of hij 'reist gewoon achter de bals aan' om met Dim te spreken.

Maar als dat proefschrift er komt dan wordt het vast ook erg onderhoudend (wat voor geluidsfragmenten kunnen we verwachten).

Geweldig dat je die Catalaanse Schalmeiband ook hebt opgenomen. Dat vond ik inderdaad het meest overdonderende wat ik op Chartier gezien heb. Heb je daar meer geluid van?

Na het zien van deze band ben ik meteen naar Dim, Mota en Scorda toegehold om samen met hen een schalmeiband op te richten. Scorda zou de trom beroeren.
Helaas is het plan gesmoord in de dufheid van Mota van die middag. Had ik hem eindelijk mee om een paar schalmeien van 40 euro uit te testen was zijn commentaar:"eigenlijk vind ik het herriebakken" :crying: .

Vaak is het zo als je vakantiefoto's terugkijkt dat het een beetje tegenvalt. De foto's hebben niet die sfeer die jij in je hoofd had. Bij deze foto's is het tegenovergestelde bijna waar. Wat ziet het er allemaal geweldig uit met die enorme bomen, dat felle zonlicht en die fijne schaduwplekjes. Kennelijk op chartier teveel oog voor de muziek gehad om ook de entourage volledig op waarde te schatten. Maar het zegt natuurlijk ook iets over de kwaliteit van de foto's :luck: .

Overigens wil ik bezwaar aantekenen tegen het geluidsfragment van 2 seconden dat bij de foto hoort die over het uitproberen van nieuwe instrumenten gaat. De artiest die op de sax van Gromit de lage Bes tengehore brengt in dat fragment ben ik. Hier worden auteursrechten met voeten getreden. Broodroof zou ik bijna zeggen. Dit gaat absoluut ten koste van mijn inkomsten uit cd-verkoop. Dus d'r uit met die sax :angry: .

Ik ben benieuwd over er nog andere muzikanten deze foto's met geluidsfragmenten gaan bewonderen die ook zichzelf terughoren. Heb je de Gaita-spelers al verwittigd of denk je dat dit foto-album zo beroemd gaat worden in de Folkscene dat alle sterren van Chartier ook op bezoek komen?

Ik vind de regels over de auteursrechten in twee talen en in dat formaat lettertype een beetje overdone.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 301 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling