mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 16, 2024 2:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 1:34 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Scordatura schreef:
Ik denk echt niet dat spelen op een festival zal leiden tot de grote doorbraak. Het gaat mij meer om wat er in korte tijd mogelijk en haalbaar is. Spelen op Noorderzon met BRU en 1 of meer gelegenheidsduo's en -trio's lijkt me een haalbaar klein stapje.

Natuurlijk wil ik ook een klein St. Chartier/Gooikoorts in Nederland, maar dat ga je echt niet binnen een maand regelen en al helemaal niet met een enkel optreden. Praktisch en organisatorisch is het zinvoller om binnen de programmering van het Noorderzon festival een spansavond te verzorgen. Van Noorderzon weet je tenminste al ongeveer wat de randvoorwaarden zijn, terwijl het festival in Busloo voorlopig nog een 'zwarte doos' is.



Het gaat er mij dus niet om dat het DIT jaar al een Gooik/Chartier wordt, maar dat de voorwaarden geschapen worden zodat het festival kan uitgroeien tot...
Als de organisatoren van Bussloo de indruk krijgen dat het kan lukken met die muziek stijl en sfeer in Nederland zullen ze zich daar meer op richten voor komende jaren.
Ik verwacht van Noorderzon niet dat het zich zal gaan toeleggen op volksmuziek.

Maar aangezien ik er toch niet ben bij welke van de twee dan ook laat ik het hierbij denk ik,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 5:51 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
(mumble, mumble) :biggrin:

Ook ik ben er niet bij in Bussloo, maar ik heb wat van de organisatie kunnen meemaken (als lid van een denkcommissie over de bijzonder lange afstand) en ik kan je verzekeren, een zwart gat of een ongeorganiseerd zootje is het allerminst.

Ik ken gelukkig ook de organisatie van Parade-achtige festivals (meegewerkt in Parade, rondgelopen en gespeeld op Oerol en Boulevard) en weet dat dat allerzeerst een bijzonder donker zwart gat kan zijn. Mijn ervaring leert dat de organisatie vooral met de hoofdacts bezig is, en voor hen alles zullen regelen, en voor iets wat ze 'er bij' doen, wat een bal-folk zeker zal zijn, zul je hard moeten vechten.

Dus scordi, vergeet het gemakkelijke meeliften, het open en gewillige publiek, het strak georganiseerde en gerenommeerde festival. Het zal me niets verbazen als ze vergeten het instant-bal-folk uberhaupt in de programma-dag-krant te vermelden. Temeer omdat een bal-folk juist n?et in de programmering van Noorderzon past. Kortom, de randvoorwaarden zullen allerminst duidelijk zijn.

Er is natuurlijk niets tegen Noorderzon, het lijkt me een bijzonder leuk festival, maar ik denk dat je een leuker bal zult hebben in Bussloo... Zeker omdat daar al een passend programmatisch kader is, gewillige mensen, een geinteresseerde organisatie etcetera. Kortom, alle zaken die jij van Noorderzon verwacht en waarvan ik je eigenlijk vrij zeker kan zeggen dat je die niet zult aantreffen.

Dit alles tenzij Tilia of Tourdi een hele goede vriend in de organisatie van Noorderzon hebben uiteraard. Want met de juiste contacten bereik je alles...

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 7:01 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
overigens wil ik van Grom en Scor een schriftelijke toezegging want op de parade in Utrecht lieten ze het ook schandelijk afweten zodat Gitana en Ik daar alleen de Scottisch en de Mazurka moesten demonstreren. :angry:


Gromit is op weg naar de Parade ingestort vanwege een vermoeiende werkweek achter de rug.
Scorda heeft Gromit toen in bed gestopt met een warme kruik.
Vervolgens gedroomd van twee mensen die voor straf een mazurka moesten dansen in de stromende regen :sad::


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 7:45 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Verse Melk!

Citaat:
kan je verzekeren, een zwart gat of een ongeorganiseerd zootje is het allerminst.


Dat heb ik ook nooiy beweerd: een zwarte doos is iets waarvan je op basis van uiterlijke kenmerken alleen maar kunt gissen naar het karakter en de werking ervan. Wanneer je op Internet naar iniformatie zoekt over het festival vind je alleen maar sites die melden dat het festival volgend jaar waarschijnlijk subsidie krijgt van de gemeente Deventer of sites die melden dat er een dance evenement is geweest. Het wordt mij al buitenstaander niet duidelijk wat het voor festival is, wat de programmering is etc. Er is alleen een persbericht van een paar weken oud


Citaat:
Het zal me niets verbazen als ze vergeten het instant-bal-folk uberhaupt in de programma-dag-krant te vermelden.

Bedankt voor de tip

Citaat:
Er is natuurlijk niets tegen Noorderzon, het lijkt me een bijzonder leuk festival, maar ik denk dat je een leuker bal zult hebben in Bussloo...

Klaarblijkelijk weet jij meer dan ik - waar kan ik die informatie vinden ?

Citaat:
Dit alles tenzij Tilia of Tourdi een hele goede vriend in de organisatie van Noorderzon hebben uiteraard. Want met de juiste contacten bereik je alles...

Wat dacht je van Geert Oude Weernink ?

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 8:48 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
vrijheid blijheid, folkies! :peace: :peace:

Er zijn gewoon op 1 dag twee festivals die heel verschillend van karakter zijn. We zijn volwassen genoeg om niet in een soort welles-nietes spel te verzanden over welk festival leuker, beter etc. zou zijn.
Dus we hoeven ook niet aan elkaar te verantwoorden waar we wel of niet naar toe gaan en waarom.
Laat iedereen vrij zijn om te kiezen!

Op Noorderzon ben ik twee keer geweest en ik vond het erg gezellig en gevarieerd, anders dan de Parade (veel relaxter, minder druk) er was genoeg "in de marge" te zien en te horen om aan te nemen dat we daar een leuk volksbal kunnen houden.

Busloo vind ik een goed initiatief, ik geloof Verse Melk direct als hij zegt dat het goed in elkaar zit. Hadden we meer info gehad en duidelijke afspraken gemaakt, dan waren we zonder meer gegaan.
Ik zie verder geen enkel probleem als we er pas volgend jaar bij zouden zijn. Of zijn er verwachtingen bij de organisatie gewekt?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 9:09 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik denk niet dat het een kwestie is van waar het een leuk bal zal worden, bij allebei zal het leuk worden; Met deze groep kunnen we nog een leuk balfolk in een oude paardestal met z'n 20-en organiseren.

Wat mij betreft is de vraag welk initiatief je wilt steunen.
Dat is persoonlijk. (het is zelfs de vraag OF je het belangrijk vindt initiatieven te steunen)

Mij lijkt het leuker om een folkfestival (in wording) te steunen, maar ik kan me voorstellen dat het ook de moeite waard is om een volksbal in je achtertuin te steunen.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2003 12:03 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
maar ik zou het mooi vinden als er ook een Gooik/Chartier achtig festival komt in Nederland. Bussloo kan dat misschien worden. Iets parade-achtigs wordt dat nooit.


Een Gooik sfeer is inderdaad de inzet.. Heb de programmeur naar het laatste Feestival meegenomen en dat heeft diepe indruk gemaakt ;)

Ben net terug van Gent en wadlopen in Duitsland. Heb nog geen e-mail bevestiging, maar in Gent was de verrassing van Gooik: Embrun enthousiast over Bussloo. Dus wie weet..

Verdere info in de Bussloo thread..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2003 10:09 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Hoewel ik wel benieuwd ben naar Bussloo en het initiatief steun ga ik toch inderdaad voor een bal in 'mijn achtertuin'. :raisedeyebrow:

Een sterke Spans-scene opbouwen in de plaats waar je woont (in dit geval) is erg belangrijk. In Groningen zie ik mogelijkheden om in de toekomst bals en festivalletjes te organiseren met een wat groter publiek dan we in het afgelopen jaar op de bals bij elkaar kregen. Dat worden volgend jaar misschien betaalde optredens voor Lirio in Groningen! :luck:

Bovendien relatief jonge mensen voor wie de muziek en het dansen echt nieuw is. Dit itt tot Bussloo waar ik een wat ouder publiek verwacht dat al jaren vertrouwd is met de verschillende richtingen in de volksmuziek :sleep: .

Verse Melks vooroordelen over 'een onge?nteresseerde Noorderzon organisatie' moet ik ontkrachten. Ik kom er al 12 jaar, ken de mensen een beetje en heb er goede ervaringen mee, zeker wat betreft de muziek keuze. Noorderzon is veel meer een muziekfestival dan de parade, daarom ben ik er ook zo dol op. Bovendien is de sfeer er stukken beter als op de Parade. Ik heb altijd een beetje medelijden met de mensen die in Amsterdam en in Utrecht moeten wonen :tongues: . Cultureel is er genoeg te doen maar het is er niet gezellig. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2003 10:43 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Tourdion schreef:
Hoewel ik wel benieuwd ben naar Bussloo en het initiatief steun ga ik toch inderdaad voor een bal in 'mijn achtertuin'.


Dat wil zeggen: als je zou moeten kiezen. Volgens mij hoef je niet te kiezen en is ?n ?n ook mogelijk. Ik ben ervoor om het initiatief in Bussloo van harte te steunen.

tourdion schreef:
Ik heb altijd een beetje medelijden met de mensen die in Amsterdam en in Utrecht moeten wonen :tongues: . Cultureel is er genoeg te doen maar het is er niet gezellig. :biggrin:


Da's het probleem met die kakkers uit de grote stad he, ze denken dat bij hun alles gebeurt maar bij ons in het durp is het lekker veul leutiger :)

Iemand in voor een bal op de kampioenschappen tractor pulling?

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2003 10:46 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:

Iemand in voor een bal op de kampioenschappen tractor pulling?


Been there, Done that, NEVER going there again.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2003 11:03 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Ik had geen idee dat een berichtje over dansen op Noorderzon zoveel discussie op zou roepen. Ik zal vanmiddag even informeren of er uberhaupt nog steeds plaats is op die dag (ik heb het ook maar van horen zeggen). Zoiezo lijkt een avond 'informeel' dansen/spelen op Noorderzon me nog steeds heel leuk. :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2003 11:13 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Volgens mij is het helemaal geen ramp als die twee dingen samen zouden vallen, hoogstens jammer, omdat je dan moet kiezen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2003 10:14 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Inderdaad, teveel organisatie is dodelijk voor de spanssfeer. :sick:

We gaan het gewoon allemaal zelf doen, lekker illegaal, met veel booze en poppers op een verlaten fabrieksterrein :biggrin:

Niks meeliften met een gerenommeerde organisatie. :cool:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2003 2:18 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
tourdion schreef:
Niks meeliften met een gerenommeerde organisatie. :cool:


Nou, nou, nou, nu moet je niet overdrijven...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2003 10:25 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Vanavond met Dimitra (en Knarko) nummers uitgewisseld die we gaan spelen op Noorderzon. :applause:

Waaronder:

Polle
Blauwe Vlinder
Maagdendans
Liebste Mein

Scottisch voor Remy
Beukema nr. 18
Scottisch van Eugene

Jig-La Gavre

Bourree van Jos, Bert en Rolf

Mazurka van Red Dog Green Dog,

Keuze uit 4 soorten chocola.

Wijn, bier, koffie, sambal, dakenlandschap.

Niet gedans, toch vloog de avond om. :crying:

De buren waren blij eindelijk eens een saxofoon te mogen beluisteren. :devilish:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 184 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling