mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 7:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2004 3:05 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Wegens succes geprolongeerd:
Dansen met mevrouw Janssen Deel II


Wanneer: Zaterdag 21 februari van 13 tot 17 in Parnassos, Utrecht

Binnenkort op deze plek meer info over inschrijving etc.

Hou die datum alvast vrij!! :dancing: :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2004 10:22 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Inderdaad, een tweede editie van Dansen met Mevrouw Janssen.
op zaterdag 21 februari van 1 - 5 uur in Parnassos, maar dan in een grotere zaal, zodat we meer mensen mee kunnen laten doen. Maximum aantal deelnemers is 30.

Het programma zal weer bestaan uit diverse bal dansen, zoals cercle, bourree, wals en scottisch aangevuld met een aantal Bretonse dansen. De instructie wordt wederom verzorgd door Ineke Janssen Steenberg en de muzikale begeleidin is in handen van Gromit en Gert-Jan Kamphorst. Cooper is deze keer jammer genoeg nverhinderd. We zijn in onderhandeling met een bekende trekzakspeelster wier naam we op dit moment nog niet kunnen vermelden

Inschrijven voor de workshop gaat als volgt:
Stuur een mail naar arnold_keizer@planet.nl en maak voor 1 februari 12,50 Euro over op girorekening 5385203. Je inschrijving is pas volledig als het cursusgeld is ontvangen. Plaatsing op volgorde van de binnenkomst van de betalingen

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2004 8:43 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Hallo dansers en spansers,

Vorige week wereldkundig gemaakt dat er weer een dansworkshop met Ineke Janssen komt en nu al weer 7 aanmeldingen. Wanneer je op zaterdag 21 februari mee wilt doen, geef je dan snel op.

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2004 9:45 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
en inmiddels zijn er al 18 aanmeldingen. We hebben plaats voor 30 (!) dus schroom niet en schrijf je in!
Vooral de heren wordt verzocht zich in groten getale aan te melden :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2004 9:41 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Gromit schreef:
en inmiddels zijn er al 18 aanmeldingen. We hebben plaats voor 30 (!) dus schroom niet en schrijf je in!
Vooral de heren wordt verzocht zich in groten getale aan te melden :cool:


We hebben sinds afgelopen weekend 25 enthousiaste deelnemers waarvan iets meer dan de helft nieuwe dansers - mensen die de vorige keer niet hebben mee gedaan/hebben kunnen mee doen. De zaal is groter dan de vorige keer dus kunnen we nog 5 dansers laten mee doen. Gezien de verhouding tussen mannen en vrouwen gaat de voorkeur naar mannen.

Verder wordt er hard gewerkt aan de muzikale begeleiding en hebben we een special guest star in de persoon van Fille die o.a. de Bretonse dansen gaat begeleiden.

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2004 3:05 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
en we zijn los !!

De workshop voor komende zaterdag zit helemaal vol :applause:

We hebben 30 aanmeldingen plus betalingen binnen en dat was het maximum voor de zaal die we gaan gebruiken. Er is een redelijke verdeling mannen/vrouwen: 13 mannen en 17 vrouwen. Verder is ongeveer eenderde van de deelnemers de vorige keer ook geweest, dus hebben we weer een hoop nieuwe dansers :dancing:

Enige minpuntje is dat ik nu nog meer taarten moet bakken.

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2004 12:00 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Scordatura schreef:
Enige minpuntje is dat ik nu nog meer taarten moet bakken.
Scordatura
Hee Scorda, hoe staat het met de taarten. Niet dat ik er ben om ervan te genieten :(( maar ik vraag het even voor al die forumluitjes die het wel willen weten maar te verlegen zijn om het te vragen of die geen verkeerde indruk willen maken of weet ik veel wat voor reden?
Wil je ook alvast een tipje oplichten van welk type taarten je gemaakt hebt.
Het schijnt in te zijn om het over (lekker) eten te hebben op het forum. En inderdaad zonder een goed maal is het moeilijk spansen. En je kunt al die taarten er weer lekker afspansen dus houdt je morgen niet in alle Dansers met mevr. Janssen!
In ieder geval veeeel plezier!!
Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2004 9:49 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Hier een berichtje van Grompie vanuit cafe Manjana in Utreg.
nou de taart was heerlijk! mevr janssen, cooper, scorda, mota en gromit zitten nu lekker aan de tapas. lekker gedanst en lekker gespeeld!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2004 8:54 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Zeg Mota zat er soms een laptop in die vioolhoes van je?

Ik heb in iedergeval de laatste trein naar huis gehaald. Mijn vader was niet eens erg sikkeneurig over het feit dat hij me daar pas om 23:15 op kon halen. Dank je paps! :kiss:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2004 6:20 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Iedereen weer een beetje uitgerust? :hug:
Mevrouw Janssen was wederom succesvol. Dertig dansers hebben zich in het zweet gewerkt op de klanken van trekzak, doedel, sax en fluit.
Terwijl Floor een prachtig bretonse kash-a-bar (schrijf ik dat goed Floor?) liet horen kon ik zelf ook nog even een dansje wagen met Cooper.
En een ridee in 6-en, dat gaf leuke effecten. Enkele armen werden uit de kom gedraaid maar verder viel het wel mee :biggrin:
Dankzij Scorda's inmiddels in stad en land befaamde taarten hielden de dansers het met gemak 4 uur lang vol.
Daarna was het afzakken in de kroeg en in de tapasbar.
Met een overdosis knoflook :sick: en mevr. Janssen herself achterop tevreden naar huis gefietst, alwaar gedrieen nog een slaapmutsje op het balkon gedronken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2004 8:39 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Fille schreef:
Zeg Mota zat er soms een laptop in die vioolhoes van je?
Ehh, nee daar zaten enkel wat scholiertjes van LU in (en uiteraard m'n viool :) ).
Maar ik had m'n forummobile bij me. Gaat niet snel maar is wel grappig. Een beetje internetten :) tussen de tapas.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2004 9:44 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
mota schreef:
Scordatura schreef:
Enige minpuntje is dat ik nu nog meer taarten moet bakken.
Scordatura
Hee Scorda, hoe staat het met de taarten. Niet dat ik er ben om ervan te genieten :(( maar ik vraag het even voor al die forumluitjes die het wel willen weten maar te verlegen zijn om het te vragen of die geen verkeerde indruk willen maken of weet ik veel wat voor reden?
Wil je ook alvast een tipje oplichten van welk type taarten je gemaakt hebt.Marco


Gevonden op folkforum:

Zondag is er weer een chromatisch accordeon-stage met Piet Maris (Jaune Toujours, Mec Yek) in St-Joris, Cellebroersstraat 16, 1000 Brussel. Op het programma staat:
- taart en koffie (vrijwilligers-bakkers zijn zoals altijd zeer welkom)

Is hier sprake van een taarthype?? :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2004 9:52 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Gromit schreef:
Is hier sprake van een taarthype?? :wink:
Dat gaat de goede kant op! Zonder taart geen spans. Wat dacht je van reiskostenvergoeding in natura. Ik bedoel maar: een mens moet toch eten en liefst lekker en wat is er lekkerder dan taart (van Scordatura)?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 24, 2004 10:05 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
mota schreef:
Gromit schreef:
Is hier sprake van een taarthype?? :wink:
Dat gaat de goede kant op! Zonder taart geen spans. Wat dacht je van reiskostenvergoeding in natura. Ik bedoel maar: een mens moet toch eten en liefst lekker en wat is er lekkerder dan taart (van Scordatura)?


Ik vind het woord 'traditie' iets prettiger klinken dan 'hype'; maar het lijkt er op dat er geen muziekfestijn meer zal kunnen plaatsvinden zonder zelfgebakken taarten - rozijnen/notenbrood van de bio-dynamische winkel is overigens een goed alternatief.

Misschien wordt het tijd voor een apart receptenforum ?

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2004 9:20 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
En na deel II komt....

Dansen met mevrouw Jansen Deel III :dancing:

Wegens succes geprolongeerd!
(het houdt niet op :biggrin: )

Workshop traditionele dansen (scottisch, wals, mazurka, andro/hanterdro, rondeau etc.) o.l.v. Ineke Janssen Steenberg en levende muzikanten. Bedoeld voor beginners en iets gevorderde dansers. Zaterdag 15 mei 2004 van 13 tot 17 uur, Cultureel Centrum Parnassos, Kruisstraat 201, 3581 GK Utrecht.

Inschrijving: maak v??r 1 mei 2004 12,50 over op giro 5385203 tnv Arnold Keizer in Utrecht ovv Mevrouw Jansen III en stuur gelijktijdig een mail naar Arnold met je naam, adres en aantal personen. De inschrijving is pas definitief wanneer het cursusgeld is ontvangen en plaatsing voor de workshop vindt plaats op volgorde van binnenkomst van de betalingen. Er is dit keer plaats voor ca. 22 deelnemers dus wees snel, vol is vol!

Info: Arnold_Keizer@planet.nl of Dimitra@planet.nl

NB: Zaterdagavond 15 mei is er aansluitend een bal folk in Parnassos, aanvang 1900, toegang 5 euro. Optredens van Ren? Meeuws en Hans van Belleghem, Madlot, Lirio en Folkquerilla !! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 219 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling