mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 10:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2004 8:53 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Scordatura schreef:
Volgens mij hoef je geen geweld te gebruiken, Fille. Het kan veel eenvoudiger: instellen dat er alleen gekampeerd mag worden op vertoon van een passepartout of meerdaags toegangsbewijs en een algeheel verbod bij camping en in het dorp op het verkopen van spullen. Nu leek het pad naar de camping wel een winkelstraat.
Scordatura


Dat bedoel ik ook. :peace: Ze hoeven van mij geen ME actie te houden hoor.

Ik hoop dat de geruchten dat ze het wildkamperen aan banden willen leggen waar zijn. Ik denk dat dan de sfeer van vroeger zoals de oude rotten het altijd beschrijven weer wat meer terug zal komen.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2004 11:17 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Ik heb wel genoten van St-Chartier. Alleen het programma vond ik dit jaar gewoon slecht, maar ik hoorde hier meer over klagen.

Toppunt voor mij was het concert van Pascal Lefeuvre/Michel Macias. PRACHTIG

De film vond ik niks aan, maar de muziek erbij was werkelijk om van de smullen.

Ik weet niet of mensen nog zijn gebleven bij het avond concert "Bretons", maar wat was dit slecht :crying: . Dit is nou op een verkeerde manier moderne muziek maken voor mij. Enige leuke waren de 2 solos van Valentin Clastier op draailier.

De sufi groep vond ik ook erg mooi.(Pakistan) en Mairtin O'Conner. De solo doedelzakken waren ook leuk. Echt fantastisch om al die verschillen te horen, en de mensen waren stuk voor stuk virtuoos op hun instrument.

En dan dat Quebec bal in de Espace Plus. Aan de dans heb ik me niet gewaagd, maar wat kon die éénrij speler spelen zeg :sick:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2004 3:49 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Mechant, ik denk dat je gwerz-zanger Denez Prigent met zijn vage New Age arrangement bedoelt? Ik ben na een kwartier weggegaan. Ik vond zijn stem geweldig maar al dat geelectrocuteer er omheen helemaal niets! Die hadden ze gewoon lekker op het fest-noz moeten laten zingen zonder al die poespas.

Dat pakistaanse concert heb ik niet gezien. Het draailier-piano stuk ook niet. Jij bent de eerste die ik zich daar positief over hoor uitlaten.

Ik vond het programma dit jaar zeker niet slecht. Veel Frans (geruchten zeiden dat dat vanwege financiele problemen was), maar dat vond ik geen enkel probleem. Alleen de geelectrocuteerde dingen waren aan mij niet besteed. Daarnaast waren er natuurlijk wel concerten die tegenvielen, maar dat is denk ik niet te vermeiden.

Martin O'Connor vond ik ook mooi, alleen te hard. In de kerk onversterkt was mooier. :rose:

Heeft iemand eigenlijk nog de moderne Auvergnatse groep Entremodes gehoord? Het duurde even voordat ik door had waarom ze telkens midden in een lekkere set begonnen te praten, maar het bleek een soort theater programma te zijn met een verhaal dat er als een rode draad doorheen liep. Af en toe speelde ze hele lekkere Auvergne bourrees die het Espace publiek tot dansen brachten of op zijn minst mee deed stampen. Alleen blijft een echte viool toch echt veel mooier dan een electrische. Hoofdman Jac Lavergne speelt trouwens ook niet onverdienstelijk trekzak!

Wat wel ronduit slecht was was het geluid ! :angry: Schande gewoon! Hebben die technici geen oren aan hun kop of zijn ze gewoon stok doof? :sick:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2004 4:27 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Ik bedoelde niet het Piano/draailier concert. Dat concert kan je op een festival gewoon niet maken, en is naar mijn mening ook alleen leuk als je zelf speelt.

Ik bedoelde het Draailier/accordeon concert. Speelde veel turks/marocaans. Zoals Pajonneke al zei: Het beste draailierspel wat ik ook gehoord heb. :sick:

Citaat:
In de kerk onversterkt was mooier.


Inderdaad waar, hier heb ik het laatste stuk nog van mee kunnen pakken.

Citaat:
Heeft iemand eigenlijk nog de moderne Auvergnatse groep Entremodes gehoord


Zeker weten, dit was geweldig. Prachtig om het voetenwerk van die harmonica/vioolspeler te zien, met zijn punkerkapsel. Ik had de cd nog willen kopen maar ben dit compleet vergeten. Nou ja,,,,ik zat toch al aan mijn max :laughing:

Zeer goede violiste ook trouwens.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2004 7:14 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Citaat:
m?chant schreef:
Ik bedoelde het Draailier/accordeon concert. Speelde veel turks/marocaans. Zoals Pajonneke al zei: Het beste draailierspel wat ik ook gehoord heb. :sick:


? Wanneer en waar was dat? Heb ik kennelijk gemist.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2004 7:43 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
15 Uur - Espace Plus - Maandag

Zie: http://www.saintchartier.org/anglais/scr_artistes.php?lng=e&fid=30&artist_id=54


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2004 8:15 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Hmm, was dat niet tegelijkertijd met het rencontre met O'Connor?

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2004 12:20 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Fille schreef:
Heeft iemand eigenlijk nog de moderne Auvergnatse groep Entremodes gehoord?

Ja, geweldig concert. Evolueerde steeds noordelijker met een Scandinavische bourree als hoogtepunt. Ben cd ook vergeten. Heb wel Vach-in-Ton en 1 van de 4 Red Dog Green Dog cds die ze mee hadden (?).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Musette baroque
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 4:29 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Het enige concert in St Chartier dat ik m'n mp3 bij me had was het Musette baroque of Fran?ois Lazarevic. Duurde mij te lang en zelfs ik kon horen dat de harp niet best was. Verder was de akoestiek hol, het verkeer buiten hoorbaar en waarschijnlijk door het vocht werd er eindeloos gestemd. Maar hier is het dan toch voor de liefhebbers in mp3 (zonder stemmen maar af en toe met intro): Baroque Musette Saint Chartier 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 4:51 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Citaat:
Hmm, was dat niet tegelijkertijd met het rencontre met O'Connor?


Uhhh, ja klopt, zoals ik al zei heb ik net het laatste stuk van Conner mee kunnen pakken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 4:59 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Dank :hug: Ernie voor je mp3tjes. Ik zou dit concert al op cd krijgen maar nu kan ik alvast luisteren.

Lekkere snelle server trouwens :applause: , was in 5 minuten binnen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2004 11:30 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Fille schreef:
Mechant, ik denk dat je gwerz-zanger Denez Prigent met zijn vage New Age arrangement bedoelt? Ik ben na een kwartier weggegaan. Ik vond zijn stem geweldig maar al dat geelectrocuteer er omheen helemaal niets! Die hadden ze gewoon lekker op het fest-noz moeten laten zingen zonder al die poespas.


Fille, ik ben er achter gekomen dat hij ook een meer trad. cd heeft: :applause:

Ar gouriz koar, Samples hier :
http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B ... 04-8923314

Dans is echt geweldig!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 202 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling