mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 2:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2004 10:38 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Vant zelfde! Het was een lekker klein clubje zo, net groot genoeg om soort van bal te doen en veel te spelen, maar klein genoeg om een intieme sfeer vast te houden. Wat mij betreft mag het een traditie worden.

In aanvulling op de sokken van Appendix: ik geloof dat de kampeerboerderij er een paar leuke borrelglaasjes bij heeft.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2004 7:58 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Leuke foto's folkie!!
Wat ik mooi vond van afgelopen weekend was vooral toen we aan het spelen en dansen (spansen) waren dat dit toch wel de harde spanskern van Nederland is. We organiseren hier en daar, links en rechts een bal voor de lokale en minder lokale enthousiaste dansers maar nu was het een bal voor de organiseerders zelf.
Petje af voor al het moois dat we bereikt hebben afgelopen jaar!! We hebben een hoop plezier beleefd.
Goed geregeld Tourke, dat we dit mooie mochten bekronen met een weekendje met uitsluitend hard-core spansers in een vrijstaande kampeerbourderie op Schier.
Allemaal spansers. Er was altijd genoeg ruimte om te spelen en te dansen. Want je was of aan het spelen of aan het dansen.
't Zou een mooie traditie kunnen worden :)
mota


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2004 8:37 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Mooi gezegd Mota :applause:

Wat een :sick: maandag: Ik heb behoorlijk last van af-kick verschijnselen.... :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2004 9:19 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 24, 2003 7:13 am
Berichten: 97
appendix schreef:
ik ben zo stom geweest om mijn yaksokken (bij gebrek aan geitenwol) te laten liggen. :blush: Is er toevallig iemand die ze in zijn instrument heeft gevonden vanochtend?


ze zaten in Coopers doedelzak!

en eh, wij zijn ons spansverdriet aan het verdrinken, Tourdion. Dat is misschien een tip?

@


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2004 9:20 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 24, 2003 7:13 am
Berichten: 97
appendix schreef:
ze zaten in Coopers doedelzak!


die borrelglaasjes niet, sorry Folkie!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2004 9:25 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
appendix schreef:
appendix schreef:
ze zaten in Coopers doedelzak!


die borrelglaasjes niet, sorry Folkie!
Beetje off-topic maar het lijkt zowaar wel appi dat je probeert Cooper in te halen qua aantal berichtjes op het forum ;)
Overigens als we toch elk jaar naar deze spanshut gaan dan kunnen we je borrelglaasjes volgend jaar gewoon weer gebruiken folkie. Scheelt ook een hoop sleepwerk vanuit Wageningen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2004 10:11 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Ik ga ondertussen toch mee met de mensen die het jammer vinden dat Schiermonnikoog niet bij Lelystad ligt! Maar gelukkig waren er leuke spelletjes om het reisleed een beetje te verzachten. Het weekeind was super! Veel geleerd en heerlijk bijgekomen. Al voelde het vanochtend vroeg of er een wals over me heen was gereden.

Bedankt voor de goede organisatie!

Komend weekeind weer?!? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2004 7:52 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
deconcurrent schreef:
Komend weekeind weer?!? :biggrin:
Komend weekend hoef je maar naar Groningen voor TradIT, of nog dichterbij voor bal Wageningen. Maar had je aankomend weekend niet je eerste concert met het Goudees philharmonisch orkest?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2004 5:32 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
mota schreef:
Komend weekend hoef je maar naar Groningen voor TradIT, of nog dichterbij voor bal Wageningen. Maar had je aankomend weekend niet je eerste concert met het Goudees philharmonisch orkest?


Klopt! Ook dat nog, was ik al weer even vergeten. Wat een druk weekeind, ik heb nog wel een gaatje op zaterdagochtend tussen 6.00 en 11.00 op een beetje te dansen! Je bent zeker niet geinteresseerd?!? Jammer dat ik niet naar Wageningen kan :crying: :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2004 9:51 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
En ook Gromit heeft genoten. Van het muziekmaken en de gezelligheid in de eerste plaats, maar zeker ook van Schier zelf. Wat een mooi eiland mensen! :luck:
Van vorig jaar herinner ik me behalve een middernachtelijke duinpan en een slechte workshopleider vooral het slechte weer. Ik heb toen niets van het eiland gezien, dus ik keek mijn ogen uit dit keer. Scorda en ik hebben 3 lange wandelingen gemaakt, met Tour en Folkie op dag 1, met Ab, Cajonneke en Deconcurrent op dag 2 en op dag 3 met onszelf en het vogelboekje. Zo hebben wij de rotgans gesignaleerd, de buizerd, de zilvermeeuw, de kanoet, en een onbekende maar opvallende eendesoort die niet in het boekje stond. (geen auto). Verder de afwisseling tussen duinen, strand, wad, polder, dijk, kwelders, drijfzand, rietmoeras en berkenbos. En dan hebben we nog niet eens alles gezien! (ik word nog een echt natuurmens).
Het eten was natuurlijk heerlijk en met liefde bereid. :rose:
Veel hollands en balkanachtige dingen gespeeld, o.a. met Scorda, Martijn en Folkie, terwijl er uit het Gospelkamertje flarden van The Lions sleep tonight kwamen. Wat muziek maken betreft is zo'n weekend een prima basis om op verder te gaan. Crepiscule staat volgende keer zeker op het programma. :biggrin:
Het bal op vrijdag was zoals een bal hoort te zijn: spontaan en niet te stoppen. Ondanks bergschoenen. Het voordeel van een grote groep spansers is dat je zelf ook kunt dansen, er zijn toch genoeg muzikanten!
Zaterdagochtend wat duf vanwege een koude vochtige en benauwde slaapkamer en een nachtelijk botsing met een van de pilaren. Maar de zon, het ontbijt (met de traditionele gebakken eieren) en het landschap deden wonderen.
En dan de schapen en de koeien, :cow: die vond ik geweldig. Ik kon er wel uren naar kijken! Het liefst had ik zo'n wollig lammetje mee naar huis genomen. Wat een rust gaat er toch uit van een stal met beesten die gewoon staan te herkauwen en je rustig aankijken.
Zondagmiddag nog lekker gezongen in de zon en daarna trok de karavaan richting bus en boot. (waar komen al die mensen in godsnaam vandaan??) Naar huis gereden terwijl de zon onderging. De muziek keihard aangezet om het tergende afscheidsgevoel te onderdrukken (ik zie nog die bus naar Groningen vertrekken met vaag de contouren van al die muzikanten :crying: en dan sta je daar in de parkeergarage in een rij voor de betaalautomaat en dan heb je geen gepast geld).
Onderweg nog even ergens wat gegeten en tegen half 9 thuis.
Tour krijgt een dikke :hug: voor het organiseren van dit weekend.

Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2004 10:58 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Zucht..
Ja, het was leuk! (en ook leuk om iedereen nu weer even te lezen! :hug: )

Ik heb lekker gedanst en eindelijk de Mazurka geleerd. Het was af en toe een beetje krap op de mini-dansvloer maar ook wel heel gezellig. En prachtig gespeeld door iedereen :applause: Misschien doe ik volgend jaar ook mee met spelen. :blush: Ik geloof alleen wel dat ik een GC moet aanschaffen.... Binnenkort maar even bij Berend op bezoek. :biggrin:
Want volgend jaar gaan we weer toch!?! Lang leve de traditie!
Of (en) misschien eind augustus?! :dancing:

Leuke foto's Folkie! Dat spelen op de boot omgeven door het wad dat als een spiegel was met een heerlijk zonnetje was een inderdaad een fijne afsluiting! :rose: Vrijdag gaan Mota en ik ons repertoire uitbreiden...
Zijn er trouwens nog meer mensen die foto's hebben gemaakt?

En wat hebben we heerlijk gegeten! Twee heerlijke avondmaaltijden en uitgebreidde ontbijten. En zelfs koffie met geklopte melk! :happy: :happy:

Nog even wat favoriete momenten (in willekeurige volgorde):
:rose: Een bouree van twintig minuten met Mota naar de supermarkt :biggrin:
:rose: Het country- en gospel-kamertje met een klankschaal naast me op het stapelbed :laughing:
:rose: de balavonden :dancing:
:rose: En natuurlijk het vrijdagavond moment dat Tilia, Mota en ik in de keuken pizza's aan het bakken waren, er 10 mensen uitbundig muziek aan het maken waren of groente aan het snijden waren en op dat moment de groep van de fluitspeler en cajonneke & Co binnen kwamen met een vrachtwagen vol instrumenten om alles te vervolmaken. Het leek wel een scene uit een film! :hug:

Dankjewel Tour voor de organisatie! :kiss:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2004 11:47 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Tja..het meeste is al wel gezegd..


:happy:

wat kort eigenlijk, zo'n weekend, zeker als je de ochtendboot terugneemt, maar dat was- vanwege het al beschreven prachtige licht/lucht/watereffect heel erg de moeite waard. Net een schilderij van Geurt Busser :biggrin:
De zon scheen zo fel op het water dat je er bijna niet naar kon kijken en we konden de hele reis buiten op het dek zitten.

Het weekend zelf was: wervelend, een aaneenschakeling van muziek en dans, persoonlijke favoriet waren het country/gospel kamertje (het leek wel een kerkdienst) en bal op de tweede avond.

Nog niet vermeld is de mooie maan op beide nachten.

Fijn. :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2004 12:07 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
:)
Bedankt voor jullie reacties. Elk uur dat het langer geleden is lijkt het mooier te worden! Een film! Was die film maar echt gemaakt.

Voor mij ook veel favoriete momenten per dag. De meeste dingen zijn al genoemd. Misschien moet ik eens over dieptepunten gaan nadenken.......

.....Nee laat ik dat maar niet doen.

Die gospelopnamen zijn echt geweldig! Iets wat spontaan ontstaat kan je natuurlijk niet zo maar herhalen maar ik zou bijna willen zeggen laten we een country & gospel weekendje organiseren :biggrin:

Kunnen we niet wat meer bij elkaar in de buurt gaan wonen. Ik vind het best wel onhandig dat ik op korte afstand over jullie als muzikanten, dansers, meezingers en mee-eters kan beschikken.

Ach nouja, met Mota en Plien gaat het ook wel.....

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: opnamen
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2004 11:03 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Vanavond zitten filosoferen met Bru (Plien en Mota) over hoe het zou zijn om te verhuizen naar bijvoorbeeld Utrecht, Wageningen of Deventer, om iets centraler te zitten en omdat we Groningen misschien wel een beetje gezien hebben.

De kans dat Mota de stap binnenkort gaat maken is wel aanwezig.

En ik begin er over te denken, wat al heel wat is. Maar dan heeft Groningen geen harde spanskern meer.

Wat betreft Schier: wie heeft er opnames gemaakt van de zaterdagavond toen er op een zeker moment een heel orkest van Doedelzakken, Cello's + wat klein blaasgrut Prins Robbert zat te spelen. Ik heb daar slechts 15 wonderschone seconden van.

Verder heb ik ook belangstelling voor opnamen van de vrijdagavond, want die van mij zijn mislukt.

Ik meen het serieus: willen personen met leuke opnamen van het Schierweekend zich bij mij melden?

Bijvoorbaat dank :rose:

P.S. Ik zou ook die leuke opnamen van Saint Chartier nog een keer krijgen. Van Scorda geloof ik (of was het nou van Folkie). Was daar nog historisch materiaal bij?)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opnamen
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2004 12:47 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Vanavond zitten filosoferen met Bru (Plien en Mota) over hoe het zou zijn om te verhuizen naar bijvoorbeeld Utrecht, Wageningen of Deventer, om iets centraler te zitten en omdat we Groningen misschien wel een beetje gezien hebben.

De kans dat Mota de stap binnenkort gaat maken is wel aanwezig.


IK KOM HELPEN VERHUIZEN, wanneer? en allemaal lijkt me een erg goed plan.

:biggrin:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling