mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 5:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: optreden zuid korea
BerichtGeplaatst: ma sep 15, 2003 2:16 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 6:34 pm
Berichten: 27
Woonplaats: whole world
over tien minuten wordt ik in mijn zeeuws kostuum gespeld (met 40 spelden) en hebben cooper en ik ons eerste optreden op de world culture expo in zuid korea.. leve de horlepiep en de gort met stroop!!!! een t.v. ploeg zal ons filmen en een diepte interview af nemen. ondertussen proberen wij de zeewier soep, inktvis ringen en ander lekker spul met stokjes weg te werken (het is echt lekker!)
het hotel (met ligbad en 10 verdiepingen)is helemaal heerlijk. als je buiten speelt klinkt er een heerlijke echo en gaan er allerlei mensen op hun balkon staan om de drie muzikanten aan te horen.
afijn, ik ga er van tussen het kostuum inspeld comitee staat klaar.
ik houd julli op de hoogfte van de zuid koreaanse avonturen die het altijd is kortjakje ziek op school hebben geleerd (we hadden bijna een heel vliegtuig lading koreanen op het vliegveld in frankfurt mee aan het zingen gekregen)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 15, 2003 7:40 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Zoooo een live verslag uit Zuid Koreaaaa?! Jullie eerste optreden zal al wel geweest zijn. Hoe is de sfeer. Is het groots opgezet. Is dit net zoiets als een tijdje geleden in Hannover?
Veel succes met jullie optredens.
Groetjes,
Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 15, 2003 8:36 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
hee reizigers in muziek, welkom in Holland! ik zag op het journaal zaterdag dat er een orkaan was in Korea en ik hield mijn hart vast..Cooper zeker weer te hard op de doedelzak geblazen?
Veel plezier verder en ik ben benieuwd naar jullie avonturen.

Gromit

ps Guus Hiddink al gezien?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 15, 2003 10:44 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik ben heel benieuwd hoe jullie eerste koreaanse spansavondje (dan is het hier lunch-tijd) was. Was het een beetje in de maat allemaal. En kon Gitana boven Cooper zijn Tyfoon-zak uitzagen :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 16, 2003 12:35 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 6:34 pm
Berichten: 27
Woonplaats: whole world
nu, de eerste twee optredens hebben we overleefd. wel was het heel erg wennem om met versterking te spelen zodat mijn viool een fractie van een seconde later bij de trekzak doorkwam, ik mijn viool amper hoorde dus stug een langzaam tempo doorspeelde zodat cooper helemaal voor niets zijn best deed om de horlepiep versneld te krijgen. vandaag krijgen we een speaker acter ons staan... ben benieuwd of het dan iets beter gaat.
maar voor zo'n eerste keer mag ik niet klagen!! de koreanen stonden te juichen. voor ons was een russisch show ballet groep met veel harde muziek (bandje) en veel blote kostuums. het deed mij ertg denken aan een klein dans schooltje van laag alloi.
het festival is erg rustig over 2 maanden verspreid zijn er 11 dansgroepen aanwezig. deze week is het een iraelische, een cambodjaanse en een filipeinse, en niet te vergeten het russische shoㅈ ballet. en waar zijn al die muzikanten??? ze werken met bandjes!!! ik denk dat wij als muzikant het te goedkoop hebben gespeeld!!!!!

er schijnt ook een groep uit de ukraine in dit hotel rond te hangen maar die mogen van hun leiding geen contact maken. eentje "ontsnapte" aan de oppassers en kwam 5 minuten met ons praten. vandaag moeten zij ook dansen. ik ben benieuwd!

het is een groots opgezet fetival en naar verluid is de laatse week echt druk. heel schoon, geen gezellige rommel op de grond, erg vriendelijke mensen die luid ja knikkend je te woord willen staan en hidingk die kennen ze ook!

ik ga ontbijten (geweldig zo'n lopend bufet hotel ontbijt) en dan hoor ik het programma voor vandaag, hoe laat we waar moeten aantreden.


en gromit, die typhone is hier niet geweest, dus alles staat nog overeind. geen idee hoe dat aan het eind van de week is nadat cooper een week geblazen heeft op het festival.....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 16, 2003 8:42 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
nou, het doet me goed om dit allemaal te lezen. Gromit kan weer rustig gaan slapen.
(Gaan er eens een paar forummuzikanten naar het buitenland, breken er aardbevingen en orkanen uit! Ik bedoel, we waren inmiddels al gewend aan meloenen en bierblikjes van tien hoog en tuinslangen maar hier wordt een eenvoudige sterveling toch stil van. Opmerkelijk detail is wel dat niemand er ter plekke iets van heeft gemerkt. :cow:)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 17, 2003 1:15 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
gitana schreef:
en gromit, die typhone is hier niet geweest, dus alles staat nog overeind. geen idee hoe dat aan het eind van de week is nadat cooper een week geblazen heeft op het festival.....

Niet helemaal waar...de typhoon is hier wel geweest, getuige hier en daar een omgewaaide boom en de circustent die niet meer staat op het terrein...

Vandaag is de Nederlandse dag...dwz voor de ambassade afgevaardigden spelen enzo...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 17, 2003 7:17 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Cooper schreef:
Vandaag is de Nederlandse dag...dwz voor de ambassade afgevaardigden spelen enzo...
W
Spannend. Succes. Wat spelen jullie voor hun? Dingen die ze ook kennen (algemeen bekende Nederlandse volksdeunen) of het echte traditioneel gechoreografeerde spul.
Ben benieuwd.
Groetjes,
Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: gillene school meisjes
BerichtGeplaatst: wo sep 17, 2003 3:34 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 6:34 pm
Berichten: 27
Woonplaats: whole world
het lijkt erop dat er elke dag een buslading mensen van een specifieke doelroep losgelaten wordt op het festival terein. gisteren waren het van die giechelende schoolmeisjes rond de 13 a 15 jaar, vandaag oude van dagen, wat gehandicapten en jonge schoolkinderen. eens kijken wat er morgen komt... :biggrin:
we spelen elke dag het zelfde programma van twee blokken gechoreografeerde :sick: dansen. van de boerenplof tot de wals bij maanlicht, tot de gort met stroop en de horlepiep.
de koreanen mogen dan wel verstand van techniek heben maar van het versterken van muzikanten hebben zij nog geen rijst korel gegeten. :crying: :crying: :crying: :crying:
dus blijft het behelpen met een vertraging in het geluid. je hoort je zelf (met name bij de snelle nummers ) een fractie van een seconde later!!!
erg goed voor podium ervaring!!! nee mota dit wil niet zegen dat je nooit versterkt moet gaan spelen, ik blijf het een uitdaging vinden :cool: om al voet en vingerlezend van je buurman (niet naar de voeten van de dansers kijken, zij horen onze muziek een fractie later dan dat wij hem spelen) toch in de maat de horlepiep te kunen spelen!!!! :biggrin: :biggrin: :biggrin:

de ambasadeur kwam iets later uit de file ( hebben ze schijnbaar ook hier) hield een geweldige toespraak met guus hiddink erin verwerkt en zit nu hier in het hotel lobby een borrel met een aantal mensen van de groep te drinken onder een deken van zeer foute muziek gezongen door twee geblondeerde russen in wit pak met een zeer vreselijk geluid :devilish: . (daarom zit ik nu ook dit te typen) :biggrin: :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 17, 2003 10:12 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Citaat:
onder een deken van zeer foute muziek gezongen door twee geblondeerde russen in wit pak met een zeer vreselijk geluid


Ach, je hebt de borrel nog. Dat is toch het belangrijkste. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 17, 2003 10:41 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Sjonge jonge, Die Russen komen er wel heel bekaaid af... Kunnen niet zingen en niet dansen...
Leuk al die verslagen! Gitana, de razende reporter in de wereld :)
Lijkt me echt ingewikkeld om voor dansers te spelen terwijl ze het geluid een fractie later horen... Pfff, en hoe oefen je zoiets van tevoren?!?!
Over een paar uur begint jullie dag al weer. Hoe veel tijdverschil zit er eigenlijk tussen Zuid Korea en Nederland..?
Veel spansplezier. Was vanavond met Tilia en Tour en Plien en Marius gezellig spansen.
Ik spans zo m'n bed in...
DOEI!
Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: snor drukken
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 2:29 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 6:34 pm
Berichten: 27
Woonplaats: whole world
tjonge jonge heeft cooper eens de kans om ongegeneerd billen en buiken van vrouwen aan te raken, druk ie elke keer zijn snor als onze rokken en schorten vast gespeld worden (dit gebeurd dus door mannen die dan onder de rokken door knop spelden aanbrengen).
dus wordt ik nu door een oude grijze man met baard (nee het is niet mijn vader) elke ochtend lijdzaaam ingespeld....

wel is cooper behulpzaam bij het verwijderen van nog niet gevonden spelden en schuifspelden!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 2:32 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
:biggrin: :biggrin:

Ik wil het best doen, maar dat is op eigen risico

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 8:03 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Het klinkt allemaal als een foute B-film die nog leuk is ook. Vooral die geblondeerde russen.
:biggrin:
By the way, jullie hebben zeker internet op de kamer? Of heb je dat handige dingetje van Mota meegenomen?

Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 11:39 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
:biggrin: Flatteus plaatje heeft Gitana ineens bij haar naam staan.

is dat koreaans? :raisedeyebrow:

Born Wild........ maar inmiddels staat ze in een jurk van zeeuws meisje grijze klompendansers te begeleiden met een viool.........

Waar dat wilde 'm dan nog in zit???? :laughing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 173 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling