mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 31, 2024 2:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lirio op Boombal
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 11:17 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Waar blijft nou dat uitgebreide verslag van jullie optreden in Gent??? Nu ik op het laatste nippertje besloot toch maar niet te gaan wil ik natuurlijk wel alles weten!!!

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2003 11:40 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Not much to tell really.

Het bal was van 1700 tot 2000, en de eerste drie kwartier speelde Zilt.
Een groep van drie, een gitarist, een trekzakist en een computer.
Begon vrij goed, redelijk eerste nummer. Vreemde effecten/ritmes en teksten uit de computer met live spel erover heen. Ze speelden een stuk muziek, vervolgens lieten ze de computer even begaan en gingen dan verder met een volgend stuk muziek op dezelfde computergeluiden, zelfde dans.

Aardig concept eigenlijk, jammer alleen dat het daarna steeds slechter werd en meer van hetzelfde, + dat ze 4kwartsritmes zettttten op 6/8 enzo...het was allemaal niet echt dansbaar, en de paren die zich op de dansvloer waagden werden daar wel weer afgejaagd door die vreemde pauzes in het midden (als ze daar nou eens een opzwepende computer-ritme solo van maakten (in het goede ritme))

Toen mochten wij nog 2 uur volspelen. Het bleek dat er vrij goed (een stuk beter dan op de voorgangers) op gedanst kon worden. Natuurlijk waren we zelf weer niet helemaal tevreden, maar het publiek vond het wel goed geloof ik. Na anderhalf uur was ons balrepertoire wel zo ongeveer op...dus het was om 1930 wel afgelopen.
Veel positieve reacties van publiek en Wim.

Vervolgens bij Deux Accords Diront gaan kijken, Tom vond het fantastisch, maar het was voor mij een beetje te veel gefreak...wel erg goed. De Jazz moet ik ook maar eens leren op mijn zakkie. (maar daar heb ik meer rijen voor nodig)

Om 0100 speelde Ambrozijn nog in een kroeg waar Eekhoorn en ik na lang zoeken en kletsen toch nog aankwamen om 0140. Was een ERRUG goed optreden, lekker relaxed enzo. Toen nog tot 0400 met Wim zitten nakletsen in die kroeg totdat de kroeg dichtging en hij ons naar de rest van de Gentse Feesten bracht en zelf ging slapen. Na nog een biertje zijn we maar weer gegaan (beetje kermis taferelen), ook omdat Eekhoorns mobieltje ook de wekker voor Milky was en hij om 0530 een trein moest hebben...dus toen we aankwamen konden we hem mooi wekken,

:)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2003 9:08 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Lirio zat toch wel erg leuk te spelen daar in caf? IK op de parade.

Hoe heet die deun ook al weer waar jullie het terrein mee rondgingen? Die is cool. :cool:

Ook de openings schottisch, het nummer het geloof ik van der Aa, klonk verrassend goed. :applause:

Het publiek was een beetje chill-out publiek. Wilden absoluut niet dansen. Zodoende hadden Gitana en ik lekker veel ruimte om wild te draaien en te zwaaien. :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing:

Het rookapparaat klonk een beetje als een draailier en werd niet onverdienstelijk bespeeld door die maffe uitbater. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2003 2:57 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Er staan twee foto's van Lirio op de Boombal site!!

Afbeelding
Sexy beast... Stefan Timmermans eat your heart out...

Afbeelding
En de dame en heren samen.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2004 1:23 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik krijg zojuist een aankondiging van Lirio's volgende optreden op het Boombal binnen en de tekst is hilarisch.

Wim Claeys of zijn ghostwriter schreef:
BOOMBAL
met

mazurkio, walsio, polkio en bourrio

LIRIO

waar gaan we dat schrijven: een Hollandse balgroep die swingt, begot!

Om het contact te bevorderen tussen balgroep en publiek, geven wij u al deze tip:
Zeg niet: "Hey, speel ne keer nen jig!"
Maar wel: "Hoi, willen, met name, jullie, op een gegeven moment, een jig, zeg maar, spelen?"
indien Ja: "Hartstikke leuk, joh!"
indien Neen: "Loop zeiken, man!"


Voelt iemand ervoor om hem een Kugsus Algemein Besgaaf Haags te geven? Kunnen we hem gelijk vertellen dat Deventer niet in Holland ligt.

Ik was er graag naartoe gegaan, maar met mijn eerste functioneringsgesprek op mijn nieuwe baan de volgende dag lijkt dat me niet verstandig.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2004 1:27 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
folkie schreef:
Ik was er graag naartoe gegaan, maar met mijn eerste functioneringsgesprek op mijn nieuwe baan de volgende dag lijkt dat me niet verstandig.
Of juist wel natuurlijk ;;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2004 11:10 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
En Lirio's? Vertel, hoe ging het? Was er veel volk?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2004 8:28 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
mwoah, 315 betalende bezoekers + nog de vrijwilligers enzo: 375 hebben ze er wel binnen gehad!

EN DAT IS MOOI!!! DAT IS DRUK!!! DAT IS VEEL!!!

Heel veel jong volk, en alles danst!

Je hoort ineens applaus en gejuich harder dan ons eigen lawaai!!!

Ging best lekker, en dat vonden de belgen ook, maar het blijft wennen aan versterkt spelen. Toch, :cool: we swongen als nen maxxe tierelier!

En als 't aan Wim ligt, weer Ollands DANSEEH! met lirio in de boombaltent op... DRANOUTER...

:biggrin:

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2004 8:34 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Verse Melk! schreef:
mwoah, 315 betalende bezoekers + nog de vrijwilligers enzo: 375 hebben ze er wel binnen gehad!

EN DAT IS MOOI!!! DAT IS DRUK!!! DAT IS VEEL!!!

Heel veel jong volk, en alles danst!

Je hoort ineens applaus en gejuich harder dan ons eigen lawaai!!!

Ging best lekker, en dat vonden de belgen ook, maar het blijft wennen aan versterkt spelen. Toch, :cool: we swongen als nen maxxe tierelier!

En als 't aan Wim ligt, weer Ollands DANSEEH! met lirio in de boombaltent op... DRANOUTER...

:biggrin:


Twas zeker erg leuk om voor zoveel mensen te spelen. Natuurlijk waren we zelf niet heel erg tevreden achteraf (alhoewel het een stuk (een heel stuk) beter was dan in Deventer). Maar feit dat we alleen maar goede kritieken hoorden was wel opbeurend natuurlijk. En een uitnodiging voor Dranouter ook.
Nu is het natuurlijk wel zo dat de meesten misschien wat te beleefd waren om te zeggen wat ze dachten....

En we zouden eens moeten gaan oefenen met versterking enzo...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2004 10:27 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Verse Melk! schreef:
En als 't aan Wim ligt, weer Ollands DANSEEH! met lirio in de boombaltent op... DRANOUTER...

:biggrin:


Sjit, moet ik weer naar Belgi?... :liar:

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2004 11:07 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
De mooie fotoreportage staat alweer online..

De nodige kopstukken waren er ook bij. Lirio is zo in 1 klap beroemd! ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2004 11:16 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Mooie foto vind ik de tweede. Waarbij Wouter in actie is. En die derde van Tom en de Melk. Jammer dat er geen closeup is van het eekhoorntje.
Ziet eruit als feest!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling