mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 6:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 489 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2003 3:06 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Puur uit interesse, luistert je nog naar totaal andere muziek dan folksmuziek?

Persoonlijk luister ik naast volk naar een breed scala van muziek. Veel metal, sommige klasiek, sommige jazz, expirimentele muziek.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2003 6:22 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
klassiek en oude muziek (renaissance, enz.) soms new age

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2003 6:59 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Ik wordt elke ochtend wakker met radio3 van de stereo in m'n woonkamer, die moet vrij hard staan om me wakker te maken door de deur van m'n slaapkamer heen. Ik vind de presentatoren bagger en de muziek niet veel beter. Maar ik luister er dus 'sochtends wel even naar (vraag maar aan Grompie)
Op m'n werk staat radio2 wel vaak aan. Da's een stuk prettiger. Soms gouwe ouwe. Wat ik wel apart vind is dat sommige mensen op dit forum (ik ken er in ieder geval een) eigenlijk nooit naar popmuziek hebben geluisterd. Dat vond ik wel vreemd, dat je de muziek van U2, counting crows ed. niet kent.
Maar goed al het nieuwe is vreemd en vaak is vreemd best lekker (kijk maar naar rivella (slecht voorbeeld (vind ik niet lekker nl.)))
Over 1 minuut begint het eerste optreden van treF op Noorderzon. Wat doe ik hier? Lekker niet gaan. Die volksmuziek kan wel eens een daggie zonder jou. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2003 7:58 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
counting crows is toch wel verplichte kost :biggrin: tenminste, hun oude werk want tegenwoordig is het niet veel meer.

Even uit interesse, wat voor New Age muziek???


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2003 9:37 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
méchant schreef:
Puur uit interesse, luistert je nog naar totaal andere muziek dan folksmuziek?


Zeker, naar van alles: Björk, P.J. Harvey, Ygdrassil :rose: , flamenco en zigeunermuziek (is ook volksmuziek, maar niet vlaams of frans), beetje jazz, hiphop (tegenwoordig wat minder dan een paar jaar geleden), Melanie (al zo'n 12 jaar!), Randy Newman (idem), ska, etc. etc.

Lang leve de muziek :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2003 11:03 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
mota schreef:
Over 1 minuut begint het eerste optreden van treF op Noorderzon. Wat doe ik hier? Lekker niet gaan. Die volksmuziek kan wel eens een daggie zonder jou. :)


:sad:: :crying: :sick:
Dit gelóóf je toch niet!!

Hier zakt m'n broek dus echt vanaf, Tref in Groningen en meneer zit gewoon thuis achter z'n computer!! :crying: :crying: :crying: :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2003 11:13 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
mota schreef:
Ik wordt elke ochtend wakker met radio3 van de stereo in m'n woonkamer, die moet vrij hard staan om me wakker te maken door de deur van m'n slaapkamer heen. Ik vind de presentatoren bagger en de muziek niet veel beter. Maar ik luister er dus 'sochtends wel even naar (vraag maar aan Grompie)


noem je dat luisteren?? beste mensen, Mota laat zich wekken door HOUSE om 7 uur 's ochtends met de volumeknop op TIEN!!! :crying:
En het erge is dat ie er niet eens van wakker wordt.
Dat je dus als argeloze logee je bed uit dreunt, van pure wanhoop de stekker eruit rukt, om 715 al gedouched en aangekleed bent en dat Mota himself pas na een half uur krabbend op zijn hoofd uit zijn bed komt aanzetten, onschuldig vragend waarom je al op bent. :cow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2003 11:17 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
en waar ik dus nog meer naar luister behalve folk: heel veel naar klassiek en regelmatig naar jazz. :cool:
Naar pop, blues, funk en rock als ik er zin in heb, en jaren 80 als ik last krijg van jeugdnostalgie. :crying:
Naar van alles eigenlijk. En soms dus naar house :sick:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2003 11:21 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Hee, ik heb zojuist mijn 200e berichtje geplaatst!!! :applause: :applause:

Bloemen na 15 september graag. Eerst naar de Peloponnessos :luck:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2003 12:49 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
tourdion schreef:
Hier zakt m'n broek dus echt vanaf, Tref in Groningen en meneer zit gewoon thuis achter z'n computer!! :crying: :crying: :crying: :crying:


Ik ben er wel naartoe geweest. Het was mooi... :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2003 12:59 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 31, 2003 7:51 pm
Berichten: 30
Bloementjes voor Gromit :rose: :rose: :rose: . (Deze blijft wel goed tot na 15 september).

Ik luisteer vrij veel naar klassiek, om een paar voorbeelden te geven:

-Barok: Bach;
-Klassiek: Beethoven, Chopin;
-Romantiek: Schubert, Dvorák, Brahms;
-20e eeuw: Schoenberg, Stravinsky, Shostakovich, Bartók; ('Twaalftoons' of door sommige mensen aangeduid als 'getoonzette benauwdheid'.)

Een goed popconcert mij ook boeien. Wat volksmuziek betreft luister ik zowel naar zeer traditionele als naar zeer vooruitstrevende dingen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2003 10:22 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik ben opgegroeid zonder radio, en af en toe wat klassiek.

Dat is niet veranderd, ik luister geen radio, en ken dus ook geen muziek die ik via dat medium binnen zou moeten krijgen.

Zo via-via heb ik wel meegekregen dat U2 me wel kan boeien, Queen heb ik ook een tijdje wel interessant gevonden...

Nederlandstalige liedjeszangers/kleinkunstenaars vind ik ook nog wel eens leuk. (Harrie Jekkers/Klein Orkest, Boudewijn de Groot, Joop Visser (Jaap Fischer), Robert Long)
(en via vriendin krijg ik ook een portie Acda ende Munnik mee)

Verder...luister ik redelijk veel Jazz, als het maar "langzaam" is.
Miles Davis, held!

Beetje Klassiek af en toe (niet te modern, stop maar na Gershwin)

Maar toch vnl wel Volks eigenlijk.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2003 10:31 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Grappig, ik beweer graag dat ik een brede smaak heb en echt niet alleen maar naar volksmuziek luister maar als ik dan bij mezelf te rade ga welke muziek dat dan is kom ik toch weer bij muziek met allerlei traditionele elementen terecht... Zoals:
- Fun-Da-Mental (hiphop uit Pakistan cq UK met veel samples van tabla's en Bollywoodfragmenten- Asian Underground dus)
- 16 Horsepower (depressieve dominee Gremdaat goes country...)
- Boo! (vrolijke mix van ska, funk en Afrikaanse muziek)
- The Ex (avantgardejazzpunk van grijze krakers met veel wereldmuziekelementen)
- De Kift (jeneverdronken fanfarepunk)
- veel singer/songwriter spul (Townes Van Zandt, David Olney, Neil Young)
- Tom Waits (doet prachtige dingen met uitgekauwde genres als blues en country)
- De betere Vlaamse zangers (Willem Vermandere, Wannes van de Velde, Zjef Vanuytzel)

Maar dat geldt in ieder geval niet voor
- Ministry, Dead Kennedys, Slipknot en andere pokkeherrie
- Drum 'n Bass (maar niet te lang, want het wordt snel saai)
- Joy Division (New Wave uit de jaren '80 die nog steeds een gevoelige snaar bij me raakt)

Ik heb een onverbeterlijke zapmentaliteit, ik verveel me snel bij bandjes. De weinige groepen die me echt een concert of cd lang kunnen boeien zijn groepen met 'moeilijke' muziek, die je telkens weer op het verkeerde been zet, zoals The Ex, Stuurbaard Bakkebaard, Sonic Youth, Tom Waits, Captain Beefheart, etc.

Ik zie dat er nogal wat liefhebbers van klassiek op het forum zijn. Het meeste klassiek zegt me weinig, ik heb maar één klassieke cd in huis en dat is de Peer Gynt Suite van Grieg. Maar die is dan ook prachtig. En dan kom ik stiekem toch weer met allerlei traditionele elementen aanzetten, want hij heeft er een aantal Noorse dansmelodieën in verwerkt...

Folkie (die na een uur vertraging in Venetië, een overnachting in München wegens een gemiste aansluitende vlucht en een vermiste rugzak inclusief huissleutels nog niet thuis is... Grrr...)

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 01, 2003 6:09 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Weet nog goed dat ik 16-horsepower voor het eerst zag. Dit heeft nogal wat indruk gemaakt. Die man heeft een (naar mijn mening) zeer goede stem. Zeer goed vioolwerk(mota, als je dit kunt ik zoek nog een experimentele vioolspeler ;-)

Je zou haast niet zeggen dat het gelovige muziek is.

Citaat:
Ik zie dat er nogal wat liefhebbers van klassiek op het forum zijn. Het meeste klassiek zegt me weinig,


Mijn ook niet hoor, een paar werken vindt ik mooi en daar blijft het dan ook bij. Vooral Tchaikovsky.

Joydivistion, heb ik ook nog geluisterd. Goede muziek maar erg depri(als zelfs de zanger een eind aan zijn leven maakt omdat hij door zijn eigen muziek het leven niet meer zag zitten :-(

Heb een hekel aan de radio. Maar luistert er verder nou helemaal niemand naar metalmuziek (bijv. Tool, rage against the machine, ozzy osbourne ):-(

Verder R.E.M., Stevie Ray Vaughan, en natuurlijk onze eigen nederlandse trots Dyzack (het eerste album"The ratdance refrizz", echt een aanrader)

Wie een heel speciaal plekje bij me heeft is Kristen Hersh. Dit is echt een aanrader voor wie van goed acoustisch gitaarwerk houd in combinatie met een fantastische stem, en goede texten. Legale samples van een van haar beste albums "Hips and makers" onderaan de volgende pagina.

http://www.amazon.com/exec/obidos/clipserve/B000002MMP001001/0/102-4930780-7828903


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 01, 2003 6:19 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Speciaal plekje en nog de naam verkeerd schrijven :crying: ,

Kristin Hersh


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 489 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling