mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 7:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 11:27 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik kwam het volgende bericht tegen op het Folkwoods-gastenboek:

Naam: tinuske
E-Mail: info@folkwoods.nl
Website: http://
Message: we zijn aan het kijken of we maandelijks folkbal in elkaar kunnen zetten in Eindhoven of omgeving.... Hou deze site dus in de gaten!!! De Folkwoodsorganisatie.

Ik ben toch wel benieuwd of het ze gaat lukken. Mijn zegen hebben ze :biggrin:

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 12:56 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
folkie schreef:
Ik kwam het volgende bericht tegen op het Folkwoods-gastenboek:


Datzelfde bericht was ik er vandaag ook al tegen gekomen :rose:

Ben ook benieuwd :raisedeyebrow: (Maandelijks is wel vaak...)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 5:38 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Tilia schreef:
(Maandelijks is wel vaak...)
Ach wat, ik spans elke week en ik zou nog wel meer willen. :) Trouwens jij bijna ook en dan heb je nog niet eens een vast spansgroepje.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 8:12 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Goed nieuws, een zuidelijk folkbal! :applause:
Scorda en ik gaan trouwens woensdag 1 oktober naar Beek (Limburg) voor een dansavond bij onze Musac vrienden. We gaan met mijn grijze bolide waar met een beetje proppen 5 mensen in kunnen, dus als er nog meer mensen zin hebben om mee te gaan, laat het even weten.
Voor verder info: www.musac.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 8:18 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Ohhhh, ik zou erg graag meegaan. Maar het is wat ver...
Maar Beek (Limburg).. Weet je dat ik daar vanaf m'n tweede tot m'n 18de heb gewoond? Ongeveer 50 meter van het huis van Ton Arfman (van musac)... :)
Als het een donderdag of vrijdag was dan was ik meegegaan. Maar het zijn altijd woensdagen.
Ik ben erg benieuwd hoe het is daar en hoe ze het doen.
Groetjes,
Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 8:42 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Gromit schreef:
Goed nieuws, een zuidelijk folkbal! :applause:
Scorda en ik gaan trouwens woensdag 1 oktober naar Beek (Limburg) voor een dansavond bij onze Musac vrienden. We gaan met mijn grijze bolide waar met een beetje proppen 5 mensen in kunnen, dus als er nog meer mensen zin hebben om mee te gaan, laat het even weten.
Voor verder info: www.musac.nl


Was daar eind november niet ook een bal? Op een zaterdag, wat in ieder geval handiger is dan een woensdag?

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 9:01 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
ja inderdaad op 29 november. Dus daar kunnen we ook heen.
We wilden sowieso eens kijken in het zuiden, vooral op de avonden waarop je specifiek dansen kunt leren, vandaar deze woensdag. En om idee?n op te doen voor ons eigen bal in december (met evt. ook dansstage).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 10:40 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Het wordt al gekker.... :rose:

Dit staat vandaag op http://www.folkforum.nl:

Leer de dansjes spelen vanaf internet en jam mee op het Boombal

Nieuws van het Boombal-front. Het initiatief van Wim Claeys (accordeonist Ambrozijn en Tref) bloeit als nooit tevoren. Hij wil meer muzikanten betrekken bij zijn dansavonden. Elk Boombal wordt afgesloten met een jam met alle aanwezige muzikanten. Op de boombalsite is een Tunebook geplaatst met daarin op notenschrift alle andr?s, bourr?es, mazurka's, jigs, walsjes, polka's etc, die op zo'n jam aan bod kunnen komen. Iedereen kan op deze manier zich van tevoren deze deuntjes eigen maken. Ook is er de mogelijkheid een eigen 'muziekske' aan het tunebook toe te voegen. Het Boombalrepertoire is te vinden op http://www.boombal.be/doehetzelf


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2003 11:33 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
:crying: Ik word niet goed, het lijkt wel of de hele wereld alleen maar aan spansen denkt.

Folkie's balrepertoire was nog wel te behappen maar ik vrees van onze zuiderburen een overdosis 'spansiaria'. :sick:

Ben wel blij dat al die bals te ver weg zijn om naar toe te gaan. Zo kan je tenminste nog echt voorpret hebben om zoiets 'gewoons' als Bal in Wageningen. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2003 8:03 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Van mij mag het FolkBal in Eindhoven vandaag nog starten. Lekker in de buurt :biggrin:

Eens kijken of we met onze band Tinuske nog een duwtje in de rug kunnen geven. :luck:

Groetjes (vast ook van Judith :happy: )
Roland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2003 9:49 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
:) Toch wel geweldig die nummers op de boombal-site. Zeker voor een trekzak-ist. :biggrin:

Het ziet er mooi uit, de titels zijn plezant. En het is goed te overzien. Als je al die deunen uitprint en bundelt heb je een fantastisch balboek!

Ik ga de hele dag lekker op mijn trekzak spelen! :biggrin: :)

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2003 12:44 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
Ik wilde jullie nog verassen!

Folkwoods tinus wil graag een soort folk-bal organiseren in Eindhoven-Nuenen. Er werd blijkbaar veel gedanst op folkwoods en ook op het gastenboek was de dans-napret zeer aanwezig. Die Tinus heeft begin september contact met mij opgenomen en ik heb het met hem gehad over de ballen in groningen, wageningen, DANSEEH! en wat er al niet komen gaat de komende maanden. Ook is hij al wat aan het orienteren bij Wim Claeys Boombal.

Eind deze maand zou hij met wat duidelijker plannen komen over hoe en wat, zodat het forum ook betrokken kan worden. Concept is vooral op basis van wat het forum al overal in NL doet (behalve in t; zuiden), dus vooraf instructie, één of twee bands, heleboel dansers en dansmuzieksessie na afloop. Heel misschien gaan doen ze mee aan Lirio's DANSEEH!-TOURNEEH! Maar dat kan eigenlijk pas vanaf maart, als onze stervioliste weer veilig terug is. (dan spelen we ook met DANSEEH!-TOURNEEH! in zutphen)

E?n en ander is vooral afhankelijk of er daar in de buurt voldoende mensen zijn die dansen en vooral dansmuziek spelen! Dus als iemand mensen weet, of zelfs een bandje (of een dans-bandje wil opzetten) dan horen ze dat graag. Verder zijn er dansinstructeurs nodig en willen ze uiteraard ook voldoende (ervaren) dansers op de vloer... Maar daarom zochten ze juist contact met mij heb ik ze op ons forum gewezen. Enne, 1xper maand is ook volgens mij wel wat veel, maar ik denk dat ?e dat bij Wim vandaan heeft, die met de vaste regelmaat ook veel publiek/dansers heeft kunnen genereren.

Zoals gezegd, hij moet nog met een wat uitgewerkter plan komen, dus hoe en wat dat horen we nog wel....

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2003 6:23 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Hoi Verse Melk :peace:

Ik zal het binnenkort eens met Judith van onze band opnemen. Die weet redelijk wat de bedoeling is doordat ze naar een bal is geweest. En zij is weg van die muziek. Onze band speelt wel folkie, maar niet echt bal. Maar wie weet kunnen we met een deel van de band wel een bijdrage leveren.

Domme vraag :blush: In hoeverre zou een didgeridoo in het spans/bal wereldje passen? Volgens mij kan het goed (misschien eens met Judith gaan proberen :cool: ) en volgens mij doet Tantra het ook (hebben die al een CD?). Maar als iemand suggesties heeft waar ik naar kan luisteren om te horen hoe het past, dan graag.

Groetjes
Roland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2003 6:27 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Eindhoven is zo ver weg. Mijn oom en tante woonden in Nuenen, maar gaan nu net voor vijf jaar naar Indonesie.... :crying:

Een keer per maand is ook wel vaak, vooral omdat de bal-liefhebbers uit heel nederland komen. Rouleren is dan praktischer, voor iedereen een keer dichtbij.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2003 8:12 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Verse Melk! schreef:
Ik wilde jullie nog verassen!

Folkwoods tinus wil graag een soort folk-bal organiseren in Eindhoven-Nuenen. Er werd blijkbaar veel gedanst op folkwoods en ook op het gastenboek was de dans-napret zeer aanwezig. Die Tinus heeft begin september contact met mij opgenomen en ik heb het met hem gehad over de ballen in groningen, wageningen, DANSEEH! en wat er al niet komen gaat de komende maanden. Ook is hij al wat aan het orienteren bij Wim Claeys Boombal.

Eind deze maand zou hij met wat duidelijker plannen komen over hoe en wat, zodat het forum ook betrokken kan worden. Concept is vooral op basis van wat het forum al overal in NL doet (behalve in t; zuiden), dus vooraf instructie, één of twee bands, heleboel dansers en dansmuzieksessie na afloop. Heel misschien gaan doen ze mee aan Lirio's DANSEEH!-TOURNEEH! Maar dat kan eigenlijk pas vanaf maart, als onze stervioliste weer veilig terug is. (dan spelen we ook met DANSEEH!-TOURNEEH! in zutphen)

E?n en ander is vooral afhankelijk of er daar in de buurt voldoende mensen zijn die dansen en vooral dansmuziek spelen! Dus als iemand mensen weet, of zelfs een bandje (of een dans-bandje wil opzetten) dan horen ze dat graag. Verder zijn er dansinstructeurs nodig en willen ze uiteraard ook voldoende (ervaren) dansers op de vloer... Maar daarom zochten ze juist contact met mij heb ik ze op ons forum gewezen. Enne, 1xper maand is ook volgens mij wel wat veel, maar ik denk dat ?e dat bij Wim vandaan heeft, die met de vaste regelmaat ook veel publiek/dansers heeft kunnen genereren.

Zoals gezegd, hij moet nog met een wat uitgewerkter plan komen, dus hoe en wat dat horen we nog wel....


Goed initiatief. Laten we onze krachten bundelen (sorry, klinkt als vakbondstaal) zodat niet elke keer het wiel opnieuw wordt uitgevonden.
Roland, ik ken je nog niet maar als je in Wageningen bent dan moeten we maar even tussen het spansen door (en het reanimeren van Tourdion die niet goed wordt van zoveel spansvreugd) hersenkraken. Wij willen namelijk in december in Utrecht een bal organiseren.
Verder las ik vandaag in de folknieuws (die voor een groot deel is gevuld met berichten en foto's van bekende forumleden!!) dat er in Theater Bouwkunde in Deventer een nieuwe folkstichting actief gaat worden genaamd Folluk, die bals gaat organiseren.
Verse Melk, daar weet jij vast meer van. :devilish:

En een didgeridoo die bourdonklanken voortbrengt lijkt me trouwens geweldig. Keertje op boombal jammen?? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 208 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling