mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 3:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2003 10:02 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
De 23ste aug zit ik noch op Noorderzon noch in Bussloo... Ik ben dan op bezoek bij een vriend in Arnhem. Dus deze bruist (trema op de i lukt niet onder OpenBSD) laat verstek gaan.
Gegroet,
Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2003 10:05 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Het programma voor het festival ziet er erg leuk uit.

:


waar heb je het programma vandaan? een site?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2003 10:02 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik heb het programma uit een post van Ernie:

Citaat:
Onder voorbehoud ziet het programma er als volgt uit:

Tahoungan: muziek, zang en dans uit Togo
Crickets & Hajnali: muziek, zang en dans uit Hongarije
Siga to krasi: muziek en zang uit Griekenland
Lamin Kuyateh: muziek uit Gambia
Ang`ele Jorna: verhalen uit Gambia
Duo Moldavia: muziek uit Roemeni?
Trio Rosendal: muziek uit Ierland, de Balkan en Turkije
The Cajun Company: de echte cajun uit Louisiana
Parne Gadje: zigeuner- en volksmuziek uit de Balkan en Griekenland
Sonnekai: Gypsy Swing uit de Hot Club de France
Traditionele dans en muziek uit Nederland, Vlaanderen en Bretagne


Enneh, Arnhem, dat ligt op een scheet afstand van Bussloo en spanseh gaat voor zoals we hadden afgesproken Motaatje dus niet van die slappe smoezen. :devilish:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Help!
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2003 10:15 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Help!

De Belgen laten het afweten en heb ook geen enkele positieve reaktie uit de forum hoek ontvangen. Straks is er alleen Hongaars bal.. Lijkt me een gemiste kans. Laten we de organisatie (die hier heel veel werk aan heeft) nou in de steek? Wat is er toch gebeurd in St. Chartier dat de stemming bij sommigen zo is omgeslagen?

Scordatura schreef:
Het lijkt me ook een geweldig initiatief dat ondersteuning verdient. Laten we tijdens St. Chartier hier eens over brainstormen en eens kijken of we een gelegenheidsband uit de grond kunnen trekken.


De 18e ga ik naar de vrijwilligers bijeenkomst voor de laatste briefing. Hongaars dansen is ook leuk, maar een stuk moeilijker en een hele andere wereld. Die kampen hadden zo mooi kunnen samenkomen in Bussloo (ook eens een keer niet in een uithoek ;).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2003 10:20 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tsja, als ik kon...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2003 11:08 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
tsja, als ik kon...
W


Ja, dan hadden we die hele Bussloo/Noorderzon discussie :sick: hier niet hoeven voeren :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Help!
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2003 7:51 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ernie schreef:
De Belgen laten het afweten en heb ook geen enkele positieve reaktie uit de forum hoek ontvangen. Straks is er alleen Hongaars bal.. Lijkt me een gemiste kans. Laten we de organisatie (die hier heel veel werk aan heeft) nou in de steek? Wat is er toch gebeurd in St. Chartier dat de stemming bij sommigen zo is omgeslagen?


Nou, wat als een paal boven water staat is dat ze de publiciteit wel wat beter hadden kunnen aanpakken, zeg! Terwijl iedereen zijn vakantie al heeft gepland, inclusief festivals, komen zij nog aan met een festivalletje. Dan vind ik het niet zo vreemd dat er weinig mensen komen: mijn vakantie is al rond, ik kan de 23e gewoon niet. En zo zijn er wel meer. Jammer, maar helaas.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2003 9:56 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Citaat:
Nou, wat als een paal boven water staat is dat ze de publiciteit wel wat beter hadden kunnen aanpakken, zeg! Terwijl iedereen zijn vakantie al heeft gepland, inclusief festivals, komen zij nog aan met een festivalletje. Dan vind ik het niet zo vreemd dat er weinig mensen komen: mijn vakantie is al rond, ik kan de 23e gewoon niet. En zo zijn er wel meer. Jammer, maar helaas.


Ben ik het helemaal mee eens. Op St. Chartier is er niet meer over gesproken of nagedacht omdat we al een tijdje niets over het festival in Bussloo hadden gehoord. Ook het feit dat sommige forumleden veel belang aan het festival hechten werd pas bekend toen de meeste andere mensen op het forum hadden aangegeven niet naar Bussloo te gaan.
Volgend jaar beter

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Help!
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2003 10:58 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
folkie schreef:
dat ze de publiciteit wel wat beter hadden kunnen aanpakken, zeg!


Ja, da's wel beetje jammer. Maar het stond dus wel in de regio kranten.

Dit festival zit al jaren in de planning, maar het ambtelijk-bobo-bestuur heeft er een potje van gemaakt en nu heeft de initiator dit gestart. Zo van: niet meer lullen, nu gaan we gewoon maar eens beginnen. Vandaar..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2003 11:07 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Om eerlijk te zijn klinkt het niet als een festival waar ik nou naar toe zou gaan. Alleen om zelf een bijdrage te leveren, dan en te laten zien wat er nog meer is. (Maar ik ben er dus niet) Ik heb niet zo veel met World Music om eerlijk te zijn (alhoewel altijd beter dan house en zo.... :laughing: ). Ieder zijn ding, zullen we maar zeggen. En daarnaast is het ook redelijk duur om zo maar naar toe te gaan.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2003 5:50 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Hoe is dit afgelopen eigenlijk?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2003 7:50 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
Hoe is dit afgelopen eigenlijk?


Wonderbaarlijk goed aangezien de organisatie op het laatste moment hun belangrijkste regelaar was kwijtgeraakt. Heb van het de optredens eerlijk gezegd niet zoveel meegekregen, want er ging nogal wat fout, wat dan weer creatief opgelost moest worden. 'S avonds werd het echt gezellig toen het wat rustiger werd, de brandweer weg was en de fakkels aan konden ;)

Bezoek was tevreden, tereinbeheer, gemeente, omwonenden en de brandweer ook.. Volgend jaar weer, maar dan met betere voorbereiding.

Folkforum schreef:
"Een uit de hand gelopen picknick. Daar leek de eerste editie van het wereldmuziekfestival Mondo Muziko op Bussloo afgelopen zaterdag misschien nog wel het meest op. Een familiefestijn, gekenmerkt door intimiteit", aldus Ingrid Willems in de Apeldoornse Courant. In dat verslag vertelt Sicco Cleveringa, een van de organisatoren, dat het festival volgend jaar een vervolg krijgt. "De sfeer en de entourage van het Bussloo passen prima bij het festival. De wereldse muziek onder de bomen geeft een stuk intimiteit. We willen weliswaar groter groeien, maar die intimiteit moet blijven,' zegt Cleveringa.

Groei zal zeker wat betreft het bezoekersaantal wenselijk zijn want deze eerste keer waren er dat een schamele 200. Volgens Cleveringa in de Apeldoornse Courant is het waarschijnlijk dat het water volgend jaar meer bij het festival betrokken wordt. Nu stond het podium nog ver van de oever. 'De voorbereidingstijd was nogal kort. De volgende keer willen we het water beter gaan benutten. Je zou iets met bootjes kunnen doen of met de steiger. Dat moeten we maar eens bekijken.'
'Vast staat dat we in elk geval voor een tweede editie gaan. Voor dit jaar hadden we zoiets van: niet lullen maar poetsen. Je moet toch een keer beginnen, ook al is het zonder subsidie waardoor we toch een betrekkelijk hoge entreeprijs moesten vragen om uit de kosten te kunnen komen. Maar de toon van het festival is gezet.'

Als één van de hoogtepunten van het festival noemt verslaggeefster Willems de groep Tahoungan uit Togo: ?De band vond zijn oorsprong voor een groot deel in Deventer. Enkele asielzoekers die in Deventer waren neergestreken richtten de groep op die inmiddels is uit uitgegroeid tot een graag geziene gast op allerlei festivals, niet alleen in Nederland maar ook in Belgi? en Duitsland. Tahoungan bracht, gehuld in prachtige kostuums en met traditionele instrumenten, een show met spectaculaire dansen en voodoo-rituelen uit Togo in West-Afrika. Percussionisten, dansers, danseressen, vuurvreters en vuurspuwers, het kon niet op?
De wat grotere acts stonden op het open veld op een wat groter podium, de kleinere muziekgroepen mochten onder de bomen spelen, op een plek waar ook exotische hapjes verkrijgbaar waren en de intimiteit groot was. De sfeer was relaxed daar in die sfeervolle waterrijke omgeving tussen Apeldoorn en Voorst.

De Apeldoornse Courant meldde voorafgaand aan het festival dat het een jaarlijks evenement wil worden als de eerste editie een succes zou worden. In hoeverre er van een financieel succes sprake is, kan nog niet gezegd worden. Enkele gemeentebesturen in de Stedendriehoek hebben reeds subsidie toegezegd.

Er werd rond het Bussloo hoofdzakelijk traditionele volksmuziek gebracht op akoestische instrumenten door muzikanten uit Togo, Hongarije, Griekenland, Gambia, Roemeni? en door bijvoorbeeld het Trio Rosendal, The Cajun Company, Parne Gadje en Sonnekai.
De Afrikaanse verhalenvertelster Ang?le Jorna deed de presentatie. Er waren workshops en bezoekers konden exotische gerechten eten. Verder was er een info-markt over voorstellingen en workshops op het gebied van wereldmuziek en er werden cd's verkocht.


Er was geen Rosendal en geen Parne Gadje, maar de groepen waren wel allemaal kwaliteit.

Fijn strandje trouwens in de buurt voor de ochtend duik ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2003 8:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Nou dat klinkt toch allemaal wel positief. En dat gemeente subsidies toezeggen is hoopvol! :applause:
Volgend jaar op tijd in onze agenda's noteren, afstemmen met het Noorderzonspansbal (want daar gaan we volgend jaar weer spelen :biggrin:) en dan is de muziek van de Lage Landen ook present in Busloo.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 166 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling