mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 12:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: apparatuur
BerichtGeplaatst: za jul 12, 2003 2:47 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Leek me leuk om een thread over apparatuur te openen.
Ik ben een fantastisch techneut, dus ik ben de aangewezen persoon daarvoor!
:liar:

Goed...
Afke heeft een MD-speler en ik zou daar ook graag een microfoontje op aansluiten, maar er zit alleen een line-in op en geen mic.

Zijn daar oplossingen voor? en zo ja, hoe "portable" zijn die en hoe duur?

Wat voor betaalbare microfoontjes zijn goed/prettig?

Andere oplossingen?

groeten,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: apparatuur
BerichtGeplaatst: za jul 12, 2003 5:05 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Cooper schreef:
Afke heeft een MD-speler en ik zou daar ook graag een microfoontje op aansluiten, maar er zit alleen een line-in op en geen mic.


Volgens mij is dat het verschil tussen de "goedkopere"en de "duurdere" MD-spelers. Dat je ermee kan opnemen of niet.
Maar misschien weet een echte electronicafreak daar een truc op via die line-in.

ZRS


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: apparatuur
BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2003 12:55 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
Afke heeft een MD-speler en ik zou daar ook graag een microfoontje op aansluiten, maar er zit alleen een line-in op en geen mic.


Dan heb je mic met flinke output nodig en in de dan kom je al gauw op een externe voeding voor die mics, zoals die condensqtor mics vqn mij (mijn mp3 recorder heeft ook geen mic ingang). http://www.soundman.de/

Ernie (zit in Leuven op een Frqns toetsenbord en qls ik dqn blind tiep krijg je dewe bqgger ?O)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: apparatuur
BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2003 9:01 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ernie schreef:
Dan heb je mic met flinke output nodig en in de dan kom je al gauw op een externe voeding voor die mics, zoals die condensqtor mics vqn mij (mijn mp3 recorder heeft ook geen mic ingang). http://www.soundman.de/

Ernie


En wat kost zo'n condensator mic?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: apparatuur
BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2003 10:08 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
En wat kost zo'n condensator mic?


Uit m'n hoofd heb ik 200 gulden betqqld voor de mic + 200 gulden voor de A3 module (voeding op 6 V lit. bat. + de low band cut-off filter en -20 db filter). Dat soldeer je zelf veel goedkoper in elkaar trouwens.. Zoek op internet naar binauroql recording ofzo.. Van die soundmqn heb ik die voor klassieke muziek, maar denk er over om die voor pop ook aan te schaffen (die kunnen hogere druk aan)

(Brosella was heel erg leuk, prachtig weer op een prachtige lokatie)

Grrr, sto,,e frqnse toetsenborden;;


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: apparatuur
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 4:07 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ernie schreef:
Cooper schreef:
En wat kost zo'n condensator mic?


Uit m'n hoofd heb ik 200 gulden betqqld voor de mic + 200 gulden voor de A3 module (voeding op 6 V lit. bat. + de low band cut-off filter en -20 db filter). Dat soldeer je zelf veel goedkoper in elkaar trouwens.. Zoek op internet naar binauroql recording ofzo.. Van die soundmqn heb ik die voor klassieke muziek, maar denk er over om die voor pop ook aan te schaffen (die kunnen hogere druk aan)

(Brosella was heel erg leuk, prachtig weer op een prachtige lokatie)

Grrr, sto,,e frqnse toetsenborden;;



wat is het verschil tussen klassiek en pop in deze?
A heeft net een condesator mic gekocht voor 100 euro, gewoon bij Staffhorst...hoop dat het goed gaat...
(zij geloofden niet dat het op een line in goed gaat...)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: apparatuur
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 5:25 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
wat is het verschil tussen klassiek en pop in deze?


Die klassiek is gevoeliger (en worden nog wel eens overstuurd met een popconcert)

Cooper schreef:
A heeft net een condesator mic gekocht voor 100 euro, gewoon bij Staffhorst...hoop dat het goed gaat...
(zij geloofden niet dat het op een line in goed gaat...)


Stereo? En met voeding (batt)? Een condensator mic heeft altijd voeding nodig en die wordt niet geleverd door de line-in. Op mic-in staat in de regel wel een spanning, maar is dan is het afwachten of die storingsvrij is. Externe voeding is veiliger (maarja weer extra batt.)

De condensator mics zelf kun je eigenlijk voor een paar Euro krijgen bij de electronica shop (in Utrecht: Display bijv). Dan nog behuizing, voeding, bij stereo in balans en uitzoeken welke je moet hebben.. Had vroeger een site met die mics in een bril had verstopt ;). Nu vond ik dit:

http://www.minidisc.org/homemade_mics.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: apparatuur
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 6:09 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ernie schreef:
Cooper schreef:
wat is het verschil tussen klassiek en pop in deze?


Die klassiek is gevoeliger (en worden nog wel eens overstuurd met een popconcert)


ik weet niet welke ze nu heeft...

Cooper schreef:
A heeft net een condesator mic gekocht voor 100 euro, gewoon bij Staffhorst...hoop dat het goed gaat...
(zij geloofden niet dat het op een line in goed gaat...)


Stereo? En met voeding (batt)? Een condensator mic heeft altijd voeding nodig en die wordt niet geleverd door de line-in. Op mic-in staat in de regel wel een spanning, maar is dan is het afwachten of die storingsvrij is. Externe voeding is veiliger (maarja weer extra batt.)

[/quote]

met batterij inderdaad, een klein rond batterijtje zoals in een horloge..
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 6:14 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Dan denk ik dat je beter een MD recorder kunt kopen, ben je niet zo duur uit. Dure microfoon is wel heel handig, anders heb je nog geen kwaliteit, maar die heb je dus al. Ik heb zelf een Sharp en ben heel blij dat ik er destijds een heb aangeschaft, heb al veel hele mooie opnames gemaakt tijdens stages en concerten in Groesbeek.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 7:41 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Fille schreef:
Dan denk ik dat je beter een MD recorder kunt kopen, ben je niet zo duur uit. Dure microfoon is wel heel handig, anders heb je nog geen kwaliteit, maar die heb je dus al. Ik heb zelf een Sharp en ben heel blij dat ik er destijds een heb aangeschaft,
.


Ik geloof dat het nu wel gaat werken. Ik weet niet precies wat je bedoelt, zoals het er nu uitziet kunnen we dus opnemen met een MD speler.

Fille schreef:
heb al veel hele mooie opnames gemaakt tijdens stages en concerten in Groesbeek.


:biggrin: Heb je de artiesten wel betaald? :biggrin:
sorry kon het niet laten :peace:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2003 12:13 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Het een sharp met microfoon en line ingang. Met een microfoontje van vivinco of zoiets(geen zin om naar beneden te lopen:-) ) een prima resultaat (microfoontje is ong 50 euro bij de mediamarkt.) Geen voeding nodig voor het microfoontje, maar er zit wel een voedingsmodule bij. Idiaal voor stages. Goed resultaat voor zo'n klein microfoontje. Microfoontje is trouwens stereo.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2003 6:53 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Cooper schreef:
:biggrin: Heb je de artiesten wel betaald? :biggrin:
sorry kon het niet laten :peace:
W


Ook mijn principaliteit kent zijn grenzen. :battingeyelashes: Ik hou ze ook meestal voor eigen gebruik. Ga ze niet op het net zetten of zo of ze verveelvoudigen om overal uit te delen.

Bij stages is het gewoon meer dan normaal. Bovendien betaal je daar grof voor om deel te kunnen nemen dus indirect betaal je daar eigenlijk toch...

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2003 7:58 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik vraag me ook nog even af hoe ver ik kan gaan met het op internet zetten van mijn opnames. Ik wil nog wel een paar fragmenten op mijn site zetten als sfeertekening. Het lijkt me toch dat 20 a 30 seconden geen probleem is? In een lage kwaliteit wav?

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 7:32 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 24, 2003 7:13 am
Berichten: 97
OK, het microfoontje van Staffhorst neemt op, maar het geluid is erg zacht (en ik heb stevig lopen krassen)... help! :worried:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 111 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling