mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 11:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 21, 2004 2:20 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Sorry lieve Tilia,
ik zou eigenlijk alleen tussen half negen en negen iets ophalen en zij zouden om negen uur weg om te zeilen.
Maar het liep een beetje uit de hand en toen was het opeens twaalf uur (en gingen ze alsnog zeilen).

:hug: :kiss: :rose: :love: :rose: :kiss: :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 21, 2004 2:43 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
zeerover schreef:
Sorry lieve Tilia,
ik zou eigenlijk alleen tussen half negen en negen iets ophalen en zij zouden om negen uur weg om te zeilen.
Maar het liep een beetje uit de hand en toen was het opeens twaalf uur (en gingen ze alsnog zeilen).

:hug: :kiss: :rose: :love: :rose: :kiss: :hug:


oke..:hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 22, 2004 7:18 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
zeerover schreef:
Maar het liep een beetje uit de hand en toen was het opeens twaalf uur (en gingen ze alsnog zeilen).
Nou en dat zeilen liep ook aardig uit de hand. Terwijl het 's ochtends regende en er geen zuchtje wind was gingen we 's middags hals over kop aan land omdat we windkracht 6 voor de kiezen kregen. Wij dat wil zeggen: kikker, tour, et moi en niet te vergeten de twee trekzakken en twee violen die aan boord waren en lagen te spoelen in de kuip. Het water klotste over de gangboorden. Het grootzeil moest keer op keer losgelaten worden om de heftige vlagen op te vangen. Ik moet zeggen dat ik 'm behoorlijk kneep. Ik heb eigenlijk niet zo vaak gezeild en ookal kan ik zwemmen, ik heb m'n trekzak en viool nog geen zwemmen geleerd....
Maar gelukkig hebben we het overleefd...
Verder veeeel gespeeld.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2004 1:33 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik geloof dat Mota toen hij de boot betrad hele andere idee?n bij het begrip waterspans had dan wat ons die middag overkwam.

Het vooronder van de zeilboot werd fluitend volgepakt met vioolkisten en koffertjes met dure trekzakken.

Voor de wind afzakkend naar het Sneekermeer ging het nog wel rielekst. Mota: wanneer kan ik m'n viool er bij pakken?
:biggrin:
Bij het er uit halen van de fokkeloet ging er alleen een dweil overboord (die we later nog hard nodig zouden hebben :crying: ).

Op het Sneekermeer zagen we in de verte de Sk?tsjes een wedstrijd houden en we dachten 'leuk! er op af!". Maar toen we uit de luwte van het starteiland waren gekomen batste de wind er stevig in. Mota werd door een flinke golf van de rand af de boot in gelanceerd. En aan de lijzijde kolkte het water over het gangboord heen. En dat terwijl we met een volkomen klapperend grootzeil voeren.

De skutsjes kwamen in rap tempo op ons af. Naar later bleek waren ze van het water afgeroepen i.v.m. een stormwaarschuwing. Terwijl Mota zich met z'n tanden in de reefknuttels vastzette gingen wij nog net voor de boeg van een aanstormende Sneeker Pan overstag. De hekgolf van het skutsje spoelde zo van achteren de boot in en de eerste vioolkist kwam al het vooronder uit dobberen. Het was die van Kikker. Mota had de zijne tussen een trekzakkoffer en het dek klemgezet.

Snel probeerden we ons te herinneren of we het telefoonnummer van het trekzakkenduikteam van Berend Kok ook paraat hadden voor het geval dat. Een grondzeetje van bakboord deed de spanten kraken en ik zag vanuit een ooghoek dat mijn Serenellini de kuip in kwam drijven. Met uitgetrokken balg en de goedwerkende ontluchtingsknop zou hij genoeg drijfvermogen moeten hebben. Als de ventielen het maar hielden.

De Castagnary Studio met zijn stalen klankplaat zou in het geval van kapzeisen zeker naar de bodem van het meer zinken. Mota nam op mijn instigatie een kloek besluit en hees de hele koffer met trekzak en al aan de spinakerval de mast in zodat we nu topzwaar en slingerend over het woest golvende Sneekermeer naar het veilige Starteiland terugploegden. De viool van Kikker werd in een vuilniszak gepropt om de onderdelen in elk geval bij elkaar te houden. De Serenellini begon water te door te laten via de gedraaide vijfde toets en verdween borrelend in de diepte.

Wijzelf wisten met geen droge draad meer aan ons lijf klappertandend de luwte van het Kolmeersland weer te bereiken en konden daar de schade gaan opmaken.

De beenderlijm der violen had compleet losgelaten maar de meest vitale onderdelen waren nog aanwezig (wie is er handig met bouwpakketjes?).
De Serenellini werd weer boven water gehaald maar lijkt slecht nog geschikt voor een roestige tongen weekend.

De Castagnary maakt het goed. Zij kon droog weer uit de mast gehaald worden. Bij het vieren van de balg piept ze nog wel een beetje maar dat valt niet echt op :laughing: .

Met haar bespeler is het ernstiger gesteld. De goede jongen is met shockverschijnselen in het St-Antonius ziekenhuis in Sneek opgenomen en mag geen bezoek ontvangen. De dokter heeft een week absolute spansrust voorgeschreven en het woord 'zeiltochtje' mag absoluut nooit meer in zijn bijzijn gebezigd worden. :rose:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2004 7:52 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Tour jongen, wat kun je toch meesterlijk schrijven. Het is vooral mooi om te lezen als je er ook bij was. Dan merk je hoeveel je toch mist tijdens zo'n zeiltochtje... Er gebeurt zoveel aan boord. Neem nou die vuilniszak. En ik maar denken dat het preventief was. Blijkt dat het een laatste redmiddel is geweest om de brokstukken bij elkaar te houden. :)) (ik bedoel natuurlijk :(()
't Was waarlijk een mooi en erg spansend avontuur.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2004 9:17 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
De dokter heeft een week absolute spansrust voorgeschreven en het woord 'zeiltochtje' mag absoluut nooit meer in zijn bijzijn gebezigd worden. :rose:


Zeiltochtje, zeiltochtje, zeiltochtje, zeiltochtje!
:devilish:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2004 11:31 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
:biggrin: :applause: Geweldig verslag Tour!!
Het was echt h?????rlijk zeilen, wel wat ruig af en toe. :wink: Voor Mota was het misschien iets te spannend: hij zag wat witjes en gaf toe toch meer op zijn gemak geweest te zijn als zijn viool niet aan boord geweest was. :blush: En toen bleek dat spelen toch niet echt mogelijk was met al dat buiswater en het water in de gangboorden, was hij ook niet tot zingen te bewegen; dan zouden we het klapperen van zijn tanden horen... :biggrin: Maar ik vond 't zeilen echt genieten!!! En verder heerlijk gespanst in Groningen en 's avonds en 's ochtends in Sneek. Echt een geweldig weekend! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2004 11:34 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Oh ja, mijn viooltje maakt het naar omstandigheden redelijk.... :blush: Gelukkig had ik alle onderdelen nog en de lijm is nu bijna weer droog. :sick:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2004 5:13 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
zeerover schreef:
Zeiltochtje, zeiltochtje, zeiltochtje, zeiltochtje!
:devilish:
:angry: :angry: :angry: :sick: :sick: :sick: :angry: :angry: :angry: :crying: :crying: :cool: :cool: :cool: :raisedeyebrow: :raisedeyebrow: :raisedeyebrow: een beetje demobiel, labillo... @%$#^%$%&#$ Labiel dat zocht ik.
Verder alles kits.

PS. Kikker, is pattex niet de oplossing tegen uitelkaar vallende violen? En dan kun je gelijk de stapel ook vastlijmen dan kan ie ook nie omvallen :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2004 11:17 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
mota schreef:
PS. Kikker, is pattex niet de oplossing tegen uitelkaar vallende violen? En dan kun je gelijk de stapel ook vastlijmen dan kan ie ook nie omvallen :D

Heb jij je viool met pattex weer in elkaar moeten lijmen?? Dan was ie er toch erger aan toe dan de mijne.... :sick: E?n voordeel: nu is ie ook opgewassen tegen het Indiase klimaat :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2004 11:32 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ha, dat was weer eens zo'n ouderwetse S en S avond!!

Bezoek gehad van Scorda en Dim, beladen met instrumenten. Zoals de nieuwe Cittern van Scorda.

Met Dim heerlijk zitten raggen op de 'bourree la belle inconnu', het swong dat het een aard had.

Later kwamen Martijn en Edith ook nog langs, wel wat uitgeblust van het klussen, maar nog mans genoeg voor een fijne Wals der Luchtige Maegden en twee stokbroodjes kruidenboter.

Ook nog lekker gezongen: Sorghe Ghi moet besiden staen, Luilak en Merck toch hoe sterck. Verder het lied gehoord over de Fransman die tussen den Haag en Lei-lei-leidschendam een Sneukelaar verwekt met gelig haar.

En het mooiste is dat deze avond een perfect voorspel was voor de overval die wij morgen gaan plegen op het Spel en Spansfeest in Beijum. Ha! De spansers zullen toch in de meerderheid zijn! (Zeker als Tilia en Bert ook komen). Gromit en Scorda komen gewoon weer met de trein uit U. en dan zullen we het nieuwe jaar eens zeer spansant beginnen.
:dancing: :dancing: :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2004 10:32 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
En het mooiste is dat deze avond een perfect voorspel was voor de overval die wij morgen gaan plegen op het Spel en Spansfeest in Beijum. Ha! De spansers zullen toch in de meerderheid zijn! (Zeker als Tilia en Bert ook komen). Gromit en Scorda komen gewoon weer met de trein uit U. en dan zullen we het nieuwe jaar eens zeer spansant beginnen.
:dancing: :dancing: :dancing:


:happy:
Nou, dan zal ik maar eens wat tapenades in elkaar gaan flansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2004 11:15 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 17, 2004 2:57 pm
Berichten: 563
Woonplaats: Lasbordes FR-11400
zeerover schreef:
Nou, dan zal ik maar eens wat tapenades in elkaar gaan flansen!
Leker met gedroogde tomaat erin, en een vleugje sambal!

_________________
"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2004 11:41 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
Ha, dat was weer eens zo'n ouderwetse S en S avond!!

Bezoek gehad van Scorda en Dim, beladen met instrumenten. Zoals de nieuwe Cittern van Scorda.

Met Dim heerlijk zitten raggen op de 'bourree la belle inconnu', het swong dat het een aard had.

Later kwamen Martijn en Edith ook nog langs, wel wat uitgeblust van het klussen, maar nog mans genoeg voor een fijne Wals der Luchtige Maegden en twee stokbroodjes kruidenboter.

Ook nog lekker gezongen: Sorghe Ghi moet besiden staen, Luilak en Merck toch hoe sterck. Verder het lied gehoord over de Fransman die tussen den Haag en Lei-lei-leidschendam een Sneukelaar verwekt met gelig haar.

En het mooiste is dat deze avond een perfect voorspel was voor de overval die wij morgen gaan plegen op het Spel en Spansfeest in Beijum. Ha! De spansers zullen toch in de meerderheid zijn! (Zeker als Tilia en Bert ook komen). Gromit en Scorda komen gewoon weer met de trein uit U. en dan zullen we het nieuwe jaar eens zeer spansant beginnen.
:dancing: :dancing: :dancing:



De avond was goed! Ten Huize Tourdion stond de koffie klaar toen wij uit het verre Oudehorne kwamen waar ik die dag een mooie dikke D had besteld (die overigens pas over een jaar klaar is, dus nog even geduld, voorlopig spelen we alles nog in G).
Terwijl Jantien en Arnold in een uitgebreide discussie over eten zaten (aan de hand van het Spekboek van Bakmans, ofzoiets, het zal Folkie wel aanspreken) braken Tour en ik de tent af. Van Klezmer naar bourree via Stephan Delicq, heerlijk! Ondertussen drong de geur van gebakken ui mijn bourdons binnen, die daarop nog dieper gingen klinken. Na een overheerlijke maaltijd van guiche en een discussie over het leed in de wereld grepen wij onze instrumenten en gingen verder met waar we geeindigd waren. Lekker om weer eens balkan en klezmer te spelen, sax en accordeon klinken gewoon errug goed samen!. :applause:
Halverwege de avond vielen Martijn en Edith binnen en werd het een ouderwets en intiem spansavondje. Het leek wel oud en nieuw!
Tegen middernacht verlieten we Grunn met een goed gevoel, dronken halverwege een nachtelijk kopje koffie bij een benzinestation en lagen tegen half 2 in bed.
Kom maar gauw naar Utrecht allemaal. :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2004 11:45 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
H? Grom, ik heb een mooie bootleg van gisteravond. De vonken spatten af van jouw solo in la Belle Inconnu, heb jij er nog belangstelling voor? Hij staat op MD. :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling