mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 23, 2024 8:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dansen op Noorderzon
BerichtGeplaatst: vr jul 25, 2003 10:35 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Het lijkt me nog steeds erg leuk om tijdens Noorderzon (parade-achtig festival in Groningen) een bal te houden. Bert heeft het er met Geert Oude Weernink over gehad, die was enthousiast en zei dat er waarschijnlijk nog een avond vrij is in de Vlaamse (jawel..) spiegeltent...(welliswaar op de 23e augustus, dan is er ook een festival in Deventer geloof ik...hmm...dillemma)

Wie lijkt nog meer het leuk om een avond op Noorderzon al dan niet legaal/illegaal te dansen/spelen?

Tilia :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: noorderzon
BerichtGeplaatst: za jul 26, 2003 1:45 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Dat lijkt me geweldig!

:crying: Maar dan ben ik er niet, dan ben ik in Denemarken...
Jammer...

Maar ik ben benieuwd!

:rose: Spansen op Noorderzon! :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 26, 2003 12:41 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Wat leuk dat Geert zich voor dans begint te interesseren! :dancing: Zie je nou wel dat het voor iedereen verslavend werkt?

Ik ben er niet. Zit in Gooik. Dus ook in een vlaamse tent, dat wel.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 26, 2003 5:24 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Fille schreef:
Ik ben er niet. Zit in Gooik. Dus ook in een vlaamse tent, dat wel.


Zelfde geldt voor mij, Nederlandse tent weliswaar, maar wel in Vlaanderen,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 26, 2003 6:04 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Cooper schreef:
Zelfde geldt voor mij, Nederlandse tent weliswaar, maar wel in Vlaanderen,
W


Ja, tentje ook Nederlands voor mij, maar Vlaamse 'tent', figuurlijk gesproken. Waar sta je bij ingeschreven?

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 26, 2003 9:59 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Leuk idee Tilia! Scorda en ik komen zeker. In het weekend is het het makkelijkst, maar als ik het kan combineren met een werkbezoek dan is doordeweeks ook geen probleem.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2003 8:53 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Lijkt mij ook erg leuk.

Wordt het dan heel officieel? En gaat Bert meespelen op Cittern?

overigens wil ik van Grom en Scor een schriftelijke toezegging want op de parade in Utrecht lieten ze het ook schandelijk afweten zodat Gitana en Ik daar alleen de Scottisch en de Mazurka moesten demonstreren. :angry:

Was trouwens het meest bizarre spansbal ooit daar in die rokende hut :sick:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2003 8:57 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Lijkt mij ook erg leuk.

Wordt het dan heel officieel? En gaat Bert meespelen op Cittern?

overigens wil ik van Grom en Scor een schriftelijke toezegging want op de parade in Utrecht lieten ze het ook schandelijk afweten zodat Gitana en Ik daar alleen de Scottisch en de Mazurka moesten demonstreren. :angry:

Was trouwens het meest bizarre spansbal ooit daar in die rokende hut :sick:



...mumble mumble, misschien is het leuker om de goede sfeer te creeren op dat festijn in Deventer vanwege opbouwen van folkfestivalscene in Nederland mumblemumble..
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2003 9:01 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Punt 1. het spansgebeuren in Nederland is nu volwassen geworden hoor. Twee bals op 1 datum moet kunnen, is juist goed.

Punt 2. propagandamachine van 'festijn Deventer(?)" laat het ernstig afweten. Ik weet van niets.

Gaan we helemaal van God los daar in Deventer?? :dancing: :dancing: :dancing:

Dan wil ik wel.....

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2003 9:08 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Punt 1. het spansgebeuren in Nederland is nu volwassen geworden hoor. Twee bals op 1 datum moet kunnen, is juist goed......

Mee eens, maar als we kunnen helpen een volksmuziek festival onze stijl op te zetten lijkt me dat "nuttiger" dan een bal bij mensen die het niet meteen hoeft aan te spreken. Even Commercieel gedacht natuurlijk.


tourdion schreef:
Punt 2. propagandamachine van 'festijn Deventer(?)" laat het ernstig afweten. Ik weet van niets.

Gaan we helemaal van God los daar in Deventer?? :dancing: :dancing: :dancing:

Dan wil ik wel.....


Zie andere thread.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 8:33 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
Citaat:
Mee eens, maar als we kunnen helpen een volksmuziek festival onze stijl op te zetten lijkt me dat "nuttiger" dan een bal bij mensen die het niet meteen hoeft aan te spreken. Even Commercieel gedacht natuurlijk.


Het klinkt erg aanlokkelijk, maar je moet een aantal zaken goed overwegen.
Het grote voordeel van spelen op Noorderzon is dat de organisatie voor een belangrijk deel al geregeld is en dat er sowieso veel publiek is. Dit betekent dat je je alleen maar met spelen en dansen hoeft bezig te houden. Al het andere is de verantwoordelijkheid van de Noorderzon organisatie
Verder weet je natuurlijk niet van te voren of de traditionele muziek die wij spelen het publiek in Bussloo meer aanspreekt dan het publiek op Noorderzon. Mijn ervaring met Noorderzon is dat er een heel ontvankelijk publiek rondloopt dat voor veel nieuwe dingen open staat.

Ook het idee dat wij het festival naar ons inzicht kunnen inrichten lijkt me wat erg optimistisch. In hoeverre denk je het karakter van het festival in de komende 4 weken naar je hand te kunnen zetten ?

Tot slot moet je je niet verkijken op de werklast die je dan op je schouders neemt; je bent dan ?n aan het organiseren ?n muziek aan het maken ?n aan het proberen om er ook nog een beetje van te genieten

Natuurlijk is het leuk om mee te helpen met het opzetten van een Nederlands volksmuziek-festival, maar dan moet er wel meer duidelijk worden over de organisatie, het programma en de rol die wij daarin zouden gaan vervullen etc.

De vraag is dus: pionieren in de bossen bij Busloo of meeliften met een gerenomeerd festival. Ik neig naar het laatste

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 9:16 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Scordatura schreef:

Ook het idee dat wij het festival naar ons inzicht kunnen inrichten lijkt me wat erg optimistisch. In hoeverre denk je het karakter van het festival in de komende 4 weken naar je hand te kunnen zetten ?



Dat is ook niet helemaal wat ik bedoel. De organisatie heeft ons al verschillende keren gevraagd om te komen spelen omdat ze het bal in Deventer zo leuk vonden.
Ik bedoel meer: als er dit jaar geen vlaams/frans/nederlands is, dan zullen ze daar misschien volgend jaar ook vanaf zien.
En dit jaar zijn er nog niet veel mensen, dus val je zeker op...
Ik bedoel dus niet dat het komende festival naar je hand gezet moet worden, maar meer dat het anders misschien te laat is voor komende jaren.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 11:33 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Citaat:
Mijn ervaring met Noorderzon is dat er een heel ontvankelijk publiek rondloopt dat voor veel nieuwe dingen open staat.


Klopt, hoewel Noorderzon wel iets parade-achtigs heeft zijn de sfeer en de mensen er heel anders dan in Utrecht. Groningen is misschien wat meer een dorp en het is daardoor wat minder anoniem allemaal. Dus als wij met een groepje spelen en een stuk of 30 bekenden en belangstellenden optrommelen dan heb je zo een lekker spansfeestje aan de praat waar ook nieuwe mensen weer makkelijk bij aan kunnen haken.
Foldertjes uitdelen en contact maken en dan doe je goede zaken voor de Groningse Spansscene.
:hug:
Misschien kunnen we dag voorafgaand aan het Noorderzonbal samen een balrepertoire instuderen zodat we met een stevige band los kunnen gaan die avond.
:dancing:

Citaat:
De vraag is dus: pionieren in de bossen bij Busloo of meeliften met een gerenommeerd festival.

Ik verwacht van beide mogelijkheden eigenlijk niet veel meer dan een leuke spansavond waarop we een aantal mensen kennis kunnen laten maken met het spansen.

"Meeliften met een gerenommeerd festival" klinkt een beetje alsof het 'de grote doorbraak' van het volksbal kan worden. Het gaat allemaal met kleine stapjes lijkt me, en dit is er weer zo één. Bovenal is het een leuk feestje voor onszelf.

Het is natuurlijk niet helemaal zo dat op Noorderzon je bedje gespreid ligt. Je krijgt een plek om te spelen maar je zult wel zelf de mensen enthousiast moeten maken. En wat te denken van het geluid? Zou dat allemaal geregeld zijn? Of wordt het onversterkt. En ben je dan hard genoeg om tegen de buren op te boksen? :raisedeyebrow:

Cooper mumbelt:
Citaat:
Ik bedoel dus niet dat het komende festival naar je hand gezet moet worden, maar meer dat het anders misschien te laat is voor komende jaren.


Doemdenkmumbles. Het Volksbal is net bezig op te komen. Volgend jaar zullen ze twee keer zo hard om ons vragen. En verder zijn er plekken genoeg om iets te doen.

Wat had Cooper trouwens gewild (gezien zijn absentie tijdens die Bussloo-party). Dat anderen dan Lirio daar bal zouden gaan spelen?

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 12:23 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
[Ik verwacht van beide mogelijkheden eigenlijk niet veel meer dan een leuke spansavond waarop we een aantal mensen kennis kunnen laten maken met het spansen.


Misschien is daar een verschil dan. Ik denk dat je dat inderdaad op beide plekken kunt doen, maar ik zou het mooi vinden als er ook een Gooik/Chartier achtig festival komt in Nederland. Bussloo kan dat misschien worden. Iets parade-achtigs wordt dat nooit.

tourdion schreef:
Cooper mumbelt:
Citaat:
Ik bedoel dus niet dat het komende festival naar je hand gezet moet worden, maar meer dat het anders misschien te laat is voor komende jaren.


Doemdenkmumbles. Het Volksbal is net bezig op te komen. Volgend jaar zullen ze twee keer zo hard om ons vragen. En verder zijn er plekken genoeg om iets te doen.

Wat had Cooper trouwens gewild (gezien zijn absentie tijdens die Bussloo-party). Dat anderen dan Lirio daar bal zouden gaan spelen?


Ze zoeken nog steeds een groep die bal wil spelen daar. als er niemand is gaat het over denk ik..zou jammer zijn. ALS er een balgroep is moeten er ook wel mensen zijn die er willen (en kunnen) dansen.

Plekken genoeg om iets te doen? Welke leuke echte festivals in Nederland ken je waar je lekker kunt dansen?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2003 1:20 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Tourdion
Citaat:
verwacht van beide mogelijkheden eigenlijk niet veel meer dan een leuke spansavond waarop we een aantal mensen kennis kunnen laten maken met het spansen. "Meeliften met een gerenommeerd festival" klinkt een beetje alsof het 'de grote doorbraak' van het volksbal kan worden. Het gaat allemaal met kleine stapjes lijkt me, en dit is er weer zo één. Bovenal is het een leuk feestje voor onszelf.


Ik denk echt niet dat spelen op een festival zal leiden tot de grote doorbraak. Het gaat mij meer om wat er in korte tijd mogelijk en haalbaar is. Spelen op Noorderzon met BRU en 1 of meer gelegenheidsduo's en -trio's lijkt me een haalbaar klein stapje.

Natuurlijk wil ik ook een klein St. Chartier/Gooikoorts in Nederland, maar dat ga je echt niet binnen een maand regelen en al helemaal niet met een enkel optreden. Praktisch en organisatorisch is het zinvoller om binnen de programmering van het Noorderzon festival een spansavond te verzorgen. Van Noorderzon weet je tenminste al ongeveer wat de randvoorwaarden zijn, terwijl het festival in Busloo voorlopig nog een 'zwarte doos' is.

Er zal voor de Spiegeltent wel iets te regelen zijn met geluid - hopelijk weet Tilia deze week meer. En het lijkt me zaak om zo snel mogelijk een lijst van gezamenlijk repertoire te maken, bijvoorbeeld op de sessie komende donderdag in caf? Averechts in Utrecht

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling