mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 9:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 489 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 4:32 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Rob schreef:
Ander vraagje (misschien een beetje off-topic): wie weet waar er op een eenvoudige manier (zonder creditcard e.d.) oude cd's van Omnia te verkrijgen zijn? En dan heb ik het over de cds van voor Crone of War. Volgens hun website hebben zij ook Sine Missione (2002), Beltaine, 3 (2003) en Live Religion (Dec. 2004) uitgebracht. Een kopie is ook welkom.


Volgens mij hebben wij onze collectie compleet gemaakt toen ze een optreden deden in Ermelo, deel van een tour geloof ik.
Anders zou je misschien Marktplaats kunnen proberen? Of is er via hun site niet iets te regelen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 8:25 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Rob schreef:
(...) En dan heb ik het over de cds van voor Crone of War. Volgens hun website hebben zij ook Sine Missione (2002), Beltaine, 3 (2003) en Live Religion (Dec. 2004) uitgebracht. Een kopie is ook welkom.

"Beltaine" is niet door Omnia, maar alleen door Jenny (harpmuziek). Ze heeft op hun forum ooit aangegeven dat die vrij verspreid mag worden; bij deze hier te downloaden.

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 10:49 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Brenda schreef:
Rob schreef:
Ander vraagje (misschien een beetje off-topic): wie weet waar er op een eenvoudige manier (zonder creditcard e.d.) oude cd's van Omnia te verkrijgen zijn? En dan heb ik het over de cds van voor Crone of War. Volgens hun website hebben zij ook Sine Missione (2002), Beltaine, 3 (2003) en Live Religion (Dec. 2004) uitgebracht. Een kopie is ook welkom.


Volgens mij hebben wij onze collectie compleet gemaakt toen ze een optreden deden in Ermelo, deel van een tour geloof ik.
Anders zou je misschien Marktplaats kunnen proberen? Of is er via hun site niet iets te regelen?


Brenda, bedankt voor je tip om eens op Marktplaats te kijken, daar had ik nog niet aan gedacht. Echter, daar was niets van Omnia te vinden. Op 30 januari ga ik naar een concert van ze bij Dreamharps en ik zal eens vragen aan Steve Sic en Jenny of ze nog oude cd's hebben. Ook ga ik op 8 april naar een concert van ze in 't Spant in Bussum (onderdeel van hun theatertour). Daar kan ik ook eens kijken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 10:53 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Invar schreef:
Rob schreef:
(...) En dan heb ik het over de cds van voor Crone of War. Volgens hun website hebben zij ook Sine Missione (2002), Beltaine, 3 (2003) en Live Religion (Dec. 2004) uitgebracht. Een kopie is ook welkom.

"Beltaine" is niet door Omnia, maar alleen door Jenny (harpmuziek). Ze heeft op hun forum ooit aangegeven dat die vrij verspreid mag worden; bij deze hier te downloaden.


Invar, bedankt, ik heb zojuist met succes Beltaine gedownload.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 10:13 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Rob schreef:
Ander vraagje (misschien een beetje off-topic): wie weet waar er op een eenvoudige manier (zonder creditcard e.d.) oude cd's van Omnia te verkrijgen zijn?

http://www.emmuty.de/ heeft maar één CD van Omnia te koop, maar ook een aantal van andere goede bands/artiesten (vind ik, tenminste: Bilwesz, Malbrook, Merit Zloch). Betalen via internationale bankoverschrijving.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 11:17 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Die versie van Beltaine is idd alleen Jenny, maar als groot omnioot kan ik het niet laten even te vermelden dat Omnia ook als hele groep het nummer Beltaine speelt...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 06, 2011 12:29 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Darkfairy schreef:
Die versie van Beltaine is idd alleen Jenny, maar als groot omnioot kan ik het niet laten even te vermelden dat Omnia ook als hele groep het nummer Beltaine speelt...

Als ex-groot-omnioot denk dat dat dan vrij recent moet zijn, of bedoel je Tine Bealtaine?

Als reactie op de topictitel:
Eerst luisterde ik voornamelijk radio (dat hiphop en 80's gebeuren vond ik maar niks, dus dat was voornamelijk trance) en muziek van m'n ouders (Mozart, Styx, the Who, Joe Jackson, the Police, Talking Heads..). Toen kwam Within Temptation op de radio, en vervolgens heb ik ruim een jaar lang alleen maar dat en Iron Maiden geluisterd. Daarna luisterde ik voornamelijk power metal, en toen kwamen Omnia, Rapalje en Faun. Sindsdien luister ik ook allerlei andere soorten metal (folk/viking metal, doom metal, black metal, post-metal, etc.). Het afgelopen half jaar luister ik ook wat Steampunkerige dingen en heb ik ook Detektivbyrån, Valravn en AmmA ontdekt. En een hoop balfolkmuziek, natuurlijk! Hier kan je zien wat ik allemaal (ge)luister(d heb).

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 06, 2011 1:25 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Die bedoelde ik, is bijna dezelfde melodie.
Maar goed ik vind de versie van Jenny ook heel erg mooi!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 5:11 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Gisteren naar Flairck geweest, geweldig optreden!
Heb de hele avond zo :D gezeten...

het fluitspel van Jeroen Goossens (met o.a. contrabasdwarsfluit Afbeelding was geweldig.
De zweedse violiste had een ontzettend mooie, betoverende zangstem
Gitaar en basgitaar met heerlijk opzwepende ritmes (Ik wil dit op een hoofdpodium van een Folkwoods of een Cstlefest... dit is geen muziek voor zittend in een stoel...)
En deze zot op een cymbalon http://www.youtube.com/watch?v=Sbk6XPLTf3M

Nog geen videomateriaal van De Veldslag, maar hier eentje van de Stoomwals
http://www.youtube.com/watch?v=MgNf_Z_0 ... re=related[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 8:41 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Ook even terug naar het oorspronkelijke onderwerp...

Deze is eigenlijk alleen leuk om live te horen of thuis over de speakers liggend op de bank, maar voor nu moet de YouTube versie het maar even waarnemen. Minimal Music van Simeon Ten Holt, het gehypte maar nog steeds zeer mooie Canto Ostinato: http://www.youtube.com/watch?v=FRQ5zZjnnHo (normaal gesproken een tot anderhalf durend, daarvoor de verschillende filmpjes achter elkaar bekijken :biggrin: )

Flairck is wel een grote naam binnen het folk circuit(?); moet, als ik zo lees, best een belevenis zijn geweest met zo'n flink orkest.

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 9:53 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Windwijs schreef:

Flairck is wel een grote naam binnen het folk circuit(?); moet, als ik zo lees, best een belevenis zijn geweest met zo'n flink orkest.


vind het moeilijk om Flairck onder folkmuziek te plaatsen, zijn merendeels klassiek geschoolde muzikanten. in de verschillende projecten hoor je af en toe wat folk en wat klassieke flarden, maar toch vooral experimentele en modern klassieke dingen, met af en toe een vleugje rock.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 10:36 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Afgelopen zaterdag ben ik naar een concert van Rowwen Hèze geweest. Meestal spelen die in feesttenten en zaaltjes, maar dit was in een concertzaal zodat ze wat meer van hun mooie rustiger liedjes konden spelen. Dit was uit mijn vaders cd-kast als kind al de muziek die ik opzette en ik vind ze nog steeds leuk. Met name de accordeonist/pianist is erg goed. En ja, ondanks dat ik uit Brabant kom kost het mij moeite om alles te verstaan.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 01, 2011 12:14 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Zaterdag ben ik naar Phantasium geweest waar Estampie (had ik nog nooit van gehoord) en Qntal (kende ik al een beetje) optraden. Naar aanleiding van deze optredens cd's gekocht en ze afgelopen weekend beluisterd. Heel bijzondere muziek, veelal middeleeuws (te oordelen naar het tekstboekje van Qntal VI, want hier werd veelvuldig gebruik gemaakt van Frans en Duits uit de 13e eeuw en zelfs het Latijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 02, 2011 8:31 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Zo, on topic:
méchant schreef:
Puur uit interesse, luistert je nog naar totaal andere muziek dan folksmuziek?


En ff uit de toom vallen hier: Shakira!!! Eigenlijk heeft die natuurlijk niet één stijl en het zijn vooral haar oude Spaanse liedjes die ik leuk vind, hoewel de nieuwe CD ook mooi is.

Nou ja, en toch weer wat meer in stijl hier: Nightwish, Celtic Woman (en natuurlijk de solo spin-offs daarvan), Clannad, Sinnead O'Connor, Enya, Azam Ali, Alan Stivell (of is dat wel folk?), etc.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 02, 2011 8:51 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ja ik heb ook een oude spaanse CD van haar, echt heel mooi is die muziek!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 489 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling