tourdion schreef:
[ ik kan de offici?le uitnodiging uit Wageningen (en dan niet als 'would be muzikant' (quote Folkie)) al ruiken.
Ik nog niet, maar dan heb jij vast de betere neus
:-)
Maar serieus, zoals ik al zei, voor mij was de insteek anders met deze groep dan met bijv. Lirio.
Dit vind ik gewoon lekker spelen, niet te veel uitwerken, laten gebeuren...wel idee?n opperen over hoe het wel en niet kan, maar niet alles precies zo uitvoeren...
Veel meer een laissez faire... dan is het elke keer weer anders en weer opnieuw leuk...
Dat bedoel ik met het Jam-sessie gevoel...dan is het ook leuk dat anderen (Martijn ed) gewoon even mee komen doen. Terwijl als je veel dingen gaat uitwerken dat niet kan of veel meoilijker is. ("nu hebben we het nog zo goed afgesproken en speelt er weer iemand door mijn solo heen")
Daarbij zit je natuurlijk met de instrumenten, hun mogelijkheden en effect, en het aantal mensen...
Als er 2 doedelzakken spelen moet je niet met viool proberen om een goed horbare solo te gaan spelen (althans, niet met de bedoeling dat je ook heel erg goed gehoord wordt)... een gitaar zonder versterking heeft weinig solo potentieel als je met een groep van 6/7 speelt...
En ik vind meestal (ik heb onze opnames niet gehoord, dus ik weet het niet, maar bij andere groepen wel) dat het "uitzetten" van doedelzakken in een akoestische omgeving zorgt voor het inzakken van de melodie...
tenzij dat meteen VOL wordt overgenomen
Een sax daarentegen kan zonder moeite een solo leggen over onze groep, of doedelzak overnemen...een accordeon kan dat wellicht ook, maar dan moet je wel flink trekken...
fluit vind ik het mooist in "een vrije rol", zit vaak in een ander register ...in zo'n groep als dit moet dat geen leidende rol hebben, dwz heeft weinig zin om zijn eentje de melodie te laten spelen, ik vind een fluit over het algemeen beter om tijdens een leidende rol van een ander instrument (accordeon) een beetje eronder te gaan spelen dan weer naar boven duiken.
W