mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 6:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2004 9:54 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Citaat:
In het najaar komt als alles goed gaat de zweedse groep Faust naar het D&D weekend dus zet het alvast in je agenda. (ook de niet bourdonspelers!)


Is er al een draailier docent bekend? Faust heeft helaas geen draailierspeler volgens mij. :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 7:07 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Ik geloof dat het aankomende weekend weer een gestel weekend is. Even een vraagje over het bal op zaterdagavond voor de ervaren gestelgangers. Is het rookvrij? Het staat vast ergens op het forum maar ik ben even te lui :blush: om het op te zoeken. Vrienden van me willen ook komen maar een van de twee kan niet tegen rook (astma).
Kun je er trouwens een beetje lekker komen met openbaarvervoer?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 7:52 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Nou, met openbaar vervoer kom je er niet. Een treintaxi vanaf Den Bosch is het enige of met eigen auto.
Verder is het in alle gebouwen rookvrij, en vorig jaar hebben we ingesteld dat er ook in de bar niet meer gerookt mag worden. Dat gaf wat gemopper hier en daar, maar goed.
Omdat het regende hebben aan het eind van de avond een paar mensen aan de zijkant bij de openslaande deur van de bar gerookt, onder mijn strenge toezicht (want ik was de barvrouw).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2004 8:13 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Leuk dat je komt!
Als je met de trein naar het bal komt, kan ik jullie in den Bosch wel oppikken, maximaal een man of 4/5, anders past het niet in de bus. Volgens mij rijd je in ongeveer een kwartier van Gestel naar station den Bosch.
Terug is wat lastiger, mogelijk is blijven slapen een optie, daar kan Gromit je vast meer over vertellen.
Ik ga in principe wel terug naar Zoelen, maar vaak pas als het (ongeveer) afgelopen is.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2004 12:41 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Jammer, jammer, maar ik moest echt om 12 uur weg, net toen Lirio speelde. Maar ik vond het wel heel erg leuk om Kikker en Mota in levende lijve te ontmoeten :love: want jullie kende ik alleen nog maar virtueel.

Kga gauw mijn bedje in en dromen van deze memorabele muzikale avond :sleep:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2004 9:25 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Ik vond het een heerlijke avond. Het was heel bijzonder om met een aantal forum leden Zweeds te dansen. Het kan dus wel in feestsfeer! :biggrin:

Nog wat dingen die zullen blijven hangen:
*een bijzondere combinatie: tuba (door ?) met doedelzak (puck). Twee instrumenten in een volkomen ander toonbereik, en toch paste het goed bij elkaar. Ik vond het leuk, speels, en toch...., of ik het echt heel mooi vind weet ik eigenlijk nog steeds niet.
*zoals de Zweden (Faust) hun eigen muziek spelen dat redden maar weinig Nederlanders. Grappig dat ze zo verbaasd reageerden dat er gedanst werd.
*een heerlijke set Zweeds gedanst met Mota op muziek van het duo Noord-West.
*en toen begon Lirio
*en plotseling was het 3 uur, tijd om naar huis en naar bed te gaan.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2004 10:19 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Zo, ik ben net wakker en zit aan de koffie met de cd van Alban Faust op en net als ik dit schrijf hoor ik twee nummers voorbijkomen die ik op het weekend geleerd heb. Moest dus even opstaan en een polska meedansen (die gaat dus vanaf nu het leven door als de pyamapolska).
Het was een leuk weekend! Ik had nog nooit van mijn leven zweeds gespeeld, ben er zelfs nog nooit geweest, maar ik ben helemaal om!
We zaten met een groepje van 9 doedelzakken in de groep bij Alban, een geweldige leuke man, van oorsprong duits maar inmiddels al 18 jaar wonend in Zweden.
Sprak heel grappig engels met de klemtonen op de laatste of eerste lettergreep, en zijn "ja", klonk gewoon nederlands. Gistermiddag tijdens het buiten oefenen (de zon scheen zowaar) bekende hij dat ie alles vestond wat wij in het nederlands zeiden. :laughing:
Ik heb in elk geval geleerd dat "klepje" (voor de niet-doedelaars onders ons: om een fis op een doedel te kunnen spelen -zit er normaal niet op- kun je er een klepje op laten zetten) in het zweeds iets van "klaffe" is.
En "tag!" (klinkt als tak) is dankjewel.

Okee. terug naar de muziek. Eerst een paar noorse marsen geleerd (Alban woont vlak bij de grens met Noorwegen) en toen dat eenmaal ging verder allemaal Polska's. Het lastigste was de maat houden, want het accent ligt op de 3-1. Maar het niveau van de groep was erg goed en gelijk, dus op zaterdagochtend hadden we bijna het hele programma al doorgenomen. Alban was dan ook aangenaam verrast over ons niveau. (ik ook over het mijne trouwens :biggrin: ).
Wat die polska's betreft: Alban danste terwijl ie speelde en dat zag er erg grappig uit. Wij konden mooi op zijn voeten konden letten. Tour je had daar een mooi stripje van kunnen tekenen!

Het bal was bomvol. Er bleken ineens veel mensen zweeds te kunnen dansen. Ik heb eindelijk weer eens een hele avond gedanst, zelfs een polska geleerd, en op het laatst nog op het open podium gespeeld.
De avond begon met de premiere van Puck en Niels op doedel en tuba. Een mooi contrast en het was erg swingend. Daarna speelde de drie mannen van Faust, die met elkaar op het podium nog grappiger waren dan apart. Ze hielden tussendoor allerlei sterke verhalen op over vrouwen en mannen. Altijd een dankbaar onderwerp in traditionele muziek. :devilish:
Na Faust kwam Lirio die als vanouds speelde. Op de dansvloer hoorde ik van diverse D&D mensen " wauw wat swingt dat zeg!". Tja, dan denk je toch onwillekeurig: ""da's mooi ons Lirio!" (we zaten in Brabant h? :dancing: )
Daarna was het 1 grote gezellige sessie tot diep in de nacht. Dansen tot je doorweekt bent, spelen tot de laatste ronde, vooruit we trekken nog een fles wijn open, de barman drinkt toch mee, holadiee!
Om 4 verlieten we de bar en kropen we richting slaapzalen.
De volgende morgen keurig op tijd in de les, en slechts wat kleine oogjes hier en daar verraadden de nachtelijke sessie.
's Ochtends bij het ontbijt stopte Pajonneke mij nog gauw een papiertje in de hand: het was een Scottisch voor Gromit, die hij in Rome geschreven had :blush:
Heerlijk. Ik ben weer helemaal opgeladen.

EN dan nu een kn?ckebr?dje.

Gr?mit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2004 10:25 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Gromit schreef:
Ik had nog nooit van mijn leven zweeds gespeeld, ben er zelfs nog nooit geweest, maar ik ben helemaal om!
Gr?mit


De volgende polska avond in de Bilt is op 8 oktober!! :dancing:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2004 10:40 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
dan komen Sc?rda en ik net terug van Engeland, en we vliegen pas savonds, dus gaat niet lukken :crying:

maar volgende keer ben ik er graag bij.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2004 11:04 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Gromit schreef:
dan komen Sc?rda en ik net terug van Engeland

Mooi op tijd voor Wageningen! ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2004 12:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ernie schreef:
Gromit schreef:
dan komen Sc?rda en ik net terug van Engeland

Mooi op tijd voor Wageningen! ;)


W?geningen? (Spreek uit: Wooaa-j??-ni-njéén)

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2004 12:10 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ha f?lkie, ik weet nog een paar leuke zweedse herdersliedjes voor viool en doedel.... :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2004 2:31 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Leuk weekend.

Erg leuk en leerzaam om eens iets anders te doen dan franse melodie?n. De leraar die ik had, had zichzelf het draailierspelen aangeleerd.

Ondanks dat het geen virtuose speler is, heeft hij zonder het te weten wel een paar zeer ongebruikelijke, maar erg leuke technieken bedacht. En op deze manier leer je dus ook echt trad. Zweeds. :biggrin:

Ze spraken z??r goed engels, en waren erg vriendelijk. :hug:

h?lsa, (groeten)

M?chant


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2004 6:25 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Is Tubaniels er weer bij?

Dat was voor het laatst tijdens Schier 2003 dat ie meebaste. Wel grappig ja. Wat was de reden dat ie nu ineens met P?k daar speelde?

Het ziet er naar eut d?t 't f?rum massaal aan het Zweuds geut.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2004 8:31 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Klinkt als of 't leuk was.

Ik k?n hier hel??s géén zw??ds typen. W?l fr?ns. Sorry.

Puk en Niels spelen al wat langer. Willem S. had een hele toffe compositie voor hen + Remco gemaakt genaamd "St Egbert".

Had het graag wille horen.

Mijn pa zij dat ik de groeten kreeg van 'iedereen', dus nog bedankt aan de genen die daar onder vallen!!!

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 191 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling